Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pakannut laukut ja aion hylätä psyykkisen vankilani nyt. Alkoholistin, alistavan miehen.

Vierailija
07.09.2022 |

Haluan kirjoittaa, saadakseni ehkä teiltä vähän lisää voimaa ja tukea. Jäsennellä ajatuksiani.

Mies on vienyt minulta paljon, etenkin muuttanut suhdetta itseeni ja maailmankatsomukseeni. Se ei ole hyvä asia, sillä en ole ollut enää aikoihin onnellinen.
Yritän rukoilla, jos se edes millään tavalla auttaisi koska tämä on ollut niin vaikea etappi elämässäni, että tämä on tuntunut loputtomalta.
Mies on mitätöinyt minua ja manipuloinut niin paljon, etten enää osaa edes reagoida siihen terveellä tavalla. Alkoholisti on ja niin on tullut minustakin. Nyt haluan jättää myös alkoholin ja miehen läsnäolo tekisi päätöksestä mahdottoman, hän edesauttaa juomistani eikä kestä, että haluan hakea apua. Haluan antaa myös hänelle mahdollisuuden raittiuteen lähtemällä.

Mies on saanut minut jäämään siksi, koska olen tuntenut syyllisyyttä. Hän tulee aina syyttämään minua kaikesta. Vaikka hän huutaisi ja haukkuisi, se olisi vain ja ainoastaan oma syyni. Nyt hän tulee syyttämään hylkäämisestä mutta olkoon niin.

Haluan pelastaa itseni ja elämäni, tätä suhdetta ei olisi koskaan pitänyt ollakaan.
Olen ihmisenä sen verran hyvä ja mahtava tyyppi, ettei minun tule sietää enää tällaista, en ole ansainnut tätä. Haaveilen aivan muunlaisesta elämästä ja nyt haluan päästä näistä kahleista lopullisesti irti ja alkaa taas elämään.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Anna mennä!

Vierailija
2/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet päättänyt vihdoin aikasi olla vahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti!

Vierailija
4/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde heti!

Moro ja näkemiin välittömästi.

Vierailija
5/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat tukea itsellesi ja päätöksellesi? Muuten päätöksessä voi olla vaikea pysyä, sillä olethan itsekin alkoholisti, mikä mutkistaa matkaa.

Mieti tuki itsellesi, että pääset kuivalle maalle ja katkaise kaikki yhteydet mieheen. Silloin et edes kuule miten hän sinua syyttelee tai tekee mitä muuta tahansa. Kaikkea  hyvää!

Vierailija
6/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sinusta.

Vierailija
7/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun oot tajunnut, että sun pitää lähteä. Mulla oli samanlainen ukko...aikani kestin ja toivoin parempaa, toimitin hoitoon ja sairaalaankin, lopulta kypsyin ja muutin omaan (vuokra)asuntoon. Joka kerta kun avaan kotioven, tuntuu ihanalta; rauha, ei ketään kännissä rähjäämässä ja haukkumassa. Taivas😊😊Ukko kuoli viinaan parin vuoden päästä lähdöstäni, en sure.

Vierailija
8/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA-kerhossa saa tukea, ja on niitä mylly- ja Minnesota-hoitoja sekä Kan-koti. Varmasti osaavat neuvoa miten päästä irti syyttelevästä alkoholistista, on niin tuttua tarinaa monelle.

Vierailija
9/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikanaan vastaavan päätöksen, enkä ole katunut koskaan. Paras päätökseni ikinä. Sain elämäni takaisin. Tsemppiä.

Vierailija
10/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo pakannut, miksi kirjoittelet vielä vauvapalstalle, miksi et ole jo menossa.

Vierailija
11/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös suhteissa alkanut juomaan ihan liikaa kun miehet on olleet alkoholiin meneviä. Näin kun ajattelee, niin mitään muuta yhteistä ei tainnut ollakaan loppupeleissä.

Juomattomuus on ollut ehdottomasti yksin helpompaa ja olen ollut tyytyväinen. Ja moni asia selkiytyy ajan kuluessa selvänä, kaikki muukin mikä suhteessa on ollut vialla ja sairasta.

Toivon että pääset säkin irti, vaikka vaikeaahan se on. Äläkä katso taaksesi, sulla on se OMA elämäsi elettävänä ja saat nykyisen tilalle paljon kaikkea ihanaa.

<3

Vierailija
12/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja onnittelut uudesta tulevaisuudesta!

Hae itsellesi tukea.

Jätin tissuttelijan 20 vuotta sitten. Olen elänyt koko tämän vuosituhannen onnellista ja hyvää elämää alkoholitta. Eksä näyttää vanhalta ja elämäänsä tyytymättömältä juopolta. Meidän elämien laatu on todella kaukana toisistaan.

Vierailija
13/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, itse heitin nalkuttavan akan pihalle viime talvena.

Vierailija
14/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Noin sitä pitää! Itsellä lähes sama tilanne,8vuoden elämä alkoholistin kanssa asunnossa ilman omaa suihkua,pesukonetta,rikkinäisellä vessalla ja 3 vuotta myöhässä&kesken olevan remontin keskellä loppuu.. Syyllisyyttä tunsin kunnes kerran keskustelimme miehen kanssa kunnolla ja kaikki puhumattomat asiat ja oletukset saatiin selviksi.. Tämä vapaudentunne on samalla pelottavaa että mahtavaa. Kaikkea hyvää Sinulle!! Olet ihmisenä painosi arvosta kultaa.

Vierailija
15/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähdin ja vielä vauva kainalossa. Mutta enpä katunut minuuttiakaan. Teet erinomaisen päätöksen. Onnea ja kaikkea hyvää.

Vierailija
16/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja onnittelut uudesta tulevaisuudesta!

Hae itsellesi tukea.

Jätin tissuttelijan 20 vuotta sitten. Olen elänyt koko tämän vuosituhannen onnellista ja hyvää elämää alkoholitta. Eksä näyttää vanhalta ja elämäänsä tyytymättömältä juopolta. Meidän elämien laatu on todella kaukana toisistaan.

Ei tuosta kyllä ole romaanin tai käsikirjoituksen aiheeksi. Kehittele vielä aika paljon.

Vierailija
17/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti heittämättä. 😲

Vierailija
18/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan!

Vierailija
19/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun kirjoitit ylös ja jaoit suunnitelmasi.

Nyt on toteuttamisen aika.

Se ei ole helppoa. Ei ole ollut helppoa heille, jotka ovat sen tehneet ennen sinua vastaavassa tilanteessa ja onnistuneet. Eikä se ole ollut helppoa niille, jotka ovat yrittäneet lähteä, raitistua ja aloittaa uuden elämän ja sitten epäonnistuneet.

Jätä vanhan kodin avaimet ja kaikki vanhasta muistuttava sinne vanhaan kotiin. Lähde kevein kantamuksin.

Varaa aika sosiaalityöntekijältä (matalan kynnyksen ennaltaehkäisevä perhetyö), jossa saat omaan tilanteeseesi vinkkejä ja muutoksessa tukevien yhteistyötahojen yhteystietoja. Voit tarvita niitä, kun usko ja luottamus on koetuksella.

Verkostoidu raittiiden ja jalat tukevasti maassa olevien ihmisten kanssa. Yksikin luotettava ihminen riittää. Joillekin seurakunta on hyvä apu.

Ole rehellinen. Itsellesi ja muille.

Pysy vahvana, pysy päätöksessäsi.

Voimia matkaan!

Vierailija
20/41 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis emäntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme