Tiesitkö että Kelan lääkärit ja asiantuntijat antavat diagnooseja?!
Olen hakenut vuosikausia vammaistukea ja eläkettä, hylkyjä aina vain. Minulla on sairauksia jotka ovat vieneet minut petipotilaaksi. Läheinen toimii omaishoitajana ja meillä käy myös säännöllisesti avustajia ja kotisairaanhoito ottamassa kokeita. Olen pysyvästi työkyvytön.
Olen työnhakijana työkkärissä, pakko olla että jotain rahaa saan. Työkkärin mukava ihminen kertoi minulle viimeksi kun puhuttiin puhelimessa että Kelasta saa pyytää kaikki asiakirjoihin tehdyt merkinnät luettavaksi! Oma kuoreni joka tuli postissa painoi lähes kilon ja voi järkytys mitä minusta olikaan kirjoitettu!!! Kuvittelen kuulema oireistoni, minulla on psykiatrisia ongelmia, useita pyyntöjä eri psykiatreille joiden mielipidettä kyselty. Labra tms. kokeistani ja tuloksistani sanottiin että ne eivät ole totuudenmukaisia eikä luotettavia? Niistä nämä sairauteni juuri näkyvät mutta ei heidän mielestään. Minulle oli laitettu lukemattomia eri diagnooseja joista en tiennyt yhtikäs mitään! Ne eivät näy Omakannassa eikä niitä pääse näkemään kunnallisen eikä yksityisen lääkäritkään. Ne ovat vain Kelan ja eläkelaitokseni omissa tiedoissaan. Olen niin järkyttynyt ja tuntuu tosi pahalta. Elämäni on yhtä selviytymistä päivästä toiseen kaikkien kipujen, lääkekasojen ja rajoitteiden kanssa. Ja oireisto vain etenee. Ja sitten Kela tekee vielä tämmöistä. Miten tämä on mahdollista?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaapas ne sinua hoitaneiden lääkäreiden kirjaukset myös. Erityisesti sen lääkärin, jonka lausunnolla olet hakenut eläkettä. Tottakai Kelan asiantuntijalääkäri lausuu miksi hylky annetaan, mutta ei he kyllä yleensä omia diagnoosejaan jaksa alkaa asettelemaan, siitä kun heille ei makseta.
Ehkä ap ei tiedä mitä papereita on laitettu ja ketkä. Mäkin kuulin kerran että yhdestä oli valehdeltu että on sairaseläkkeellä ja ties mitä mt diagnooseja vaikka ihan työttömänä eleli ilman mitään sairaus jurtuja. Joku läpällä pisti vielä jotkut seuraamaan tuota väittäen että olisi väärin perustein hakenut jotain sairaseläkkettä. Ja tomppelit ihmiset uskoivat, koska valheisiin sotkeutunut "uskottavia" henkilöitä ylhäältä.
No jos et tiedä millä lausunnolla haetaan Kelasta rahaa, on kyllä melkoisen pihalla.
Jos vaikka ap hakee työttömyyskorvausta, mutta joku valehtelee sen olevan sairaseläkettä. Disssauksia on monenlaisia.
Tuohan olisi hauskaa. Jengi juoksee kun hullu jonkun perässä väärin perustein. Ei sitä ihan joka nainen saa aikaan sellasta ruljanssia.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta voi diagnosoida vaikka skitsoksi, jos se tietää lisää rahantuloa. Lapsikin sai yhden vuoden ajan vammaistukea, vaikka vähän nauratti tuollaisiin adhd tyypisiin oireiluihin. No lääkäri suositteli hakemaan ja hain. Olihan se yli 1000 egee vuodessa vaikka kk tasolla aika mitätön. Vähän huvitti tehdä sitä hakemusta, mutta jos saa niin miksi ei, olkoon vaikka millä nimellä, ja tosiaan, en tiennyt edes tuollaisesta tuesta ennenkun lääkäri kirjoitti lapselle suosituksen hakemiseen. Ihmettelin vaan, kun jostain luin, että joihinkin ihann vakaviinkin kehitysvammoihin ei ole lapsi saanut tukea. Toisaalta jotkut kuulemma saaneet ihan astmaan tai diabetekseen. Whaat.
Näissä ei näytä olevan mitään yhtenäistä linjaa vaan ihan kelalääkärin oma näkemys ratkaisee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta voi diagnosoida vaikka skitsoksi, jos se tietää lisää rahantuloa. Lapsikin sai yhden vuoden ajan vammaistukea, vaikka vähän nauratti tuollaisiin adhd tyypisiin oireiluihin. No lääkäri suositteli hakemaan ja hain. Olihan se yli 1000 egee vuodessa vaikka kk tasolla aika mitätön. Vähän huvitti tehdä sitä hakemusta, mutta jos saa niin miksi ei, olkoon vaikka millä nimellä, ja tosiaan, en tiennyt edes tuollaisesta tuesta ennenkun lääkäri kirjoitti lapselle suosituksen hakemiseen. Ihmettelin vaan, kun jostain luin, että joihinkin ihann vakaviinkin kehitysvammoihin ei ole lapsi saanut tukea. Toisaalta jotkut kuulemma saaneet ihan astmaan tai diabetekseen. Whaat.
Oliko sanana vuonna terapiaa tai psykologin käyntejä myönnetty kelasta, silloinhan tuo vammaistuki kuuluu saada, se on tarkoitettu kattamaan niitä kuluja mitä tulee kun joutuu vaikka jäämään töistä pois ja viemään lapsen säännöllisesti näille käynneile... Eli tavallaan se turvaa lasta että näitä palveluja otettaisiin heille käyttöön...
Ei ollut mitään tuolkaista eikä mitään työstä poisjääntiä lapsen takia. Sen takia tuo oli niin hulvattoman hauskaa ja ihmettelyn aihekin. No tonni siitä tärähti käyttörahaa lomailuun.
Noo mä tiedän kans yhden josta yritettiin maalailla vaikka mitä "surkutarinoita" oikeasti ainoa syy miksi ei ollut työssä oli eräiden viranomaisten suorittama törkeä gang stalking ja maineen lokaaminen joka ylettyi lähes kaikkialle! No onhan sekin meriitti että lähdetään tuollaiseen pahanhekoon ihan joukolla ja korkealta taholta! Ei sitä ihan kenen tahansa takia ryhdytä tekemään vakavia rikoksia ja häiritsemään jonkun elämää superjoukoilla?
Omakohtainen kokemus kelan lääkäristä. Toki vain keksityn diagnoosin kautta. Tarvitsin vakuutusta varten lääkärin lausunnon vakuutusta varten. Minulle oli tehty kaksi suurehkoa leikkausta vuosia aiemmin. Piti siis todentaa, että leikkaukset olivat tehneet minusta paremman kuin uuden. Ja se oli aivan totta. Kelan lääkäri päätti, etten voi saada vakuutusta koska leikkaukset ovat huonontaneet tilannettani. Ilmeni, ettei hän ollut edes lukenut leikannnen ja hoitaneen lääkärin lausuntoja. Sain kelan lääkärin lopulta puhelimeen ja luin hänelle lausunnot. Uskoi sitten asian ja sain vakuutuksen.
Älä missään nimessä valita tai ota yhteyttä mihinkään asiamieheen. Ne on kusetusta. Hanki lakimies ja haasta kela oikeuteen. Tosin oikeus tulee olemaan kelan puolella automaattisesti mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Tiedän tosi tapauksen 2000-luvun alusta. Eli ihmisellä oli psykiatrin lausunto masennuksesta sairauspäivärahaa varten. Tämä ihminen oli käynyt jo useita kertoja psykiatrin vastaanotolla. No, Kelasta tuli hylätty päätös ja asiakas pyysi itseään koskevat asiapaperit Kelasta. Yllätys oli melkoinen, kun Kela olikin pyytänyt kieltävän lausunnon fysiatrilta. Huoh! Ja lausunnoissa oli väärä lääkelista, siis jonkun toisen asiakkaan. Kun Kelaan oltiin yhteydessä virheiden tiimoilta, niin alkoi taistelu, jossa Kela ei millään meinannut korjata virheitä heidän tietoihinsa. Lopulta Tietosuojavaltuutetun avulla vasta tapahtui oikaisu ja valituksen jälkeen asiakas sai sairauspäivärahan. Kuka masentunut jaksaa tuommoista? Kela on melkoinen instituutio.
Wauuuu kirjoitti:
Noo mä tiedän kans yhden josta yritettiin maalailla vaikka mitä "surkutarinoita" oikeasti ainoa syy miksi ei ollut työssä oli eräiden viranomaisten suorittama törkeä gang stalking ja maineen lokaaminen joka ylettyi lähes kaikkialle! No onhan sekin meriitti että lähdetään tuollaiseen pahanhekoon ihan joukolla ja korkealta taholta! Ei sitä ihan kenen tahansa takia ryhdytä tekemään vakavia rikoksia ja häiritsemään jonkun elämää superjoukoilla?
Mäkin tiedän yhden ja siinä oli oikein hurjat järjesstelyt niin että saataisiin näyttämään asianomainen osaamattomalta, epäonniselta ties mitä eli esim. laitettiin joku tekninen laite epäkuntoon (etänä hakkeroiden voidaan tehdä vaikka mitä) ja hui esitettiin että eks sä osaa käyttää tai voi voi kun ei nht toimi sun vuorolla. No osa tiesi mistä kyse, mutta joillekin surkimyksille meni läpi nuo järjestetyt esitykset. Tuolkaisenkin tulos plus miinus nolla kun kohde itsekin tietää, että pelkästä sattumuksista tai epäonnesta ei kyse.
kelan kiusa vsta 2011 kirjoitti:
Älä missään nimessä valita tai ota yhteyttä mihinkään asiamieheen. Ne on kusetusta. Hanki lakimies ja haasta kela oikeuteen. Tosin oikeus tulee olemaan kelan puolella automaattisesti mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Ei se negatiivinen maine Kelallekaan hyvää tee ja johtoporrass kiemurtelee. Häpeä se osuu sinnekin. En usko että kaikki viranomaiset ottavat niin kevyesti sen, että rikollinen toiminta tulee julki, vaikka mitään ei voitaisi varsinaisesti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Wauuuu kirjoitti:
Mäkin tiedän yhden ja siinä oli oikein hurjat järjesstelyt niin että saataisiin näyttämään asianomainen osaamattomalta, epäonniselta ties mitä eli esim. laitettiin joku tekninen laite epäkuntoon (etänä hakkeroiden voidaan tehdä vaikka mitä) ja hui esitettiin että eks sä osaa käyttää tai voi voi kun ei nht toimi sun vuorolla. No osa tiesi mistä kyse, mutta joillekin surkimyksille meni läpi nuo järjestetyt esitykset. Tuolkaisenkin tulos plus miinus nolla kun kohde itsekin tietää, että pelkästä sattumuksista tai epäonnesta ei kyse.
Siis "kun kohde itse tietää että järjestetty juttu menee dissaustulos plus miinus nollaksi" ne raukat jotka eivät tiedä todellista tilannetta on sen verran dillejä että ei väliä niiden luuloilla tai uskomuksilla. Kuitenkin yleensä useimmilla tiedossa että pelkkää showta koko juttu.
Oliko sanana vuonna terapiaa tai psykologin käyntejä myönnetty kelasta, silloinhan tuo vammaistuki kuuluu saada, se on tarkoitettu kattamaan niitä kuluja mitä tulee kun joutuu vaikka jäämään töistä pois ja viemään lapsen säännöllisesti näille käynneile... Eli tavallaan se turvaa lasta että näitä palveluja otettaisiin heille käyttöön...