Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin iloinen, että mieheni on vähätunteinen jörrikkä, jota ei asiat hetkauta

Vierailija
07.09.2022 |

Tajusin juuri, että juuri siksi rakastan häntä niin!

Ensimmäinen poikaystäväni oli jokseenkin epävakaa. Tunteet tulivat ja menivät. Täysi tuuliviiri, joka kulki pelon ja hurmoksen välillä. Ihastui jokaiseen vastaan tulevaan naiseen ja peloistaan sai vatsahaavan.

Toinen poikaystäväni ja ensimmäinen aviomieheni oli myös tuuliviiri. Hän ei tosin tunnistanut tunteitaan, mutta pelko ja huoli sanelivat, miten toimi. Saatika kateus, joka ohjasi toista puolta elämää piilotetusti. Ja voi miten se veikään miestä, kun joku osoitti arvostusta. Hän oli varsinainen drama king.

Olen kymmenettä vuotta naimisissa miehen kanssa, jota ei monikaan asia hetkauta. Hän ottaa elämän vastaan sellaisena kun se tulee. Hyväksyy kuolemat ja onnettomuudet. Liehittelyt eivät häneen osu. Manipulointi ei uppoa. Koska hänen tunne-elämänsä on sen verran laimeaa, ettei tunteet häntä vie ja ohjaa. Tunteita kyllä on, mutta ne ovat tasaisia ja pysyviä.

Kirjoitukseni pointti on se, että jos miehesi on jörrikkä, niin ole iloinen siitä! Vaihtoehdot ovat lopulta pahempia.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ihminen voi olla montaa eri asiaa samassa "paketissa". Esim. oma mieheni on monissa tilanteissa hyvinkin herkkä ja silmä saattaa kostua niin liikuttavissa elokuvakohtauksissa kuin vaikka söpöä koiranpentua katsoessa. Mutta olen myös nähnyt mieheni todella vakavassa onnettomuustilanteessa jossa siis yksi ihminen oli kuollut. Ja siinä hän äkkiä toimi aivan kuin kone eikä näyttänyt mitään tunteita ennen kuin vasta reilusti tilanteen otua jo ohi.

No tuo kyllä lisäsi reippaasti luottamusta miestä kohtaan että hän kyllä pystyy hoitamaan tilanteen kuin tilanteen ja ne tunteet tulevat vasta kun niiden tunteminen on turvallista. 

Oma ex-mieheni taas oli sellainen satakiloinen kaljupää, joka jaksoi aina uhota miten tekisi sitä ja sitä. No kerran oltiin yöelämässä ja siihen tuli joku humalainen uhkailemaan. Mieheni lähti paikalta häntä koipien välissä, tavallaan jätti minut siihen yksin selviämään. Pahaa teki, vaikka olin kyllä vaistonnut että hän kompensoi epävarmuuttaan tai pelkuruuttaan kovilla puheilla. Tilanteen jälkeen olikin sitten hirveä selittely miehen puolelta :( 

Sieltähän tuli se miehen malli kuin apteekin hyllyltä! NAISEN SUUSTA!

Jätti eukkonsa jonkun humalaisen armoille ja lähti itse karkuun? Kyllä tosta saa jo sanoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän