Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi h***o, pitäkää säälinne!!!

Vierailija
28.10.2006 |

Aina täällä av:lla oppii uutta. Tänään opin, että jotkut äidit SÄÄLIVÄT sellaisia tuntemattomiakin äitejä, joilla lapset ovat samaa sukupuolta. Järkyttävä ajatus, että kun kävelen tuolla ulkona kahden maailman ihanimman poikani kanssa, joku vastaantuleva äiti säälii minua lasteni sukupuolen takia. *puistatus*

Oikeesti hei, ei tarvitse sääliä.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sama henkilö, niin ole hyvä ja mene pöpilään kulkematta lähtöruudun kautta.

Vierailija
22/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin tekstini perustuen 6 kommenttiin.

t:17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette esim. naisen, jolla on joko 3 poikaa tai tyttöä mukanaan niin mistä ihmeestä te voitte päätellä että onko tällä kyseisellä naisella myös muita (toista sukupuolta olevia) lapsia vaikkapa kotona??

Ajatelkaapas että säälinne voi mennä ihan " hukkaan" :D!

Vierailija
24/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis molempia sukupuolia. Tyttö syntyi ekana. salaa olin toivonut poikaa. Isä oli toivonut tyttöä. Myönnän olleeni pettynyt hieman mutta se unohtui kun lapsen kanssa elettiin. Ja tyttö on oikein rakas. Kun poika syntyi olin todella ylpeä. Minulle juuri pojan syntymä oli jotenkin parempi asia.

Onko sinulla oikeasti poika lasta vai epäiletkö vain näin olevan et vain tyttö antaa oikean äitiyden?

Jos sinulla ei poikaa ole, et ole oikea ihminen puhumaan koko asiasta.

Onko sinulla siis poika?

Vierailija
25/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika olikin hellempi ja rakastavampi, paljon tunteellisempi kuin tyttö. Olen päässyt pojan kanssa läheisempiin suhteisiin kuin tytön kanssa. Suhteemme on jotenkin avoimempi kuin tytön kanssa ja tunteiden näyttäminen avoimempaa. Ja se ei johdu minusta vaan lapsesta.

Mutta ehkä näin ei sit aina ole, ehkä joillekkin tyttö läheisempi.

Vierailija
26/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen työssäkäyvä kahden pojan äiti. Revi siitä.

Mää säälin kaikkia jokka säälii meijän elämää joka toimii.

Ymmärrän jos säälii ihmistä jolla on sairas lapsi, menettänyt lapsensa, näkee nälkää, elää kuralätäkössä..

Mutta että säälii perhettä jolla asiat OK? Se on säälittävää.

Vierailija
27/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ole myöskään sitten pätevä muodostamaan mielipidettä asiasta koska sinulla ei ole omakohtaista tietoa, mielipiteesi perustuu pelkkään luulemiseen.

Toivon että saat vielä pojan ja tajuat (ehkä) olleesi väärässä. Uskoisin että niin kävisi.

Vierailija
28/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ongelmasi on?

Kyllä musta on luontevampaa sääliä perhettä jonka lapsi on sairas tai kuollut, äiti kuolee, jne. Siis joku kamala asia.

Jos sairaan lapsen perhettä ei tarvitse sääliä niin miksi sitten yhtään ketään? Se oli lähinnä pointti.

10

Vierailija
29/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se säälimisellä parane. Tukea on annettava ja oltava ystävä.

Vierailija
30/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään merkitsee ainakin sinun kohdallasi. Muuten tietäisit että olet väärässä.

Pikkasen käy mielessä onko noille pojille paras paikka juuri sinun luonasi..

Vierailija
31/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin tän saman asian muutamia viikkoja sitten täällä av:llä sekä odotus- palstalla. Odotan kolmatta poikaamme ja kun siitä hehkutin, sain osakseni oikeestaan vain sääliä ja rohkaisuja (" kyllä ne pojat tyttöjä tuo" , " on niistä pojistakin iloa äidille, löytyy varmasti harrastuksia joissa äitikin NAISENA voi olla mukana" jne.)

Mullekin tuli yllätyksenä, että tosiaan joku mua säälii, kun meillä on kohta kolme poikaa. Arvaa ottiko aivoon...? Pahemmalta tuntui, kun odotuspalstalla luin melkeinpä jokaisen odottavan äidin toivovan tyttöä. Mitä he mahtavat ajatella naisesta, joka saa kolmannen kerran kuulla odottavansa poikaa? No säälivät tietenkin.

Mun palstailu väheni aika paljon sen jälkeen, kun tajusin, miten säälittävä olen :(

t. eräs talvivauvaa odottava

Vierailija
32/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Hohhoijaa!

Paraneeko kenenkään elämä säälistä? Kerro se? No ei. Tuetty tuki ja ystävyys auttaa, mutta sääliä voi ihan väärää henkilöä, niinkuin ap kirjoitti! Mää ainakin toivon kolmanneksi pojaksi poikaa -ihan vaikka sillä että osa porukasta sanoo: NO JOS VAIKKA TULIS JO TYTTÖ!

-Ja sitten " säälitään" kun on vaan poikia?? Haloo. Miten sää tuet perhettä joka on onnellinen et on pelkkiä tyttöjä tai poikia perheessä ja asia on perheelle hyvä ja ilonen juttu? Ihan eri asia kuin jos lapsi sairastuu leukemiaan. SE on jo säälittävää perhettä kohtaan. Ei sääli paranna, mutta auttaa ehkä siinä että perhettä osataan tukea.

10

Vierailija
33/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhtäkkinen tyttöjen ihannointi on pakko johtua siitä, et naiset päättäneet nousta barrikaadeille. Ennenhän vain poikavauva oli arvostettu. Ja vielä 90 luvulla poika oli tärkeämpi kuin tyttö. Olen ihan varma et nyt äidit alkaneet kapinoida ja jotenkin mollaavat pojat ihan kokonaan. Aika kauheeta kuultavaa ja vaikee uskoo et näin edes tapahtuu.

Tätä se tasa-arvo sit tiesi, naiset eivät oikeasti sitä halunneet vaan vallan itselleen. Nyt sitä valtaa sit vahvistetaan näin et poikavauvat ei oo mitään. Oot äiti vaan jos saat tytön jne. Täysin hullua toimintaa.

Älkää hyvät ihmiset menkä mukaan tämmöseen rasismiin! Tämmönen suhtautuminen ei oikeesti ole järkevää eikä rakentavaa.

Tää tyttö-ihannointi on nyt joku uusi muoti-ilmiö, en tosin usko et kovin moni tämmöstä tekee, on varmasti pieni ryhmä fanaatikkoja jotka vaan ilmottavat itsestään aktiivisesti. Ei tälläkään palstalla voi olla heitä montaa. Tämä ei meinaan ole enää lainkaan inhimillistä.

Toinen syy voi olla ihan puhdas katkeruus siitä, että vain tyttöjä saanut ja sen sitten muuttanut vihaksi syyttömiä kohtaan.

Vierailija
34/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä Suomen älyllisesti köyhimmät äidit ja todella säälin niiden LAPSIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
35/140 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan et vaan olis tällä palstalla tapahtuvaa, on meinaan aika huolestuttavaa jos tuolla kadulla kulkevat kanssaihmiset ovat näin pilalla moraaliltaan ja arvoiltaan. Se ehkä kuitenkin korreloi sivistykseen.

Vierailija
36/140 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nautin siitä, että olemme saaneet tyttöjä, ei tarkoita sitä, etten osaisi rakastaa myös poikia tai kasvattaa heitä. Tytöt nyt vain ovat sellainen rikkaus, että tunnen pahaa mieltä sellaisen äidin puolesta, joka sitä ei saa kokea.

Vierailija
37/140 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska poikia vihataan näin suuresti äitien joukossa

Vierailija
38/140 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se, että nautin siitä, että olemme saaneet tyttöjä, ei tarkoita sitä, etten osaisi rakastaa myös poikia tai kasvattaa heitä. Tytöt nyt vain ovat sellainen rikkaus, että tunnen pahaa mieltä sellaisen äidin puolesta, joka sitä ei saa kokea.

En oikeesti tajua sun järjen juoksuasi. Ei teillä " sääliä" tai " pahaa mieltä" - tuntevilla naisilla ole asiat pään sisällä reilassa. Joku lapsuusiän angsti vaivaa.

Vierailija
39/140 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä viitsit, edes leikilläs. Mikä ihmeen lesbofemakko sä olet?

Vierailija
40/140 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän minullakin on ihan mies... Mutta täytyy myöntää anoppini on synnyttänyt mahtavan pojan. Mutta salaa silti säälin, että hänkin sai poikavauvan kohtalokseen.

Niin ihana ihminen, ja vain poikia. Kyllä se on niin, että NAINEN isolla N:llä haluaa ja rakastaa vaan sitä tyttöä tunteella. Kaikki muu on itsensä pettämistä. -38-