Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?
Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:
Kommentit (710)
Toimintaterapeutti tai koulukuraattori. Neuvolan terveydenhoitaja muuten, mutta en halua opastaa ihmisiä aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi, niillä riittää hommia.
Joo. Mä olisin kans nuorempana halunnu poliisiksi. 80 luvulla oli tuo pituusvaatimus..ny harmittaa ku pääsyvaatimuksia on vähän loivennettu. Eli jos olisin ny res.alik ja 21v. niin ilman muuta hakisin
Homo pressana....... mutten päässyt.....yhyyy
En hae koska minulla ei ole juuri koulutusta enkä koe sitä hyväksi diiliksi että teen työtä 11e/h palkalla menettäen parhaan osan päivästä hanttihommiin ja sen jälkeen olen puolikuollut loppupäivän. 11e/h palkalla ei pärjää
Tiskaaja, pöydistä astoiden kerääjä-blokkari ravintolassa. Pyyhkisin pöydät hyvin.
Artesaani (erikoisaloja voisi opiskella kaksikin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi, niillä riittää hommia.
Joo. Mä olisin kans nuorempana halunnu poliisiksi. 80 luvulla oli tuo pituusvaatimus..ny harmittaa ku pääsyvaatimuksia on vähän loivennettu. Eli jos olisin ny res.alik ja 21v. niin ilman muuta hakisin
Voiko nykyisin alle 160 cm nainen opiskella poliisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämän nykyisen johon päädyin puolivahingossa. Tää on taivas.
näissä vastauksissa olisi ihan kiva, jos mainittaisiin myös mistä ammatista on kyse
Vierailija kirjoitti:
Gynjegeologin ammatti olis parasta ikinä,päivät pitkät menis rämemajavia diiraillen.
Mutta maistaa ei saa, ainoastaan haistaa.
Jotain missä voisi kiusata ihmisiä kuten opettaja, sairaanhoitaja, poliisi tms.
Olisin varmaan ollut sinnikkäämpi ja tehnyt yliopistossa gradun. Jätin kesken, ei huvittanut.
Opiskelin sairaanhoitajaksi. Nyt olen psykiatrisella mielenterveyshoitajana. En opiskelisi enää tähän työhön. Opiskelisin rakennusmestariksi. Palkka olisi hiukan perempi ja työ kiinnostavampi.
Olen sitä mieltä, että aina voi aloittaa tyhjältä pöydältä. Olen tällä hetkellä tekemässä lopputyötä unelma-alallani (tai siis yhdellä niistä 😅) mutta en sulje pois, ettenkö suorittaisi vielä muitakin opintoja myöhemmin elämässä. Tällainen voisi olla joku joogaohjaaja vaikkapa. :)
N32
Kyllä valitsin ihan saman ammatin, johon olen kouluttautunut aikanaan...1982-1985..
Opiskelisin plastiikkakirurgiksi. Laittelisin naisille ihania tissejä.
Tuo 17v ei ihan riitä, nykyelämän kokemuksella tiedän että mulla on ADHD, ja jotta olisin voinut päästä täyteen potentiaaliini, olisi lääkitys ja tukitoimet pitänyt aloittaa jo ala-asteella.
Onneksi olen tyytyväinen tilanteeseeni, ajauduin päämäärättömästi vain jonnekin kun en muuta keksinyt, mutta viihdyn alallani erinomaisesti. Eli taloushallinnossa. Toinen vaihtoehto mihin kykyni ja mielenkiintoni olisivat omiaan olisi lakiopinnot.
Olen onnekas kun voin sanoa, että valitsisin edelleen samoin. Psykologi olen. Hetkittäin ihmiset ja ihmisten ongelmat tympivät (lähinnä silloin, kun töitä on ihan liikaa tai on meneillään tiivis hoitosuhde poikkeuksellisen hankalan/epämiellyttävän potilaan kanssa - näitä ehkä 1 % potilaista) ja silloin toivoisin työskenteleväni eläinten parissa. Eläimiä olen rakastanut lapsesta asti, mutta sillä saralla Suomessa on aika kapeat ammattimahdollisuudet. Jos asuisin sellaisessa maassa, jossa esim. katukoiria on paljon ja eläinten kohtelu huonoa, niin unelmani olisi pitää jonkinlaista eläinten turvakotia tms. Sellaisessa työskentelisin mielelläni vaikka aamusta iltaan. Eri asia toki sitten, että miten tämän rahoittaisi :D