Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?
Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:
Kommentit (710)
MIKSI Halla-Aho ei oo pressa!!! Suatana!!!
Mikä teitä vaivaa!? Jussi kunniaan!
Jokin vankeinhoitoon tai mielenterveystyöhön liittyvä ala.
Ihan minkä tahansa muun kuin hoitoalan! Ehkä kiinteistönhoitoala tai kuljetusala.
t. sh
Poliisi, niillä riittää hommia.
Opiskelisin jotain luontoon liittyvää ja sitä tietä töihin luonnon pariin. Varsinkin linnut ovat lähellä sydäntä. Olisi se poliisin työn voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärin urasta haaveilevat: se on rankkaa hommaa maaseudulla ja nämä klinikkalääkärit kaupungeissa joutuvat kohtaamaan myös kaikenlaista. Mitä esim teet jos joku haluaa lopettaa koiransa hoidettavissa olevan sairauden takia kun ei halua maksaa hoitoa tai nähdä vaivaa?
Juristin urasta:suurin juristeista päätyy kuivaan paperinpyöritys ja asiakirjan hinkkaushelvettiin ja sekin on parempi kuin pelottavat ja uhkailevat asiakkaat asianajajan hommissa. Ei kaikki voi pelastaa maailmaa ympäristö- ja ihmisoikeusjuristeina. Helpompaa on päästä sinne öljyfirman puolelle tuhoamaan luontoa. Onko sitten voittajaolo?
Tuo ei ole ollenkaan pahin rasti eläinlääkärin työssä, mutta jos nyt vain tuohon vastaan niin asiakashan se päättää, hoidetaanko vai eutanasia Silloin kun itse harkitsin eläinlääkintää, ei ollut näitä hoitomahdollisuuksia kuin nykyään, ja eläimen lopettaminen esim jalkamurtuman vuoksi oli ihan normaali juttu. Niin se vaan meni, ja menee jossain tapauksessa edelleen. Eläinten hoito ei mene jostain kelakortilta vaan täytyisi itse maksaa ne tuhannet eurot. Ymmärrän täysin ettei joka juttua lähdetä niillä tuhansilla hoitamaan. Vaikka miten on perheenjäsen ja surettaisi, jossain se raja tulee jokaisella, ellei ole miljonääri.
Silloin tosiaan kun itse harkitin tuota alaa, minua "peloteltiin" mm sillä että vasikka ei mahdu syntymään ja se on paloiteltava ulos emästään, että pystytkö. Näin ei taideta nykyään enää tehdä, vai miten on, mutta 1990-luvulla tehtiin. Kaveri oli maatalouslomittajana ja oli nähnyt myös.
- eli päivystävä lääkäri! Itse olen päivystävä yleislääkäri. Pidän työstäni. Harva tästä pitää, joten etenkin yksityispuolella keikkalääkärinä hankkii hyvin ja voi melko vapaasti määrittää työmääränsä ja työaikansa. Useimmat kokevat työn raskaaksi ja ikäväksi monella tapaa. Alunperin olin merkonomi.
Saman edelleen. Tykkään työstäni.
Eräopas. Kaipaan luonnon rauhaa.
Haen tänä keväänä opiskelemaan kauppatieteitä yliopistoon. Nyt olen sosionomi. Olen nuori ja tajusin aika nopeasti että minusta tulee samanlainen katkeroitunut sossutantta kuin jotkut kollegoistani on, jos näihin hommiin jään. Ihmisten auttaminen on aika-ajoin mukavaa, mutta palkkaus aliarvostettua ja etenemismahdollisuudet huonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki voi olla lääkäreitä, huonosti on asiat, jos on ainoa "pomminvarma"ala. siis aivan sitä itseään.
12 vuotta yliopistossa erikoislaakariksi - vaatii aika paljon.
Valtaosa haluavista tuskin olisi päässyt alalle.
Merivartija Merivartiostoon. Sain tämän, nyt itsestään selvältä tuntuvan "ahaa-elämyksen" vasta n. 50 vuotiaana...
Ruuan maistaja. Saisi ainakin niin paljon evästä kuin haluaa.
En tiedä, mutta opiskelisin rauhassa ja voimien mukaan mahdollisimman paljon.
Että sais kunnon palkkaa millä pärjää.
Hoito- ala on niin huonosti palkattua, etten suosittele sitä kenellekään.
Jääkööt kaikki hoitamatta, kun mitään arvostusta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Eräopas. Kaipaan luonnon rauhaa.
Ai rauhaa?
Esittelet turistimassoille luontoa ?
Ne just pitää saada sieltä pois sotkemasta, jos rauhaa kaipaa..
Menisin suoraan kauppaan töihin myyjäksi, säästäisin ja sijoittaisin niin paljon kuin voisin johonkin maailmaosakeindeksirahastoon. Jos olisin tehnyt näin minulla olisi yli 20 vuoden ajalta rakennettuna sijoitusvarallisuutta ihan mukavasti, nyt on kohta vasta kymppitonni kun aloitin vasta pari vuotta sitten...
Pöytien puhdistajan homma oisi kiva, kun saisi aloittaa puhtaalta pöydältä!
Vierailija kirjoitti:
Logopedia. Harkitsin hakemista, mutta jäi ja vaikeaa toki olisi ollut päästäkin. Kuuntelin opettajaksi opiskellessa joitakin logopedin pitämiä luentoja ja työ kuulosti tosi mielenkiintoiselta. Sain puhetestistä arvioksi, että ääneni oli silloin virheetön, heleä ja sointuva, joten äänen osalta olisin täyttänyt vaatimukset.
Ei puheterapeutilla tarvitse olla virheetön ääni 😀 Mutta logolla on paljon alan vaihtajia, hae ihmeessä!
Gynjegeologin alaa=naisten vaivat navasta alaspäin,ja polvista ylöspäin.