Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Karpaloliköori tai pihlajanmarjalikööri. Näitä olen saanut joitakin kertoja ystävältäni. Pikkupulllo 35 cl. On tosi hyvä jos on kurkku vähän kipeä ha flunssainen olo. Tuota kun naukkaisee illalla shotin, se auttaa kurkkukipuun vähän aikaa.
Villasukat, keksejä tai leivoksia, sinappia, hilloa.
En mitään. Menevät suoraan roskiin.
Villasukat, hillot, marmeladit, kuivakakut, sinappi. Näistä tykkäisin. Omasta mielestäni turhimpia koriste-esineet, paitsi joku kranssi oveen olisi ihan kiva. Arvostan silti kaikkea itse tehtyä, enkä heitä suoraan roskiin vaikka tulisi mitä tarpeetonta...sitten vain keksitään joku käyttötarkoitus, tai laitetaan kiertoon.
Voit varmaan kuulostella, mistä kukakin tykkää. Olen kutonut sukkia sellaisille, jotka ei itse kudo. Ruokalahjoja niille, jotka esim. tykkää hilloista, mutta joutuu ostamaan kaupasta, leivonnaisia, jos ei itse leivo. Tunnet varmaan heidät hyvin, niin tiedät, mistä tykkäävät. Itse tehty lahja on minusta paras lahja, se on mietitty ja henkilökohtainen.
Minulla on kyllä paljon mitä en haluaisi. Just kranssi on sellainen. Jos tekee havuista, se karisee. Pajukransseja taas on kaapissa varmaan 3 ennestään. Syömisistå en oikeastaan tykkää. Kuivakakut pahoja, pullat pahoja ja pikkuleivät kaikkein kauheimpia. Silliä en syö, enkä kotitekoista sinappia. Jos minulle haluaisi tehdä itse syötävää, se olisi sushia tai graavilohta, ja ne taas ovat hyvin kalliita. Villasukkia käytän harvoin ja niitä on kaapissa useampi pari. Neulottuja lapasia en käytä koskaan, mieluummin nahkarukkasia talvella. Pitävät siis kosteutta eikä viima mene läpi, kuten lapasissa. Kaulaliinakin pitää olla fleecea tai jotain muuta pehmeää, joka ei kutita. Hilloja en syö muutenkaan ikinä, joten roskiin menisi hillopurkki.
Miksi et voi rehellisesti ilmoittaa, että jätä lahjat kokonaan ostamatta? Mikä pakko niitä lahjoja on väkisin hankkia ja stressata joulu pilalle? Minimalistina en ymmärrä lahjomista.
Villasukat ovat joka joulu paras lahja. Käytän niitä ympäri vuoden.
Jos haluaa hyvällä mielellä omasta tahdostaan antaa itsetehdyn joululahjan niin pikkuleipiä toivoisin, kaneliässiä :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä paljon mitä en haluaisi. Just kranssi on sellainen. Jos tekee havuista, se karisee. Pajukransseja taas on kaapissa varmaan 3 ennestään. Syömisistå en oikeastaan tykkää. Kuivakakut pahoja, pullat pahoja ja pikkuleivät kaikkein kauheimpia. Silliä en syö, enkä kotitekoista sinappia. Jos minulle haluaisi tehdä itse syötävää, se olisi sushia tai graavilohta, ja ne taas ovat hyvin kalliita. Villasukkia käytän harvoin ja niitä on kaapissa useampi pari. Neulottuja lapasia en käytä koskaan, mieluummin nahkarukkasia talvella. Pitävät siis kosteutta eikä viima mene läpi, kuten lapasissa. Kaulaliinakin pitää olla fleecea tai jotain muuta pehmeää, joka ei kutita. Hilloja en syö muutenkaan ikinä, joten roskiin menisi hillopurkki.
Kuulostat ihan kauhealta valittajalta, vaikka en itsekään juuri kaipaa itse tehtyjä lahjoja.
Ei mitään! Säästäkää minut kakilta turhilta tekeleiltä!
Kissalle leluja ja kaurapikkuleipiä.
Lahjakortti jossa luvataan tulla lapsenvahdiksi että me aikuiset saatais käydä treffeillä.
Kauniit villasukat, huolella tehdyn kuvakirjan yhteisistä muistoista, puisen leikkuulaudan, kuivakakun ja itse tehtyjä suklaita tms., saunavastan, kynttilälyhdyn (ulos). Nämä nyt ainakin tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kodin siivouksen / omaa-aikaa (eli lasten hoidon) / ikkunoiden pesun / lapsen harrastekuskauksen joksikin ajaksi / uunin pesun / mikäli ammatillista osaamista kylppärin saumojen vaihdon (toki maksaisin materiaalit yms. / ikkunalaudat / oman tyylini mukaisen neuleen, sukat, pipon, huivin tai lapaset / perhekuvauksen (jos on silmää kuvaamiselle) / hiusten värjäyksen ja leikkuun (jos osaamista on) / kasvo- tai jalkahoidon / Yhteiseen joulupöytään jotain syötävää
Lol, neuleen tekeminen maksaa satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Kuusenkerkkäsinappia, mustaherukanlehtimehutiivistettä ja vadelmahunajaa.
Miten tällaisia tehdään itse? 🤪 Aika harvalla varmaan on mitään mehiläisfarmia.
Villasukat.