Tehyn mukaan poliisit voivat pian viedä lakkoilevia hoitajia töihin
Tällaiseksi homma on mennyt, aletaan uhkailemaan poliisilla jos hoitajat eivät suostu paskapalkalla huonoihin työoloihin.
Kommentit (802)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkamiehen väkivaltainen vastustaminen, vähintään neljä kuukautta vankeutta. Ei jotenkin usko, että monikaan hoitaja haluaa tuohon lähteä. Eiköhän lakot taas peruta.
Mahdollisesti, mutta sitten seuraa ennenäkemätön irtisanoutumisten aalto hoitoalalla. Se on ihan satavarma asia. Jos hetken miettisitte ja asettaisitte itsenne hoitajien asemaan, niin ehkä ymmärtäisitte että nyt liikutte todella vaarallisilla vesillä.
Meidän terveyskeskuksen hoitajat täällä keskisuuressa kaupungissa kyllä ovat sanoneet, että ei heillä ole varaa irtisanoutua, kun on asuntolainat maksettavana ja perhe elätettävänä.
Ei kaikki voikkaan irtisanoutua, ne irtisanoutuvat jotka haluavat ja pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin keskustelu vain vahvistaa sitä, miten vähän hoitajia arvostetaan. Kuka jaksaa tehdä töitä muiden hyväksi jos sitä ei kukaan arvosta? Aika surullista. Onneksi on toinenkin tutkinto ja muita töitä olen jo hakenutkin.
Ei se arvostus kyllä sillä kohoa, että todetaan että "ketä kiinnostaa, jos joku teholla kuolee? Ihmisillä on tässä on jallu-pullo kesken."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein! Kyseessä kutsumusammatti ei rahantekokone. Palkkataso ollut tiedossa ettei sillä rikastu kuten ei monella muullakaan duunarin hommalla.
Muista kuitenkin että jokaisella on oikeus muuttaa mieltään ja vaihtaa työpaikkaa. Valtavasti hoitajia on jo lähtenyt alalta. Yhä enemmän tulee tämän farssin seurauksena lähtemään. Onko se sitten parempi vaihtoehto? Lopputulos on jokatapauksessa katastrofi. Ei ihmisiä millään pakkokeinolla voi loputtomiin pitää tietyllä alalla jos he eivät itse halua.
No vttuako itkette jos olette kerran päättäneet jo lähteä alalta? Teidät korvataan sopuisammalla henkilöstöllä ja te saatte etsiä itsellenne paremmin teille sopivan ammatin. Miksi siis kiukutella?
Kiukuttelulla hoitajat yrittävät osaltaan vaikuttaa tapahtumiin niin, että katastrofilta vältyttäisiin: Kas kun he kuitenkin välittävät potilaista ja muista hoidettavista ihmisisistä ja haluavat että nämä saavat apua, mutta eivät silti halua tehdä työtä puoli-ilmaiseksi.
Siksi osa on jäänyt "kiukuttelemaan", vaikka kyllä moni on jo alalta lähtenytkin.
Ai nyt ne potilaat onkin taas tärkeitä? Vielä äsken olitte vaan duunareita jotka tekevät työtä ilman mitään kutsumusta. Myönnä suoraan että kohtuuton palkka pitäisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein! Kyseessä kutsumusammatti ei rahantekokone. Palkkataso ollut tiedossa ettei sillä rikastu kuten ei monella muullakaan duunarin hommalla.
Ei oo ainakaan mulle kutsumus, vaan ihan vaan työ siinä missä jokin muukin. Jääkön sitten ne joille ala on kutsumus, me muut voidaan häipyä. Voi kyllä olla että aika pienellä porukalla on sitten jatkossa pärjättävä.
Merkillistä tavalliset ihmiset eivät halua että heitä hoidetaan. Ökyrikas voi lentää vaikka Sveitsiin hoitoa saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkamiehen väkivaltainen vastustaminen, vähintään neljä kuukautta vankeutta. Ei jotenkin usko, että monikaan hoitaja haluaa tuohon lähteä. Eiköhän lakot taas peruta.
Mahdollisesti, mutta sitten seuraa ennenäkemätön irtisanoutumisten aalto hoitoalalla. Se on ihan satavarma asia. Jos hetken miettisitte ja asettaisitte itsenne hoitajien asemaan, niin ehkä ymmärtäisitte että nyt liikutte todella vaarallisilla vesillä.
Mihin ne lukuisat hoitajat menisivät? Kolme kuukautta ilman rahaa ja sen jälkeen ansiosidonnainen, jota leikataan, kun hakemisvelvoite jää suorittamatta? Töitä toki on, mutta varautukaa palkkatason isohkoon laskuun. Työilmapiiri toki on mukavampi.
No mä ainakin lähden Ruotsiin. Palkka tuplat Suomeen verrattuna ja asuntoetu. Tällä kerralla en tule takaisin.
Tervemenoa luuseri.
Vastasin asiallisesti kysymykseen ja mitä sainkaan takaisin? Tyypilliset kurapersesuomalaisen toivotukset. Mulle on ihan sama jos kuolet kolariautoosi, tervemenoa vain sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Eli meillä on hoitajina psykopaatteja joille ihmishenki ei merkitse mitään ja nämä ihmiset me haluamme pitää sairaaloissa. Kaikki nämä ihmiset pitää korvata ja antaa potkut.
Miksi agitoit kiukkua? Ootko vaan tylsistynyt vai palkkalistoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kuitenkin että jokaisella on oikeus muuttaa mieltään ja vaihtaa työpaikkaa. Valtavasti hoitajia on jo lähtenyt alalta. Yhä enemmän tulee tämän farssin seurauksena lähtemään. Onko se sitten parempi vaihtoehto? Lopputulos on jokatapauksessa katastrofi. Ei ihmisiä millään pakkokeinolla voi loputtomiin pitää tietyllä alalla jos he eivät itse halua.
No vttuako itkette jos olette kerran päättäneet jo lähteä alalta? Teidät korvataan sopuisammalla henkilöstöllä ja te saatte etsiä itsellenne paremmin teille sopivan ammatin. Miksi siis kiukutella?
No korvatkaa! Mielenkiinnolla seurailen miten homma etenee!
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä kutsumus kuin kaikki muutkin ammatit: Tätä "kutsumus"-fraasia käytetään vain tyhjänä perusteluna sille, miksi hoitajilla on niin pienet palkat. Ei sillä, hyvä fraasi, siitä tietää, että fraasia viljelevä ihminen tietää itsekkin että palkat ovat liian pieniä, ei muuten olisi tarvetta tuputtaa "kutsumusta", kuin se olisi osa palkkaa.
Sanokaahan hoitsut että mistä ne teidän palkkarahanne revitään jos vaatimuksenne menee läpi? Maa on muutenkin menossa kohti niin suurta lamaa ettei ole ennen nähty. Vai oletteko tosiaan niin yli-ihmisiä että teidän ylisuuri elintasonne on tärkeämpi kuin muiden alojen duunareiden elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lukuisat hoitajat menisivät? Kolme kuukautta ilman rahaa ja sen jälkeen ansiosidonnainen, jota leikataan, kun hakemisvelvoite jää suorittamatta? Töitä toki on, mutta varautukaa palkkatason isohkoon laskuun. Työilmapiiri toki on mukavampi.
No mä ainakin lähden Ruotsiin. Palkka tuplat Suomeen verrattuna ja asuntoetu. Tällä kerralla en tule takaisin.
Tervemenoa luuseri.
Vastasin asiallisesti kysymykseen ja mitä sainkaan takaisin? Tyypilliset kurapersesuomalaisen toivotukset. Mulle on ihan sama jos kuolet kolariautoosi, tervemenoa vain sullekin.
Toivon todella etten joudu kaltaisesi hirmuhengen käsiin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ainakaan mulle kutsumus, vaan ihan vaan työ siinä missä jokin muukin. Jääkön sitten ne joille ala on kutsumus, me muut voidaan häipyä. Voi kyllä olla että aika pienellä porukalla on sitten jatkossa pärjättävä.
Eli nyt se taas onkin ihan se ja sama kunhan vain lisää liksaa saadaan. Teillä on selvästi ristiriita väitteissänne kun toinen väittää että välitätte potilaista ja toinen että ollaan vaan duunareita. Ahneita seteliselkärankaisia te olette.
Jokainen puhukoon omasta puolestaan. Mistäpä minäkään tiedän minkä verran on niitä jotka kutsumuksesta tekevät työtä. Itse teen ihan rahasta, enkä koskaan ole muuta väittänytkään, ja puhdas veikkaus on että niin tekee valtaosa muistakin. Sopii tietysti toivoa että olen väärässä..
Tykkään työstäni, mutta ei se kutsumus ole. Rahan takia minä töissä käyn. Kiristynyt on työtahti älyttömästi. Niin paljon pitää hallita asioita, että uuden työntekijän perehdyttäminenkin kestää kohtuuttoman kauan. Pitää pystyä toimimaan vastaavana hoitajana, jos kaikki muut on vasta tulleita sijaisia. Itse hoitotyö on samaa kaikkialla, mutta kaikkea muuta pitää hallita.
Vierailija kirjoitti:
Merkillistä tavalliset ihmiset eivät halua että heitä hoidetaan. Ökyrikas voi lentää vaikka Sveitsiin hoitoa saamaan.
Minä ennemmin kuolen kuin joudun tuollaisen hirmuhengen "hoidettavaksi".
Vierailija kirjoitti:
Sanokaahan hoitsut että mistä ne teidän palkkarahanne revitään jos vaatimuksenne menee läpi? Maa on muutenkin menossa kohti niin suurta lamaa ettei ole ennen nähty. Vai oletteko tosiaan niin yli-ihmisiä että teidän ylisuuri elintasonne on tärkeämpi kuin muiden alojen duunareiden elämä?
Jokainen ala taistelkoon omat työtaistelunsa.
Ja otahan selvää miksi meillä on inflaatio. Vinkki: sota ei aiheuttanut sitä, mutta sitä käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miettimään sitä hoitajaa, joka lakkoilee baarissa istuen ja hänen suunnitellun työvuoron aikana joku lapsi kuolee hoidon puutteeseen? Mahtaa henkilö olla täysin psykopaatti, joka tuosta selviää vailla tunnontuskia. Ja toki vanhemmat vielä vähemmän ymmärtävät.
Ironista tässä juuri onkin se, että ihmiset eivät ymmärrä minkä puolesta tässä loppupeleissä taistellaan. Taistellessamme työntekijöiden jaksamisen puolesta varmistamme samalla myös laadukkaan hoidon tulevaisuudessa. Tätä menoa alalle ei jää enää juuri ketään, eikä uusia alalle sopivia enää tule tarpeeksi, vaikka väkeä kuinka haettaisiin ulkomailta. Eikö se pelota, että tulevaisuudessa tavallisilla ihmisillä ei ole enää varaa eikä oikeutta kunnolliseen hoitoon?
Se on ihan helvetin huutava vääryys jos yksi "duunari" porukka saa järjettömän palkkavaatimuksensa läpi ja muut duunarit tapetaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä pitäisi kyllä pikkuisen osata sitä ruåttinkieltä.
Kyllä suomalaiset oikeasti tuon tajuavat, joku täällä vaan tykkää provosoida.
Eli meillä on hoitajina psykopaatteja joille ihmishenki ei merkitse mitään ja nämä ihmiset me haluamme pitää sairaaloissa. Kaikki nämä ihmiset pitää korvata ja antaa potkut.