Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No oliko se Amazonin LOTR niin kauhea, kun on riehuttu?

Vierailija
05.09.2022 |

Ihmiset meni ihan hysteerisiksi tästä jostain syystä. Yritin eilen etsiä järkeviä arvosteluja, mutta vaikea sanoa, kun jengi riehuu ja liioittelee ihan täysillä. Yksi YouTube arvostelija rinnasti katselukokemuksen siihen, kun tarjoilija olisi tuonut lautasellisen koirankakkaa eteen ravintolassa. Toiset photoshoppaa kuvakaappauksia sarjasta ja vääristelee ja tulkitsee ihan kaiken negatiivisen kautta. Mun on vaikea uskoa, että tuotanto, johon on laitettu noin paljon rahaa ja jota on ollut tekemässä noin paljon ammattilaisia, olisi pelkästään huono, ilman mitään hyvää.

Olen ihmetellyt tätä tosi paljon, miten voi mennä näin tunteisiin? En itsekään tykkää Amazonista, olen boikotoinut jo vuosia, ja Bezos vaikuttaa inhottavalta tyypiltä, mutta eihän Bezos sitä sarjaa itse käsikirjoita ja kuvaa. Vaan siellä on paljon muita ammattilaisia tuontantotiimissä. Musta tuntuu kurjalta, että näiden ihmisten työ vedetään lokaan ilman mahdollisuutta reiluun arvosteluun vain ennakkoluulojen ja asenteiden takia. Itseäni kiinnostaa, oliko se sarja oikeasti hyvä, vai oliko se huono ja miksi? Mikä oli hyvää, mikä oli huonoa?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se oli ihan jees! Ei tosiaankaan Tolkienia! Näitä tunnettujen kirjojen (yms.) "perusteella" tehtyjä sarjoja pitää katsoa ilman, että pitää niitä samana kuin kirja (yms.). Jos ne ovat ihan muutoin ok, niin sitten kaikki on ok. Musta hyviä ovat olleet:

- tämä LOTR

- ajanpyörä

- sandman

- paper girls

Mutta Säätiö oli täyttä kuraa!!!!! (tosin minusta Säätiö-trilogia on maailman paras kirja(sarja)...)

Vierailija
2/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä offisal ketjusta koitin katsoa niin sehän oli lähinnä kirjoittelijoiden välistä toistensa solvaamista. Itse sarjastakin saattoi olla mutta en jaksanut lukea koko ketjua silloin yli 50 sivua. Vilkaisin loppupäästä.

En ole vielä katsonut. Kirjat siis ihan kaikki silmarillion, keskeneräiset olen lukenut hobitin ja sormustrilogian lisäksi jo yli 30 vuotta sitten. Sinänsä kiinostaa tuo sarjakin. Se vaan että voihan se olla niin huono ettei sitä jaksa. Iso raha ei ole takuu laadusta 

Luovutin kanssa official -ketjun suhteen, kun se oli vääntämistä ihan kaikesta asiaan liittymättömästä ja keskustelijoiden keskinäistä nokittelua. Olisi kiva kuulla ihmisten perusteltuja ja asiallisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Ap

Sinne ilmestyi joku Silakka sabotoimaan tahallaan ja spämmäämään juuri karkottaakseen oikeat keskustelijat. Kun ei saanut poistettua ketjua niin tekevät nykyään tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin katsomaan ja mielestäni taitavasti tehty, mielenkiintoisisa hahmoja ja tarpeeksi monimutkaisia juonenkäänteitä!

Ok, kiitos tästä. Tuskin on myöskään Amazonin maksama arvostelu? Nyt nimittäin nämä fanaatikot on keksineet, että Amazon on lahjonut kaikki positiivisten arvostelujen antajat. En ymmärrä tätä kiihkoa teilata tuota sarjaa.

Kukaan ei tiedä, mitä mieltä Tolkien olisi, jos eläisi. Ei kukaan voi puhua Tolkienin suulla.

Esim. Disneyn Hiidenpata oli aikalailla erilainen kuin kirjat, mutta silti kirjailija itse piti elokuvasta ja sanoi, että se oli hänestä viihdyttävä, vaikka lähdemateriaalille ei oltu oltu täysin uskollisia.

Tuo on nykyään perustoimintamalli. Isot tuotantoyhtiöt maksavat hyvistä arvosteluista ja sen näkee ennakkoarvioista ja alun huomattavasti paremmista kriitikkoarvosteluista. Myöhemmin tulee huonompia kriitikkoarvosteluja jotka laskevat keskiarvoa.

Vierailija
4/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää cgi-shittii

Vierailija
5/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin katsomaan ja mielestäni taitavasti tehty, mielenkiintoisisa hahmoja ja tarpeeksi monimutkaisia juonenkäänteitä!

Ok, kiitos tästä. Tuskin on myöskään Amazonin maksama arvostelu? Nyt nimittäin nämä fanaatikot on keksineet, että Amazon on lahjonut kaikki positiivisten arvostelujen antajat. En ymmärrä tätä kiihkoa teilata tuota sarjaa.

Kukaan ei tiedä, mitä mieltä Tolkien olisi, jos eläisi. Ei kukaan voi puhua Tolkienin suulla.

Esim. Disneyn Hiidenpata oli aikalailla erilainen kuin kirjat, mutta silti kirjailija itse piti elokuvasta ja sanoi, että se oli hänestä viihdyttävä, vaikka lähdemateriaalille ei oltu oltu täysin uskollisia.

Fanit tietävät koska hän kertoi mielipiteensä täysin yksiselitteisesti jo eläessään, ja tämä tuotanto ei ole linjassa sen kanssa. Jos et tiedä asiasta niin se ei tarkoita että muut eivät tietäisi asiaa paremmin.

Vierailija
6/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun tapahtumista samanlaisen sarjan tekeminen vielä meniosi läpi mutta miten mahtaisi olla koraanista?

Vierailija
7/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta kakkaa.

En lähde ainakaan itse tukemaan woke ideologiaa. Aion äänestää asiasta sillä että en katso.

Minulle ei myydä marginaalisia ilmiöitä ja normalisoida asioita jotka eivät ole luonnollisia.

Vierailija
8/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haltija voi olla n-sana? En Tolkkienin tuotannosta ainakaan heti löytänyt viitteitä tästä.

Olisi pitänyt olla pelkästään örkkejä.

Vierailija
9/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsomatta kakkaa.

En lähde ainakaan itse tukemaan woke ideologiaa. Aion äänestää asiasta sillä että en katso.

Minulle ei myydä marginaalisia ilmiöitä ja normalisoida asioita jotka eivät ole luonnollisia.

Sama. Ennen tätä amazonin olisi voinut tilatakin mutta ei enää.

Vierailija
10/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun tapahtumista samanlaisen sarjan tekeminen vielä meniosi läpi mutta miten mahtaisi olla koraanista?

Koraanihan tukee pedofiliaa. Ei siitä saisikaan tehdä elokuvaa.

Vierailija
11/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjan ei tarvitse olla esikuvalleen uskollinen.

Vierailija
12/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä vaikuttaa? Onhan pedofiliaa käsitteleviä elokuvia jo nyt olemassa. Mm. Lolita

Vierailija
13/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sen tarvitse olla kaikin puolin "kauhea" sarja. Faneille riittää kauhistukseksi se, ettei se kunnioita Tolkienin lähdemateriaalia ja Tolkienin visiota. Onhan se aika hämmentävää, että joku ostaa oikeuksia tuollaiseen fiktiiviseen universumiin, jolla on oma kirjoitettu historiansa ja valtava globaali fanilauma joka tuntee sen historian kuin omat taskunsa, mutta sitten viis veisaa siitä historiasta ja kirjoittaa oman fanifiktiosarjansa josta valtaosa ei perustu mihinkään lähdemateriaaliin. Eihän siinä sitten maksettu kuin nimestä.

Onhan se tietysti vaikeampi aloittaa ilman tunnettua nimeä, mutta tuolla budjetilla Amazon olisi saanut oman originaalin fantasiasarjansa jonka se olisi voinut rakentaa tyhjästä ja viedä ihan mihin suuntaan haluaa. Budjetista olisi varmaan lohjennut jonkin verran myös hyvien, kokeneiden kirjoittajien palkkaamiseen.

Näin ennakkotietojen mukaan Rings of Power vaikuttaa tasapaksulta nykypäivälle varsin tyypilliseltä fantasiasarjalta. En jätä sitä katsomatta minkään boikotin takia, ei vain yhtään kiinnosta hankkia Amazon Primea tuollaisen takia, kun maailmassa on jo ylitarjontaa oikeasti kiinnostavasta katsottavasta.

Vierailija
14/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haltija voi olla n-sana? En Tolkkienin tuotannosta ainakaan heti löytänyt viitteitä tästä.

Itse olisin vaatinut tekijänoikeuksien myymisen yhteydessä ehdoksi, ettei Tolkkienin maailman "rotuja" aleta muokkaamaan alkuperäisestä. Tai vähintään miljardi lisää hintaa, jos haluaa niin tehdä.

Vierailija
15/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees muuten mutta taivas että minä inhoan tuota woketusta ja "diversiteetin" tunkemista väkisin joka paikkaan.

Vierailija
16/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaksi ekaa jaksoa, ja tykkäsin kyllä ja olisin heti halunnut nähdä kolmannen jakson. Pidin siitä, ettei sarjassa mässäilty alastomuudella ja seksillä, kuten GoTissa.

Vierailija
17/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin vaatinut tekijänoikeuksien myymisen yhteydessä ehdoksi, ettei Tolkkienin maailman "rotuja" aleta muokkaamaan alkuperäisestä. Tai vähintään miljardi lisää hintaa, jos haluaa niin tehdä.

Voithan sitten ruveta kirjoittamaan haluamaasi tekstiä jossa ihonväri on se tarinan ydin. Tolkien ei tuollaista kirjoittanut. 

Vierailija
18/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaksi ekaa jaksoa, ja tykkäsin kyllä ja olisin heti halunnut nähdä kolmannen jakson. Pidin siitä, ettei sarjassa mässäilty alastomuudella ja seksillä, kuten GoTissa.

GoT on melkeinfantasiaa "aikuisille" eli sille porukalle joka ei kiinnostu fantasian maailmanrakentamisesta ja jota pitää pitää kiinnostuneena seksillä ja väkivallalla. GoT:stä voisi poistaa ne fantasia rekvisiitat taustalta ja siirtää sen suoraan nykyaikaisempaan yhteiskuntaan ja se toimisi yhtä hyvin vai huonosti koska fantasia on tuossa pelkkä lavaste.

Lotr sarja menee paljon syvemmälle tolkienin maailmaan eikä ihan sellaisenaan toimisi jossain muissa lavasteissa koska mukana on kaikenlaisia taika voimia ja muita ihmeellisyyksiä. 

Vierailija
19/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jees muuten mutta taivas että minä inhoan tuota woketusta ja "diversiteetin" tunkemista väkisin joka paikkaan.

välillä tuntuu että jotkut kulkee kaupan pakastekaapin vierelläkin, lukee pakkausten tuoteselostetta ohimennessään ja mutisee itsekseen: Ehei, ei tota woke-ateriaa, liikaa wokea, tota ei ainakaan, tosiwoke pizza, no tossa ei näytä olevan wokea eli toi otetaan...

Vierailija
20/120 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKIMAASSA EI OLE TUMMAIHOISIA! PILALLA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi