Miksi työnantajat valittavat työvoimapulaa mutta pitkäaikaistyöttömät eivät kelpaa?
Olen ollut melkein neljä vuotta työtön mutta en ole saanut kertakaan vastausta hakemuksiini vaikka uutisissa yms työnantajat valittavat tekijäpulasta.
Mitä kauemmin työtön sitä todennäköisemmin kukaan ei palkkaa ja koska kukaan ei palkkaa niin sitä todennäköisemmin pysyy työttömänä. Mikä kierre!
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Oletusarvo on, että he ovat luusereita, mt-ongelmaisia tai juoppoja.
Niitä nyt on työssäkäyvissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyvä voi olla mt-ongelmainen ja/tai juoppo, mutta ei luuseri, koska käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyvä voi olla mt-ongelmainen ja/tai juoppo, mutta ei luuseri, koska käy töissä.
Jokaisen työpaikan ovelle voitaisiin laittaa kyltti missä lukee "Työ vapauttaa".
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä pitkään vaan kotoillut ei ole työkykyinen enää. Tulee kaikkea mt-ongelmaa, päihteitä jne.
Paskat tulee - olen hoitanut lapsiani ja pyörittänyt arkea. Samalla olen opiskellut lisää ja tehnyt työkeikkoja. Olen aivan terve ja täysipäinen ihminen, mutta pitkäaikaistyötön on tittelini. Päihteisiin en ole koskenut. En tupakoi, en käytä alkoa enkä huumeita. Liikun aktiivisesti.
Eipä ole kuulunut kuin ei kiitosta työnantajilta. Palkankaan suhteen en ole nirso.
Koskaan ei ole niin paha työvoimapula, että pitkäaikaistyöttömät kelpaisivat. Ennemmin pannaan putkimies kirurgiksi kuin pitkäaikaistyötön oikeisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole niin paha työvoimapula, että pitkäaikaistyöttömät kelpaisivat. Ennemmin pannaan putkimies kirurgiksi kuin pitkäaikaistyötön oikeisiin töihin.
Siltähän tuo vaikuttaa kun ulkomailta hamutaan työntekijöitä.
Oma valinta. Minä voisin ihan hyvin laittaa cv:hen että hoidin omaista, mikä siinä on ongelma.