Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LUMISTA VIIKONLOPPUA TAMMENTERHOT

28.10.2006 |

Laittaisiko joku osaavampi linkin eiliseen pinoon kun täällä ei oikein hallita.

Heräilin äsken enkä saanut enää unta. Nukkumaan olen käynyt eilen joskus 1 aikoihin et tänään on ehkä päikkärit paikallaan. Ulkona näyttää satelevan hiljalleen lunta. Kyllä lapset riemastuu kun herää.

Unen puute illalla saattoi johtua siitä et päätettiin pistää miehen kans tää omatalo myyntiin ja laittautua asoasunto- jonoon. Niin jäis vähän enemmän säästöön ja jää isommat pihahommat pois kun kesäl ollaan kumminkin mökillä paljon. Lapset ei oikein tiennyt mitä sanoisivat. Toivottavasti on heillä enemmän kavereita kun täällä on kummallakin vaan yksi. Yleensähän rivareissa on lapsiperheitä. Saa nyt nähdä milloin vapautuu.

ZATU: Pörrö antoi " nätisti" vanhempien viettää vähän yhteistä hempeilyaikaa. Ihan kiva, yleensä on käynyt painamaan kovasti johonkin puolelle masua. Tos muuten mies luki (kun laitan aina ylös mihin pitää vastata kun on niin huono muisti)et mitä kirjoittelen. Meni ihan noloks kun tajus mistä puhutaan. " Ei kuulemma kaikkia tarvii kertoa, HEH HEH"

TAU79: Tullaan sunnuntaina puolilta päivin joensuun keilahallille. Mies ja pikkuveli tulee heittämään sinne kilpailua ja myö lasten kans katsomaan.

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille.

Birgit ja pörrö 27+2

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan aika lentää! Taas on menny ainakin viikko kirjoittelematta. Mutta mikä viikko!!!! Voi helskutti...!!!

WARNING: ( . ) valitus tulossa....

Alkuviikosta huomasin kämpän olevan täynnä kaiken maailman tuholaisia. On vyöturkiskuoriaisia, jotka ovat tyytyväisinä pistelleet poskeensa kaikki merinovillaiset villapaitamme, huivimme ja lapasemme, sekä esikoisen ...keleen kalliit Ruskovillat. Villalankamattojen ja silkkipäiväpeiton kohtaloa en ole vielä uskaltautunut tutkimaan edes... Sitten löytyi hiirenkakkaa isomman vaatehuoneen lattialta, kun talvikamoja sieltä roudasin pois. Olivat silpunneet muovipussit ihan pieniksi päreiksi elikkä pesäntekopuuhissa ovat olleet ruojakkeet. Samperin elukat! Toivottavasti buffet-tarjoilu oli mieluinen molemmille...

Nyt mulla on sit muutto edessä yli 70v. NUOREMPAAN taloon ja ihan tolkuton rumba vaiheessa noiden kamojen kanssa. Kaikki kun pitää pestä yli 60-asteessa tai pakastaa -20-30C vähintään viikon verran. Onneksi sentään veljeni sai jotenkin omituisesti selvitettyä yhden pakastekontin käyttöömme viikoksi pilkkahintaan eli sinne sit kannetaan kaikki sängyistä, sohvista ja kirjoista lähtien. Voi vitalis. En olis kyllä yhtään kaivannut tätäkään sekasotkua tähän rakoon. No, toisaalta parempi nyt, kuin esim. kuukauden, kahden päästä. Myrkytys olis kuulemma ollut yksi vaihtoehto terveystarkastajan mielestä, mutta se pitää suorittaa viikon välein, kunnes elukat on poissa ja ruoka ja vaatteet olis kannettava ulos joka kerta erikseen ennen toimenpidettä. Silti takeita niiden tuholaisten poishävittämisestä ole. Jos muutenkin syön luomua ja vältän sekä lääkkeitä, että ruoan lisäaineita, niin tuskin haluan lasteni nuolevan myrkyllä kyllästettyjä lelujakaan. Isona plussana asiassa on, että asunto on ihanan iso 4h+k ja äärettömän valoisa. Kunnon koti tämän vanhan 1800-luvun viritelmän jälkeen, jossa mikään ei toimi.

Esikoisen playschoolissa oli Halloween-juhla perjantaina ja sinne sit piti väsätä ja pykätä jos jonkin moista emmettä ja koristetta rekvisiitaksi. Leivoin ja värkkäsin kaiken asuntoasioilta liikenevän ajan ja silti niissä bileissä joku rouva nimesi mut saamattomaksi ja asenneongelmaiseksi. Ensin hän tosin oli pelottavassa noitavarustuksessaan komentanut tytärtäni niin kovaäänisesti ja hurjasti huitomalla, että lapsi oli aivan hysteerinen varttitunnin verran. Kun kehtasin hienostuneesti hieman hellävaraisempaa käytöstä häneltä perätä, niin sainkin kuulla jos vaikka mitä kommenttia omasta itsestäni. Oudointa tilanteessa on, etten ole koskaan koko naista nähnyt edes eli mihin ihmeeseen hän riehumisensa perusti? Samoissa juhlissa joku isä myös yritti nyysiä lapseni lahjamakeiset omalle jälkikasvulleen... Joopa... Tervetuloa vanhemmuuden ja päiväkotitoiminnan ihmeelliseen maailmaan... En kyllä noin huonoa ja kateellista yhteishenkeä ole vielä missään tavannut, joten pistää kyllä miettimään, että onko joka päiväkotipaikassa samanlaista vai onko tuo vain yksityissektorin lieveilmiöitä.

Neuvolassakin kävin ja kaikki oli ihan käyrillä ja kunnossa. Jos joku saa kuulla kommenttia pienestä masustaan, niin mä sain kuulla jopa neuvolantädiltä, että ompa mun maha aivan VALTAVA!!!! Sf-mitta on käyrän keskivaiheilla, mutta kun lapsivettä on paljon ja lantio kapea, niin maha pullistuu seisoessa aivan hurjasti ulospäin. Vyötärönympärykseni onkin 119, normaalin 72 sentin sijaan. Kaikki kuvittelevat mun synnyttävän hetkellä millä hyvänsä. Mieluummin kyllä kantaisin sellaista pientä, söpöä kumpua, kuin tätä jättiläismäistä kyttyrää, sillä nahka ei ikinä tule palautumaan lähestulkoonkaan kiinteäksi tämän venytyksen jälkeen... Sitten on roiskeläppärinnat ja roiskeläppämahanahka ;-)

Koiran kuurous ei ainakaan meillä vaikuttanut eläimen elämänlaatuun millään lailla. Sokeakin se oli viimeiset 7-8 vuotta ja kulki ihan hajukartan perusteella eteenpäin. Siitä huolimatta oli oikein iloinen ja onnellinen koira, kunnes munuaishäiriöt ja aivoveritulppa veivät jalat alta viikossa muutama viikko sitten. Onhan meitä kuuroja ihmisiäkin ja pärjäävät oikein mainiosti. Miksei siis koiratkin, joilla muut aistit ovat huomattavasti paremmat kuin meillä?

Hirveästi olis kommentoitavaa, mutta jotenkin en nyt jaksa keskittyä oikein mihinkään. Anteeksi siis tämä omanapaisuus!!! Menen mättämään vaatteita jätesäkkeihin ja kirjoja laatikoihin, jotta perjantaina saavat kantaa kaiken kerralla sinne konttiin. Toivottavasti niitä pirulaisia elukoita kiukuttaa edes vähän, kun tämä tarjoilu loppuu nyt tähän. HA-HAAAAAA!!!! *kostonhimo silmissä välkkyen*

Oikein ihanan talvista sunnuntaita kaikille lumettuneille terhoille!

¨c¨ rv 30+3

Vierailija
22/25 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä saada taaperon päiväunille, jotta pääsis itse lenkille, mutta ei nyt onnistu millään... On tosi nuhainen, joten siksi on vaikeeta nukahtaa. Tai sit on yliväsy, kun sisäinen kello on varmaan vielä kesäajassa.

Anoppi oli meillä viikonlopun, lähti aamulla. Touhusi koko ajan tytön kanssa, niin saatiin itse aika hyvin kotihommia tehtyä, asennettiin saunanovi, laitettiin pihoja talvikuntoon ja laputettiin kirpparikamat valmiiksi. Illalla ois varmasti päästy omille riennoille, mutta ei sit jaksettu kuin hakea makuunista leffa ;)

ZATU: Juu, tanssimassa on käyty kaikissa työpaikan pippaloissa, vielä ois ainakin yhdet ennen äippälomaa. Muuten ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa baareilu tässä " tilassa" , mut jotenkin työkavereiden kanssa sitä on sit aina innostunut lähtemään.

TUKISUKAT: Mä kanssa ostin nyt Sokoksesta ja tosi hyvät on olleet. Tuntuu, ettei jalat väsy ollenkaan niin paljoa.

RT: Niinkuin Sulina jo kertoikin, niin RT1 -tarjonnassa vauva makoilee selkä äidin sydämen puolella ja sitten RT2 oikealla puolella. Suurin osa vauvoista on syntyessään RT1, joka on se luontevin asento eli silloin vauvan tarvii kääntyä kohdunkaulassa vain 1/4 -kierrosta. Mun esikoinen syntyi RT2 eli on kääntynyt 3/4 -kierrosta tullakseen oikeassa asennossa ulos. Kuulostipas sekavalta, sorry!

MASUN KOKO: Tämä on näitä ikuisuusaiheita, joihin vieraat ihmiset voi mielestänsä ottaa kantaa, vaikka odottaja itse voi kokea aiheen hyvin henkilökohtaiseksi. Mulle kanssa päiviteltiin ekassa raskaudessa, että onpas pieni maha. Kampaajalla kun kävin rv 37, niin ei huomannut, että odotan... Nyt sitten päiviteltiin alussa isoa mahaa ja miten se niin aikaisin tuli näkyviin jne jne. Eli kannattaa antaa mennä toisesta korvasta ulos!! Mahan ulkoinen koko ei kerro vielä yhtään mitään vauvan koosta tai hyvinvoinnista, se on lähinnä vain äidin rakenteeseen liittyvä yksilöllinen asia. Ehkä ihmiset on sit niin ajattelemattomia, toivottavasti sitä itse muistaa sitten vanhempana olla kovasti päivittelemättä tai taputtelematta odottajien vatsoja ;)

Mut jospa sinne lenkille tästä lähtisi.

ariella ja " paavo" 27+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äsken kaikki kolme kävelyllä ja olin vielä pojan kanssa hetken pihalla ja sitten mies vielä antoi pojalle vähän traktorilla kyytiä, kunnes raasu väsähti ja nyt nukkuu sängyssä. Ihana päivä, aurinko porottaa ja lunta on niin että sai poikaa vedellä pulkalla pihalla. Mennään vielä uudestaan iltapäivällä =).

Nenn: hurjalta kuulosti teidän myrskykokemukset! Onneksi ei tullut enempää vaurioita! Mun kotona on myös myrsky kaatanu ison pihakoivun, mutta _onneksi_ talon viereen eikä päälle. Ei muuten ollu pahan hintaiset noi sukkahousut. Ostin tavalliset mammasukkahousut ja halvimmat oli 9euroa...

Mulla ei oo tukisukkahousuja, mutta sellasia polven alle ulottuvia on kahdet paksummat " lentosukat" ja parit ohuemmat. Kyllä ne vaan keventää askelta kummasti. Mutta pitää tosiaan laittaa jalkaan heti sängyssä, ei saa yhtään kävellä ennen laittoa.

Meku: Juu, täällä on kanssa yksi jalkakrampeista/suonenvedoista kärsivä. Viimeksi viime yönä iski vasemman pohkeen yläosaan. Mies jo heräsi kauhuissaan että supistaako noin kovaa ku voihkin ja hoin että lopu lopu lopu... ;) Oon aina välillä ottanut magnesiumia, mutta mulla ainakin on parhaiten noita estäny ku pitää yöllä pitkiä säärystimiä, mitkä yltää polveen saakka. Ei uskalla kyllä yhtään venytellä kun yöllä heräilee, eikä aamusinkaan, ennenku on käyny vähän kävelemässä.

Kiitos Sulina numeron selvityksestä! Tanelille: en tiedä voiko sitä pään asentoa edes nähdä mitenkään, kun vauvahan on jo laskeutunut sillon. Mullakin tuo asento oli ihan terkkarin mahan päältä kokeilemalla saatu, joten ei ainakaan sillä tavoin sitä saada selville.

Zatulle: minä kävin syyskuun lopussa tanssimassa, ei sitä tosin kauan jaksanut vaan piti pitää paljon taukoja. Eikä maha sillon vielä pahemmin näkyny, joten en saanu katseitakaan osakseni.

Voi Chicca, on teillä koettelemus! Toivottavasti pääsette ötököistä eroon ettei vaan tule uuteen kotiin! Ja kamala mitä porukkaa oli ollu Halloween-juhlassa. Kaikkea sitä =O.

Mahan koko: en oo kauheasti saanut päivittelyjä suuntaan enkä toiseen. Pihavarustuksessa ei vielä kaikki huomaan raskautta, mutta kyllähän tuon muuten näkee. Mutta siitä taputtelusta (nyt tulee murinaa) mun masun kimppuun hyökättiin eilen (tai siltä se tuntu). Anoppilassa oli tupaantuliaiset anopin sisaruksille ja kun mentiin sinne niin yksi anopin veljen vaimo hyökkäsi mun mahaan kiinni ja _hieroi_

ja taputteli sitä vaikka kuinka pitkään. " OI KU IHANAA KU TÄMMÖNEN PYÖREÄ MASSU!!!" En oikein tienny mihin olisin siitä karannu niin seisoin sitte vaan ihan kiltisti ja annoin tädin hirnua. Siis se on minun maha!!!! Paijatkoon sitten vauvaa kun se syntyy mutta siihen saakka haluan kyllä pitää vartaloni ihan omanani...

Zatu: suonikohjut näyttää pullistelevilta verisuonilta. Just niiltä madoilta, mitä joku mainitsi. Yök.

Elina ja masukki 27+1

Vierailija
24/25 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiire viikonloppu, niin ei oo kerennä lukemaan pinoakaan. Tänään on ollut lumisadetta ja pakkasta koko päivän. Tytön kans oltiin pihalla ihmettelemässä ja maistelemassa lunta. Tyttö siis maisteli, mie en. ;) Meillä on tänään jatkunut kesäaika normaaliin tapaan, kun tyttö herättä vähän kuuden jälkeen. Ois kyllä nukuttanut makeasti vielä tunnin, piti sit ottaa päivällä reilun tunnin päiväunet. Se teki kyllä hyvää!

Mites muuten, te, jotka lähetitte sen kupongin Vau-kirjan Odotuskirjasta, niin kuinka nopeesti saitte sen paketin, missä piti olla kaikenlaista näytettä sun muuta? Mie tässä ihmettelen, kun elokuussa laitettiin lärpäkkeet menemään, eikä vieläkään ole pakettia kuulunut. Tuleekohan tuota ollenkaan? Ois nyt kiva saada edes se ilmainen cd. Pitäisköhän sinne soittaa ja kysellä perään?

Mutta nyt iltateelle. Harmittaa, kun jälleen kerran jalkapallo jyrää muut ohjelmat. Dr Whota ois ollut kiva katella tässä kun tyttökin saatiin sänkyyn.

Nii joo, uusi vaiva on ilmaantunut. Vihloo tosi kovati peräsuolen suunnalla, kun lähtee liikenteeseen. Epäilen, että liittyy löysiin liitoksiin, mutta kyllä osaa ilkeestä paikasta vihloa. :S

T: Monttu 30+2

Vierailija
25/25 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kiitokset Tanelille ja Moominmammalle sulatejuusto-ohjeistuksista! Mun täti meinas nauraa itsensä pöydän alle kun hänelle huoltani purin. Nojoo, sanottakoon että oikeessa elämässäni en oo tällanen skitsoilija.

Tanelille edelleen, että nimi (kuin myös kummi) asiat on ihan hakusessa täälläkin suunnalla. Mistä tulikin mieleeni, että oletteko miettineet monta kummia aiotte mahdollisesti pyytää/olette pyytäneet lapsellenne? Mä ajattelin viittä, mutta mies kiljaisi että niin monta?!!!

birgit2: Meilläkin on aso-asuntohakemus vetämässä. Asutaan nyt omassa rivarin pätkässä, kaksiossa, mikä auttamatta on kohta pieni. Haaveena on muuttaa maalle, mutta se asia järjestyy luultavasti vasta jonkun vuoden kuluttua, eli väliaikaisratkaisuksi asoa aiotaan. Jonotellessa siis.

nenn: hui, mä katselin myös myrskyn aikana puita kun ne oli kaksin kerroin ja ajattelin että mitä jos... ja teille oli käynyt just niin! Onneksi ei kukaan loukannut!

maidontuloG: ei ole näkynyt kummallista karstaa lukuun ottamatta.

chicca: onnea ötökkäsotaan! roiskeläppämasu kuulosti kaamealta, toivottavasti voimme kuitenkin välttää sellaisen :) roiskeläppätissi-ajatukseen olen yrittänyt jo psyykata itseäni..

Monttu: hyvä että muistutit Vau-kirjasen lapusta. Näyttää siis siltä että jos nyt laitan postiin, tulee hyvässä lykyssä kun vauva syntyy (25.1).

( . ) simppa on alkanut " rapsuttelemaan" mua tuolta sisältäpäin, inhottava tunne, mitä liekään touhuaa. Sulatejuustoflunssa alkaa toivottavasti olla myös takanapäin, inhottavaa kun muutenkin on olo ettei saa tarpeeksi happea saatika nyt kun on pää täynnä räkää, plääh.

Kaikille kivaa ensi viikkoa, erityisesti tietty äitiliinille jolla viimeinen työviikko ennen lomaa!! Mulla taitaa vielä olla 5 jäljellä ennen sitä autuutta.

nyssäkkä ja simppa 27+3