Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin seksiäkin, sitä ei ole ollut nyt aikoihin. Ensimmäistä kertaa ikinä näin pitkä aika. Eikä oikein edes tee mieli miestäni, vaikka ennen sytytti sekunnissa. Vaikka se nyt sivuseikka tässä kaikessa.
Ap
Ukoltasi saat vaan tauteja ja lisää rahanmenoa. Psyykkisesti ehkä parempi pidätellä ja käydä siellä huoltsikalla kahvilla...
Meet nimittäin rikki jos annat sen possukan vielä käyttää kehoasi, henkisesti hän on sinut jo näköjään hylännyt. Naisena luulen ettet toimi niin kuin ukkosi, on off meiningillä.
Että ei oo niin väliä ketä tökkii.
Taitaa olla kotoisin rikkinäisestä/ alkoholistiperheestä miehesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jos avioerossa omaisuus jaetaan tasan niin samoin velatkin. Onko muutaman kymppitonnin velka 30-40 000 per pää sen arvoista että kitkuttelee huonossa suhteessa? Jos olet työelämässä eikö tuo tule 5-10 vuodessa maksetuksi?
Eri asia sitten on meneekö nyt haja-asutusalueella talot varsinkin jos sähkölämmitys kaupaksi?
Työssäkäyvänä saanet pankista myös lainaa sen verran että voit maksaa halutessasi miehesi ulos talosta. Kiinteistöjen hinnat on nyt alhaalla.
Asioilla on tapana järjestyä kun vain alkaa asioita järjestämään yksi kerrallaan. Vaihtoehtoja on.Kiitos! Vakituinen työ on, palkka ei kyllä päätä huimaa. Kaikki menee mitä tulee.
Ap
Pystyykö osan talostanne vuokraamaan niin että olisi erillinen sisäänkäynti ja oma asuinpuoli lukittuna silloin kun olet töissä? Kyllähän työmatkalaiset ja muut reissuajat voivat tarvita yöpymisen silloin tällöin. Saisit lisätuloja. Tai pihamökki lämmityksellä? Todella toivon että saisit elämääsi parempaa.
Vaikuttaa siltä, että pariskunnalla on kaikinpuolin sotkua. Yksi ulospääsy on paeta sotkua rakastumiseen. Jotkut päihteilevät. Todellisuuden pakoa. Talousasioissa voi apua hakea Takuusäätiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain sattuu olemaan kokemusta ylivelkaantuneena kiinteistönomistajana eroamisesta tai muista eroon liittyvistä hankalista "lusikoiden jakamisista", niin olen kiinnostunut kuulemaan. Tai jos tulee mieleen blogia tms. aiheesta niin otan lukuvinkkejä vastaan.
Ap
Varsinaisesti ylivelkaantuneena kiinteistönomistajana eroamisesta ei ole, mutta hankalahkosta taloriidasta eron myötä kyllä.
Mieheni petti minua ja pettämisen paljastumisen jälkeen muutti pois yhteisestä talosta toisen naisen helmoihin. Pistin melko pian välit mieheen täysin poikki, koska mies ei suostunut pistämään toista naista syrjään. En vastannut puheeseen, en viesteihin, leikin kuuromykkää kun mies kävi joskus harvoin talossa. Muutin kirjani muualle, mutta käytännössä asuin talossa. Mies ei halunnut enää viettää aikaa kotona, koska toinen nainen ei pitänyt siitä, että mies viettää aikaa omassa talossaan kanssani. Sain siis olla talossa ihan mielin määrin ja samalla mies maksoi puolet lämmityksestä, sähköstä, vedestä ja muista juoksevista kuluista, koska oli edelleen talon toinen omistaja. Silloin tällöin hän yritti sähköpostilla kysellä, mitä meinaan talon suhteen, mutten vastannut. Pitkitin ja venytin asiaa, koska halusin että se toinen nainenkin näkee, minkälainen vätys mies on. Samalla säästin toki itse rahaa.
Talo oli vanha ja vanhoissa taloissahan on tunnetusti vähän kaikkea hasardia. Itse olen ammatiltani rakennusinsinööri, mutta en kuitenkaan taloista tiedä juuri mitään. Pyysin kuitenkin kuntotutkimuksiin erikoistunutta koulukaveriani tutkimaan talon ja laatimaan "raatorehellisen kuntoraportin". Ja voi pojat mitä kaikkea kamalaa löytyikään: piilosokkeli, puukoolattu alapohja, purueristeet, käyttöiän päässä oleva öljylämmitys, väärin korjattu vesikatto, epämääräisten firmojen tekemät putkirempat ja jyrsijäongelma.
Kun välirikkoa oli jatkunut vuosi ja mies oli maksanut koko tuon ajan puolet juoksevista kustannuksista, häneltä loppui kärsivällisyys. Mies alkoi juristinsa välityksellä hakemaan käräjäoikeudesta pakkomyyntiä. Siinä vaiheessa minä lätkäisin kuntoraportin pöytään ja ilmoitin miehelle hinnan, jolla voin ostaa mokoman mörskän itselleni.
Mies suostui, koska ei halunnut käräjille. Hinta oli niin alhainen, että mies joutui itse ottamaan lainaa, jotta pääsi eroon talonpuolikkaasta. Persnettoa hän teki kaikkinensa 30 000 euroa. Itse jouduin toki ottamaan myös lisää lainaa, mutta en mitenkään mahdottomasti. Ja ne ongelmat, mitä talon kuntoraporttiin oli kirjattu: Ne olivat suurelta osin liioiteltua insinöörijargonia.
Saisiko velkaneuvonnasta minkäänlaista apua pohtia taloudellista tilannetta eroa ajatellen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä on ollut plani tuon ylivelkaantumisen hoitoon pariskuntana eli millä tilanne on ollut tarkoitus korjata?
Pikkuhiljaa kituuttamalla maksettu pois mitä pystytty. Tehty lisätöitä, yhdistelty lainoja. Ei mitään varsinaista suunnitelmaa. Tämä(kin) asia todella huonolla hoidolla.
Ap
Mies on kovasti nyt (muka) pahoillaan. Ei halua menettää minua. On niin kamala ajatuskin, että olisin jonkun toisen kanssa. Ja kamalaa, että voin näin huonosti hänen toimintansa seurauksena. On nykyään kyllä vähemmän pois kotoa, sen verran on näkynyt muutosta. Anoo ymmärrystä Mirkun yhteydenpidon suhteen, ei voi katkaista välejä kuulemma kokonaan. Annan hänen lässyttää, en jaksa välittää. Katson mitä tapahtuu ja mietin sitten mitä teen, kun voimia taas on. Ero tuntuu täysin mahdotomalta toteuttaa käytännön asioiden vuoksi. Varmasti siksi tuntuu niin mahdottomalta, koska suihkussa käyminenkin vaatii ponnistelua. Jos nyt pihaan kaartaisi joku hyvä, kiltti, seksistä ja minusta pitävä mies (tai miksei oikeastaan nainenkin), joka auttaisi eläinten kanssa, olisi hyvä lapsilleni ja olisi pienenä tukena taloudellisesti jakamassa arjen kustannukset joko tässä talossa tai jossain muualla, lähtisin heti hänen matkaansa. Välittömästi.
Ap
Minulta saisi ehdottoman rakkauden ja täydellisen luottamuksen. Rajattomasti läheisyyttä ja huolenpitoa. Työssäkäyvän ja maanläheisen puolison. Huumorintajuisen, hassuttelevan, iloisen ja kiltin ihmisen lähelleen. Se ei vaan näköjään riitä. Pitää myös ostata antaa jotain muutakin, luulin että nämä riittää, mutta olin väärässä.
Ap
Niin, mies nyt lirkuttelee hetken, kun ehkä Mirkun kanssa on sukset ristissä. Mirkkua varmaan harmittaa vietävästi, että on jo parisen vuotta vokotellut miestäsi, tunnusti rakkautensa mieheensä, suutelivat jo ja nythän juuri tunnusti, että haluaa miehestään oikean poikaystävän itselleen.
Nyt kun Mirkku on näin saatavilla miehellesi, miehesi mielenkiinto hieman laantuu Mirkkuun. Sillä ihmispsykologia on sellaista, että sitä, jota et saa, sitä haluat. Mutta sitten kun se tuleekin täysin saataville, niin se viehätys katoaa.
Ja nyt mies puntaroi mielessään, kumman haluaa, Mirkun vai sinut. Haluaa ehkä vielä pitää molemmat, mutta nyt sinua tosiaan pitää lepytellä, sillä Mirkku on varmaan todella ärsyyntynyt tällä hetkellä, kun ei vielä miestäsi kokonaan saanutkaan. Siksi miehesi viettää vähemmän Mirkun kanssa aikaa, koska heillä on jonkin asteinen riita meneillään tästä heidän suhteensa tilasta.
Eli kun hommat ei pelaakaan Mirkun kanssa, niin vaimon luokse ryömitään takaisin.
Ja nyt huomaatko, kuinka sinä voimaannutkin miehesi matelusta ja lepyttelystä? Nyt sinun on helppo olla kovana, kun toinen roikkuu lahkeessa ja lähtisit samalta seisomalta potentiaalisen toisen kumppanin kyytiin, jos sellainen vain olisi. Tämäkin ihan peruspsykologiaa.
Mutta silloin kun miehesi liihotteli Mirkulle, olit aivan romuna ja sinä roikuit miehessäsi.
Korjaus:
Niin, mies nyt lirkuttelee hetken, kun ehkä Mirkun kanssa on sukset ristissä. Mirkkua varmaan harmittaa vietävästi, että on jo parisen vuotta vokotellut miestäsi, tunnusti rakkautensa sinun mieheesi, suutelivat jo ja nythän juuri tunnusti, että haluaa sinun miehestäsi oikean poikaystävän itselleen.
Nyt kun Mirkku on näin saatavilla miehellesi, miehesi mielenkiinto hieman laantuu Mirkkuun. Sillä ihmispsykologia on sellaista, että sitä, jota et saa, sitä haluat. Mutta sitten kun se tuleekin täysin saataville, niin se viehätys katoaa.
Ja nyt mies puntaroi mielessään, kumman haluaa, Mirkun vai sinut. Haluaa ehkä vielä pitää molemmat, mutta nyt sinua tosiaan pitää lepytellä, sillä Mirkku on varmaan todella ärsyyntynyt tällä hetkellä, kun ei vielä miestäsi kokonaan saanutkaan. Siksi miehesi viettää vähemmän Mirkun kanssa aikaa, koska heillä on jonkin asteinen riita meneillään tästä heidän suhteensa tilasta.
Eli kun hommat ei pelaakaan Mirkun kanssa, niin vaimon luokse ryömitään takaisin.
Ja nyt huomaatko, kuinka sinä voimaannutkin miehesi matelusta ja lepyttelystä? Nyt sinun on helppo olla kovana, kun toinen roikkuu lahkeessa ja lähtisit samalta seisomalta potentiaalisen toisen kumppanin kyytiin, jos sellainen vain olisi. Tämäkin ihan peruspsykologiaa.
Mutta silloin kun miehesi liihotteli Mirkulle, olit aivan romuna ja sinä roikuit miehessäsi.
Sinun luokse on helppo palata tai siis sinut on helppo pitää, jos Mirkun kanssa rillustelusta ei tulekaan mitään.
Siksi sinua pitää aika ajoin lepytellä.
Kunnes taas tulee uusi vaihe hänen ja Mirkun suhteeseen, silloin sinut heitetään sivuun kuin räsynukke. Sitten kun Mirkun kanssa taas hankalaa, sinut kaivetaan sieltä huoneen nurkasta ja taas vähän leikitään.
Ei tuo Mirkun ja miehesi suhde ole mitään puhdasta kaverisuhdetta nähnytkään.
Se ei ole mikään kaverisuhde, jos Mirkku on avoimesti tunnustanut rakkautensa ja haluaa miehesi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä on ollut plani tuon ylivelkaantumisen hoitoon pariskuntana eli millä tilanne on ollut tarkoitus korjata?
Pikkuhiljaa kituuttamalla maksettu pois mitä pystytty. Tehty lisätöitä, yhdistelty lainoja. Ei mitään varsinaista suunnitelmaa. Tämä(kin) asia todella huonolla hoidolla.
Ap
Kysyin siksi, että mitä oleellista eroa eroaminen tuo tai ei tuo tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKysyin siksi, että mitä oleellista eroa eroaminen tuo tai ei tuo tilanteeseen.
Sen, että nyt kuluja on jakamassa 2 aikuista, eron jälkeen vain minä, jos jäisin tähän asumaan. Jos mies maksaisi itsensä tästä ulos, velkaa jäisi minulle silti ja juoksevat kulut päälle yksin maksettavaksi. Jos minä lähtisin, joutuisin maksamaan puolet talosta, enkä saa enää enempää velkaa. Lisäksi jäisi vanhat velat ja yksin vuokran maksaminen omassa asunnossa, joka pitäisi olla niin iso, että sinne mahtuu lapsetkin. Kolmas vaihtoehto olisi myydä talo mutta ei tätä sähkösyöppöä kukaan nyt edes ostaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKysyin siksi, että mitä oleellista eroa eroaminen tuo tai ei tuo tilanteeseen.
Sen, että nyt kuluja on jakamassa 2 aikuista, eron jälkeen vain minä, jos jäisin tähän asumaan. Jos mies maksaisi itsensä tästä ulos, velkaa jäisi minulle silti ja juoksevat kulut päälle yksin maksettavaksi. Jos minä lähtisin, joutuisin maksamaan puolet talosta, enkä saa enää enempää velkaa. Lisäksi jäisi vanhat velat ja yksin vuokran maksaminen omassa asunnossa, joka pitäisi olla niin iso, että sinne mahtuu lapsetkin. Kolmas vaihtoehto olisi myydä talo mutta ei tätä sähkösyöppöä kukaan nyt edes ostaisi.
Ap
Lähistöllä ollut taloja myynnissä 2, toinen oli pitkälti yli vuoden myynnissä. Toinen meni nyt, oli tyhjillään ja myynnissä jo viime talvena. Halvalla menivät.
Ap
En osaa neuvoa kokonaisuutta tietämättä. Tee kuitenkin harjoitus. Mitä tapahtuisi, jos mies kuolisi tai lähtisi? Entä mitä tapahtuisi, jis mies vaikka yrittäisi tappaa sinut tms todella vakavaa, miksi sinun olisi pakko lähteä?
Vierailija kirjoitti:
En osaa neuvoa kokonaisuutta tietämättä. Tee kuitenkin harjoitus. Mitä tapahtuisi, jos mies kuolisi tai lähtisi? Entä mitä tapahtuisi, jis mies vaikka yrittäisi tappaa sinut tms todella vakavaa, miksi sinun olisi pakko lähteä?
Jos mies kuolisi, saisin vakuutuksista rahaa niin että pärjäisin, velat saisi aika pitkälti kuitattua niillä. Jos mies lähtisi, jäisin tähän. Hän maksaisi puolet talosta ja lasten elatusta. Hänen äitinsä varmaan myös auttaisi, koska mies jätti. Kai sitä jotenkin pärjäisi. Jos mies olisi väkivaltainen, lähtisin lasten kanssa turvakotiin ja miettisin siellä sitten seuraavaa askelta. Oma asunto meille ja sossun tuella siellä kituutettaisiin. Hänen äitinsä varmasti siinäkin tilanteessa tukisi. Vaikeita asioita. Enkä ole jaksanut edes selvittää velkataakan tämänhetkistä tarkkaa tilannetta. Haluaisin asua tässä talossa lopun ikäni, en millään luopuisi. Lisäksi kotieläimet lisäävät oman hankaluutensa. Toki ne täytyisi vaan sitten pistää lihoiksi. Kukaan ei osta täältä tällä hetkellä taloja, nyt vielä vähemmän kuin ennen.
Ap
Miehen äiti on ihana ihminen ja tukena tarvittaessa. Palvoo kuitenkin poikaansa ja jos lähtisin, uskoisi varmasti miehen tarinat.
Ap