Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Mikä pakko miehellä on pitää yhteyttä yhä Mirkkuun? En niinku käsitä.
Yhäkö mies syyttelee sua siitä, että kun sinä et tukenut häntä aikoinasi, niin hänellä on täysi oikeus pitää yhteyttä Mirkkuun, sillä hän saa ymmärrystä Mirkulta ja antaa Mirkulle myös ymmärrystä ja seuraa? Vieläkö keskustelu on tuolla tasolla, että mies sua syyttää, että hommasi Mirkun?
Kiitos tilannepäivityksestä ja voimia!
Etkö siis vieläkään pistänyt kova kovaa vastaan eli sinä tai Mirkku?
Nyt tilanne luisui siihen, että mies "vähentää" yhteydenpitoaa Mirkkuun ja sinä syöt lääkkeitä etkä meinaa kestää.
Ap:sta tuntuu, että ero on täysin mahdotonta edes ajatuksena. Hän ei kerta kaikkiaan halua erota. Mutta ap mietipä teidän tulevaisuutta, jos mies jää. Tulet aina olemaan tästä katkera, eikä suhteenne ole ikinä enää sama kevyt ja iloinen, huoleton.
Mies on suoltanut tämän tiimoilta niin käsittämätöntä shaibaa, että et niitäkään sanoja voi unohtaa.
Periaatteessa ero on helppo toteuttaa.
Esimerkiksi mun mies, miten hän teki. Hän vain sanoi, että tämä oli tässä, pakkasi repun ja häipyi ovesta ulos. Mitään ei halunnu mukaan. Meni suoraan salarakkaalleen, joka paljastui sitten milteipä heti (ja siksi minut jätettiin). Että hei hei 17 v avioliitto, yhteinen koti ja lapsetkin.
Että kun kerran rykäisee, niin kyllä se erokin onnistuu vaikkapa noin raadollisesti.
Toki sä jäisit tohon teiän kotiin lasten kanssa ainakin aluksi ja mies saisi painua MIrkulle. Veikkaan, että mies lähtisi Mirkulle yöksi reppunsa kanssa, mikäli jättäisit miehesi.
Miten olette viettäneet syyslomaa?
Mitä olet miehes kanssa puhunu?
Viestittääkö hän Mirkun kanssa päivittäin?
Oletko tutkinut puhelinta?
ap, kuinka paljon mies oikeasti pitää yhteyttä Mirkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi olla nollakontakti, että tossa olisi mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko miehellä on pitää yhteyttä yhä Mirkkuun? En niinku käsitä.
Yhäkö mies syyttelee sua siitä, että kun sinä et tukenut häntä aikoinasi, niin hänellä on täysi oikeus pitää yhteyttä Mirkkuun, sillä hän saa ymmärrystä Mirkulta ja antaa Mirkulle myös ymmärrystä ja seuraa? Vieläkö keskustelu on tuolla tasolla, että mies sua syyttää, että hommasi Mirkun?
En ole nyt jaksanut puhua aiheesta. Silloin kun vielä puhuin, hän veti joka kerta tuon syyttämis-kortin esiin. Varmaan vetäisi edelleen. Mirkku loukkaantuu, pahastuu, masentuu ja ties mitä, jos mies katkaisee yhteydenpidon. (Voi kyynel) Ja harrastuksen takia yhteyttä on pakko pitää hieman yllä, en avaa sitä sen enempää, ettei kukaan tunnista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin vähintään lähettää useita viestejä. Ihan joka ikinen päivä. Katsoin whatsap kuvat, siellä on heistä kesällä yhdessä otettuja kuvia. Ei mitään intiimiä kuitenkaan, eikä mitään sen jälkeen. Viestejä olen katsonut yksityisiä silloin tällöin, "mitä kuuluu" osastoa ovat olleet. Ja jotain että soitan sinulle tänään.
Ap
Ei kai voi muuta kun antaa ajan kulua, jotta vahvistut tekemään päätöksiä.
Näyttää ja kuulostaa siltä, ettei mies ole Mirkusta luopumassa. Vaihtoehtoja on kaksi, jotta pystyt jatkamaan elämääsi vielä terveen kirjoissa:
1. Hyväksyt tilanteen ja elät miehen kanssa, jolla on sivusuhde.
2.Eroat ja aloitat lasten kanssa uuden elämän.
Olet vielä nuori, itsekin olisi oman terveyteni kannalta kannattanut aikoinaan valita 2. Mutta en tainnut koskaan vahvistua tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin vähintään lähettää useita viestejä. Ihan joka ikinen päivä. Katsoin whatsap kuvat, siellä on heistä kesällä yhdessä otettuja kuvia. Ei mitään intiimiä kuitenkaan, eikä mitään sen jälkeen. Viestejä olen katsonut yksityisiä silloin tällöin, "mitä kuuluu" osastoa ovat olleet. Ja jotain että soitan sinulle tänään.
Ap
Aivan käsittämätöntä. Ei Mirkku vaikuta ollenkaan masentuneelta ja sängyn pohjalla makaavalta, jota oikeasti pitäisi tukea.
Mitä Mirkku ja miehesi saavat "mitä kuuluu"-osastoa olevista viesteistä??? Ihan oikeasti. Ei kukaan pidä noin tiiviisti yhteyttä edes kunnon kavereihin, että ihan joka ikinen päivä viestiteltäis.
Veikkaan, että ovat keskenään sopineet, että nyt kun olet kärryillä ja vainuat jotain, että pitävät kirjalliset todisteet "mitä kuuluu" tasolla. Ties mitä sitten puhuvat. Puhumattakaan siitä, mitä tekevät, kun miehesi on Mirkulla. Toi on aivan käsittämätön kuvio.
Kukaan ei pidä kehenkään noin tiiviisti yhteyttä, vain parisuhteessa olevat ovat toisiinsa yhteydessä joka päivä. Kaverit, ystävät ja sukulaiset eivät viestittele toisilleen joka ikinen päivä.
Ja miksi et jaksa puhua? Miksi annat tilanteen soljua ja olla noin? Vetelet nappeja naamaan ja mykkänä katselet touhuja, lueskelet miehesi puhelinta.
Miksi et voi sanoa, että v'ttu nyt välit poikki Mirkkuun täysin, että haistapa ukko p*ska
Vierailija kirjoitti:
Ei kai voi muuta kun antaa ajan kulua, jotta vahvistut tekemään päätöksiä.
Näyttää ja kuulostaa siltä, ettei mies ole Mirkusta luopumassa. Vaihtoehtoja on kaksi, jotta pystyt jatkamaan elämääsi vielä terveen kirjoissa:
1. Hyväksyt tilanteen ja elät miehen kanssa, jolla on sivusuhde.
2.Eroat ja aloitat lasten kanssa uuden elämän.
Olet vielä nuori, itsekin olisi oman terveyteni kannalta kannattanut aikoinaan valita 2. Mutta en tainnut koskaan vahvistua tarpeeksi.
Minulle tapahtui onni onnettomuudessa. Olin tietämättäni samanlaisessa tilanteessa kuin ap. Mutta onneksi mieheni jätti minut kertalaakista, täysin puskista ja meni Mirkkunsa luo jättäen minut ja lapset.
Jos mies olisi soutanut ja huovannut, niin en tiedä olisiko minustakaan ollut eroamaan. Mutta onneksi mies jätti siis minut, nimittäin olen nyt niin paljon onnellisempi, mitä en olisi voinut uskoa. Toivon ap:lle sitä, että mies jättää ap:n ja menee Mirkun tykö.
Onkohan tuo tarina edes totta?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo tarina edes totta?
Ihan on totta, joka ikinen käsittämätön asia mitä olen kirjoittanut. Valitettavasti. Mun elämä tällä hetkellä sellainen, ettei kaikki täällä edes usko. Mieltä ylentävää 😖
Ap
Illat kun pimenee vähän vielä, niin menen joku kerta johonkin puskaan kyttäämään mitä touhuavat. Vaikka toisaalta olen miettinyt, että mitä sitten jos näkisin heidän esim. suutelevan. Saisinko siitä niin paljon vihavoimaa, että tekisin sen kaiken mihin nyt en ole pystynyt. Enköhän, mutta toisaalta en täysin luota itseeni siinäkään. Käperrynkö vain syvemmälle sängyn pohjalle ja kuolen itsesääliin. Kaikenlaista sitä miettii täällä maatessaan. Nytkin vain makaan. En jaksa mitään. Mikään ei kiinnosta. Mies on ulkotöissä, lapset kylässä.
Ap
Sun energia on alivireinen, koska patoat vihan. Sun kuuluidi olla sairaan vihainen miehellesi siitä, että hajotti teidän avioliiton tuolla tavalla. Nyt kun et vihaa, lamaannut, se kääntyy itseäsi vastaan. Toisaalta tuon koettelemuksen jälkeen ainakin itse tarvitsen lamaantuneen uudelleensyntymisjakson, mutta sinä et voi syntyä uudelleen, koska tilanne on päällä.
Etelässä ollaan, lapsilla syysloma. Lähtivät tänään muutamaksi yöksi viettämään lomaa eräälle läheiselle. Olen aivan loppu. Täysin kyvytön mihinkään. Minullakin lomaa tämä viikko, kaikki suunnitelmani vedin pöntöstä alas. Mies on tehnyt lupauksia vähentää yhteydenpitoa mirkkuun. Olen tämän jo niin monta kertaa kuullut etten enää edes jaksa uskoa. Voimat ei riitä enää edes puhumaan asiasta hänen kanssaan. Sanoin vain että nyt riittää tämä sivusuhde minulle. Että tekee mitä tekee, mutta tietää että avioliittomme ei tule jatkumaan (kun pääsen jaloilleni), jos jatkaa sivusuhdettaan. Ei tahdo ymmärtää tätä sivusuhde-asiaa, hänestä kyse ei ole mistään seurustelusta, vaikka sitähän se on.
Ap