Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Kaikki hokevat eroa, mutta suhde on mahdollista korjata, jos puolisoilla yhteinen tahto vielä rakastaa ja pitää perhe kasassa ja muuttaa toimintaansa menemällä rohkeasti epämukavuusalueelle. Jopa pettämisistä on mahdollista päästä yli. Kokemusta on.
Tiedän useamman naisen, joka myöhäisessä keski-iässä vanhuuden kynnyksellä harmittelee kun jättivät hyvän miehen liian helposti. Terapiassa huomasin puolisoni hyvät puolet ja hänen tärkeyden itselleni ja toisinpäin. Mikä suunnaton merkitys meillä on ollut toisillemme nuoruudesta asti.
Kipuilin aikani, vielä muutaman vuoden menneitä ikävyyksiä. Nyt olen päässyt niistä yli, puolisoni kanssa suhde on syventynyt ja olen tyytyväinen elämääni.
Pettämisestä ei koskaan pääse yli. Vaikka luulisi vuosien saatossa, että on päässyt yli, niin todellisuudessa ei ole. Siellä jossain alitajunnassa se jäytää aina. Se, että luottamus on petetty.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisestä ei koskaan pääse yli. Vaikka luulisi vuosien saatossa, että on päässyt yli, niin todellisuudessa ei ole. Siellä jossain alitajunnassa se jäytää aina. Se, että luottamus on petetty.
Luottamuksen voi pettää monella tavalla. Jos kaikki olisi noin mustavalkoista, niin se että puolisosi lupaa korjata sukkansa pyykkikoriin, ja sitten jättääkin ne siihen, olisi jo eron syy. Kun eihän menetettyä luottamusta voi koskaan palauttaa. Tämä on jotain ihme höpöhöpöä, mitä on nyt muotia toitottaa joka kanavassa. Kyllä aivan varmasti on maailmassa useita pariskuntia, jotka on siitä pettämisestä päässeet yli ja toipuneet. Se ettet sinä ole päässyt yli, ei tarkoita ettei joku toinen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hokevat eroa, mutta suhde on mahdollista korjata, jos puolisoilla yhteinen tahto vielä rakastaa ja pitää perhe kasassa ja muuttaa toimintaansa menemällä rohkeasti epämukavuusalueelle. Jopa pettämisistä on mahdollista päästä yli. Kokemusta on.
Tiedän useamman naisen, joka myöhäisessä keski-iässä vanhuuden kynnyksellä harmittelee kun jättivät hyvän miehen liian helposti. Terapiassa huomasin puolisoni hyvät puolet ja hänen tärkeyden itselleni ja toisinpäin. Mikä suunnaton merkitys meillä on ollut toisillemme nuoruudesta asti.
Kipuilin aikani, vielä muutaman vuoden menneitä ikävyyksiä. Nyt olen päässyt niistä yli, puolisoni kanssa suhde on syventynyt ja olen tyytyväinen elämääni.
Pettäjämies ei todellakaan ole hyvä mies jonka jättämistä tulisi katua, kuulostaa riippuvuussuhteelta ja itseään arvostamattoman ihmisen toiminnalta tuollainen pettämisen hyväksyminen ja maton alle lakaiseminen. Totuus on ettei petetty ole pettäjälle edes niin rakas tai tarpeeksi hyvä/haluttava naisena/miehenä että pettäjä pystyisi olemaan pettämättä ( minkä tulisi olla täysin helppoa jos oikeasti arvostaa ja rakastaa kumppaniaan.) Miten joku voi jäädä suhteeseen ihmisen kanssa jolle olet riittämätön sellaisena kuin olet?
Vaikuttaa nyt kyllä trollilta koko homma.
Jokseenkin sopivasti ilmaantui toisen naisen rakkaudentunnustus kun henkilöhahmot oli jo esitelty ja tapahtumat alkoivat köyhtyä.
Mutta jos tämä olisi totta niin aika erikoinen tuo mies, keräilee yksinäisiä mielenterveysongelmaisia naisia hyysättäväkseen?
Ja onko toinen nainen edes oikeasti mielenterveysongelmainen, aika reippaasti jaksaa harrastaa, koiraa hoitaa ja ties mitä.
Läheisriippuvuus on kaameaa, mutta lääkekin on täällä jo mainittu: Eevi Minkkinen, olikohan nykyään Vuorinen vai Vuoristo. Osaa puhua järkeä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miksei pääsisi? Jokaiselle voi tulla elämässä vaihe, jota katuu vilpittömästi myöhemmin, jokainen tekee elämässä virheitä ja tyhmyyksiä. Silloin pitää korjata kurssinsa ja panostaa elämänsä hyvään, kuten kumppaniinsa ja lapsiinsa. AP:n tapauksessa nykyinen tilanne ja seuraukset pitää läimäistä kunnolla äijän kasvoille, eikä hyssytellä ja peitellä nykyistä tilannetta. Se on kaikki tai ei mitään.
ap mikäs on tilanne?
Yhäkö mies viestittelee ja näkee Mirkkua?
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on vierähtänyt ap:n aloitusviestistä. Onko ap vointi mennyt oarempaan/huonompaan?
Hyvä kysymys, piti oikein pysähtyä miettimään. Osittain mennyt parempaan. En enää luule että tämä kaikki on ihan oikeasti minun syytä. Kirjoittaessani ensimmäisen kerran elin siinä oletuksessa ja hain jopa osittain täältä vahvistusta sille. En myös enää pidä eroa maailmanloppuna. Sitä se olisi ollut minulle aivan varmasti kk sitten. Nyt olen vahvempi. Tuntuu siltä, että voisin jopa ihan selvitä erosta. Olen myös noussut sen verran jaloilleni, että olen alkanut puolustaa itseäni. En ole enää kynnysmatto, jonka yli voi vain kävellä mennen-tullen.
Toisaalta on mennyt myös huonompaan. Lääkityksen määrä on lisätty, jakaminen on täysin nolla. En jaksa enää mitään, toimintakyky on heikentynyt reilusti. Arkisetkin asiat vaativat suunnatonta ponnistelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
mitenköhän siellä menee?
ootko ap saanu tongittua mitään lisätietoja mirkusta?
En ole tonkinut. Olen kuullut myös toisesta lähteestä, että on yksinäinen ja mt-ongelmainen. Tiedän myös muutamia hieman erikoisia kun asioita hänestä, mutta en viitsi niitä kirjoittaa, ettei kukaan vaan tunnista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa nyt kyllä trollilta koko homma.
Jokseenkin sopivasti ilmaantui toisen naisen rakkaudentunnustus kun henkilöhahmot oli jo esitelty ja tapahtumat alkoivat köyhtyä.
Mutta jos tämä olisi totta niin aika erikoinen tuo mies, keräilee yksinäisiä mielenterveysongelmaisia naisia hyysättäväkseen?
Ja onko toinen nainen edes oikeasti mielenterveysongelmainen, aika reippaasti jaksaa harrastaa, koiraa hoitaa ja ties mitä.
Läheisriippuvuus on kaameaa, mutta lääkekin on täällä jo mainittu: Eevi Minkkinen, olikohan nykyään Vuorinen vai Vuoristo. Osaa puhua järkeä päähän.
Ihan on totta. Valitettavasti. Jo tätä on jatkunut jo tosi kauan ja aina selvinnyt ja tapahtunut jotain uutta. Nyt vaan kuukauden tänne niitä kertonut. En ihan kaikkea, ettei kukaan vaan tunnista. Totta on kuitenkin kaikki mitä olen kertonut. Totuus on tarua ihmeellisempää :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne panee edelleen.
Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.
Ei kaikkea tarvitse sulattaa.Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.
Ap
Ja paskanmarjat. Miehenä voin kertoa, että aivan satavarmasti panevat, jos ne viettää aikaa yhdessä ilman että sinä olet paikalla. Joko sen naisen luona tai jossain omppu hotellissa.
M32
Miten mies käyttäytyy, onko puhelin edelleenkin tärkeä, käykö sen muijan kanssa missään? Jos mikään näistä on jatkunut niin ei mies ota vastuuta teoistaan. Ei ole järkevää tuhlata elämäänsä tuollaiseen.
Syötkö lääkkeitä siis pääasiassa sen takia, millaisen olon miehesi sinulle aiheuttaa teoillaan?
AP kannattaa lopettaa suhde. Kysy itseltäsi: Haluatko olla suhteessa, jossa mies toimii noin? Selvästikään et, koska kärsit siitä. Jos suhde ahdistaa ja tuottaa tuollaista tunnetilaa, niin tuo on lopun alkua. (Puhun kokemuksesta)
Ihan oikeasti kyse on Sinun Elämästäsi. Maailmaan mahtuu monta miestä. Kaikki miehet eivät toimi noin. Ethän sinäkään toimi noin. Ehdottomasti kannatan eroamista. Nyt mies ikään kuin kokee oikeudekseen, että voi ihan luvan kanssa buustata itsetuntoaan jonkun toisen naisen seurassa, joka sattuu olemaan vieläpä ihastunut mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne panee edelleen.
Ei kaikkea tarvitse sulattaa.Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.
ApJa paskanmarjat. Miehenä voin kertoa, että aivan satavarmasti panevat, jos ne viettää aikaa yhdessä ilman että sinä olet paikalla. Joko sen naisen luona tai jossain omppu hotellissa.
M32
Samaa mieltä! Edelleen AP valot päälle nyt sinun päässäsi. Usko huvikseen, että osa ihmisistä valehtelee ihan kirkkain silmin, tervetuloa tähän maailmaan. Sinä voit lopettaa suhteen. Sinun elämäsi on tärkeä. Sinä voit olla miehen kanssa, joka ei toimi noin. Sinä voit olla miehen kanssa, joka on kaikella tapaa paljon sopivampi. Sinä pystyt jättämään hänet. Kohtalotovereita on. Jos jokin lohduttaa niin se, että et ole ainoa etkä viimeinen, jolle käy noin.
Et kirjoittaisi tänne palstalle, jos asia olisi sinulle fine. Asia on miehellesi ilmeisen fine. Sinulle ei ole. Siitä on kyse.
Loppuun vielä: MUISTA, että asiat eivät välttämättä poissulje toisiaan; miehesi voi rakastaa sinua JA hässiä jotain toista. Kysymys onkin: haluatko sinä miehen, joka sinua rakastaa ja panee muita, tai muuten vain harrastaa tuollaista sinkkumiehille soveliasta naisen tapailua? Haluatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on vierähtänyt ap:n aloitusviestistä. Onko ap vointi mennyt oarempaan/huonompaan?
Hyvä kysymys, piti oikein pysähtyä miettimään. Osittain mennyt parempaan. En enää luule että tämä kaikki on ihan oikeasti minun syytä. Kirjoittaessani ensimmäisen kerran elin siinä oletuksessa ja hain jopa osittain täältä vahvistusta sille. En myös enää pidä eroa maailmanloppuna. Sitä se olisi ollut minulle aivan varmasti kk sitten. Nyt olen vahvempi. Tuntuu siltä, että voisin jopa ihan selvitä erosta. Olen myös noussut sen verran jaloilleni, että olen alkanut puolustaa itseäni. En ole enää kynnysmatto, jonka yli voi vain kävellä mennen-tullen.
Toisaalta on mennyt myös huonompaan. Lääkityksen määrä on lisätty, jakaminen on täysin nolla. En jaksa enää mitään, toimintakyky on heikentynyt reilusti. Arkisetkin asiat vaativat suunnatonta ponnistelua.
Ap
Ap valittaa jaksamisesta. Voi olla että lääkkeet vaikuttavat siihen. Nyt on lääkkeitä lisätty. Olisi varmaan hyvä jos voisi voimaantua siinä määrin että lääkkeitä voisi vähentää (ellei sitten joillekin lääkkeille ole selvää fyysistä tarvetta).
MUTTA: Toisaalta jaksamiseen tarvitaan lääkkeittäkin hyvää monipuolisesti ravitsevaa ravintoa (ja riittävää unta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne panee edelleen.
ApJa paskanmarjat. Miehenä voin kertoa, että aivan satavarmasti panevat, jos ne viettää aikaa yhdessä ilman että sinä olet paikalla. Joko sen naisen luona tai jossain omppu hotellissa.
M32
Olen nainen ja luulen samaa. Etenkin kun näillä kahdella muulla ei ole mitään seksuaalista välissään
Vierailija kirjoitti:
Miten mies käyttäytyy, onko puhelin edelleenkin tärkeä, käykö sen muijan kanssa missään? Jos mikään näistä on jatkunut niin ei mies ota vastuuta teoistaan. Ei ole järkevää tuhlata elämäänsä tuollaiseen.
Käy edelleen ja viestittelee. Käymiset ovat vähentyneet, mutta näyttää että ne korvautunut puheluilla. Yhteisessä harrastuksessa näkevät myös joka viikko edelleen.
Ap
Veikkaan, että eroa ei tule