Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1301/2372 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jatkaa AP:n ylikävelemistä Mirkun luo. 

Vierailija
1302/2372 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1304/2372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...miksi niiden kavereiden kanssa pitäisi pistää poikki. Kokisin sellaisen vaatimuksen epäkypsänä ja kahlitsevana. Toki kaikenlainen seksuaalinen vehtaaminen toisen kanssa ilman yhteistä suostumusta on ikävää. Teidän on vain pakko neuvotella suhteenne rajat uudelleen. Miehen olisi hyvä myös ymmärtää, että mitkä tarpeen hänellä jäävät täyttymättä kanssasi. Toki masentuneen ja itseensä käpertyneen ihmisen kanssa eläessä ne omat tarpeet jäävät täyttymättä hyvin usein. 

Vierailija
1305/2372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Aika auttaa, vaikka olet juuri nyt syvissä vesissä. Voimia alkaa vähitellen löytymään uudestaan, vaikka kriisistä toipuminen vie aikansa. Muista tämä on lopulta vain lyhyt vaihe elämässäsi, kun tarkastellaan koko elämän mittakaavalla.  

Vierailija
1306/2372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikäs tilanne?

Vierailija
1307/2372 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...miksi niiden kavereiden kanssa pitäisi pistää poikki. Kokisin sellaisen vaatimuksen epäkypsänä ja kahlitsevana. Toki kaikenlainen seksuaalinen vehtaaminen toisen kanssa ilman yhteistä suostumusta on ikävää. Teidän on vain pakko neuvotella suhteenne rajat uudelleen. Miehen olisi hyvä myös ymmärtää, että mitkä tarpeen hänellä jäävät täyttymättä kanssasi. Toki masentuneen ja itseensä käpertyneen ihmisen kanssa eläessä ne omat tarpeet jäävät täyttymättä hyvin usein. 

Ei kavereiden kanssa tarvitsekaan pistää poikki, mutta suhteet, joissa petetään ja joissa "kaverinainen" tahtoo "kaverimiehen" kanssa parisuhteeseen ei ole kaveruutta. 

Vierailija
1308/2372 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
1309/2372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppiduppi, halutaan tietää miten ap:n elämä sujuu

Vierailija
1310/2372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap jaksaa jotenkin. Nämä on pitkiä prosesseja eikä ole mitenkään realistista toipua kuukausiin, oli lopputulema mikä tahansa. Toivottavasti tilanne kuitenkin alkaisi löytää sitä lopullista uomaansa. 

Vierailija
1311/2372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap jaksaa jotenkin. Nämä on pitkiä prosesseja eikä ole mitenkään realistista toipua kuukausiin, oli lopputulema mikä tahansa. Toivottavasti tilanne kuitenkin alkaisi löytää sitä lopullista uomaansa. 

Hengissä ollaan. Kylläkin käytännössä toimintakyvyttömänä sängyn pohjalla. Voimat täysin loppu. Mies ei ymmärrä mikä on ongelma kun vähentänyt näkemistä mirkun kanssa ja ja sanonut valitsevansa minut. En tiedä miten hän ei näe tilannetta minun kannalta. Se on täysin käsittämätöntä. Hän levittelee käsiään ja loukkaantuu, kun tämän pitäisi olla nyt paljon parempi tilanne. Ylireagoin kuulemma edelleen.

Ap

Vierailija
1312/2372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengissä ollaan. Kylläkin käytännössä toimintakyvyttömänä sängyn pohjalla. Voimat täysin loppu. Mies ei ymmärrä mikä on ongelma kun vähentänyt näkemistä mirkun kanssa ja ja sanonut valitsevansa minut. En tiedä miten hän ei näe tilannetta minun kannalta. Se on täysin käsittämätöntä. Hän levittelee käsiään ja loukkaantuu, kun tämän pitäisi olla nyt paljon parempi tilanne. Ylireagoin kuulemma edelleen.

Ap

Alkaa kyllä kuulostamaan siltä että miehessäsi on muutakin vikaa kuin pettäminen nimittäin normaali ihminen ymmärtäisi tekevänsä väärin eikä "loukkaantuisi". Eikä ole yhtään empaattinen kun näkee että voit huonosti. Ei ole tukena eikä lopeta Mirkun tapailua. Ihan kuin olisi tunnekylmä? Ei pysty ajatella tilannetta sinun kannaltasi? Jos olisi normaali rakastava ihminen olisi jo lopettanut siihen ekaan pettämiseen. Miehesi tarvitsisi kyllä myös terapiaa..

Vierailija
1313/2372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kylmää kohtelua saat mieheltäsi.

Miehesi vähättelee tekemisiään. Ikäänkuin olisi sinun syy, että reagoit noin. Että hänessä ei ole vikaa, vaan sinun suhtautumisessasi asiaan. 

Vierailija
1314/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei aio edes ajatuksen tasolla erota.

Hän jää mieluummin tuttuun ja "turvalliseen".

Vierailija
1315/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jotenkin jopa ylitunteellinen, miettii paljon mitä toiset ajattelevat hänestä, eikä halua loukata yleensä ketään. Siksi tuntuu todella oudolta, että antaa minun kärsiä. Pahoittelee ja lupaa asioiden muuttuvan paremmaksi, mutta kuitenkin toisessa hetkessä vähättelee ja jopa syyllistää. Luulen että on rakastunut mirkkuun ja siksi ei halua lopettaa yhteydenpitoa. Se tuntuu todella pahalta, vaikka mitä hän tunteilleen tietysti voi. Ymmärrän kyllä että haluaa pitää perheenkin kasassa. Asia repii minut riekaleiksi, etenkin kun en saa häntä ymmärtämään mikä hänen toiminnassaan saa minut pois tolaltani. Sanoo vaan että mirkku on vain ystävä ja saahan ystäviä olla. Ja että minä vaan ylireagoin ja että touhussani ei ole enää mitään järkeä. Kaikkihan on nyt hyvin, kun hän haluaa olla minun kanssani ja mirkku on vain ystävä. En tiedä miten hänet saisi ymmärtämään. En enää tunnista omaa puolisoani. Ennen ajatuksemme menivät niin hyvin yksiin, kaikki oli selkeää ja helppoa. Nyt hän tuntuu vieraalta ja oudolta.

Ap

Vierailija
1316/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkaa kyllä kuulostamaan siltä että miehessäsi on muutakin vikaa kuin pettäminen nimittäin normaali ihminen ymmärtäisi tekevänsä väärin eikä "loukkaantuisi". Eikä ole yhtään empaattinen kun näkee että voit huonosti. Ei ole tukena eikä lopeta Mirkun tapailua. Ihan kuin olisi tunnekylmä? Ei pysty ajatella tilannetta sinun kannaltasi? Jos olisi normaali rakastava ihminen olisi jo lopettanut siihen ekaan pettämiseen. Miehesi tarvitsisi kyllä myös terapiaa..

Mies vaikuttaa narsistilta eikä siihen auta terapia.

Kaasuvalottaa edelleen, kun on VÄHENTÄNYT eikä lopettanut. Ja sittenhän heillä on vielä onat ongelmat ratkaisematta. Eihän Mirkyn jättö riitä. Pariskunnan seksielämä on jäissä jne.

Vierailija
1317/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko hän (nyt, tällä hetkellä, tällaisena kuin hän nyt on) mies jonka haluat? Onko sinulla nyt siellä kotona sellainen henkilö, jonka kanssa haluat jatkaa elämää ja jakaa kaiken?

Ajattelisin niin, että se mies jota kaipaat, on jo poissa. Nyt sinulla on käsissäsi tuo ajattelematon, sinua arvostamaton tunteeton hyypiö, ja se on se mitä tällä hetkellä ja tästä eteenpäin saat. Haluatko sitä? 

Miehelläsi ei sinänsä ole mitään pakkoa muuttua. Kukaan ei voi millään tavalla tai keinolla pakottaa häntä muuttumaan mihinkään suuntaan, ellei hän itse halua. Ja vaikuttaa siltä, että hän ei halua, hänellähän on kaikki nyt juuri siten miten hän haluaa (olkoonkin että on vähän vaihtanut tapaamistiheyttä Mirkun kanssa).

Ainoa asia, johon voit vaikuttaa, on oma asenteesi ja suhtautumisesi. Ajattele itseäsi, ajattele lapsiasi. Haluatko tätä? Haluatko olla siellä sängyn pohjalla? Onko se lapsuudenkotitalo sen arvoinen, että elelet siellä sängynpohjalla masentuneena? Onko se sen arvoista, että lasten elinympäristö on nyt tuo?

Tai jos se talo on niin tärkeä, niin osaisitko päästää irti miehestä ja alkaa viis välittää hänestä? Ja elää siellä omaa elämääsi? Se vaatii vahvaa luonnetta, mutta sekin on tehtävissä. Hanki oma elämä. Omat ystävät, oma "Mirkku". Vahvista itseäsi.

Älä enää ajattele miestä tukipilarinasi, että "jos hän vaan tajuaa, niin alkaa kyllä tukea minua ja unohtaa Mirkun". Mies ei tule olemaan sinulle enää tukipilari koskaan, eikä tule tajuamaan mitään. Älä mieti sitä vaihtoehtoa.

Tämä on kovaa tekstiä, mutta realistista, ja totta. Voimia!

Vierailija
1318/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on jotenkin jopa ylitunteellinen, miettii paljon mitä toiset ajattelevat hänestä, eikä halua loukata yleensä ketään. Siksi tuntuu todella oudolta, että antaa minun kärsiä. Pahoittelee ja lupaa asioiden muuttuvan paremmaksi, mutta kuitenkin toisessa hetkessä vähättelee ja jopa syyllistää. Luulen että on rakastunut mirkkuun ja siksi ei halua lopettaa yhteydenpitoa. Se tuntuu todella pahalta, vaikka mitä hän tunteilleen tietysti voi. Ymmärrän kyllä että haluaa pitää perheenkin kasassa. Asia repii minut riekaleiksi, etenkin kun en saa häntä ymmärtämään mikä hänen toiminnassaan saa minut pois tolaltani. Sanoo vaan että mirkku on vain ystävä ja saahan ystäviä olla. Ja että minä vaan ylireagoin ja että touhussani ei ole enää mitään järkeä. Kaikkihan on nyt hyvin, kun hän haluaa olla minun kanssani ja mirkku on vain ystävä. En tiedä miten hänet saisi ymmärtämään. En enää tunnista omaa puolisoani. Ennen ajatuksemme menivät niin hyvin yksiin, kaikki oli selkeää ja helppoa. Nyt hän tuntuu vieraalta ja oudolta.

Ap

Niin. Onko tuo realistisesti ajateltuna mitenkään korjattavissa ennalleen?

Tsemppiä! Täällä toinen paskan miehen vuoksi sairaslomalainen.

Vierailija
1319/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko hän (nyt, tällä hetkellä, tällaisena kuin hän nyt on) mies jonka haluat? Onko sinulla nyt siellä kotona sellainen henkilö, jonka kanssa haluat jatkaa elämää ja jakaa kaiken?

Ajattelisin niin, että se mies jota kaipaat, on jo poissa. Nyt sinulla on käsissäsi tuo ajattelematon, sinua arvostamaton tunteeton hyypiö, ja se on se mitä tällä hetkellä ja tästä eteenpäin saat. Haluatko sitä? 

Miehelläsi ei sinänsä ole mitään pakkoa muuttua. Kukaan ei voi millään tavalla tai keinolla pakottaa häntä muuttumaan mihinkään suuntaan, ellei hän itse halua. Ja vaikuttaa siltä, että hän ei halua, hänellähän on kaikki nyt juuri siten miten hän haluaa (olkoonkin että on vähän vaihtanut tapaamistiheyttä Mirkun kanssa).

Ainoa asia, johon voit vaikuttaa, on oma asenteesi ja suhtautumisesi. Ajattele itseäsi, ajattele lapsiasi. Haluatko tätä? Haluatko olla siellä sängyn pohjalla? Onko se lapsuudenkotitalo sen arvoinen, että elelet siellä sängynpohjalla masentuneena? Onko se sen arvoista, että lasten elinympäristö on nyt tuo?

Tai jos se talo on niin tärkeä, niin osaisitko päästää irti miehestä ja alkaa viis välittää hänestä? Ja elää siellä omaa elämääsi? Se vaatii vahvaa luonnetta, mutta sekin on tehtävissä. Hanki oma elämä. Omat ystävät, oma "Mirkku". Vahvista itseäsi.

Älä enää ajattele miestä tukipilarinasi, että "jos hän vaan tajuaa, niin alkaa kyllä tukea minua ja unohtaa Mirkun". Mies ei tule olemaan sinulle enää tukipilari koskaan, eikä tule tajuamaan mitään. Älä mieti sitä vaihtoehtoa.

Jouduin lapsena elämään kymmenen vuotta henkisesti eronneiden vanhempien kanssa saman katon alla. En suosittele sitä perhehelvettiä.

Vierailija
1320/2372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin paranin: Voima ja turva itsessäni, oma elämä omissa käsissäni, tätä hoin itselleni. Miestä en voi muuttaa, jos ja kun hän ei halua. Aloin ajatella elämääni itsestä käsin. Vähensin miehen passaamista mm. ruuanlaitot, leipomiset, kotityöt ja muutakin perheen auttamista (lapset jo aikuisia, mutta heillä lapsia ja koiria, hyväkuntoisen kasikymppisen äitini terapeuttina ja seuraneitinä olemista). Aloin tehdä mitä milloinkin itseäni sattui huvittamaan omista lähtökohdistani käsin.

Jotenkin kummasti suhde mieheeni on uudestaan lähentynyt, eikä mirkut enää häiritse mieltäni. Yhdessä siis sopuisasti ollaan. Aikuiset lapset ei mirkuista tiedä, olen luvannut olla kertomatta.