Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1281/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö lääkkeitä siis pääasiassa sen takia, millaisen olon miehesi sinulle aiheuttaa teoillaan?

On masennustaustaa, jo kauan ennen tätä kaikkea. Mutta tällä hetkellä sanoisin, että suurimmaksi osaksi syön kyllä ihan tämän tilanteen aiheuttaman tuskan takia.

Ap

Vierailija
1282/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö lääkkeitä siis pääasiassa sen takia, millaisen olon miehesi sinulle aiheuttaa teoillaan?

On masennustaustaa, jo kauan ennen tätä kaikkea. Mutta tällä hetkellä sanoisin, että suurimmaksi osaksi syön kyllä ihan tämän tilanteen aiheuttaman tuskan takia.

Ap

Järkyttävää, mihin ihminen aivopestynä on valmis.

Paskakin on tuttua ja turvallista, josta ei vain pysty päästämään irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies käyttäytyy, onko puhelin edelleenkin tärkeä, käykö sen muijan kanssa missään? Jos mikään näistä on jatkunut niin ei mies ota vastuuta teoistaan. Ei ole järkevää tuhlata elämäänsä tuollaiseen.

Käy edelleen ja viestittelee. Käymiset ovat vähentyneet, mutta näyttää että ne korvautunut puheluilla. Yhteisessä harrastuksessa näkevät myös joka viikko edelleen.

Ap

Etkö jo sanonut miehellesi, että et ole kynnysmatto ja hänen tulee valita hän tai sinä. Ja mikäli valitsee sinut, se on välit poikki kokonaan tähän Mirkkuun, koska pettäminen on jo tapahtunut (suutelu) ja sinä et luota etkä voi hyvin sekä joudut jopa lääkkeitä syömään tämän takia?!

Nyt vastauksesi ja toimintasi on taas tätä kynnysmatto-tasoa.

Miksi????

Vierailija
1284/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, miten ap pitkään mielenterveysongelmista kärsineenä nokkii täällä myös mielenterveysongelmaista Mirkkua. Olette ihan samassa veneessä

Vierailija
1285/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempi tuttu helvetti kuin vieras taivas, sanoo vanha sanonta.

Vierailija
1286/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, miten ap pitkään mielenterveysongelmista kärsineenä nokkii täällä myös mielenterveysongelmaista Mirkkua. Olette ihan samassa veneessä

Näinhän se menee, kun ei itse oteta vastuuta. Kerätään jo juoruja toisesta naisesta. Menis ap itseensä ja tekisi asioille jotain. Mutta ei, tälleen tää hidastettu läheisriippuvaistrollausdraama etenee. 

Vierailija
1287/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat nyt vaan puhumaan miehesi kanssa tulevasta erosta. Mitenkä jaatte omaisuuden, lapsiin liittyvät asiat jne. Miehesi pitäisi jo tajuta ettei elämänne voi näin jatkua! Mitä kauemman aikaa jatkatte tätä hulluutta, sitä syvemmälle suohon sinä uppoat. Etkä ehkä enää sieltä jaksa ylös nousta! Ajattele edes lapsiasi, olet heille tärkeä, sinun pitää tehdä stoppi ja aloittaa toipuminen ilman ihmistä joka sinut sairastuttaa. Meistä jokaisesta löytyy yllättävän paljon voimia kun on se tilanne että on pakko löytyä. Ja nyt on se hetki.

Vierailija
1288/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nokkinut Mirkkua hänen mt-ongelmista. Päin vastoin, kun tiedän itse mitä se on.

Ap

Vierailija
1289/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies käyttäytyy, onko puhelin edelleenkin tärkeä, käykö sen muijan kanssa missään? Jos mikään näistä on jatkunut niin ei mies ota vastuuta teoistaan. Ei ole järkevää tuhlata elämäänsä tuollaiseen.

Käy edelleen ja viestittelee. Käymiset ovat vähentyneet, mutta näyttää että ne korvautunut puheluilla. Yhteisessä harrastuksessa näkevät myös joka viikko edelleen.

Ap

Etkö jo sanonut miehellesi, että et ole kynnysmatto ja hänen tulee valita hän tai sinä. Ja mikäli valitsee sinut, se on välit poikki kokonaan tähän Mirkkuun, koska pettäminen on jo tapahtunut (suutelu) ja sinä et luota etkä voi hyvin sekä joudut jopa lääkkeitä syömään tämän takia?!

Nyt vastauksesi ja toimintasi on taas tätä kynnysmatto-tasoa.

Miksi????

Tämä on kyllä totta. Silti en ole se sama näkymätön kynnysmatto enää. Edistystä on tapahtunut, vaikkei siltä ehkä näytä. Olen ollut niin säälittävän vietävissä, etten tahdo sitä edes itse ymmärtää, vaikka se minulle tapahtui. Elin pitkään ihan siinä oletuksessa, että vika on vain minussa ja suhtautumisessani.

Ap

Vierailija
1290/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, kun ei itse oteta vastuuta. Kerätään jo juoruja toisesta naisesta. Menis ap itseensä ja tekisi asioille jotain. Mutta ei, tälleen tää hidastettu läheisriippuvaistrollausdraama etenee. 

En kerää mitään juoruja hänestä. Hänen asiansa ei juurikaan edes enää kiinnosta. Kaikki, jopa vihan tunteet on kuollut siihen suuntaan. Niinkuin ylipäätään kaikki tunteeni, ehkä lääkkeet turruttaa. Olen sisältä melkein kuollut.

Ap

Vierailija
1291/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat nyt vaan puhumaan miehesi kanssa tulevasta erosta. Mitenkä jaatte omaisuuden, lapsiin liittyvät asiat jne. Miehesi pitäisi jo tajuta ettei elämänne voi näin jatkua! Mitä kauemman aikaa jatkatte tätä hulluutta, sitä syvemmälle suohon sinä uppoat. Etkä ehkä enää sieltä jaksa ylös nousta! Ajattele edes lapsiasi, olet heille tärkeä, sinun pitää tehdä stoppi ja aloittaa toipuminen ilman ihmistä joka sinut sairastuttaa. Meistä jokaisesta löytyy yllättävän paljon voimia kun on se tilanne että on pakko löytyä. Ja nyt on se hetki.

Tällä hetkellä tuntuu, että olen jo siellä suossa liian syvällä. Voimat ovat täysin loppu, toimintakyky täysin olematon.

Ap

Vierailija
1292/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.

Ei kaikkea tarvitse sulattaa.

Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.

Ap

Kyllä on nyt miehellä paksut valheet. "Ei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä" eli myönsi että kiinnostanut seksuaalisessa mielessä. Ja tuo että ei ole hänen tyyppiä ollenkaan on aika kulunut fraasi. Samaa jauhoi minun ex omasta exästään, ettei ollut ollenkaan hänen tyyppiään, mutta ei uskaltanut sanoa ei. Täyttä höpönlöpöä. Hääkuvassa näytti oikein innokkaalta eli tuskin oli alttarille pakotettu tai sänkyyn kun pisti kaksi lastakin alulle.

Noita fraaseja ei kannata uskoa. Jos olet hänen valittunsa niin kyllä siinä kaverinainen saisi nopeasti kenkää. Tämmöisestäkin minulla on kokemusta nykyisestä, jonka kanssa menin naimisiin. Eli kyllä mies pystyy laittamaan kaverisuhteen poikki jos olet hänelle se, jonka kanssa haluaa rakentaa tulevaisuutta. Muutoin löytyy aina tekosyitä loputtomiin. Suosittelisin että jatkat ilman häntä. Olkoot tämän kaverinaisen kanssa kun on niin vetävä että pettämään täytyy ryhtyä.

Vierailija
1293/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.

Ei kaikkea tarvitse sulattaa.

Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.

Ap

Kyllä on nyt miehellä paksut valheet. "Ei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä" eli myönsi että kiinnostanut seksuaalisessa mielessä. Ja tuo että ei ole hänen tyyppiä ollenkaan on aika kulunut fraasi. Samaa jauhoi minun ex omasta exästään, ettei ollut ollenkaan hänen tyyppiään, mutta ei uskaltanut sanoa ei. Täyttä höpönlöpöä. Hääkuvassa näytti oikein innokkaalta eli tuskin oli alttarille pakotettu tai sänkyyn kun pisti kaksi lastakin alulle.

Noita fraaseja ei kannata uskoa. Jos olet hänen valittunsa niin kyllä siinä kaverinainen saisi nopeasti kenkää. Tämmöisestäkin minulla on kokemusta nykyisestä, jonka kanssa menin naimisiin. Eli kyllä mies pystyy laittamaan kaverisuhteen poikki jos olet hänelle se, jonka kanssa haluaa rakentaa tulevaisuutta. Muutoin löytyy aina tekosyitä loputtomiin. Suosittelisin että jatkat ilman häntä. Olkoot tämän kaverinaisen kanssa kun on niin vetävä että pettämään täytyy ryhtyä.

On myöntänyt olleensa kiinnostunut. Olemme puhuneet tästä tosi paljon. En halua miestä jota joudun käsketään tai kieltämään. Tätäkään en kyllä halua. Silti ero tuntuu mahdottomalta tosi monella tavalla. Lähinnä velkojen yms. takia kylläkin.

Ap

Vierailija
1294/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä säälittävä tapaus, se on käynyt itsellekin nyt selväksi.

Ap

Vierailija
1295/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä luovuta. Kaikki kyllä järjestyy. Ne velatkin. Etkä ole säälittävä. Sulle on vaan sattunut ikäviä asioita ja sun voimat on nyt loppu. Ota itelle aikaa ja pidä huolta itestäs ja mieti millaista elämää haluat elää. Toivon sulle voimia ja kaikkea hyvää. 🧡

Vähän samankaltaisesta tilanteesta koitan itseäni ylös tsempata tässä. Kyllä me selvitään vielä. Askel kerrallaan ja hetki kerrallaan.

Vierailija
1296/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä luovuta. Kaikki kyllä järjestyy. Ne velatkin. Etkä ole säälittävä. Sulle on vaan sattunut ikäviä asioita ja sun voimat on nyt loppu. Ota itelle aikaa ja pidä huolta itestäs ja mieti millaista elämää haluat elää. Toivon sulle voimia ja kaikkea hyvää. 🧡

Vähän samankaltaisesta tilanteesta koitan itseäni ylös tsempata tässä. Kyllä me selvitään vielä. Askel kerrallaan ja hetki kerrallaan.

Hienosti sanottu ja kannustettu😊ja kyllä ne asiat selviää kunhan ensin kerää voimia tunnekuohuista parantumiseen ja sitten vasta ryhtyy hoitamaan asioita.

sivusta

Vierailija
1297/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin tunteet kuolivat pitkäksi aikaa puolisoani kohtaan kun pettämisketjut paljastuivat. Olin turta ja toimintakyvytön, söin masennuslääkkeitä, että selvisin päivistä ja toisia, jotta pystyin edes vähän nukkumaan. Ei siinä tilanteessa olisi mitenkään pystynyt eroprosessiin, kun sängystä ylöspääseminen ja vaatteiden pukeminen päälle oli ylivoimaista.

On annettava ajan kulua, antaa toipumiseen ja suruun aikaa, puhua loputtomasti terapeutille, lääkärille, puolisolle, ystävälle kuka millekin. Minulla oli ihana työterveyslääkäri, kuin itse taivaan enkeli, joka soitti minulle viikottain, ennen kuin terapiat käynnistyivät. Lisäksi työterveyshoitajan kanssa pystyin puhumaan. Psykiatrilta sain täyslaidallisen kriittistä vastakkain asettelua, ei päästänyt minua helpolla, laittoi ajatustoimintani liikkeelle. Jälkeenpäin ajatellen tuntuu että minua todellakin kannateltiin näiden ihmisten toimesta, mistä olen vieläkin todella kiitollinen.

Vierailija
1298/2372 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin tunteet kuolivat pitkäksi aikaa puolisoani kohtaan kun pettämisketjut paljastuivat. Olin turta ja toimintakyvytön, söin masennuslääkkeitä, että selvisin päivistä ja toisia, jotta pystyin edes vähän nukkumaan. Ei siinä tilanteessa olisi mitenkään pystynyt eroprosessiin, kun sängystä ylöspääseminen ja vaatteiden pukeminen päälle oli ylivoimaista.

On annettava ajan kulua, antaa toipumiseen ja suruun aikaa, puhua loputtomasti terapeutille, lääkärille, puolisolle, ystävälle kuka millekin. Minulla oli ihana työterveyslääkäri, kuin itse taivaan enkeli, joka soitti minulle viikottain, ennen kuin terapiat käynnistyivät. Lisäksi työterveyshoitajan kanssa pystyin puhumaan. Psykiatrilta sain täyslaidallisen kriittistä vastakkain asettelua, ei päästänyt minua helpolla, laittoi ajatustoimintani liikkeelle. Jälkeenpäin ajatellen tuntuu että minua todellakin kannateltiin näiden ihmisten toimesta, mistä olen vieläkin todella kiitollinen.

Miten tarina jatkui?

Kuinka kauan olitte olleet yhdessä kun pettäminen tapahtui?

Erositteko koskaan?

Vierailija
1299/2372 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää tehdä vain päätös rakastaa itseäsi.

Itseään rakastava ihminen on oman itsensä puolella. Ja juuri siksi hän ei ole riippuvainen kenestäkään, hän ei ole riippuvainen rakkaudesta, koska saa rakkautta ja turvaa itseltään.

Osoita itsellesi rakkautta sillä että alat vihdoinkin puolustaa itseäsi ja vedät rajasi.

Sano että olet nyt tässä antanut aikaa katkaista suhteen. Koska sitä ei ole tapahtunut, teidän suhteenne katkeaa nyt. Ja sitten vaan selvittämään miten hoitaa käytännön asiat.

Sen takia sinä voit huonosti, koska tiedät ettet ole itsesi puolella ja että se on väärin. Ja se kipu jatkuu niin kauan kuin pahoinpitelet itseäsi. Astu oman itsesi puolelle ja tueksi, niin kipu alkaa väistyä.

Vierailija
1300/2372 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa suostua suhteen katkaisuun ja jatkaa silti tapaamista salaa, siksi laittaisin kuvion kokonaan poikki. Ansaitset parempaa, ihan kuka tahansa ansaitsee kumppaniltaan parempaa.