Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap, on ihan tervettä ja normaalia olla hyväksymättä kuvaamaasi ystävyyttä. Raja on ylitetty, ja miehesi tulisi olla ensisijaisesti huolissaan sinusta, ei ystävänaisesta. Jos hän kääntää asian sinun syyksi ja sinun huonommuudeksesi - kyseessä on manipuloinnin muoto nimeltä gaslighting, ja se on vaarallista ja tuhoista sinun mielenterveydellesi. Opettele vetämään elämääsi selkeät rajat, mitä siedät ja mitä et. Ja pidä niistä kiinni!
Tuolle miehesi 'ystävä'naiselle on kyllä tarpeen muut ystävät kuin miehesi 'ystävyys'.
[/quote] Miehen tehtävä on pitää huolta perheensä hyvinvoinnista, ei aiheuttaa pahoinvointia lastensa äidille. Eikä kuvio ole reilu tälle toiselle naisellekaan, joka on tunnustanut ihastuksensa. Ei hänen mielenterveysongelmat voi olla taakkana teidän perheelle, eikä niin pidä olla.[/quote]
Onko miehesi mielenterveysalan ammattilainen?
Niitä on ammattiauttajiakin, eri tahoillakin, miehesi 'ystävättären' mielenterveysongelmia käsittelemään.
[/quote] Entä jos se hyysättävä olisi mies, tai esim. lesbo?
Ap[/quote]
Suomessa on ammattiauttajiakin hyysäämään sekä monenlaisia vertaistukiryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Asiat eivät ole aina mustavalkoisia. Esim. itselläni on miespuolinen ystävä, joka on minuun ihastunut ja jossain sopivassa tilanteessa hän saattaisi yrittää suudella. Ikinä tällaisista ei tiedä, miten tilanne voi viedä mennessään, jos on vaikka vähän alkoholia alla jne. Itselläni ei ole haluja moiseen, mutta en vanno mitään. Kerrottakoon, etten ole koskaan pettänyt puolisoani. Ystäväni periaatteessa kunnioittaa parisuhdettani, mutta sitten kuitenkin lipsauttelee todellisia ajatuksiaan ja joskus mietin, onko hän ystäväni vain ihastuksen vuoksi. Se on mielestäni häiritsevää ja olisimme varmaan parempia ystäviä ilman tuota lipsauttelua ym. Minulla ei ole juurikaan hyviä ystäviä ja tämä on minulle tärkeä ystävyyssuhde, vaikka siinä noita ongelmia onkin. Mieheni sietää tämän ystävyyden, mutta luulee sitä varmaan pinnallisemmaksi tuttavuudeksi. Mies on myös huomannut tuon ihastuksen. Taustalla on kuitenkin myös parisuhteemme ongelmat ja kipuilut, miehen aiemmat toilailut ja täydellinen tuen puute. Enää en luovu ystävistäni miehen takia. Minusta sinun miehesi kuitenkin viettää liikaa aikaa tuon ystävänsä kanssa ja erityisesti tässä tilanteessa, mikä teillä on. Toki jos siihen liittyy yhteinen harrastus, jonka puitteissa he viettävät aikaa, niin se on ymmärrettävämpää.
Tuo miesystäväsi vaikuttaa lipsautteluineen kyllä enemmän vain hieman kyseenalaiselta 'ystävältä'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap, mitä tapahtui kun mies tuli eilen Mirkulta? Mitä tänään on tapahtunut?
Ei oikein mitään, annoin kaiken olla. En sanonut oikein mitään. Kaikki ennallaan. Olin tänään yhden työkaverin luona kylässä, kun hän laittoi yllättäen viestin, että miten voin, kun en ole ollut töissä koko viikkona. Teki hyvää puhua jonkun kanssa. Ilta vietettiin tänään normaalisti perheenä lasten kanssa. Samassa sängyssä nukutaan edelleen. Tuntuu vain pahalta. Ei muuta. Puhelinta olen vähän katsonut, siellä ei mitään erikoista, mitä kuuluu ja niin pois päin. Samat jutut kuin ennenkin. Mirkku oli jotain laittanut, että kyllä minä tästä vielä jaloilleni joskus pääsen, ymmärsin että viittasi tähän ettei saanutkaan parisuhdetta miehen kanssa. (Ainakaan vielä.) Kiitos kaikille kommenteista! Arvostan niitä!
ApOnko tämä miehen viestikaveri tietoinen siitä, että hänen viestinsä lukee muutkin? Minusta tässä (jos koko juttu ei oo trollia) nyt rikotaan ihan hirveesti rajoja. Ap:n pitäisi tehdä omat rajansa selväksi miehelleen eikä rikkoa rajoja niin, että stalkkailee toisen viestit ja kommentoi niitä jollain foorumilla. Siksi epäilen, että tää koko ketju on trollin tekele.
Anteeks nyt vaan, mutta sen jälkeen kun olet viestisi lähettänyt toiselle henkilölle, hän saa julkaista sen vaikkapa Hesarin etusivulla. Sen jälkeen viestisi on vapaata riistaa.
Eli miettikää tarkkaan mitä viestitätte, sen jälkeen viesteillenne vastaanottaja saa tehdä mitä lystää. Tää niinku yleisenä vinkkinä. Eli älä kirjoittele mitään, mitä et ole valmis lukemaan seuraavan päivän lehden lööpistä, näin karrikoidusti.
Älä riko viestintäsalaisuutta. Tässäpä faktaa ja todellisuutta seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
..Olen jättänyt kihlatun yhdestä huor***elusta. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun hän kohtelee minua niin.
Joo, kiitä onneasi että tuollaista tapahtui ennen kuin ehditte avioitua (jos siis se kaiketi oli tähtäimessä). 253
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat eivät ole aina mustavalkoisia. Esim. itselläni on miespuolinen ystävä, joka on minuun ihastunut ja jossain sopivassa tilanteessa hän saattaisi yrittää suudella. Ikinä tällaisista ei tiedä, miten tilanne voi viedä mennessään, jos on vaikka vähän alkoholia alla jne. Itselläni ei ole haluja moiseen, mutta en vanno mitään. Kerrottakoon, etten ole koskaan pettänyt puolisoani. Ystäväni periaatteessa kunnioittaa parisuhdettani, mutta sitten kuitenkin lipsauttelee todellisia ajatuksiaan ja joskus mietin, onko hän ystäväni vain ihastuksen vuoksi. Se on mielestäni häiritsevää ja olisimme varmaan parempia ystäviä ilman tuota lipsauttelua ym. Minulla ei ole juurikaan hyviä ystäviä ja tämä on minulle tärkeä ystävyyssuhde, vaikka siinä noita ongelmia onkin. Mieheni sietää tämän ystävyyden, mutta luulee sitä varmaan pinnallisemmaksi tuttavuudeksi. Mies on myös huomannut tuon ihastuksen. Taustalla on kuitenkin myös parisuhteemme ongelmat ja kipuilut, miehen aiemmat toilailut ja täydellinen tuen puute. Enää en luovu ystävistäni miehen takia. Minusta sinun miehesi kuitenkin viettää liikaa aikaa tuon ystävänsä kanssa ja erityisesti tässä tilanteessa, mikä teillä on. Toki jos siihen liittyy yhteinen harrastus, jonka puitteissa he viettävät aikaa, niin se on ymmärrettävämpää.
Tuo miesystäväsi vaikuttaa lipsautteluineen kyllä enemmän vain hieman kyseenalaiselta 'ystävältä'.
Tuohon aiempaan tekstiin viitaten. Itse kokisin olevani väärässä parisuhteessa, jos en olisi valmis laittamaan kumppania ykköseksi ja tekemään mitä tahansa hänen eteensä. Siis että olisi parasta lopettaa se parisuhde ja keskittyä ystäviin.
Ap, ootko lukenut Lilyn blogia Toistaiseksi sinun? Siitä tulee vähän mieleen sinun tilanteesi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ootko lukenut Lilyn blogia Toistaiseksi sinun? Siitä tulee vähän mieleen sinun tilanteesi.
En ole, täytyypä käydä tutustumassa! Täällä kaikki vaan ennallaan, mies pahoillaan, mutta ei muuta. Minä sanoin taas että minulla alkaa ihan oikeasti olemaan kärsivällisyys nyt loppu. Lapsella vaikeaa koulussa, niin on koitettu nyt viikonloppuna pääasiassa vaan keskittyä siihen että hänellä olisi hyvä olla. Huomenna koitan palata töihin.
Ap
Koko muu perhe oireilee ja mies vaan ravaa Mirkulla. Hoh hoijakkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole Ap, mutta kiitos vinkistä. Luin blogin eilen alusta loppuun ja päällimmäiseksi jäi tunne, että olisi kiva tietää mitä nyt kuuluu? Miten elämä sujuu?
Kyllä meitä sydänsuruissa rämpiviä on monia, siis sellaisia joissa "kulissit" on vielä pystyssä, mutta parisuhteen sisällä on tapahtunut asioita jotka satuttavat toista osapuolta valtavasti. Mitä pidempi suhde niin sitä vaikeampi siitä irtautua. Meidän norsu olohuoneessa on mieheni sairastuminen masennukseen, ei ole helppoa varsinkin kun toinen vetäytyy täysin pois.
Voimia kaikille Sydänsuruissa rämpiville !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, täytyypä käydä tutustumassa! Täällä kaikki vaan ennallaan, mies pahoillaan, mutta ei muuta. Minä sanoin taas että minulla alkaa ihan oikeasti olemaan kärsivällisyys nyt loppu. Lapsella vaikeaa koulussa, niin on koitettu nyt viikonloppuna pääasiassa vaan keskittyä siihen että hänellä olisi hyvä olla. Huomenna koitan palata töihin.
Ap
Luulis äijän jo pikku hiljaa tajuavan että koko perhe kärsii kun lapsetkin oireilee. Jos Mirkku on niin tärkeä niin lähtisi lopullisesti sinne että saisitte olla lasten kanssa rauhassa. Mies myrkyttää lastenkin olon. Elääkö jossain omassa haave maailmassa missä itsellä on kivaa ja sivuttaa muiden huonon olon..
Ap:n ja lasten pelastus olisi se, että mies lähtisi.
Siitä alkaa toipuminen.
Kuuntele Lauri Tähkän uusi biisi: 12 askelta.