Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
121/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteesta lähdettyäsi sinulla tuskin olisi enää tarvetta terapiaan ja lääkitykseen

Vierailija
122/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo, ettei hän ole pannut niin sitä ei tapahtunut, juu kylläpä kyllä...

Teot kertoo enemmän kuin sanat. Panostaako miehesi sinuun yhtä paljon kuin tähän Ystäväänsä?

Panostaa minuunkin. Uskon ettei ole pannut, ajatuksissa oli käynyt mahdollisuutena kuitenkin. Olemme puhuneet sen asian halki kaikkine paskoineen.

Ap

Ota yhteyttä siihen toiseen naiseen ja kysy suoraan ja kerro, ettet halua miehesi olevan hänen kanssa yhteydessä. 

Olen kerran hänen aloitteesta keskustellut viestitse asian tiimoilta. Hän oli pahoillaan ja sanoi että jos kiellän, hän katkaisee yhteydenpidon. En halua kuitenkaan ketään käskeä ja haluan mieheni tekevän oikeat valinnat itse, ei minun käskystä.

Kyllä. Ja sinun tehtäväsi on tehdä johtopäätökset. Joko hyväksyä miehen valinnat tai jättää hänet elämään keskenään valintojensa kanssa.

Jos olisin sinä, pelastaisin itseni ja kahdesti sen olen jo tehnytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Ei tuohon kysymykseen tarvitse vastata, kun ei tilanne noin ole AP.

Ei se nainen itselleen mitään tee, vaikka miehesi hänet elämästään katkaisee pois. Hän kyllä pärjää.

Todennäköisesti miehesi vain valehtelee, että nainen muka olisi niin epävakaa, ettei voi häntä jättää. Todellsiuudessa hän varmaan kertoo sille naiselle saman tarinan sinusta, "en voi jättää vaimoani, koska hän on niin epävakaa, minä vain autan häntä. Jos jätän hänet, niin hän tekee itselleen jotain".

Ja te kummatkin naiset uskotte nuo valheet.

Vierailija
124/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä naiivi, heillä on seksisuhde. Eivät he sitä kuitenkaan myöntäisi

Vierailija
125/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Ei ole ok. Miehen tehtävä on pitää huolta perheensä hyvinvoinnista, ei aiheuttaa pahoinvointia lastensa äidille. Eikä kuvio ole reilu tälle toiselle naisellekaan, joka on tunnustanut ihastuksensa. Ei hänen mielenterveysongelmat voi olla taakkana teidän perheelle, eikä niin pidä olla.

Tiedän että tämä ystävä valitsee pelkän ystävyyden vaikkei muuta enää koskaan tulisikaan. Tietää että miehellä perhe, olen hänelle keittänyt kahvitkin muutaman kerran ennen pettämistä. Olen mielestäni kauniimpikin kuin hän. En osannut pelätä, kun ei YHTÄÄN mieheni kauneusihanteiden mukainen.

Ap

Mutta kun ei sillä nyt ole mitään väliä mitä tämä nainen valitsee, hän ei kuulu teidän parisuhteeseen tai perheeseen! Et tarvitse häneltä lupaa mihinkään, eikä sen puoleen miehesikään. Jos tämä nainen olisi hyvä ihminen ja tahtoisi teille hyvää, hän tukisi miestä päätöksessä ja astuisi ihan vapaaehtoisesti taka-alalle.

Vierailija
126/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku. Ystävillä hyvät avioliitot ja mielenterveys ja elämänhallinta kunnossa. Jos siellä joku perheenisä alkaisi hyysätä jotain ulkopuolista naista, olisi sille hommalle nollatoleranssi.

Entä jos se hyysättävä olisi mies, tai esim. lesbo?

Ap

Vierailija
127/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole ok. Miehen tehtävä on pitää huolta perheensä hyvinvoinnista, ei aiheuttaa pahoinvointia lastensa äidille. Eikä kuvio ole reilu tälle toiselle naisellekaan, joka on tunnustanut ihastuksensa. Ei hänen mielenterveysongelmat voi olla taakkana teidän perheelle, eikä niin pidä olla.

Tiedän että tämä ystävä valitsee pelkän ystävyyden vaikkei muuta enää koskaan tulisikaan. Tietää että miehellä perhe, olen hänelle keittänyt kahvitkin muutaman kerran ennen pettämistä. Olen mielestäni kauniimpikin kuin hän. En osannut pelätä, kun ei YHTÄÄN mieheni kauneusihanteiden mukainen.

Ap

Olet niin pihalla. Hanki ystäviä ja terapiaa.

Noille miehille käy kaikki. Jokaisessa on jotain hyvää. Tumma, vaalea, urheilullinen, lyhyt, pitkä, hoikka, läski, eurooppalainen, afrikkalainen, sinkku, naimisissaoleva jne jne. Heitä ei kiinnosta se nainen vaan naisen antama ihailu.

Vierailija
128/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ns. ystävän ongelmat eivät miehesi avulla parane, vaan pahenevat, jos naisen puolelta on ihastumista, eikä mies ymmärrä laittaa suhdetta poikki. Ei tuo ole aitoa ystävyyttä, josta nainen hyötyy. 

Ei kenenkään meidän mielenterveys voi olla täysin jonkun toisen kumppanin varassa, ei edes oman kumppanin.

Aikuiselle ihmisellä todella harvoin on noin paljon aikaa antaa perheen ulkopuolisille. Täytyy sano, että kaiken kaikkiaan koko kolmikko vaikuttaa varsin ongelmalliselta ja mies on tässä ongelmallisin, kun ei edes ymmärrä oman käytöksensä vaikutuksia. 

Löytäisikö joku jonkun hyvän ketjun, jossa on kuvattu vastaavia tilanteita: mies antaa kaiken aikansa perheen ulkopuolisille ollakseen hyvä poika/ystävä/työntekijä ja samalla epäonnistuu tärkeimmässä tehtävässään puolisona ja isänä?

Vierailija
129/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku. Ystävillä hyvät avioliitot ja mielenterveys ja elämänhallinta kunnossa. Jos siellä joku perheenisä alkaisi hyysätä jotain ulkopuolista naista, olisi sille hommalle nollatoleranssi.

Ap

Sama homma. Sukupuolella ei ole väliä.

Vierailija
130/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos hyysättävä olisi vain ystävä, niin asia olisi ok.

Tilanne ei kuitenkaan ole tuo AP. 

Miehesi on ihastunut toiseen naiseen. Mies viettää aikaansa tämän ihastuksensa kanssa useasti viikossa. Mies huolehtii ja hoitaa tätä toista naista. 

Vierailija
131/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo pettäminen sitten oli jos ei sänkyyn menty? Muuta fyysistä, suuteua tms? tunteiden tunnustamista tms? Mikä teillä on pettämisen raja?

Mutta joo, kuulostaa ikävältä, eikä normaalilta ollenkaan, ettei mies vähennä edes yhteydenpitoa tuollaisen jälkeen. Kun tuolla naisella on ainakin tunteita miestäsi kohtaan, niin jo sen takia miehesi pitäisi ottaa välimatka häneen. Ehkä joskus paljon myöhemmin, jos nainen päässyt tunteistaan yli, voisi edes olla jonkunainen mahdollisuus, että jatkaisivat kavereina.

Sun tunteita ei oteta nyt ollenkaan huomioon.

Sano miehelle, että odotat, että mies pitäisi vähintään pitkän tauon (ainakin tuollaisessa tiiviissä) yhteydenpidossa naisen kansa. Katso mitä vastaa? Miksi ei pitäisi? Ei ole mun mielestä miehen puolelta normaalia, että kun tietää naisen ihastuksesta, ja vieläpä jotain on tapahtunutkin heidän välillään, ettei itse haluaisi ihan oma-aloitteisesti tässä tilanteessa ottaa selvää väimatkaa tuohon naiseen...

Voi olla että mies on ihastunut todellakin itsekin naiseen, eikä halua menettää häntä, muttei halua sitä sulle myöntää, vaikka oisikin mahdolisesti päättänyt, ettei mitään enää tule tapahtumaan. (sekin mahdoisuus on, että tuee jotain tapahtumaan jos tianne tuoainen) Tai sitten mies on täysin piittaamaton sun tunteista ja kävelee yli, koska luonteensa on itsekeskeinen, eikä osaa ottaa huomioon? Toimiiko muissakin asioissa itsekkääsi ja sua kohtaan välinpitämättömästi. Ottaako yleensä huomioon?

Kun ette mitä ilmeisimminkään ole polyamoisia, niin kyllä nyt olisi tianne se, että laitat miehen vaitsemaan teidän välillänne. Jos valitsee toisen naisen "ystävyyden", niin tiedät, ettei mies väittänyt ja arvostanut sinua muutenkaan tarpeeksi. Ansaitset jonkun, joka rakastaa sinua kunnolla, rehellisesti ja huomioonattavasti.

Vierailija
132/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ns. ystävän ongelmat eivät miehesi avulla parane, vaan pahenevat, jos naisen puolelta on ihastumista, eikä mies ymmärrä laittaa suhdetta poikki. Ei tuo ole aitoa ystävyyttä, josta nainen hyötyy. 

Ei kenenkään meidän mielenterveys voi olla täysin jonkun toisen kumppanin varassa, ei edes oman kumppanin.

Aikuiselle ihmisellä todella harvoin on noin paljon aikaa antaa perheen ulkopuolisille. Täytyy sano, että kaiken kaikkiaan koko kolmikko vaikuttaa varsin ongelmalliselta ja mies on tässä ongelmallisin, kun ei edes ymmärrä oman käytöksensä vaikutuksia. 

Löytäisikö joku jonkun hyvän ketjun, jossa on kuvattu vastaavia tilanteita: mies antaa kaiken aikansa perheen ulkopuolisille ollakseen hyvä poika/ystävä/työntekijä ja samalla epäonnistuu tärkeimmässä tehtävässään puolisona ja isänä?

Narsistin keskustelutyyli. Youtubessa Narsisti vs minä ja Dr Ramani ja Sam Vaknin.

Vierailija
133/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen AP, että sä haluat pitää kynsin ja hampain kiinni sun miehestä, koska SINÄ et halua päästää irti menneisyydestä. Sinä et halua menettää sitä perhettä, mikä sinulla oli, joten olet nyt valmis oman terveytesi ja henkisen hyvinvointisi kustannuksella uskomaan miehen kaikki valheet ja antamaan kaikki teot ja petokset.

Totuus on kuitenkin se, AP, ettet sinä ikinä saa takaisin sitä perhettä, mikä teillä oli ennen pettämistä. Eikä miehesi edes pyri auttamaan sinua pitämään tuota perhettä. Miehesi on jo teidän avioliitosta lähtenyt ja jossain vaiheessa lähtee lopullisesti. Hän kyllä uskottelee sinulle, ettei näin ole, mutta heti kun siihen on mahdollisuus ja hän on varma, että haluaa sen toisen naisen, niin se on menoa sitten.

Teidän suhde on tuhoon tuomittu. Se ei tule kestämään tuon pettämisen ylitse paitsi jos sinä annat miehesi jatkaa pettämistä ja ylläpitää sivusuhdetta. Mutta ehkä sinun oma pelkosi muutoksesta ja siitä, että sinun tulee vihdoin ja viimein hankkia selkäranka ovat sinulle liikaa, koska jo nyt sinä suostut siihen, että miehellä on sivusuhde ja uskot kaikki hänen valheet siitä, että he ovat vain kavereita.

Vierailija
134/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt tuputetaan taas narsismidiagnoosia. Itse tunnet miehesi pitkältä ajalta ja tuskin on mikään narsisti. Kuulostaa ihan hyvältä mieheltä pohjimmiltaan. Jos on vieläpä itse tuon suutelun tunnustanut, niin en nyt sitä sinänsä pitäisi kovin kauheana. Se kuitenkin on ongelma, että mies ei nyt suostu ymmärtämään sinun näkökulmaasi. Toisaaltahan me emme tiedä taustoja kunnolla. Ehkä tuo ystävyys on miehellesi tärkeä ja tarpeellinen. Kuitenkin hänen pitäisi tässä tilanteessa edes joksikin aikaa vähentää tapaamisia ja panostaa parisuhteeseen, kunnes saatte selvitettyä tilanteen. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Saatte varmasti asiat selvitettyä, jos kumpikin viitsii siihen panostaa.

Vierailija
135/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten? Sillä ystävällä on oma elämänsä ja teillä on teidän perhe. Et sinäkään voi rampata 2-3 x vko kannattelemassa jotain omaa ystävääsi.

Edes omat hyvät, rakkaat ystäväni eivät ole jättäneet perheitään ja rynnänneet avukseni. Ja se on ok! Edelleen ollaan ystäviä, mutta heidän perheet on heille ykköset, kuten pitääkin.

Miehen asenne on niin kiero ja perseestä, ettäse pilaa terveytesi ja perheenne. Sinäkin olet mt-ongelmainen. Hyysääkö miehesi sinua yhtä suurella innolla?

Hyysää se minuakin ja enemmän kuin ystävää.

Ap

Mutta kuitenkin panee sitä ystäväänsä. Täytyy olla niin mahtava mies ettei toiset naiset haittaa kunhan huomioi myös sinua. Ai niin mutta sinöhän et usko niihin panoihin. Ehkä tuo herkkäuskoisuutesi onkin ajanut sinut tähän tilanteeseen

Vierailija
136/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Voi jösses, mitä naiiviutta. Läheisyys syntyy juuri tunnetasolla etenkin, kun koetaan tukena. Niin käy terapiassakin. Leikkiikö miehesi jotain pelastajaa? Tarvitsee rikkinäisiä naisia? Mietipä. Läheisyyttä on paljon, jos 2-3 krt/vkossa tavataan ja halataan. Ja tunteet synnyttävät vastatunnetta, kysy vaikka terapiassasi. Kyseessähän ovat tarpeet eikä ulkonäkökeskeisyys. 

Vierailija
137/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää unohtaa tuo ystävä. Ystävä on se joka saa hakeutua hoitoon. Miehesi ei tarvitse hyysätä vierasta naista. Nyt ohjat omiin käsiisi ja tee selväksi että yhteydenpito saa loppua. Hakekoon tuo vieras nainen uusia ystäviä ja apua muualta.

Vierailija
138/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt tuputetaan taas narsismidiagnoosia. Itse tunnet miehesi pitkältä ajalta ja tuskin on mikään narsisti. Kuulostaa ihan hyvältä mieheltä pohjimmiltaan. Jos on vieläpä itse tuon suutelun tunnustanut, niin en nyt sitä sinänsä pitäisi kovin kauheana. Se kuitenkin on ongelma, että mies ei nyt suostu ymmärtämään sinun näkökulmaasi. Toisaaltahan me emme tiedä taustoja kunnolla. Ehkä tuo ystävyys on miehellesi tärkeä ja tarpeellinen. Kuitenkin hänen pitäisi tässä tilanteessa edes joksikin aikaa vähentää tapaamisia ja panostaa parisuhteeseen, kunnes saatte selvitettyä tilanteen. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Saatte varmasti asiat selvitettyä, jos kumpikin viitsii siihen panostaa.

Jos pettäjä haluaa petetyn luottavan häneen, silloin pitää se kolmas osapuoli poistaa kokonaan elämästä.

Miten AP voisi luottaa, ettei mies pettäisi uudelleen? Sitäpaitsi AP:n mies voi valehdella tai osittain valehdella, sanoo että kyseessä oli vain suutelua, mutta oikeasti ovat todennäköisesti harrastaneet seksiä.

Vierailija
139/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teot merkitsee, ei sanat. Miehesi sanoo että valitsisi sinut, mutta ei ole kuitenkaan oikeasti valmis jättämään muka vain ystäväänsä.

Vierailija
140/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen AP, että sä haluat pitää kynsin ja hampain kiinni sun miehestä, koska SINÄ et halua päästää irti menneisyydestä. Sinä et halua menettää sitä perhettä, mikä sinulla oli, joten olet nyt valmis oman terveytesi ja henkisen hyvinvointisi kustannuksella uskomaan miehen kaikki valheet ja antamaan kaikki teot ja petokset.

Totuus on kuitenkin se, AP, ettet sinä ikinä saa takaisin sitä perhettä, mikä teillä oli ennen pettämistä. Eikä miehesi edes pyri auttamaan sinua pitämään tuota perhettä. Miehesi on jo teidän avioliitosta lähtenyt ja jossain vaiheessa lähtee lopullisesti. Hän kyllä uskottelee sinulle, ettei näin ole, mutta heti kun siihen on mahdollisuus ja hän on varma, että haluaa sen toisen naisen, niin se on menoa sitten.

Teidän suhde on tuhoon tuomittu. Se ei tule kestämään tuon pettämisen ylitse paitsi jos sinä annat miehesi jatkaa pettämistä ja ylläpitää sivusuhdetta. Mutta ehkä sinun oma pelkosi muutoksesta ja siitä, että sinun tulee vihdoin ja viimein hankkia selkäranka ovat sinulle liikaa, koska jo nyt sinä suostut siihen, että miehellä on sivusuhde ja uskot kaikki hänen valheet siitä, että he ovat vain kavereita.

Tässä videossa on tuosta, että lähdetään henkisesti avioliitosta, mutta ollaan fyysisesti läsnä. Näitä on miljoona lisää, eikä varmasti paras, mutta selittää asiaa kuitenkin. Ap roikkuu toiveessa, että alku voisi palata ja potentiaalissa, ei realiteeteissa. Mies on jo tunnetasolla lähtenyt avioliitosta eikä tule tulemaan takaisin. Ja ap kuvittelee toimivansa jonkun rehellisen henkilön kanssa, kun kuvittelee jokaisen ihmisen tunnemaailman toimivan samoin kuin omansa, mutta valot päälle, ap! Ei toimi! On oikeasti valheellisia ja pahoja ihmisiä, jotka näyttävät hyviltä ja osaavat myös pitää kulissit yllä. 

Pahoinvoinnin pitäisi jo yksistään olla riittävän vahva merkki. Ymmärrän, ettet tiedä muusta, kun olet tuollaiseen syntynyt. Mutta haluatko elää siinä loppuelämäsi vai etsiä parempaa, etenkin lastesi vuoksi ja heille?  Minä olen päässyt yli 25 ensimmäisen elinvuoden ahdistuksista ja traumoista (elämää narsisti-isän ja narsistikumppanin kanssa). Nyt yksikään ihminen ei ole enää sen arvoinen, että uhraisin oman mielenrauhani ja tasapainoni ja terveyteni heidän eteensä. Ja jos olisi lapsia, tappelisin kuin tiikeri heille rauhan kasvaa ja kehittyä rauhassa ja turvassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan