Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Kiitos kaikille vastauksista! Ette tiedä kuinka paljon ne merkitsevät ihmiselle, jolla ei ole KETÄÄN kelle puhua tästä asiasta.
Mies käy 2-3 kertaa viikossa vieraissa eikä hänen tarvi edes vaivautua selittelemään ylitöistä tai uudesta liikuntaharrastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy 2-3 kertaa viikossa vieraissa eikä hänen tarvi edes vaivautua selittelemään ylitöistä tai uudesta liikuntaharrastuksesta.
Juuri näin.
MInäkään en voisi uskoa, että kukaan valehtelee minulle, etenkään ihminen, jonka kanssa nukun samassa sängyssä ja harrastan seksiä, mutta niinhän se vaan tapahtuu.
Ja ne auttamisetkin. Kaverin autonkorjaus, talonrakentaminen jne. Oikeasti baarissa pitämässä hauskaa ja iskemässä naisia. Ja naispuolinen ystävä, jota auttaa. Joo, ja myös panee aina silloin, kun heitä sattuu huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Ette tiedä kuinka paljon ne merkitsevät ihmiselle, jolla ei ole KETÄÄN kelle puhua tästä asiasta.
Nyt ala hommata niitä ihmisiä. Ja niin kauan kuin niitä ei ole, juttelet edes täällä. Ota yhteyttä oman paikkakuntasi mt-palveluihin.
Ja tutustu youtuben narsistisivuihin ja lue kommentteja, löydät tuhansia kohtalotovereita. Ja oleellista on se, että pääset toipumaan kaikista elämäsi traumoista.
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on tärkeää ja hyväksi. Minullakaan ei ole ketään jolle puhua, mutta tältä palstalta poistetaan aina kirjoitukseni, kun olen yrittänyt keskustella suhteesta josta yritän eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo, ettei hän ole pannut niin sitä ei tapahtunut, juu kylläpä kyllä...
Teot kertoo enemmän kuin sanat. Panostaako miehesi sinuun yhtä paljon kuin tähän Ystäväänsä?
Panostaa minuunkin. Uskon ettei ole pannut, ajatuksissa oli käynyt mahdollisuutena kuitenkin. Olemme puhuneet sen asian halki kaikkine paskoineen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo, ettei hän ole pannut niin sitä ei tapahtunut, juu kylläpä kyllä...
Teot kertoo enemmän kuin sanat. Panostaako miehesi sinuun yhtä paljon kuin tähän Ystäväänsä?
Panostaa minuunkin. Uskon ettei ole pannut, ajatuksissa oli käynyt mahdollisuutena kuitenkin. Olemme puhuneet sen asian halki kaikkine paskoineen.
Ap
Ota yhteyttä siihen toiseen naiseen ja kysy suoraan ja kerro, ettet halua miehesi olevan hänen kanssa yhteydessä.
"Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi."
Mikä se raja siis oli? Mikä teillä on pettämistä ja mikä ei?
Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOta yhteyttä siihen toiseen naiseen ja kysy suoraan ja kerro, ettet halua miehesi olevan hänen kanssa yhteydessä.
Olen kerran hänen aloitteesta keskustellut viestitse asian tiimoilta. Hän oli pahoillaan ja sanoi että jos kiellän, hän katkaisee yhteydenpidon. En halua kuitenkaan ketään käskeä ja haluan mieheni tekevän oikeat valinnat itse, ei minun käskystä.
Olet kyllä kunnon tossukka ap, kun aloitat lääkityksen ja terapian mielummin kuin eroat ihmisestä joka on syy mt-ongelmiisi
Vierailija kirjoitti:
Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?
Ap
Mitä sitten? Sillä ystävällä on oma elämänsä ja teillä on teidän perhe. Et sinäkään voi rampata 2-3 x vko kannattelemassa jotain omaa ystävääsi.
Edes omat hyvät, rakkaat ystäväni eivät ole jättäneet perheitään ja rynnänneet avukseni. Ja se on ok! Edelleen ollaan ystäviä, mutta heidän perheet on heille ykköset, kuten pitääkin.
Miehen asenne on niin kiero ja perseestä, ettäse pilaa terveytesi ja perheenne. Sinäkin olet mt-ongelmainen. Hyysääkö miehesi sinua yhtä suurella innolla?
Vierailija kirjoitti:
"Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi."
Mikä se raja siis oli? Mikä teillä on pettämistä ja mikä ei?
Suuteleminen oli mm. raja ja se ylittyi. Ei siis nussi++u tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole ok. Miehen tehtävä on pitää huolta perheensä hyvinvoinnista, ei aiheuttaa pahoinvointia lastensa äidille. Eikä kuvio ole reilu tälle toiselle naisellekaan, joka on tunnustanut ihastuksensa. Ei hänen mielenterveysongelmat voi olla taakkana teidän perheelle, eikä niin pidä olla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän se valitsi sinut, kun vannoitte vihkivalat. Nyt se kuvittelee syövänsä ja säästävänsä kakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä sitten? Sillä ystävällä on oma elämänsä ja teillä on teidän perhe. Et sinäkään voi rampata 2-3 x vko kannattelemassa jotain omaa ystävääsi.
Edes omat hyvät, rakkaat ystäväni eivät ole jättäneet perheitään ja rynnänneet avukseni. Ja se on ok! Edelleen ollaan ystäviä, mutta heidän perheet on heille ykköset, kuten pitääkin.
Miehen asenne on niin kiero ja perseestä, ettäse pilaa terveytesi ja perheenne. Sinäkin olet mt-ongelmainen. Hyysääkö miehesi sinua yhtä suurella innolla?
Hyysää se minuakin ja enemmän kuin ystävää.
Ap
Mies ei tule jättämään naista ja he paneskelevat selkäsi takana. Sinä et sitä nää etkä halua uskoa, mutta 99% varmuudella panevat. Jos et edes uskalla jättää miestä niin sitten ei kannata valittaa
Olen sinkku. Ystävillä hyvät avioliitot ja mielenterveys ja elämänhallinta kunnossa. Jos siellä joku perheenisä alkaisi hyysätä jotain ulkopuolista naista, olisi sille hommalle nollatoleranssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi ole ok. Miehen tehtävä on pitää huolta perheensä hyvinvoinnista, ei aiheuttaa pahoinvointia lastensa äidille. Eikä kuvio ole reilu tälle toiselle naisellekaan, joka on tunnustanut ihastuksensa. Ei hänen mielenterveysongelmat voi olla taakkana teidän perheelle, eikä niin pidä olla.
Tiedän että tämä ystävä valitsee pelkän ystävyyden vaikkei muuta enää koskaan tulisikaan. Tietää että miehellä perhe, olen hänelle keittänyt kahvitkin muutaman kerran ennen pettämistä. Olen mielestäni kauniimpikin kuin hän. En osannut pelätä, kun ei YHTÄÄN mieheni kauneusihanteiden mukainen.
Ap
Kokemuksesta: KUKAAN ei ole mielenterveytesi huononemisen arvoinen. Aseta oma hyvinvointisi rakkauden edelle. Elämä on lyhyt, haluatko käyttää aikasi kumppanin kanssa joka ei ole yhtä sitoutunut kuin sinä?