Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1021/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintä mitä miehesi voi tehdä mikäli haluaa pelastaa suhteenne, on katkaista välit ystäväänsä. Se on myös välttämätöntä.

Jos ei voi ystävästään luopua, kuulostaa siltä että suhteenne on ohi. Pettämisestä ei voi koskaan toipua, mikäli mies ei muuta ja korjaa asioita, priorisoi asioita uudestaan. Teidän täytyy keskustella ja panostaa suhteeseenne.

Ihanko oikeasti sinä tai miehesi kuvittelette, että hän voi jatkossakin tavata ystäväänsä koko ajan, varsinkin kun ilmassa on koko ajan ihastuminen ja sen tiedostaa molemmat? Raja tulee ylittymään jatkossakin. Tai oikeastaan ylittyy koko ajan, kun miehesi ruokkii ystävänsä ihastusta. Luulen kyllä, että on itsekin ihastunut vaikka muuta väittää.

Ainakin ruokkii ihastusta jatkuvilla viesteillään ja ajankäytöllään. Antaa myös läheisyyttä halaaminen muodossa tälle naiselle, koska hänellä ei ole ketään muuta. On rikkinäinen ja yksinäinen ihminen.

Ap

Huomaatkohan itse ap kuinka selittelet tätä miehesi ja ystävänsä suhdetta?

Vierailija
1022/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten tilanne oli tämä:

"Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.

Ap"

Tuosta paistaa muuten täysillä läpi se fakta, että miehelle on ihan ok pitää vaimo ja rakastajatar.

Mikäs sen mukavampaa. Kotona kaikki valmiina ja rakennettu 20 v aikana, sitten voi käydä hurvittelemassa salarakkaalla.

Nyt taitaa olla niin, että salarakkaalle tämä ei enää riitä.

Toivottavasti salarakas on niin voimissaan, että lähtee tuosta triosta, kun vielä täyspäisenä pääsee eroon kuviosta.

Mä taas toivon, että äijä lähtee salarakkaansa luo ja jättää ap:n, sillä ap roikkuisi muuten tuossa löyhässä hirressä koko loppuelämänsä, kävisi terapiassa ja söisi mielialalääkkeitä.

Kun ukon saa pihalle, alkaa ap:n toipuminen ja uusi elämä.

No tää aviopari on 20 vuoden läheisriippuvuussuhteessa ja sotkuiselta vaikuttaa. Että heistä ei ole päätöksen tekijöiksi, vaan junnaavat jumissa. Salarakas on on ollut lyhyemmän aikaa sotkussa ja pääsee helpoiten siitä irtikin. Tsemppiä koko poppoolle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintä mitä miehesi voi tehdä mikäli haluaa pelastaa suhteenne, on katkaista välit ystäväänsä. Se on myös välttämätöntä.

Jos ei voi ystävästään luopua, kuulostaa siltä että suhteenne on ohi. Pettämisestä ei voi koskaan toipua, mikäli mies ei muuta ja korjaa asioita, priorisoi asioita uudestaan. Teidän täytyy keskustella ja panostaa suhteeseenne.

Ihanko oikeasti sinä tai miehesi kuvittelette, että hän voi jatkossakin tavata ystäväänsä koko ajan, varsinkin kun ilmassa on koko ajan ihastuminen ja sen tiedostaa molemmat? Raja tulee ylittymään jatkossakin. Tai oikeastaan ylittyy koko ajan, kun miehesi ruokkii ystävänsä ihastusta. Luulen kyllä, että on itsekin ihastunut vaikka muuta väittää.

Ainakin ruokkii ihastusta jatkuvilla viesteillään ja ajankäytöllään. Antaa myös läheisyyttä halaaminen muodossa tälle naiselle, koska hänellä ei ole ketään muuta. On rikkinäinen ja yksinäinen ihminen.

Ap

Huomaatkohan itse ap kuinka selittelet tätä miehesi ja ystävänsä suhdetta?

Huomaan, siksi pyysin ulkopuolisilta mielipiteitä. Mies syöttänyt mulle tätä jo pitkän aikaa ja tosi pitkään ihan oikeasti luulin että vika on vain minun suhtautumisessani.

Ap

Vierailija
1024/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea ap:n viestit ajatuksella eikä mies on pettäjäsika lasit päässä.

En puolustele tätä ns pettämistä mutta helppo ymmärtää miksi tilanne on mennyt tuohon. Ap:lla omien sanojensa mukaan mt-ongelmia, ollut rikkinäinen koko ikänsä, läheisriippuvainen, jo ennen tätä pettämistä. Ap:n mies ehkä tottunut vuosikaudet korjaamaan rikkinäistä vaimoaan saamatta itse mitään henkistä tukea, se hoivaajan osa on oikeasti raskas. Parisuhteessa pitäisi kaiken olla tasapuolista ja vastavuoroista eikä niin että on hoivaajasuhde. Nyt ehkä tämä harrastusystävä on kyennyt kuuntelemaan miestä ja hänelle avautunut uusi maailma.

Tämän takia pariterapia olisi ap:lle ja miehelle todella hyväksi, jotta pääsisivät purkamaan pitkään kyteneitä ongelmiaan, jotka ap itsekin tunnustanut.

Aika hankalaa, koska mies on pettäjäsika.

Vierailija
1025/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä! Kyllä on raskasta, etenkin kun tuntuu ettei tämä ikinä lopu. Mies jotenkin ollut koko ajan tosi rehellinen (kai, en toki voi olla varma), ainakin siltä tuntunut kun kertonut pettämisestä ja esim. siitä mitä tekevät ja koska näkevät, vaikka en siitä pidäkään. Luulen että siksi kertoi tästäkin, vaikka arvasi että reagoin asiaan voimakkaasti. On mietteliäs ja vaisu. Ei halua puhua. Ämmä oli sanonut, että haluaa miehen omakseen, ei vaan ystäväksi. Tuntuu, ettei osannut ihan tätäkään odottaa. Minä kyllä osasin. Saatanan ämmä, tulisi tänne niin löisin sitä tuolla hiilihangolla päähän. No en oikeasti tietenkään, mutta rumasti sanoisin. Ja sanoisin myös, että älä tuota miestä ota, saat sellaisenkin, joka ei suutele toisia naisia ja aiheuta tuskaa tekemisillään naiselle, jota on vannonut rakastavansa myötä ja vastoinkäymisissä. Mies sanoi olevansa pahoillaan, että tilanne on niin ikävä, että jouduin lähtemään kesken päivän töistä. Ei vaikuta siltä, että nauttisi mitenkään tuskastani, mutta en tietenkään varmaksi voi tietää.

Nars nars, olen kyllä vähän sitä mieltä, että varmana nauttii reaktioistasi.

Kaasuvalottaa, johan nuo käänteet on kuin Kauniista ja Rohkeista.

Ja sinä ap olet varmasti tuo kaunis ja rohkea verrattuna rusinoita pullasta-ukkoosi.

Se, joka tässä onkin se hoivattava reppana, onkin ukkos. Kehno itsetunto, ihminen joka hakee kehuja pitkin kyliä ja on tarkka julkisuuskuvastaan.

Onkohan hän koskaan miettinyt, minkä mallin hän antaa lapsilleen? Voimia, käyt lävitse helvettiä.

Vierailija
1026/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaessani toivoin, että saisin muutaman järkevän kommentin. En olisi ikinä uskonut tämän paisuvat näin isoksi. Yli 1000 kommenttia! Kiitos kaikille, teidän ansiostanne en edelleen "makaa maassa" nyt olen noussut jo kontallelleni, ettei ihan täysin kävellä enää yli. Ja silmät ovat auenneet, enkä syytä enää itseäni. Tein niin todella kauan. Onneksi kirjoitin tänne. On niin yksin asian kanssa, kun ei ole ketään kelle puhua.

Ap

Vierailija
1027/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju olkoon herätys mammoille. Ei kannata hylätä ystäviä ja ripustautua mieheen. Kun tulee ongelmia olet yksin. Hyvässä parisuhteessa molemmilla osapuolilla on muitakin ystäviä kuin se kumppani.

Vierailija
1028/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytöksessä on narsistisia piirteitä ainakin. Tyypillistä on, että läheiset kärsivät henkisesti ja voivat todella pahoin tuollaisten lähellä, vaikka eivät osaisi osoittaa syytä.

Vierailija
1029/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä! Kyllä on raskasta, etenkin kun tuntuu ettei tämä ikinä lopu. Mies jotenkin ollut koko ajan tosi rehellinen (kai, en toki voi olla varma), ainakin siltä tuntunut kun kertonut pettämisestä ja esim. siitä mitä tekevät ja koska näkevät, vaikka en siitä pidäkään. Luulen että siksi kertoi tästäkin, vaikka arvasi että reagoin asiaan voimakkaasti. On mietteliäs ja vaisu. Ei halua puhua. Ämmä oli sanonut, että haluaa miehen omakseen, ei vaan ystäväksi. Tuntuu, ettei osannut ihan tätäkään odottaa. Minä kyllä osasin. Saatanan ämmä, tulisi tänne niin löisin sitä tuolla hiilihangolla päähän. No en oikeasti tietenkään, mutta rumasti sanoisin. Ja sanoisin myös, että älä tuota miestä ota, saat sellaisenkin, joka ei suutele toisia naisia ja aiheuta tuskaa tekemisillään naiselle, jota on vannonut rakastavansa myötä ja vastoinkäymisissä. Mies sanoi olevansa pahoillaan, että tilanne on niin ikävä, että jouduin lähtemään kesken päivän töistä. Ei vaikuta siltä, että nauttisi mitenkään tuskastani, mutta en tietenkään varmaksi voi tietää.

Nars nars, olen kyllä vähän sitä mieltä, että varmana nauttii reaktioistasi.

Kaasuvalottaa, johan nuo käänteet on kuin Kauniista ja Rohkeista.

Ja sinä ap olet varmasti tuo kaunis ja rohkea verrattuna rusinoita pullasta-ukkoosi.

Se, joka tässä onkin se hoivattava reppana, onkin ukkos. Kehno itsetunto, ihminen joka hakee kehuja pitkin kyliä ja on tarkka julkisuuskuvastaan.

Onkohan hän koskaan miettinyt, minkä mallin hän antaa lapsilleen? Voimia, käyt lävitse helvettiä.

Kiitos!

Vierailija
1030/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytöksessä on narsistisia piirteitä ainakin. Tyypillistä on, että läheiset kärsivät henkisesti ja voivat todella pahoin tuollaisten lähellä, vaikka eivät osaisi osoittaa syytä.

Mies on yhtä lailla uhri. Ap ei pystynyt huomioimaan häntä silloin kun kaipasi tukea

Vierailija
1031/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on yhtä lailla uhri. Ap ei pystynyt huomioimaan häntä silloin kun kaipasi tukea

Pettäjä ei ole uhri!!!

Vierailija
1032/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on aina omasta mielestään suurin uhri maailmassa. Aina. 

Vierailija
1033/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1034/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
1035/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuu päivittää sit ku mies tulee riennostansa. kerro miten juttu etenee ja mitä mies puhuu

Vierailija
1036/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä ei ole uhri!!!

Ap sanonut ettei huomioinut miestä. Ei ihme että hakee huomiota muualta, kun ei kotoa saa

Vierailija
1037/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä ei ole uhri!!!

Ap sanonut ettei huomioinut miestä. Ei ihme että hakee huomiota muualta, kun ei kotoa saa

No vaikka olisi noin niin on se ihme. Normaali, aikuinen ihminen hoitaa asiat kuntoon siellä kotona, tukee toista jne ja sitten jos alkaa tuntua, ettei siitä kertakaikkiaan tule mitään, erotaan ja sitten etsitään uudet tukijat ja tuettavat. 

Vierailija
1038/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,

Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.

Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Et sinä rikokaan lasten perhettä - mies on jo tehnyt sen. Olet vain niin lytätty ja maassa nyt ettet pysty vaatimaan itsellesi parempaa.

Hän on oikeasti tosi hyvä ihminen, haluaa auttaa kaikkia ja siitä tässä ystävyydessäkin pohjimmiltaan on kyse. Ja siksi sitä ei voi niin vain jättää. Rikkoa ihmistä jättämällä yksin.

Ap

Tässä se vastaus tulikin. Miehesi on läheisriippuvainen. Haluaa auttaa kaikkia. Rajaton.

Oma mieheni on samanlainen. Todella vaikeaa. Menemme terapiaan.

Vierailija
1039/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä Ap sellaista, että todella samaa taustaa itsellänikin, olen ns rikkinäinen ihminen ja kumppanini kokee ja on katkera siitä että en ole ollut tarpeeksi häntä varten. No en ole osannut. Pelkään että olen tehnyt lopullisia virheitä tässä suhteessa. Mutta oma rikkinäisyys näkyy.

Olenkin myös menossa terapiaan mahdollisimman pian. Että en sabotoi parisuhdettani tai ihmisisuhteita omilla haavoillani

Vierailija
1040/2372 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan jouduin ottamaan eron miehestäni ja lastemme isästä, koska en enää jaksanut tukea ja jatkuvasti ymmärtää häntä. Kun hällä niiiin vaikeeta ollu jo lapsena. Siis oikeesti meinas henki lähtee, kun uuvuin siinä enkä itse saanu mitään normaaliakaan tukea. Ja lapsetkin vielä.

Kun on tarpeeksi uupunut ja turhautunut, niin joku ulospääsy tulee. Ja minä huomasin, kun vanha miespuolinen ystävä kyläili meillä, miten hän ihan itsestään alkoi auttaa minua lasteni kanssa siinä sotkussa. Aviomies stalkkasi kaikkea, kontrollifriikki luki kirjeeni ym. Kaikkea ei tarvitse jaksaa. Ei ollut helppo ratkaisu eikä nopea, mutta Luojalle kiitos, että otin eron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi