Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Ap, mee nyt tutkii kaikki mahdollinen mitä voit, kun mies poissa.
Ja soita Mirkulle. Kysy suoraan, että mitähän vittua.
Sun mieshän on oikein ammattilainen tuossa "terapeutin" roolissaan :D
Kylläpä sapettaa lukea tämmöstä. Seuraavan kerran kun se ukko on livahtamassa mihinkään, niin pusket lapset sille mukaan. Ei ole sinun tehtäväsi pitää kotia pystyssä sillä aikaa, kun ukko laukkoo vieraissa. Jos on niin kova tarve hoivata toisia naisia, niin saa kyllä hoivata lapsiaankin.
Ja varaa se aika pariterapiaan mahdollisimman nopeasti. Älä edes kysy mieheltä vaan varaat vain. Niitä terapiakäyntejä saa nykyisin ihan etäyhteydelläkin, jotta saatte linjan päähän jonkun uskottomuusasioihin perehtyneen asiantuntijan puhumaan järkeä. Te tarvitsette nyt jonkun ulkopuolisen sanomaan, että se kolmas pyörä PITÄÄ siirtää sivuun kriisin alkuvaiheen ajaksi. Se on äärimmäisen tärkeää tämän tilanteen rauhoittamisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ja varaa se aika pariterapiaan mahdollisimman nopeasti. Älä edes kysy mieheltä vaan varaat vain. Niitä terapiakäyntejä saa nykyisin ihan etäyhteydelläkin, jotta saatte linjan päähän jonkun uskottomuusasioihin perehtyneen asiantuntijan puhumaan järkeä. Te tarvitsette nyt jonkun ulkopuolisen sanomaan, että se kolmas pyörä PITÄÄ siirtää sivuun kriisin alkuvaiheen ajaksi. Se on äärimmäisen tärkeää tämän tilanteen rauhoittamisen kannalta.
Meillä ukko vain istutti mut yks päivä alas ja sanoi, että haluaa avioeron. Meni pakkaamaan repun ja painui ovesta ulos. Jätti kaikki kamat, mitä ei reppuun mahtunut :D
Olin, että mitähän viddua. Taakse jäi 20 v liitto, lapset ja hieno koti.
Hänellä oli toinen nainen, josta en tiennyt mitään. Siinä ei mitään tilanteita rauhoiteltu ja minä jäin kriisiini yksin. Mies jäi sille tielle, takas ei oo ees yrittäny.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mitkään terapiat enää auta. Kuka oikeasti edes haluaa olla tuollaisen miehen kanssa, johon luotto on jo ajat sitten mennyt ja hän on pettänyt mennen tullen?
Ap voisitko oikeasti nyt soittaa Mirkulle?
Sulla on hänen numeronsa.
Siinäpä nyt mies terapoi naisiaan. Taitas itte olla hoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä mitkään terapiat enää auta. Kuka oikeasti edes haluaa olla tuollaisen miehen kanssa, johon luotto on jo ajat sitten mennyt ja hän on pettänyt mennen tullen?
Ei kyse ole siitä, että tuon miehen kanssa haluaa enää olla. Kyse on siitä, että uskottomuuden rauhallinen, kahdenkeskeinen läpikäynti ammattitaitoisen terapeutin opastuksella edesauttaa petetyn toipumista. Petetty tarvitsee tukea ja tunnetta siitä, että pettäjä yrittää tehdä kaikkensa petetyn olon parantamiseksi. Petetty tarvitsee sitä, että hänen tunteensa otetaan tosissaan ja häntä edelleen arvostetaan edes sen verran, että hänelle annetaan mahdollisimman hyvä ero. Lisäksi erossa pitää usein myös neuvotella käytännön asioista eikä neuvottelu ole kovin tuloksellista, kun puolisojen välillä on pelkkää pyhää vihaa.
Ero näyttää vääjäämättömältä.
Mies on selkeästi häipymässä, ei saa kakaistua sitä ulos suustansa.
Ap, varaudu, että äijä muuttaa Mirkulle nopealla aikataululla, ties vaikka jättää sut tänä yönä kun tulee riennostansa. Ja mistä tiedät, ettei ole nytkin Mirkulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole siitä, että tuon miehen kanssa haluaa enää olla. Kyse on siitä, että uskottomuuden rauhallinen, kahdenkeskeinen läpikäynti ammattitaitoisen terapeutin opastuksella edesauttaa petetyn toipumista. Petetty tarvitsee tukea ja tunnetta siitä, että pettäjä yrittää tehdä kaikkensa petetyn olon parantamiseksi. Petetty tarvitsee sitä, että hänen tunteensa otetaan tosissaan ja häntä edelleen arvostetaan edes sen verran, että hänelle annetaan mahdollisimman hyvä ero. Lisäksi erossa pitää usein myös neuvotella käytännön asioista eikä neuvottelu ole kovin tuloksellista, kun puolisojen välillä on pelkkää pyhää vihaa.
Ihan paskapuhetta, anteeks nyt vaan.
Ap ei tarvitse mitään tuollaisia nöyryytys sessioita.
Ap voi ihan yksinään mennä terapiaan, jossa voi rauhassa puhua fiiliksistään, ilman että mies on siinä hämmentämässä ja puhumassa paskaa.
Käytännön asioista ehtii puhua myöhemminkin, vaikkapa lakimiehen välityksellä. Mihinkään ei ole ap:lla ja lapsilla kiire, arki rullatkoon tässä kuten aina.
Ja tässä tilanteessa ei tartte mitään muuta ku pistää ukko ulkoruokintaan ja miettiköön asioitaan Mirkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah hahahahahahah mitä paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Ero näyttää vääjäämättömältä.
Mies on selkeästi häipymässä, ei saa kakaistua sitä ulos suustansa.
Ap, varaudu, että äijä muuttaa Mirkulle nopealla aikataululla, ties vaikka jättää sut tänä yönä kun tulee riennostansa. Ja mistä tiedät, ettei ole nytkin Mirkulla?
Ei muuta kun pakkaat lapsille reput, kampaat hiukset ja laitat eteiseen riviin seisomaan, kun äijänketale tulee kotiin. Jos ukko ihmettelee että mistä on kyse, niin sano että lapset siinä odottavat, että milloin lähdetään Mirkulle. Saattaa muuttua ääni kellossa, kun ei voikaan enää yksin lähteä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää. Mies käyttäytyi aamulla todella oudosti ja myönsi lopulta, että tämä ystävä oli illalla viestissä kertonut rakastavansa miestäni ja haluavansa parisuhteen hänen kanssaan. Jotenkin tiesin tämän tapahtuvan, mutta silti pintaan nousi taas voimakkaat tunteet. Tähän asti olen ollut todella välinpitämätön naista kohtaan, mutta nyt tunnen jopa ihan pyhää vihaa. Miten kehtaa! Yritää viedä lapsiltani isän. Jos tulisi nyt vastaan, niin en tiedä mitä tapahtuisi! Repisin varmaan hiukset sen ämmän päästä!!! Haistakoon pitkä paska ämmä ja mies molemmat! Ansaitsevat toisensa! Ystävä vaan, niinpä niin! En enää tiedä mitä tehdä. Mieskin oli valvonut koko yön ja jutellut kai ämmån kanssa. Tekisi mieli katsoa viestit mutta toisaalta ei. Ihan tärisen nytkin kun tätä kirjoitan. Olen niin loppu tähän touhuun. Haistakoon pitkä paska molemmat. Lähdin kesken päivän töistäkin, en vaan pystynyt keskittymään. En tiedä mitä nyt tapahtuu, mies on kotona mutta ei puhu mitään. Hänen täytyy kuulemma saada miettiä nyt rauhassa.
Ap
Olen pahoillani puolestasi. Kyllä vaikuttaa vahvasti siltä että he ovat "leikkineet parisuhdetta" jo pitkään ja nyt tuo nainen haluaa miehesi kokonaan. Tuo leikkiminen ei hänelle enään riitä. Miehesi on syyllinen koko tilanteeseen. Hän on ruokkinut naisen tunteita koko ajan ja pettänyt sinua tämän kanssa häikäilemättömästi. Valehdellut koko ajan heidän "kaveruudestaan". Heitti nyt sinulle pallon teidän suhteesta. Ei halua olla se joka jättää vaan toivoo että teet sen hänen puolestaan. Helpompi olla jätetty kuin jättäjä vaikka itse ollut täysi paska sinua ja lapsianne kohtaan. En nää teidän suhteella mitään tulevaisuutta. Mies rikkoi teidän perheen tavoilla mitä ei voi enää korjata ja vielä yrittää vastuun vierittää sinulle. Anna vihan tulla ja näytä se miehelle. Pakko sen on itse tajuta lähteä kun ei ole tervetullut kotiin. Ei mietintä aikaa eikä armoa miehelle. Ei ansaitse sinulta mitään sympatiaa.
Pahoin pelkään, että ap ei silti kykene jättämään miestä. Eikö vain?
Anteeks nyt vain, mutta mä toivon, että sun miehes jättää sut. Mieluiten jo tänä yönä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ennallaan, mies lähti päiväksi eräälle tutullemme talkoisiin. Aamulla tenttasin hetken ja sanoi että tarvitsee aikaa miettiä, koska "ei halua loukata myöskään Mirkun tunteita, ja siksi sanonut suoralta kädeltä ei, vaikka haluaakin olla minun kanssani"?!? Mitä helvettiä! Tuntuu tosiaan, että haluaa minun tekevän päätöksen hänen puolestaan! Voi sitten luikkia Mirkun kainaloon hyvillä mielin hakemaan lohtua tultuaan jätetyksi. Voi saatana, sanon minä! Sitä helpotusta en hänelle kyllä nyt suo! Ihan saa itse lähteä, minusta ei tarinan rikollista saa!
Ap
Miehesi on täysin munaton pelle. Kehtaa vielä kaiken tuon paskan jälkeen vaatia "aikaa miettiä". Eikä halua "loukata" Mirkkua?? No voi nyyhkis nyyh. Sano tuo miehelle suoraan että saatana saat kyllä itse erota ja lähteä! Älä anna armoa tuollaiselle kuvotukselle! Mies selvästi pelaa vain aikaa kun ei itse sano suoraan kummallekaan.
Siis mitä ihmettä sun miehes pitää miettiä?????????????????
Vierailija kirjoitti:
Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?
Ap
Ap, kirjoitit 5.9. tämän.
Mies ei halua loukata Mirkkua?
Ah hahahahahahahhahahahaha. Ei jeesus sentään.