Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Hei Ap, on ihan tervettä ja normaalia olla hyväksymättä kuvaamaasi ystävyyttä. Raja on ylitetty, ja miehesi tulisi olla ensisijaisesti huolissaan sinusta, ei ystävänaisesta. Jos hän kääntää asian sinun syyksi ja sinun huonommuudeksesi - kyseessä on manipuloinnin muoto nimeltä gaslighting, ja se on vaarallista ja tuhoista sinun mielenterveydellesi. Opettele vetämään elämääsi selkeät rajat, mitä siedät ja mitä et. Ja pidä niistä kiinni!
Miten perheellisellä miehellä on aikaa tuollaisen suhteen ylläpitoon? Sinun voimasi ovat poissa, koska elät kognitiivisessa dissonanssissa ja sinua kohdellaan kuin kynnysmattoa. Nyt keskity löytämään oma voimasi. Mies menköön sen naisensa luo, koska sehän on nytkin todellisuus, ei hänestä ole tukemaan perhetttänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,
Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.
Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!
Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.
ApEt sinä rikokaan lasten perhettä - mies on jo tehnyt sen. Olet vain niin lytätty ja maassa nyt ettet pysty vaatimaan itsellesi parempaa.
Hän on oikeasti tosi hyvä ihminen, haluaa auttaa kaikkia ja siitä tässä ystävyydessäkin pohjimmiltaan on kyse. Ja siksi sitä ei voi niin vain jättää. Rikkoa ihmistä jättämällä yksin.
Ap
Ap, lakkaa huijaamasta itseäsi. Ennen kuin suutelu yms. tapahtui, olisit ehkä saanutkin uskoa tuohon, mutta ei enää. Vaikka mies ei itse suostu näkemään, että hänen käytöksensä taustalla on seksuaalista vetoa, niin kyllä sinun se pitäisi huomata.
Jos mies haluaisi toimia mahdollisimman oikein, hän tietäisi, että perhe tulee ensin. Sinun hyvinvointisi pitäis olla paljon, paljon tärkeämpää, kuin jonkun perheen ulkopuolisen.
Sinä et ole mitään muuta, kuin ovimatto miehellesi, jonka ylitse hän voi kävellä milloin haluaa ja miten haluaa.
Miksi AP sinä olet jäänyt tuohon suhteeseen? Miehesi ei välitä sinun tunteistasi ja sinun hyvinvoinnistasi. Selkeästi miehesi ei edes kadu mitä on tehnyt.
Myös millaisen kuvan annat lapsillesi parisuhteesta? Että mies/isä saa pettää ja mennä miten haluaa, välittämättä äidin/naisen tunteista ja naisen pitää kaikki pettäminen ja huono käytös kestää? Kai ymmärrät, että jäämällä tuohon suhteeseen teet lapsillesi enemmän tuhoa, kuin että jotenkin auttaisit heitä tässä tilanteessa. Todennäköisesti lapsiesi tulevat parisuhteet ovat tuhottuja.
Myös muista AP se, että miehesi tulee pettämään sinua uudelleen, jos ei nyt jo petä ja saattaa jossain vaiheessa jopa jättää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miesnäkökulmaa: joko niin että se ukkeli ei piittaa sun tunteista viduakaan- tai se on niin tyhmä ettei tajua loukkaavansa. molemmissa tapauksissa : miksi vielä oot sen kans?
Tietää loukkaavansa, mutta hänestä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tai loukkaantunut, koska mitään pettämistä ei tule enää tapahtumaan. Minä en myöskään ole täydellinen, en ole osannut tukea häntä hänen vaikeina aikoina. Pettänyt en koskaan ole, mutta tuen puutteesta on kärsinyt.
Ap
Niinhän se olisi varmaan sanonut ennen tuota pettämistäkin. Ettei tule tapahtumaan. Pitäisikö sun nyt sitten luottaa?
Mieheni petti minua suhteen alussa 2 kertaa. Annoin anteeksi, kun aina kuvittelin että anteeksi pitää antaa ja yrittää, kerta yhteen on menty. Suhteen aikana minä joustin ihan kaikessa, unohdin omat haluni ja tarpeeni, kun halusin tehdä miehen onnelliseksi. 10v jälkeen mies petti uudelleen ja halusi pitää tämän uuden myös elämässään. Tajusin vasta silloin, että mies tulee aina pettämään, eikä hän välitä minusta ihmisenä ja kumppanina. Taisin aina olla hänelle se tuttu ja turvallinen henkilö, joka on aina hänen vierellä, vaikeinakin aikoina.
Kun kerran pettää, niin pettää aina, on se sitten kuukauden, vuoden tai vuosikymmenien päästä. Kun ihminen alentaa omia moraalejaan, niin eivät ne moraalit enää palaudu. Pettäjä löytää aina syitä miksi pettäminen on ok.
Sinä tuhoat vain itsesi, jos et lähde.
Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.
-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.
-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.
-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.
-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.
-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.
-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.
Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?
Pliis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole mitään muuta, kuin ovimatto miehellesi, jonka ylitse hän voi kävellä milloin haluaa ja miten haluaa.
Miksi AP sinä olet jäänyt tuohon suhteeseen? Miehesi ei välitä sinun tunteistasi ja sinun hyvinvoinnistasi. Selkeästi miehesi ei edes kadu mitä on tehnyt.
Myös millaisen kuvan annat lapsillesi parisuhteesta? Että mies/isä saa pettää ja mennä miten haluaa, välittämättä äidin/naisen tunteista ja naisen pitää kaikki pettäminen ja huono käytös kestää? Kai ymmärrät, että jäämällä tuohon suhteeseen teet lapsillesi enemmän tuhoa, kuin että jotenkin auttaisit heitä tässä tilanteessa. Todennäköisesti lapsiesi tulevat parisuhteet ovat tuhottuja.
Myös muista AP se, että miehesi tulee pettämään sinua uudelleen, jos ei nyt jo petä ja saattaa jossain vaiheessa jopa jättää sinut.
Kiitos kommenteista!!
Lapset eivät tiedä, varmasti jotain kitkaa näkevät toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miesnäkökulmaa: joko niin että se ukkeli ei piittaa sun tunteista viduakaan- tai se on niin tyhmä ettei tajua loukkaavansa. molemmissa tapauksissa : miksi vielä oot sen kans?
Tietää loukkaavansa, mutta hänestä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tai loukkaantunut, koska mitään pettämistä ei tule enää tapahtumaan. Minä en myöskään ole täydellinen, en ole osannut tukea häntä hänen vaikeina aikoina. Pettänyt en koskaan ole, mutta tuen puutteesta on kärsinyt.
ApNiinhän se olisi varmaan sanonut ennen tuota pettämistäkin. Ettei tule tapahtumaan. Pitäisikö sun nyt sitten luottaa?
Tämä:(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista!!
Lapset eivät tiedä, varmasti jotain kitkaa näkevät toki.
Kyllä ne lapset aistivat sinussa sen, ettei kaikki ole hyvin ja jotain on vialla teidän kahden välillä. Puhumatta siitä, että jos miehesi lähtee lopulta sen toisen matkaan, niin viimeistään silloin saava tietää.
Aika piinaavaa myös sille "ystävälle". Siis olla ihastunut/rakastunut ja tapailla tyyppiä, jonka kanssa ei tulisikaan suhdetta. Tai siis olisi. Sitäpaitsi jos tuo nainen jäisi ilman piinaavan ihastuksen seuraa, niin hän voisi päästä irti ihastumisestaan ja hakea itselleen muuta seuraa ja apua.
Miehellä nyt egobuustit, kun naiset niiin tarvitsevat häntä ja ihailevat ja silleen. Comaan!
Vierailija kirjoitti:
Aika piinaavaa myös sille "ystävälle". Siis olla ihastunut/rakastunut ja tapailla tyyppiä, jonka kanssa ei tulisikaan suhdetta. Tai siis olisi. Sitäpaitsi jos tuo nainen jäisi ilman piinaavan ihastuksen seuraa, niin hän voisi päästä irti ihastumisestaan ja hakea itselleen muuta seuraa ja apua.
Miehellä nyt egobuustit, kun naiset niiin tarvitsevat häntä ja ihailevat ja silleen. Comaan!
Ne panee.
Vierailija kirjoitti:
Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.
-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.
-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.
-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.
-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.
-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.
-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?
Pliis.
Ap
Itse kun jouduin menemään läpi pettämisen ja eron, niin tuli luettua paljon erokirjoja englanniksi. Sieltä aina tuli hyvin selkeästi esille se, että jos se pettävä osapuoli (sinun miehesi) ei suostu katkaisemaan kaikkia välejä siihen henkilöön, jonka kanssa hän sinua petti, ei teidän suhteella tai avioliitolla ole tulevaisuutta. Mitä todennäköisesti miehesi pettää sinua yhä (vähintään henkisesti) ja haluaa pitää tämän toisen naisen myös rinnallaan, eli leikkiä kahta kotia. Jossain vaiheessa kun se toinen osapuoli antaa vihreää valoa, niin miehesti lähtee tämän toisen matkaan. Sinua hän nyt roikottaa rinnalla sen takia, koska ei tahdo lähteä riitelemään vielä lapsista ja omaisuudesta, mutta se tulee jossain vaiheessa tapahtumaan.
Jos miehesi olisi oikeasti pahoillaan ja katuvainen teoistaan, hänen ensimmäinen toimintansa olisi poistaa tuo henkilö elämästään pois. Koska hän ei tätä ole tehnyt, niin ei hän kadu sitä, että petti.
Et sinä ole liian mustasukkainen. Reaktiosi on täysin normaali. Mutta sinun pitää ymmärtää, että vaikka kuinka lukisit näitä miehellesi, ei hän tule ymmärtämään sinun näkemystäsi asiasta, koska hän ei VÄLITÄ siitä miltä sinusta tuntuu. Hän välittää tällä hetkellä vain ja ainoastaan hänestä itsestään.
Ap. Mies pitää sinua pilkkanaan ja mitä huonommassa kunnossa mentaalisti olet, kunhan jaksat pyörittää perheen ja tehdä kotihommat etkä estä häntä elämästä kodin ulkopuolella, miehelle on kaikki ok.
Lähde. Miksi olisit ihmisen lähellä jonka takia joudut aloittamaan mielialalääkityksen ja terapian?
Mies todennäköisesti nauttii kun saa pitää sinut näpeissään ja on itse huomiosi jakamaton keskipiste. Nyt tyttö alat pitämään huolta itsestäsi. Käyt heti varaamassa aikaa kampaajalle ja käyt kahvilassa. Anna ukkelin luulla että kaikki on edelleen ok. Ala laatimaan suunnitelmaa B. Älä anna tuon valehtelijan pilata sinun elämääsi! Aika usein täytyy tavata "ystävää" viikon aikana parisuhteessa elävänä miehenä. Ei ole normaalia. Toimisiko homma toisinpäin, että sinulla olisi miespuolinen sydänystävä?
MIes haluaa nyt syödä kakun ja säästää, mutta sinä et voi mahdollistaa hänelle sitä. Nyt pitäisi löytyä selkärankaa niin, että valitsee mihin kumartaa ja mihin pyllistää. Jos haluatte suhteellanne ja perheellänne olevan mitään tulevaisuutta, niin kaikki yhteydenpito tähän naiseen tulee katkaista. Vaikka kuinka tuntuisi julmalta, niin se on hänen ongelmansa, ei teidän perheenne.
Mies haluaa pitää siis molemmat vaihtoehdot avoimena, ei tuosta hyvää seuraa.
Kaikilta ihmisiltä ei tule saamaan hyvitystä koskaan. Pitää keskittyä itseensä. Ja teot määrää. Sanoilla voi johtaa todella pahasti harhaan.
Joku sanoo rakastavansa ja silti toimii täysn vastoin. Silloin vain todellakin sanoo rakastavansa eikä rakasta.
Ala tehdä töitä itsesi ja lastesi eteen. Miestäsi ei kiinnosta.
Sanon tämän oman isän ja kahden eksän (kaikki narsisteja) kokemuksella. Kun nämä potkii elämästä, omanarvontunto palaa ja lääkkeistäkin pääsin irti.