Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Mulla mies otti muhun etäisyyttä, kun päästelin hänen seurassaan kunnon pieruja. Pyllyni rutisi kovaan ääneen ja aromikkaat tuoksut levisivät ympäristöön. En voi tälle mitään, kun olen kasvissyöjä ja minulla on ibs.
Nyt olisi tosiaan tärkeää saada yhteys kolmanteen pyörään katkaistua. Sinulla on oikeus saada selvittää tilanne miehesi kanssa kahdestaan. Nythän se mies viestittelee sille toiselle naiselle ja yhdessä he siellä suunnittelevat seuraavia liikkeitä. Se ei ole mitenkään kunnioittavaa sinua ja teidän parisuhdettanne kohtaan.
Istuta se mies pöydän ääreen. Ota oma puhelimesi, laita videokuvaus päälle ja kerro miehellesi kameran kuvatessa, miten homma etenee. Otat kanssakäymisen videolle siksi, että miehesi tietää hänen kiemurtelujen tallentuvan videolle, jolloin hänen on pakko skarpata itsensä tilanteeseen.
Ilmoita miehellesi se, että hänellä on siinä tilanteessa kaksi vaihtoehtoa
1) Hän laittaa naisen numeron välittömästi estoille, poistaa numeron ja lopettaa yhteydenpidon kerrasta. Sitten te menette pariterapiaan selvittämään sitä, miten tähän tilanteeseen on ajauduttu ja miten tilanteesta selvitään mahdollisimman pienin henkisin vaurioin. Jos päädytte eroon, niin tällä vaihtoehdolla saatte ainakin mahdollisimman hyvän eron.
2) Mies menettää kaikki mahdollisuudet selvittää välit kanssasi ja mahdollisuudet hyvään eroon. Hyvä ero vaatii molemminpuolista kunnioitusta ja hyvä ero ei ole mahdollista, jos miehesi ei pysty kunnioittamaan teidän parisuhdettanne edes sen vertaa, että siirtää toisen naisen kriisin ajaksi sivuun. Tällöin te molemmat menetätte hyvä eron mahdollisuuden ja lapset kärsivät siitä.
Hali sinulle. Tuntuu varmasti pahalta. Ihminen joka rakastaa ja kunnioittaa puolisoansa ei saa tuollaista tuskaa kumppanilleen aiheuttaa ilman seurauksia! Se on hyvä että tunnet vihaa etkä ole täysin turta. Mutta se vihan kohde on nyt miehesi. Pura häneen kaikki paha olo. Miehesi on aiheuttanut tämän kaiken sonnan. Se nainenkin on toki ansainnut vihat niskaansa mutta keskity nyt mieheesi. Ei miehen kuulu saada olla rauhassa ja miettiä. Nyt vihellät tämän pelin poikki. Sanot että painukoon hevon sanonko minne!!!
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää. Mies käyttäytyi aamulla todella oudosti ja myönsi lopulta, että tämä ystävä oli illalla viestissä kertonut rakastavansa miestäni ja haluavansa parisuhteen hänen kanssaan. Jotenkin tiesin tämän tapahtuvan, mutta silti pintaan nousi taas voimakkaat tunteet. Tähän asti olen ollut todella välinpitämätön naista kohtaan, mutta nyt tunnen jopa ihan pyhää vihaa. Miten kehtaa! Yritää viedä lapsiltani isän. Jos tulisi nyt vastaan, niin en tiedä mitä tapahtuisi! Repisin varmaan hiukset sen ämmän päästä!!! Haistakoon pitkä paska ämmä ja mies molemmat! Ansaitsevat toisensa! Ystävä vaan, niinpä niin! En enää tiedä mitä tehdä. Mieskin oli valvonut koko yön ja jutellut kai ämmån kanssa. Tekisi mieli katsoa viestit mutta toisaalta ei. Ihan tärisen nytkin kun tätä kirjoitan. Olen niin loppu tähän touhuun. Haistakoon pitkä paska molemmat. Lähdin kesken päivän töistäkin, en vaan pystynyt keskittymään. En tiedä mitä nyt tapahtuu, mies on kotona mutta ei puhu mitään. Hänen täytyy kuulemma saada miettiä nyt rauhassa.
Ap
Tuhoa aluksi ukkos valokuvat. Se kuule helpottaa kumman paljon.
Käytä tuo viha voimavarana. Varaa kylpylä viikonlopuksi sulle ja lapsille. Pistä talousrahat taskuusi ja pidä huolta että ukkos maksaa laskut jotka sille kuuluu. Ukon autoon voit sujauttaa vanhat alkkarit takapenkille kun lähtee.
Voi, tuntuu tosi pahalta puolestasi. Okei, siellä lapsiaikuinen eli miehesi ottaa nyt orastavia ensiaskeleitaan ja vilkuilee, että mitähän mamma nyt sanoo?
Uhmaikä alkaa myös koputella, ja hän katsoo, miten pitkälle voi uhmata parisuhteen rajoja.
Ehkä mamman pitäisi osoittaa turvalliset rajat. Että pitää kieltää, kun ei itse ymmärrä.
Kaiken kaikkiaan asiaa tuossa Väestöliiton artikkelissa. Suosittelen, en siis niin, että painostetaan toinen se ääneen lukemaan, vaan että molemmat lukevat sen ja varmaan jäävät pohtimaan tilannettaan.
https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/sinulle-joka-olet-ollut-uskoton/
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää. Mies käyttäytyi aamulla todella oudosti ja myönsi lopulta, että tämä ystävä oli illalla viestissä kertonut rakastavansa miestäni ja haluavansa parisuhteen hänen kanssaan. Jotenkin tiesin tämän tapahtuvan, mutta silti pintaan nousi taas voimakkaat tunteet. Tähän asti olen ollut todella välinpitämätön naista kohtaan, mutta nyt tunnen jopa ihan pyhää vihaa. Miten kehtaa! Yritää viedä lapsiltani isän. Jos tulisi nyt vastaan, niin en tiedä mitä tapahtuisi! Repisin varmaan hiukset sen ämmän päästä!!! Haistakoon pitkä paska ämmä ja mies molemmat! Ansaitsevat toisensa! Ystävä vaan, niinpä niin! En enää tiedä mitä tehdä. Mieskin oli valvonut koko yön ja jutellut kai ämmån kanssa. Tekisi mieli katsoa viestit mutta toisaalta ei. Ihan tärisen nytkin kun tätä kirjoitan. Olen niin loppu tähän touhuun. Haistakoon pitkä paska molemmat. Lähdin kesken päivän töistäkin, en vaan pystynyt keskittymään. En tiedä mitä nyt tapahtuu, mies on kotona mutta ei puhu mitään. Hänen täytyy kuulemma saada miettiä nyt rauhassa.
Ap
Olihan tämä nyt tiedossa, että nainen on rakastunut mieheesi.
Tuliko yllärinä, että haluaa miehesi siis ihan parisuhteeseen?
Varaudu siihen, että mies pakkaa repun ja häipyy asumaan naiselle.
Olipas miehesi hyvä terapeutti ja ystävä tälle naiselle.....sua ap on kusetettu ihan kybällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlihan tämä nyt tiedossa, että nainen on rakastunut mieheesi.
Tuliko yllärinä, että haluaa miehesi siis ihan parisuhteeseen?
Varaudu siihen, että mies pakkaa repun ja häipyy asumaan naiselle.
Olipas miehesi hyvä terapeutti ja ystävä tälle naiselle.....sua ap on kusetettu ihan kybällä.
Totta kai tuo ystävänainen haluaa selkeyden suhteeseen. Hän kertoo omat toiveensa ja halunsa. Nyt sitten mies avuttomana menee näitä kertomaan vaimolleen. Jösses, aivan kuin vaimon pitäisi nyt neuvoa. Kunpa nyt muutkin kertoisivat suoraan toiveensa ja tekisivät jokainen päätöksensä. Tumpelo mieskö tässä nyt on tukkona asioiden etenemiselle? Joskus sitten käy niin, että se päättämätön, tässä mies, menettää molemmat.
Ai nämä naiset ovat nyt valmiita vain odottamaan, minkä päätöksen tämä helmi tekee? Ai anteeksi, minkä päätöksen? Mieshän on naisen puhdas kaveri! Miehellähän ei ole mitään tunteita naista kohtaan, mitään muuta kuin kaverillisia. Mieshän sanoi suoraan, että hän tukee vain naista kaverina, hänellä ei ole edes mitään seksuaalisia toiveita naista kohtaan.
Mies on kokoajan tätä toitottanut. Eli mikä päätös??
Ai että jääkö hän 20 vuotta vanhaan avioliittonsa vai lähteekö hän parisuhteeseen tämän kaverinsa kanssa? :D
Vierailija kirjoitti:
Ai nämä naiset ovat nyt valmiita vain odottamaan, minkä päätöksen tämä helmi tekee? Ai anteeksi, minkä päätöksen? Mieshän on naisen puhdas kaveri! Miehellähän ei ole mitään tunteita naista kohtaan, mitään muuta kuin kaverillisia. Mieshän sanoi suoraan, että hän tukee vain naista kaverina, hänellä ei ole edes mitään seksuaalisia toiveita naista kohtaan.
Mies on kokoajan tätä toitottanut. Eli mikä päätös??
Ai että jääkö hän 20 vuotta vanhaan avioliittonsa vai lähteekö hän parisuhteeseen tämän kaverinsa kanssa? :D
No siis aluksi ainakin päätös, ettei tapaa tuota ystävää enää, koska nyt tiedossa ja tiedotettu vaimollekin. Sitten jatkoa varmaan pohtimaan...
Tilanne ennallaan, mies lähti päiväksi eräälle tutullemme talkoisiin. Aamulla tenttasin hetken ja sanoi että tarvitsee aikaa miettiä, koska "ei halua loukata myöskään Mirkun tunteita, ja siksi sanonut suoralta kädeltä ei, vaikka haluaakin olla minun kanssani"?!? Mitä helvettiä! Tuntuu tosiaan, että haluaa minun tekevän päätöksen hänen puolestaan! Voi sitten luikkia Mirkun kainaloon hyvillä mielin hakemaan lohtua tultuaan jätetyksi. Voi saatana, sanon minä! Sitä helpotusta en hänelle kyllä nyt suo! Ihan saa itse lähteä, minusta ei tarinan rikollista saa!
Ap
Ei jeesus sentään, juuri tuollaista pettäjän selittelyä.
Se Mirkku on tiennyt miehen olevan kanssasi parisuhteessa. Hän on tiennyt sen ja silti tehnyt valintansa siitä, että ottaa toisen naisen roolin. Mirkku olisi voinut valita toisinkin, joten ei heru sympatiaa Mirkulle nyt tippaakaan! Samoin se sinun miehesi on valinnut sen, että on tuonut toisen naisen teidän parisuhteeseen. Aivan turhaan hän nyt vänkyröi ja märisee valinnan vaikeutta ja toisen naisen tunteita.
Ainoa, joka ei ole valinnut tätä tilannetta, olet sinä AP! Ainoa, kenen tunteista pitää olla nyt huolissaan, on sinun tunteistasi. Ainoa, kenelle pitää jotain hyvittää, olet sinä.
Nyt se Mirkku kokonaan sivuun ja heti! Sinulla on oikeus saada selvittää asiasi miehen kanssa kahdestaan. Sen Mirkun aika on ehkä joskus myöhemmin, mutta ei nyt ainakaan seuraaviin kuukausiin! Vaadit loppuvuoden itsellesi AP ja sen jälkeen, jos parisuhteen hommat ei jatku, niin sitten voitte aloittaa uuden vuoden 2023 eläen erillisiä elämiä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ennallaan, mies lähti päiväksi eräälle tutullemme talkoisiin. Aamulla tenttasin hetken ja sanoi että tarvitsee aikaa miettiä, koska "ei halua loukata myöskään Mirkun tunteita, ja siksi sanonut suoralta kädeltä ei, vaikka haluaakin olla minun kanssani"?!? Mitä helvettiä! Tuntuu tosiaan, että haluaa minun tekevän päätöksen hänen puolestaan! Voi sitten luikkia Mirkun kainaloon hyvillä mielin hakemaan lohtua tultuaan jätetyksi. Voi saatana, sanon minä! Sitä helpotusta en hänelle kyllä nyt suo! Ihan saa itse lähteä, minusta ei tarinan rikollista saa!
Ap
Siis mitähän viddua mä just luin.
Siis mies ei sanonut ei Mirkulle???
häääääääh
Sinä ap:han olet jopa tavannut Mirkun, keittänyt kahvit jne.
Ja niin vannottiin, että Mirkku on vain kaveri.
Just joo.
Tiiätkö mitä ap.
Tämä tarkoittaa vain yhtä asiaa. Että he oikeasti ovat olleet jo sängyssä. Eihän Mirkku koeajamatta noin isoa päätöstä tekisi.
Mies kertoo sinulle kahdesta syystä:
1. Hän yrittää lievittää omaa syyllisyyttään jakamalla asiaa sinun kanssasi
2. Hän ei pysty ottamaan tilanteessa vastuuta (= tekemään valintaa) ja hän haluaa ulkoistaa valinnan teon sinulle. Eli odottaa, että sinä rupeat vaatimaan eroa, jolloin hän saa lähteä sinun päätökselläsi.
Anna hänen kantaa vastuunsa. Kysy mitä hän aikoo tehdä, kuinka ratkaisee tilanteen. Kuinka kertoo lapsille. (Olihan teillä lapsia?) Miten ajatteli hoitaa kaikki järjestelyt. Astu itse askel taaksepäin. Ala kaikessa hiljaisuudessa suunnitella omaa elämääsi ilman häntä.