Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä vieläkään ole saanut itsellesi selkärankaa ja lempannut ukkoa pihalle?
Pitkäänkö aiot vielä pysyä vedätettävänä?
En voi lempata ukkoa pois omasta kodistaan. Enkä itse lähde tästä nyt mihinkään, en voi jättää eläimiä hoitamatta, enkä lapsia oman onnensa nojaan. Selkärankaa tässä kasvattelen pikkuhiljaa, suunta jo oikea. En enää itke, enkä satuta itseäni pahan oloni kourissa. Sydän on miestä kohtaan kylmä ja aika paljon pitää tapahtua, että tästä meidän parisuhde vielä hyväksi muuttuisi. Meillä ei ole kuitenkaan fyysistä väkivaltaa, enkä esim. pelkää miestäni, joten sen puoleen tässä ei ole nyt mitään hätää. Jos mies lähtee Mirkun luo asumaan, niin en itke perään. Selvitellään sitten raha ym. asiat. Nyt kerään tässä itseäni, olen ollut täysin loppu. Keskityn itseeni ja lapsiin ja ukolle sanon asiat suoraa, enää en mielistele ja kärsi itse.
Ap
Hienoa ap, oot vahvempi kuin uskotkaan!
Ap, oletko siis terapiassa ja lääkityksellä miehesi käytöksen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko siis terapiassa ja lääkityksellä miehesi käytöksen takia?
On masennustaustaa kyllä, mutta kyllä, näin asian voi sanoa. Niin uskomattomalta kuin se nyt itsestänikin kuulostaa. Luulin olevani ylimustasukkainen ja hankala ihminen, jonka psyyke ei kestä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap mikä tilanne?
Ei oikein mitään uutta. Puhelinta alkanut vähän piilottelemaan, tietää että vituttaa se viestien lähettely. Vaikka toisaalta alkanut kääntyä siihen, että ei oikeastaan edes kiinnosta. Jos Mirkku maistuu, niin antaa palaa, ei hän ole ainut mies maan päällä.
Sanoin eilen illalla miehelle, että on varmaan ihan ok puhua tästä Mirkusta sitten sukulaisen juhlissa viikonloppuna. Ensin meni tosi vaikeaksi, mutta sitten ilmoitti että voi puhua, mutta hän haluaa ensin itse kertoa omasta näkökulmastaan, etten anna kenellekään mitään vääriä käsityksiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap mikä tilanne?
Ei oikein mitään uutta. Puhelinta alkanut vähän piilottelemaan, tietää että vituttaa se viestien lähettely. Vaikka toisaalta alkanut kääntyä siihen, että ei oikeastaan edes kiinnosta. Jos Mirkku maistuu, niin antaa palaa, ei hän ole ainut mies maan päällä.
Sanoin eilen illalla miehelle, että on varmaan ihan ok puhua tästä Mirkusta sitten sukulaisen juhlissa viikonloppuna. Ensin meni tosi vaikeaksi, mutta sitten ilmoitti että voi puhua, mutta hän haluaa ensin itse kertoa omasta näkökulmastaan, etten anna kenellekään mitään vääriä käsityksiä.
Ap
Katso vaan, ettei hän itse anna mitään vääriä käsityksiä. Ehkä juhlat ei ole paras paikka, koska se ei ole kohteliasta juhlakalua kohtaan, mutta joku muu perhetapaaminen tai ihan vaan puhelu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap mikä tilanne?
ApKatso vaan, ettei hän itse anna mitään vääriä käsityksiä. Ehkä juhlat ei ole paras paikka, koska se ei ole kohteliasta juhlakalua kohtaan, mutta joku muu perhetapaaminen tai ihan vaan puhelu tms.
En ajatellutkaan mitään numeroa siitä tehdä. Kysyin vaan, että kai on ok, että puhun siitä asiasta kuin mistä tahansa arkisesta jutusta, kun tähän asti on selvästi toivonut etten siitä puhuisi. Mutta jos asiassa ei ole mitään outoa, niin miksi sitä tarvitsee salailla. No, ei kuulemma tarvitse, mutta mielummin puhuisi ihan itse.
Ota ihmeessä asia puheeksi siel juhlissa. Siinähän saa mies huomata mitenkä toiset kattoo kieroon ja saattaa sille muutaman kommentinkin ääneen sanoa. Sinä et ole mitään väärin tehnyt, muista se! Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap mikä tilanne?
Ap
Jaahas eli "väärä käsitys" eli totuus. Jos mies valehtelee asiasta esim.viestittelyjen ja tapaamisen määrä niin sitten sinun on pakko korjata asia sukulaisille. Että eihän se nyt ihan noin mene kuule. Useasti jäätte lasten kanssa syömään ja äijä lounastaa Mirkun luona ja muutenkin viettää siellä paljon aikaa. En tarkoita että riitaa pitäisi alkaa vääntää toisten juhlissa vaan korjata miestä jos valehtelee. Yrittää varmasti vängätä asian niin että olisit vaan muka mustasukkainen. Jos sinua rupeaa syyllistämään siellä juhlissa niin sitten kyllä näpäytät miestä. Näkee muutkin millainen miehesi on jos noin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap mikä tilanne?
ApKatso vaan, ettei hän itse anna mitään vääriä käsityksiä. Ehkä juhlat ei ole paras paikka, koska se ei ole kohteliasta juhlakalua kohtaan, mutta joku muu perhetapaaminen tai ihan vaan puhelu tms.
En ajatellutkaan mitään numeroa siitä tehdä. Kysyin vaan, että kai on ok, että puhun siitä asiasta kuin mistä tahansa arkisesta jutusta, kun tähän asti on selvästi toivonut etten siitä puhuisi. Mutta jos asiassa ei ole mitään outoa, niin miksi sitä tarvitsee salailla. No, ei kuulemma tarvitse, mutta mielummin puhuisi ihan itse.
Vastaa noin kun tietää että sanoisit asiasta kuitenkin. Jos mies saisi valita koko asiasta ei puhuttaisi mitään. Mies tietää että on ajettu nurkkaan ja hyvä niin. Nyt alkaa vastuun otto teoista.
Mies haluaa itse kertoa Mirkusta, ettei tule väärää käsitystä.
:D
Hyvä Ap! Hyvä veto tuo juhlissa puhuminen. Ja tottakai mies haluaa kertoa omaa näkemystään, todennäköisesti se on sellainen, missä sinä näyttäytyy hysteerisen mustasukkaisena ja miehen ystävyys on ihan normaalia. Jos tällaista puhetta tulee, niin kannattaa pitää pää kylmänä eikä lähteä selittelemään ja puolustelemaan omia näkemyksiä. Siis neutraali toteamus, vaikka että olet väsynyt, kun kotona on paljon tehtävää ja mieskin niin paljon harrastaa sen mirkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ap! Hyvä veto tuo juhlissa puhuminen. Ja tottakai mies haluaa kertoa omaa näkemystään, todennäköisesti se on sellainen, missä sinä näyttäytyy hysteerisen mustasukkaisena ja miehen ystävyys on ihan normaalia. Jos tällaista puhetta tulee, niin kannattaa pitää pää kylmänä eikä lähteä selittelemään ja puolustelemaan omia näkemyksiä. Siis neutraali toteamus, vaikka että olet väsynyt, kun kotona on paljon tehtävää ja mieskin niin paljon harrastaa sen mirkun kanssa.
Juu ja harrastamisen lisäksi kokkailet yhdessä Mirkun kotona ja katselevat leffoja ja lenkittävät Mirkun koiria.
Monta kertaa viikossa
Toteat siellä juhlissa, että nyt kun olet aikasi katsellut tuota miehen ja Mirkun hommaa, niin sinullakin on herännyt kiinnostus hankkia itsellesi vastaava kaverimies.
Sano, että oletkin itse asiassa jo luonut muutama viikko sitten profiilin seuranhakusivulle, jossa olet etsinyt itsellesi miespuoleista ystäväseuraa. Kerro olevasi todella yllättynyt siitä, kuinka nopeasti aloit saamaan vastauksia vaikka minkälaisilta miehiltä. Osa oli aika rivoja, mutta oli siellä joukossa kivojakin miehiä. Sano, ettet tiennytkään Suomessa olevan niin paljon ystäväseuraa etsiviä miehiä ja varsinkin sellaisia, jotka ovat valmiita jopa ajamaan teidän paikkakunnallenne ystävätreffejä varten. Noh, nyt olet käynyt jo jonkin aikaa nettikeskusteluja muutaman mukavan miehen kanssa ja keskustelut ovat edelleen avoinna. Et ole vielä kuitenkaan valinnut, että kehen heistä rohkenet tutustua lähemmin. Sano, että suunnitelmat on kuitenkin jo tehty tuon elämäntavan aloittamiseen myös sinun osaltasi ja että tavoitteenasi on tavata parhaalta vaikuttava mies tuossa lähiviikkoina. Ne miehet ovat kuulemma vaikuttaneet hyvin kiinnostuneilta jo näkemään ja olet joutunut hieman toppuuttelemaan. Ilmotat suvulle kuitenkin, että tuosta uuden ajanvietteen hankkimisesta eteenpäin sinä menet sitten kaverimiehen kanssa käymään ulkona tuulettumassa, harrastuksissa ja alatte käymään vaikka jossain bingossa tai kansalaisopiston kurssilla neljänä kertana viikossa. Sillä aikaa miehesi saa järjestää kotipuolen asiat parhaaksi katsomallaan tavalla. - kuten sinäkin olet tähän mennessä järjestänyt.
Ketjun pointti on juuri pettäminen ja että se ei ole ok. Ap ei halua että mies suutelee ja panee toisia. Ihan yleinen toive ihmisillä. Olisit lukenut ketjun ensin..
Mainitsemasi kuvio on sellainen joka olisi sovittu valmiiksi, mutta näin ei ole eikä kaikki tuollaista halua..