Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa heillä voi keskenään olla noin paljon? Oletko nähnyt noita viestejä??
Olen joskus jotain nähnyt.
Tyyliin: Hyvää työpäivää ja miten päivä on mennyt ja miten meni harrastuksessa ja miten voit. Laitoin hernesoppaa ruuaksi ja vein koirat ulos ja satoi vettä ja tosi kiva nähdä huomenna ja jutellaan sitten lisää.
Miehen vika tietysti kaikki, mutta on sillä naisellakin pokkaa. Mies pihalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa heillä voi keskenään olla noin paljon? Oletko nähnyt noita viestejä??
Tyyliin: Hyvää työpäivää ja miten päivä on mennyt ja miten meni harrastuksessa ja miten voit. Laitoin hernesoppaa ruuaksi ja vein koirat ulos ja satoi vettä ja tosi kiva nähdä huomenna ja jutellaan sitten lisää.
Hu huh huh huh. Kenenkään kaverin kanssa ei vaihdella tuollaisia viestejä päivittäin!!! Herää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuviteltuja tilanteita:
Miehellänne miespuolinen ystäväsi jonka kanssa viettää paljon aikaa, onko ok?
Miehellänne on naispuolinen ystävä, onko eroa miespuoliseen? Onko ok? Mitään pettämistä eikä mitään ei olisi tapahtunut.Muuten tilanne ennallaan. Pääsin tänään vihdoin psyk. hoitajan kanssa puhumaan. Patisti parisuhdeterapiaan. Mies oli pöyristyneen oloinen, odotti kai että sanovat minulle että vika on minun päässä.
ApEi sekään olisi ok jos käyttäisi enimmän aikansa miespuolisen kaverin kanssa. Siinä olisi sama juttu: mies ei vietä kotona lasten ja vaimonsa kanssa aikaa vaan kukkuu muualla monta kertaa viikossa. Edelleen vaikka sukupuolet vaihtaisi tilanne ei ole oikein. Kavereita saa olla, mutta tuollainen ripustautuminen toiseen ihmiseen ei ole normaalia. Etenkin kun on oma perhe. Jos olisi sinkku niin sitten olisi ihan oma asia mitä tekee. Nyt pitäisi osata huomioida että on perhe. Eli tuon vertailun voi heittää romukoppaan. Mieskö tuon sanoi?
Kyllä, mieheni on tämäntapaisia kysymyksiä esittänyt. Että olisiko ok jos Pekan kanssa viettäisi paljon aikaa ja välittäisi hänestä kovasti. Itse olen myös pohtinut, kun ei ole ennen tullut vastaan tällaista tilannetta. Itselläni kun ei ole ketään ystäviä, niin en yhtään tiedä mikä on ns. normaalia. Jos minulla olisi vaikka joku todella läheinen ja rakas ystävänainen, joka ollut rinnallani kaikessa, niin olisiko ok olla hänen elämässään paljon mukana, tukea ja auttaa, vaikka olisikin perheen ajasta pois.
Ap
Mieti ap, jos sinulla olisi Pekka-niminen ystävä. Viihtyisit hänen luonaan, pitäisit hänestä ja kävisit hänen luonaan kokkailemassa, juttelemassa ja koiria taluttelemassa pari kertaa viikossa. Toki myös vierailujen välissä viestittelisit hyvän yön toivotuksia ja suunnitelmia seuraavalle tapaamiskerralle. Kotona olevalle siipalle ei luonnollisesti jäisi kovin paljon aikaa. Kotisiippa saisi myös kantaa pääasiallisen vastuun kodista ja lapsista, kun sinun aikasi ei niihin riittäisi. Kysy, olisiko tämä ok miehellesi?
Miksi ap:n mies on kokkailemassa vieraan naisen luona, eikä kotona? Eikös kotonakin laiteta ruokaa joka päivä? Lähteekö mies kokkailemaan kotoaan päivällispöydästä vai skippaako perheen kanssa vietettävän päivällisen ja lähtee ystävänaisen luo syömään? Ja miksi mies on taluttelemassa ystävänaisen koiria, eikä pelaamassa lasten kanssa lautapelejä tai auttelemassa läksyissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ihan parisuhteelta. Miehesi kusettaa sinua silmät kirkkaina.
Ap Ansaitset niin paljon parempaa!
Se on aina surullinen tappio myönnettäväksi ja nieltäväksi, että ihmistä, jonka kuvitteli rakastavan ja jota itse rakastaa, ei rakastakaan eikä häntä kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuviteltuja tilanteita:
Miehellänne miespuolinen ystäväsi jonka kanssa viettää paljon aikaa, onko ok?
Miehellänne on naispuolinen ystävä, onko eroa miespuoliseen? Onko ok? Mitään pettämistä eikä mitään ei olisi tapahtunut.Muuten tilanne ennallaan. Pääsin tänään vihdoin psyk. hoitajan kanssa puhumaan. Patisti parisuhdeterapiaan. Mies oli pöyristyneen oloinen, odotti kai että sanovat minulle että vika on minun päässä.
ApEi sekään olisi ok jos käyttäisi enimmän aikansa miespuolisen kaverin kanssa. Siinä olisi sama juttu: mies ei vietä kotona lasten ja vaimonsa kanssa aikaa vaan kukkuu muualla monta kertaa viikossa. Edelleen vaikka sukupuolet vaihtaisi tilanne ei ole oikein. Kavereita saa olla, mutta tuollainen ripustautuminen toiseen ihmiseen ei ole normaalia. Etenkin kun on oma perhe. Jos olisi sinkku niin sitten olisi ihan oma asia mitä tekee. Nyt pitäisi osata huomioida että on perhe. Eli tuon vertailun voi heittää romukoppaan. Mieskö tuon sanoi?
Kyllä, mieheni on tämäntapaisia kysymyksiä esittänyt. Että olisiko ok jos Pekan kanssa viettäisi paljon aikaa ja välittäisi hänestä kovasti. Itse olen myös pohtinut, kun ei ole ennen tullut vastaan tällaista tilannetta. Itselläni kun ei ole ketään ystäviä, niin en yhtään tiedä mikä on ns. normaalia. Jos minulla olisi vaikka joku todella läheinen ja rakas ystävänainen, joka ollut rinnallani kaikessa, niin olisiko ok olla hänen elämässään paljon mukana, tukea ja auttaa, vaikka olisikin perheen ajasta pois.
ApMieti ap, jos sinulla olisi Pekka-niminen ystävä. Viihtyisit hänen luonaan, pitäisit hänestä ja kävisit hänen luonaan kokkailemassa, juttelemassa ja koiria taluttelemassa pari kertaa viikossa. Toki myös vierailujen välissä viestittelisit hyvän yön toivotuksia ja suunnitelmia seuraavalle tapaamiskerralle. Kotona olevalle siipalle ei luonnollisesti jäisi kovin paljon aikaa. Kotisiippa saisi myös kantaa pääasiallisen vastuun kodista ja lapsista, kun sinun aikasi ei niihin riittäisi. Kysy, olisiko tämä ok miehellesi?
Ja sen lisäksi uskootuisit miehellesi, että Pekka on sinuun kyllä rakastunut (vaikka ihan yksipuolisestikin) ja että itse asiassa kerran ajauduit mukaan suutelemaan häntä. Mutta nyt olette päättäneet pysyä ihan ystävälinjalla. Jos miehesi kirkkain silmin toteaa, että tämä ei olisi hänelle minkään sortin ongelma eikä hän kokisi tilannetta uhkaksi, hän valehtelee täyttä häkää oikeuttaakseen oman vastaavan toimintansa tai hän ei ole sinusta enää sen vertaa kiinnostunut romanttisessa mielessä, että tuntisi mitään mustasukkaisuutta.
(Aivan varmasti hän siltikin tuntisi epäreiluutta siitä, että hän olisi päävastuussa lasten ja ilmeisesti eläintenkin huolehtimisesta illasta toiseen, kun sinä istuisit Pekan sohvalle käpertyneenä leffaa katsomassa...monta kertaa viikossa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vielä että "nähdään huomenna ja jutellaan sitten lisää" eli he röyhkeästi tapaavat edelleen?? Ja toki jättää kaikki intiimit jutut kahden keskeisiksi. Sinua viedään kyllä kuin pässiä narussa. Kyllä ihan varmasti peitto heiluu naisen luona..
Jatka terapiassa käyntiä ja pyydä neuvoa tuosta sairaasta kuviosta irroittautumiseen!
Mies on planeetan pahin olento. Mies jos kerran pettää niin pettää aina. Miehiin ei kannata luottaa eikä naiseen joka sanoo ettei ole miehen kanssa enää mitään niin valehtelee ja panee miehen kanssa.
Hylkää tuollainen mies heti äläkä koskaan puhu sen kanssa enää. Olet vahva ja elämä jatkuu. Älä luota miehiin enää vaan pyri naisia saamaan ystäväiksi harrastusten kautta tai työn kautta. Olet parempi kuin mikään mies tällä planeetalla.
Ihmettelen myös miehen ajatuksia, miksi hän ruokkii yksinäisen ja rikkinäisen naisen ihastusta näin voimakkaasti. Jos mies on päättänyt pysyä liitossa ap:n kanssa, niin hän vain rikkoo sen toisen naisen. Nyt mies antaa toivoa, että suhteesta on kehittymässä oikea parisuhde. Ei tuollainen mitään auttamista ole! Kunhan sepittelee itselleen.
Nyt hän on valinnut sen tien, että on oikeuttanut itselleen ap:n satuttamisen, koska ei ole saanut riittävästi "tukea". Ihmeellistä peliä pelaa, jossa mies saa nauttia kahden naisen keskipisteenä olemisesta.
Olisiko tilanne sama, jos kyseessä olisi sama sukupuoli? Ei tuollaisia ihmissuhteita ole tässä iässä. Minulla on läheisiä ystäviä, yhden kanssa soitetaan useampana päivänä viikossa. Mutta ei todellakaan ole aikaa nähdä joka viikkoa, ei aina edes joka kuukausi. Viestejä ei tule keneltäkään kymmentä päivässä -tulisin hulluksi jos tulisi. (Rakastuneena asia on eri, mutta siinäkin saattaisi alkaa punaliput liehumaan, jos olisi jatkuvaa pommittamista.) Uskoakseni kaikki pitäisivät sellaista häiriköintinä. Kriiseissä on autettu, mutta se on tavallisesti viestillä tai soitolla voinnin kysymistä, yksittäisissä asioissa auttamista, ei mitään jatkuvaa yhdessä oloa ja ripustautumista toiseen. Aikuisen pitää sietää yksin olemista, myös yksinäisyyttäkin. Minulla on myös vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Heidänkin kanssa toiminta on hyvin samanlaista.
Varaa aika sinne ehdotettuun parisuhdeterapiaan ja ilmoita miehellesi ajankohta. Ellei lähde mukaan (tuskin lähtee) niin lähde sinä yksin. Veikkaan että terapeutti meidän palstalaiset tapaan kohottelee kulmiaan kun kuulee kuinka paljon miehen naisystävä vie aikaa ja resursseja teidän parisuhteelta ja perheeltä. Ukkelin, ja sinunkin, olisi hyvä vihdoinkin kuulla ulkopuolisen näkökannan hänen toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös miehen ajatuksia, miksi hän ruokkii yksinäisen ja rikkinäisen naisen ihastusta näin voimakkaasti. Jos mies on päättänyt pysyä liitossa ap:n kanssa, niin hän vain rikkoo sen toisen naisen. Nyt mies antaa toivoa, että suhteesta on kehittymässä oikea parisuhde. Ei tuollainen mitään auttamista ole! Kunhan sepittelee itselleen.
Nyt hän on valinnut sen tien, että on oikeuttanut itselleen ap:n satuttamisen, koska ei ole saanut riittävästi "tukea". Ihmeellistä peliä pelaa, jossa mies saa nauttia kahden naisen keskipisteenä olemisesta.
Olisiko tilanne sama, jos kyseessä olisi sama sukupuoli? Ei tuollaisia ihmissuhteita ole tässä iässä. Minulla on läheisiä ystäviä, yhden kanssa soitetaan useampana päivänä viikossa. Mutta ei todellakaan ole aikaa nähdä joka viikkoa, ei aina edes joka kuukausi. Viestejä ei tule keneltäkään kymmentä päivässä -tulisin hulluksi jos tulisi. (Rakastuneena asia on eri, mutta siinäkin saattaisi alkaa punaliput liehumaan, jos olisi jatkuvaa pommittamista.) Uskoakseni kaikki pitäisivät sellaista häiriköintinä. Kriiseissä on autettu, mutta se on tavallisesti viestillä tai soitolla voinnin kysymistä, yksittäisissä asioissa auttamista, ei mitään jatkuvaa yhdessä oloa ja ripustautumista toiseen. Aikuisen pitää sietää yksin olemista, myös yksinäisyyttäkin. Minulla on myös vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Heidänkin kanssa toiminta on hyvin samanlaista.
Ihmettele ihan rauhassa. Mua ei ihmetytä lainkaan. Nainen ei ole rikkonainen eikä yksinäinen, se on vaan sumuverho. Lisäksi mies on yhtä rakastunut kuin nainenkin ellei rakastuneempi. Nuohan ovat vain miehen syöttämiä tarinoita. Totuus luetaan tapahtumista ja teoista.
Sanon vaan kirjoitti:
Mies on planeetan pahin olento. Mies jos kerran pettää niin pettää aina. Miehiin ei kannata luottaa eikä naiseen joka sanoo ettei ole miehen kanssa enää mitään niin valehtelee ja panee miehen kanssa.
Hylkää tuollainen mies heti äläkä koskaan puhu sen kanssa enää. Olet vahva ja elämä jatkuu. Älä luota miehiin enää vaan pyri naisia saamaan ystäväiksi harrastusten kautta tai työn kautta. Olet parempi kuin mikään mies tällä planeetalla.
Tästä on turha tehdä mitään mies-nainen maaottelua. Pysytään aiheessa, jossa käsitellään tätä kyseistä tapausta. Voisi aivan hyvin olla toisinpäinkin. Taidat haluta vain lietsoa mies- tai naisvihaa.
Nainen ei ole rikkinäinen eikä masentunut. Siellä syödään hernekeittoa, lenkkeilään koirien kanssa, kokkaillaan ja käydään töissäkin. Viestien vaihdot eivät ole mitään rikkinäisen tukemista vaan hyvin tiivistä yhteydenpitoa, joka ylitää normaalin kaveruuden rajat. Mutta me kaikki jo tiedämmekin, että nainen on rakastunut mieheen (= haluaa miehen itselleen) ja mies saa siitä mieletöntä itsetunnon kohotusta. Mä en yhtään ihmettelis, jos mies lähtisi lätkimään toisen naisen kämppään tässä parin vuoden sisällä.
Eli on täysi kusetus, että nainen tarvitsee tukea. Se on se sumuverho, niinkuin joku sanoikin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin: Hyvää työpäivää ja miten päivä on mennyt ja miten meni harrastuksessa ja miten voit. Laitoin hernesoppaa ruuaksi ja vein koirat ulos ja satoi vettä ja tosi kiva nähdä huomenna ja jutellaan sitten lisää.Miehen vika tietysti kaikki, mutta on sillä naisellakin pokkaa. Mies pihalle!
Vieras ystävätär manipuloi ukkoas 24/7.
Varmaan on toosi hurmaava miehes seurassa ja kehuu ja ylistää. Näin toimii henkilö jonka persoonaa ei näin kyökkipsykologi saa analysoida mutta vihjaan sanan alkavan n:llä!
Mikäli tapaisit ap naisen niin kohta hän ulottaisi lonkeronsa sinuun ja lapsiin. Pidä varasi, varmasti haluaa kohta lastesikin käyvän heillä katsomassa koiria ja siitä eteenpäin tekee kaikkensa saadakseen heidän huomion itseensä.
Punainen tupa ja perunamaa tekis itse kunkin "rikkinäisen" "sinkkunaisen" psyykelle hyvää mikäli itse asuu jossain kunnan rivarissa tai kerrostaloluukussa.
Ajattele ihan järjellä. Ukollas on omaisuutta, nainen on tyhjätasku luottotiedoton? holisti?
Pelinaisia. Ukkos hyppii kuin marionetti.
Älä tunne sääliä vaan ryhdistäydy lasten vuoksi ja tee asiiita jotka parantavat SINUN elämänlaatua.
Parisuhde