Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
ap mikä vointi ja tilanne? Onko ukkos jotain lisää laukonu sulle?
[/quote] On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.
Ap[/quote]
No kyllä tuon toisen naisen olisi syytä kasvaa aikuiseksi, samoin kuin miehesikin, valitan että miehesi on osoittautunut tuollaiseksi.
Tsemppiä ap, luultavasti olet ihan hajalla nyt ja se jatkuu hyvän tovin. Mutta tämä on sellaista hajallaoloa, että se on tunneli ja päässä valo, jos vaan haluat sinne mennä. Se tuttu hajallaolosi on ollut taas sellaista pimeässä huoneessa hapuilua, joka jatkuu ja jatkuu.
AP kiltti. Lue huolella. IHAN OIKEASTI, jos tilanne olisi toisinpäin (sinulla olisi se pussailukaveri Pekka, jonka kanssa viestittelisit 20 krt/päivä ja näkisit 4 krt viikossa), mitä miehesi sanoisi? Ja älä kysy mieheltä, vaan mieti itse. Mies tietysti tässä tilanteessa väittäisi että se olisi ok.
Miehesi nauttii tästä draamasta ja jännityksestä, vaikkei ehkä itsekään tiedosta sitä. Kaksi naista haluaa hänet. Hänellä on vaimo ja suhde. Tuo ei ole tavallinen ystävyyssuhde, kaukana siitä. Joko sinä suostut elämään kolmen ihmisen liitossa, tai teet jotain ratkaisuja. En usko, että mies niitä tekee.
Ja vielä siihen teoreettiseen kysymykseen, että jos miehesi viettäisi yhtä paljon aikaa miespuolisen ystävän kanssa, niin vastaus on että EI, sekään ei olisi ok. Mikään sellainen, joka parisuhteessa aiheuttaa puolisolle noin paljon pahaa oloa, ei ole ok. Eikä ole ok jos perheellisellä ihmisellä suurin osa ajasta menee jonkun muun Ihmisen kanssa.
Eikä mikään tästä ole mitenkään yksin _sinun_ ongelmasi, vaan parisuhteessa asiat ovat yhteisiä, samoin ongelmat. Ei se toimi niin, että mies jatkaa elämäänsä, ja sinä koitat lääkkeillä tai terapialla saattaa itsesi siihen kuntoon että kestät miehen toimia. Yhdessä pitäisi, aidosti, miettiä mikä on parasta teille kahdelle ja teidän perheelle, ja jatkaa siitä eteenpäin. Ensialkuun voisitte vaikka sopia, että mies kertoo tälle ystävälleen, että nyt vaimolla ja perheessä on rankkaa ja on keskityttävä perheeseen, että palataan kuukauden päästä. Jos ystävä on aidosti ystävä, hän ymmärtää hyvin. Ja vaikka olisi yksinäinen tai mitä ikinä, niin muutaman viikon pärjää. Sitten kun tilanne on rauhoittunut, ja olette käyneet parisuhdeterapiassa, niin voitte miettiä miten ja missä muodossa (jos ollenkaan) ko. ystävyyttä jatketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.
On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.
Ap
Nyt olis aika sen toisen naisen löytää uusia ystäviä. Itsekästä haluta olla sun miehen kanssa koko ajan, ei ole tervettä. Tsempit!
Lisään vielä äskeiseen pitkään kommenttiini, että KAIkKI kirjoittajat ovat täällä kertoneet sinulle AP, ettei tilanne ole ok. Se ei ole ok edes siinä tapauksessa, että miehesi olisi se laupias samarialainen ja yksinäisten naisten tuki ja turva, jollaisen kuvan hän itse antaa (ja on sinullekin saanut syntymään). Ihannoikeasti, ei edes silloin. Koska teillä on perhe, jossa toinen puoliso voi nyt huonosti. Siihen täytyy saada muutos! Eikä se ole yksin sinun hommasi. Te olette tiimi. Miehenkin on tehtävä muutoksia. (Jos siis aiot jatkaa hänen kanssaan).
Olen ollut todella heikossa tilanteessa. YKSIKÄÄN hyvistä ja rakkaista samaa sukupuolta olevista ystävistäni ei voinut perheellisinä rynnätä minua auttamaan kuten tämä ap:n mies tekee. Se ei vaan ole ok perheelliseltä ihmiseltä. Enkä odottanut tällaista, vaikka ystävät olivat vuosikymmeniä olleet ystäviäni ja läheisiä ja rakkaita.
Ap:n mies on umpinarsisti. Yksi alalaji on juuri tällainen communal narcissist, joka häärää avuliaana laupiaana samarialaisena kaikkialla muualla paitsi kotona kaikki voivat huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se toimi niin, että mies jatkaa elämäänsä, ja sinä koitat lääkkeillä tai terapialla saattaa itsesi siihen kuntoon että kestät miehen toimia.
Tämä.
Onneksi tajusin jo nuorena elämässä, että ei kannata pitää elämässään ketään ihmistä, jonka vuoksi joutuu käymään terapiassa tai syömään lääkkeitä. No, ei se silti ole suojannut siltä, etteikö tilanteeseen olisi törmännyt myöhemminkin ja toisaalta tuon oivalluksen voi tehdä koska tahansa.
Ap. Olet paljon enemmän arvioinen kuin tuo alennustila, johon "rakastava" miehesi on sinut ajanut.
Hyvän miehen tunnistaa siitä, että nainen hänen rinnallaan hehkuu. Ap on surkea rätti eikä siksi että hän olisi sitä luonnostaan vaan sitä, että jakaa elämänsä ihmisen kanssa, joka tekee hänestä sellaisen. Kannattaa ihan oikeasti miettiä, että yksinkin on hyvä.
Taidat olla läheisriippuvainen. Siihenkin on apua saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla läheisriippuvainen. Siihenkin on apua saatavilla.
Kyllä. Ja joillain tuollaiset epäreilut, rankat ja hajottavat elämäntilanteet laukaisevat läheisriippuvaisen tai epävakaan käytöksen, mutta se korjautuu itsestään, kun tilanteesta on päässyt pois.
Oletan että mies siellä sumuttaa täysillä ap:ta edelleen. Johan jo paljastui että miehen ehdoilla on suhteessa menty. On tottunut saamaan tahtonsa läpi. Tämän takia pitäisi päästä sen miehen luota pois kokonaan. Ammattilaisen kanssa tasaisesti käyntejä että pääsisi jaloilleen ja pois tuosta kuviosta. On myrkyllistä olla tuon miehen lähellä. Lyttää vaan ap:n maahan ja nostaa itsensä jalustalle..
Aivan älytöntä että oma vaimo kärsii kotona ja lapsillekkaan ei ole aikaa ja sitten vaan hurvitellaan toisen naisen luona. Varmaan tunteet jo mieheltä menneet ap:ta kohtaan kun ei yhtään mieti miltä vaimosta tuntuu ja mitä vaimo haluaa. Se on vaan se toinen nainen mielessä..
Juuri eilen tappelin eksän kanssa, johon on periaatteessa ihan hyvät välit. Hän alkoi taas manipuloida, kontrolloida ja yrittää sumuttaa minua suostumaan itselleni epäedulliseen sopimukseen, jossa kaikki kolme muuta voittaisivat ja minusta leivottiin häiriintynyttä ja vaikeaa, koska en suostu. No, ei mene enää läpi, vaikka viisitoista vuotta menikin.
Totesin, ettei hän kunnioita minua ja että meidän suhde hajosi juuri siitä syystä, että hän käyttäytyy miten sattuu ja syyllistää minua vielä päälle omista tempuistaan tai siitä, etten suostu niihin.
Yksin on parempi.
Kun ap:sta ei kuulu mitään, tarkoittaa se sitä, että ei hän kykene ottamaan näitä "jätä se" neuvoja edes vastaan. Eikä hän siihen pystykään. 20 yhteistä vuotta, lapset, maatila, yhteiset velat ja koti ja kaikki rakennettu jonnekkin keskelle ei mitään. Ei siitä noin vain lähdetä, kun ei hotsitakaan. Ihan eri juttu on parikymppisillä, reppu selkään ja menoks, ei taakse tarvi ees katsoo. Eroaminen tällaisessa tilanteessa on käytännössä mahdotonta. Varsinkin, kun ap ei halua eroa, mies kieltää kaiken ja niin pois päin.
Mutta älä ap tuudittaudu siihen, etteikö miehet lähtis avioliitosta. Kyllä ne lähtee. Ja tällaisessa tapauksessa varsinkin. Mies nyt puntaroi, olisiko kaverinaisen luona elämä parempaa. Siksi ei vielä lähde.
ap, ootko jo päässy terapiaan? Mitä terapeutti sanoi?
Ap on jo tavannut naisen.
Ennenkuin aloitti tämän ketjun.