Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa, kun monet naiset aina sanoo, että kaikki hyvät miehet on jo varattuja. Ne hyvät miehet on juuri näitä pettureita jotka on parisuhteissa. Oikeen "unelmien pelimies" tämäkin sankari, hyi.
Oikeasti hyvät miehet ovat varattuja, EIVÄTKÄ hyysää perheen ulkopuolisia tahoja sairaalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa, kun monet naiset aina sanoo, että kaikki hyvät miehet on jo varattuja. Ne hyvät miehet on juuri näitä pettureita jotka on parisuhteissa. Oikeen "unelmien pelimies" tämäkin sankari, hyi.
No ei se krooninen naisettomuuskaan ainakaan miehen luonnetta jalosta.
AP: kerroit, että miehesi kokkailee kaverinsa kanssa, käyvät eri paikoissa, kävelyttävät koiria yhdessä. Onko hän yhtä paljon sinun kanssasi? Onko teillä tällaisia säännöllisesti tällaisia kivoja yhteisiä juttuja? Jos ei ole, vastaus on siinä. Sinä hoidat arjen, kaverinaisen kanssa hoidetaan muut jutut.
Vierailija kirjoitti:
AP: kerroit, että miehesi kokkailee kaverinsa kanssa, käyvät eri paikoissa, kävelyttävät koiria yhdessä. Onko hän yhtä paljon sinun kanssasi? Onko teillä tällaisia säännöllisesti tällaisia kivoja yhteisiä juttuja? Jos ei ole, vastaus on siinä. Sinä hoidat arjen, kaverinaisen kanssa hoidetaan muut jutut.
Mun mielestä ei ollenkaan ok tuollainen. Jos jollekin sopii, parutukoot sellaisen vastaavan kanssa.
Kuka perheenäiti voi lusmuta kotoa kokkailemaan ja seikkailemaan edes naispuolisen ystävänsä kanssa kuin silloin tällöin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvät miehet ovat varattuja, EIVÄTKÄ hyysää perheen ulkopuolisia tahoja sairaalla tavalla.
Ap:n mieshän on varattu eli mielestäni ap:n petturi mies on hyvä mies, selvä. :D Itse olen eri mieltä, eikä ap:n mies ole hyvä, enkä tuollaista petturia katsoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mieshän on varattu eli mielestäni ap:n petturi mies on hyvä mies, selvä. :D Itse olen eri mieltä, eikä ap:n mies ole hyvä, enkä tuollaista petturia katsoisi.
Sä et nyt oikein ymmärtänyt.
Mä olisin vaatinut tuollaisen "ystävyyssuhteen" lopettamista, jos haluaisi parisuhteessa jatkaa. Tuo "ystävyyden" jatkaminen pettämisen jälkeen osoittaa kunnioituksen puutetta sinua kohtaan. Sinulle jää nyt jatkuva epätietoisuus, mikä ei tee sinulle hyvää. Päätä suhde, jos ei mies tajua lopettaa tuota touhua. Selvä on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miehesi on kohtuuton, sinä et. Ja miehesi on typerä kun ei näe mitä toi tekee sinulle ja teidän perheelle. Mies ei ole vastuussa naisesta. Niin mikä se harrastus oikeen on jossa tämä uupunut ja romuna oleva nainen jaksaa käydä 2–3 kertaa viikossa? Näkevät vielä sen ulkopuolella? Tuohan on aivan älytöntä ottaen huomioon että miehellä on tosiaan PERHE ja vaimo. Voi luoja.
Päätä itse menetkö tapaamiseen. Se voi selventää asioita, mutta se voi myös hajottaa sut jos et osaa olla jämäkkänä siinä. Oo varovainen.
Näkevät siis kerran viikossa harrastuksessa ja sen jälkeen ja sen lisäksi 1-2 kertaa viikossa jotain muuta mukavaa yhdessäoloa. Nämä harrastukset eräänlaista terapiaa naiselle, olen siis hänet tavannut ja uskon kyllä että on romuna ja mt-ongelmia. Ei ole keksitty juttu minusta ne.
Ap
Ei aviomiehen kuulu tapailla ja terapoida toista naista kahdestaan. Tuo ylittää selvästi parisuhteen rajat. Miehesi taitaa nyt vain selitellä asiaa itselleen parhain päin. Suuteleminen vahvistaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
On enemmän minun kanssani, kuin tämän naisen. Ja tehdään myös samoja asioita yhdessä. Antaisitteko vielä mahdollisuuden, jos menisin täysillä mukaan heidän ystävyyteensä? Saan kuulemma tulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On enemmän minun kanssani, kuin tämän naisen. Ja tehdään myös samoja asioita yhdessä. Antaisitteko vielä mahdollisuuden, jos menisin täysillä mukaan heidän ystävyyteensä? Saan kuulemma tulla.
Ap
No haluatko sä itse sitä? On olemassa polyamorisia suhteita, missä eletään kolmistaan tai vaikka nelistään. Sinun tapauksesi ei kuitenkaan kuulosta siltä, että voisit tähän hyvällä mielellä ryhtyä.
Ap, sulla on lupa tuntea ihan mitä itse haluat! Sinun on korkea aika opetella ajattelemaan ihan itse. Mitä sinä haluat ja tarvitset ja ansaitset ja miten pidät rajoistasi kiinni.
Toki halutaan olla tukena, mutta ei me muut voida sinulle syöttää totuuksia päähäsi, kuten miehesi tekee. Minä en menisi. Minä vetäytyisin koko suhteesta ja keskittyisin itseeni ja lapsiini. Kuka niihin keskittyy, jos sinäkin nyt alat keskittyä siihen toiseen naiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, jos tuntuu hankalalta, niin mieti asiaa. Jos et saa mielenrauhaa, niin silloin on parempi lähteä.
Ehkä näkisin tuon naisen ainakin kerran, jolloin saisin kuulla hänenkin kantansa asiaan. Jos oikeen ärsyttäis heidän touhunsa, niin oisin oikein liimaantunut omaan mieheeni. Kauankohan toinen nainen jaksaisi katsoa. Kaksin en tapaamisia enää hyväksyisi, en ainakaan ennen kuin luottamus paranisi. Sulla on oikeus olla mustasukkainen tuollaisen jälkeen, se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeesti ymmärrä näitä naisia jotka haluaa pitää miehen joka on pettänyt. Mulle se mies ois pilalla jos sen muna ois dipannut vieraaseen pilluun. En voisi ikinä kuvitella mitään romanttista sen kanssa. Max. kaveri ois
Sama periaate täällä. Ja teen sen myös selväksi heti parisuhteen alussa, niin ei tarvitse selitellä jälkikäteen viattomana mitään paskaa hänen mulle eikä mun itelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAp, jos tuntuu hankalalta, niin mieti asiaa. Jos et saa mielenrauhaa, niin silloin on parempi lähteä.
Ehkä näkisin tuon naisen ainakin kerran, jolloin saisin kuulla hänenkin kantansa asiaan. Jos oikeen ärsyttäis heidän touhunsa, niin oisin oikein liimaantunut omaan mieheeni. Kauankohan toinen nainen jaksaisi katsoa. Kaksin en tapaamisia enää hyväksyisi, en ainakaan ennen kuin luottamus paranisi. Sulla on oikeus olla mustasukkainen tuollaisen jälkeen, se on normaalia.
Minusta ei ole mitään mieltä lähteä tätä toista naista tapaamaan. Mä en antaisi hänelle tippaakaan aikaani. Asia pitää setviä miehen kanssa ja jos miehessä ei ole tarpeeksi munaa päättää pelehtiminen, miehelle pitää laittaa kenkänkuva ahteriin ja matkapussit kätösiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haluatko sinä olla kyseisen naisen ystävä? Jos oikeasti olet kiinnostunut hänen ystävyydestään, miksi et tähän asti ole ystävystynyt naisen kanssa kunnolla?
Koetko, että nainen, joka suutelee miestäsi, kunnioittaa sinua ja välittää sinun tunteistasi? Onko sinun miestäsi suuteleva nainen mielestäsi hyvää ystävämateriaalia?
Minä en haluaisi olla mieheeni ihastuneen, miestäni pussailevan, mielenterveysongelmaisen naisen ystävä, mutta ehkä sinulla on erilaiset kriteerit omille ystävillesi.
Kaikista näistä neuvoista ja faktoista huolimatta näemme että ap on niin tossu, ettei uskalla jättää miestä, toivoo vaan että mies lopettaisi pettämisen. Onnea vaan valitsemaasi kohtaloon
Nainen ei kuulu mitenkään perheeseen, joten naista ei tarvitse tavata. Liimautuminen häneen ja esittäminen voisi vaan provosoida miestä ja naista nauramaan jälkikäteen ap:lle. Jos he ovat vahvempi tiimi kuin ap ja mies, he ovat eikä sille mitään voi, muuta kuin pelastaa itsensä kuviosta.
Olipa kerran aika, kun miesystäväni alkoi auttaa erästä avuntarpeessa olevaa nuorta kaunista naista. Minä kuulemma olin mustasukkainen. En osannut heti toimia, kuten ei ap:kaan. Mies osallisti minut mukaan auttamaan tätä naista (joka siis ei ollut kiinnostunut miesystävästäni miehenä, mutta otti kaiken hyysäämisen innolla vastaan). Olisin tuolloin tarvinnut itsekin apua ja aloin voida todella huonosti ja läheisriippuvaisesti. Aikani huonossa olossa vellottuani totesin, että minä ulkoistan itseni yhtälöstä ja hoidan itseni kuntoon. Ja sen myös tein. Enää toiste en ikinä suostu moiseen kuvioon vaan juoksen heti.