Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
381/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vaan mielen että mies taitaa kokeilla rajojaan nyt. Tunnusti suutelun ja katsoo mikä on reaktiosi. Ei paljon mikään, sama peli voi siis jatkua. Ja pidemmällekin jos ei ole mennyt jo.

Hänen pitäisi ymmärtää lopettaa ystävän tapailu, tai sitten tapaatte harvemmin ja yhdessä. Hän voi nyt kehottaa ystävää varaamaan ammattiapua. Ei miehesi ole mikään terapeutti,kai? Turha sinua syytellä jostain.

Kiitos kaikille vastanneille! Sanoin aamulla miehelle, että jonkin asian on muututtava. Että en kestä elää enää näin huonosti voivana. Hän ei ymmärrä mikä on ongelma, kun hänelle tämä nainen on pelkkä ystävä. Hän haluaisi että tapaisimme kaikki 3, mutta minä en kestäisi oikein nähdä sitä naista enää. Mies varmasti oletti ettei suutelu ole yhtään mitään ja asiasta päästää yli olankohautuksella, vaikka tiesi kyllä minun rajani. Tuntuu että hänestä minä olen yliherkkä, kun mitään sellaista ei enää tapahdu ja minä saisin vapaasti tulla mukaan harrastukseen ynnä muihin tapaamisiin. En vain itse halua.

Ap

Eikös hän sanonut, että jos pitäisi valita, niin valitsisi sinut? Sanot että nyt on pakko valita, tai jätät hänet

Vierailija
382/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän oma perheenne voi koskaan voida hyvin, jos "uhrautuva" ja "uupuva" miehesi käyttää kaikki voimavaransa perheen ulkopuolisiin ihmisiin?

Jos miehesi olisi oikeasti noin välittävä, hän ymmärtäisi vetää rajoja ja huolehtia ensin omasta perheestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Ei olisi silti ok. Sinun mielesi järkkyy.

Vierailija
384/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän samankaltaisessa suhteessa. Autettavat kohteet vaihtuivat, aina löytyi uusi. Samalla mies haki niistä jotain itselleen. En tarkoita seksiä, vaan jotain muuta, henkistä. Merkityksen tunnetta, apua myös itselleen (oli masentunut), ehkä jotain jännitystä myös. Olin suhteessa muutaman vuoden ja ihan rikki. Menin siihen lankaan, että minun pitää vain sopeutua koska tämä on jotain syvällistä ja tavallisen yläpuolella. Jälkeenpäin: ois kannattanut lähteä paljon aiemmin. Arvostaa itseä enemmän. Mieti ap siis mitä SINÄ haluat. Millaisen suhteen? Mikä pitää sinua tässä suhteessa? Mitkä ovat sun omat kipupisteet? Miksi sun pitäisi sopeutua?

Vierailija
385/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
386/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika ap!!! Ei tuollaista käytöstä tarvitse kenenkään sietää ja katsella. Se vieras nainen saa kyllä tarvittaessa psykiatriselta polilta keskusteluapua ja saa tukihenkilön jne. Mitenkä sun miehesi voi olla noin kamala sinua kohtaan?! Jos tietää että aiheuttaa toiselle ikäviä tuntemuksia omilla teoillaan eikä lopeta niin sehän on henkistä väkivaltaa. Sun pitää NYT nousta sieltä kuopasta ylös ja kunnioittaa, arvostaa itseäsi. ÄLÄ tee itsellesi ja lapsillesi enempää hallaa jäämällä tuollaiseen suhteeseen!

Vierailija
387/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on miehesi sumuttanut sinua kun ilmeisesti edelleen uskot häntä vaikka sinusta tilanne tuntuu pahalta. Se tunne on ihan syystä. Hän pistää teidän suhteen ulkopuolisen henkilön, toisen naisen, etusijalle TEIDÄN suhteessanne. Ja kaiken lisäksi ovat vielä suudelleet. Voi olla muutakin tapahtunut mistä et edes tiedä. Oletko miettinyt miltä teidän lapsista mahtaa tuntua kun isä käy pyörimässä toisen naisen kanssa? Kavereita saa olla, mutta tuo mitä he tekevät ei ole enää normaalia. Selvästi kaveruuden raja on jo ylittynyt pitkän aikaa sitten, mutta mies yrittää selittää tilannetta niin että se olisi okei. Varsinkin tuo että ei suostu luopumaan naisesta kertoo jo paljon. On pettänyt sinua tämän kanssa eikä halua luopua. Mies ei kunnioita sinua eikä teidän lapsia. Ja vielä mietit että voisit hyväksyä tilanteen? Sinusta tuntuu pahalta ja varmasti lapsetkin oireilee tilanteesta. Miksi hyväksyt?

Vierailija
388/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ajatuksia herättävä ketju ja tarina. Koetan lisätä jotain, mitä jo ei ole sanottu. Kenties tulee kertausta.

Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta ja monenlaista on ollut. Suhteemme alkuaikoina meillä molemmilla oli ystviä, joiden kanssa mentiin parisuhdetta ajatellen vähän rajaa hipoen. Oli flirttalua ja nämä toiset osapuolen ihastuneita. Totesin miehelle, että nyt tämä loppuu, meidän suhteeseen kuulumme vain me. Siitä asti on pidetty huolta siitä, että me olemme toisillemme ykkösiä ja määrittelemme puolin ja toisin, milloin toisen käytös ei ole ok. Koska rakastamme toisiamme, olemme asettaneet toisemme ykkösiksi.

Kuten sanoit, ihastumisia voi tulla. Olen itsekin ihastunut, pitänyt asian omana tietonani ja se on mennyt ohi. Mikäli olisin sinun asemassasi, olisin tehnyt selväksi, että mies valitsee ja heti, pettäminen puhutaan ulkopuolisen kanssa ja mies ei enää tapaa naista EIKÄ harrasta samaa harrastusta. Kun luottamus rikotaan, se pitää haluta rakentaa takaisin ja sitten se pitää vielä käytännössä todella rakentaa. Sinun miehesi vähättelee sekä tekoaan, että sinun tunteitasi.

Miehesi toisesta naisesta (kyllä, hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde, vähintään tunnesuhde):

Nainen ei tule hyötymään henkisesti suhteesta, joka ei ole terveellä pohjalla. Jos hän tarvitsee apua, hänen on sitä haettava muualta. Minä jättäisin ainoastaan yhden takaportin (ja mieluusti vain kerran). Jos naisella tosiaan on hätä, hän voi soittaa ja sinä viet hänet avun piiriin tai soitatte hänelle apua. Tätä harkitsisin tosiaan vain, jos kokisin, että on itsetuhoisuutta. On kyllä yllättävää, että tuollaisessa tilassa oleva ihminen pystyy harrastamaan. Hänen täytyisi hankkia tuki ja ystävät muualta, jos olisi minun mieheni, joka on valinnut minut.

Tärkein: Sinun elämäsi on sinun. Voit kuunnella muita ja pohtia tätä kaikkea ja sitä, mitä täälläkin on sanottu perusteluineen. Enkä nyt tarkoita mitään noista solvauksista. Unohda ne. Teit oikein ja viisaasti, kun pyysit apua ja sitä todella sait. Tämä on hieno ketju ja varmasti monelle avuksi.

Sinun kannattaa myös puhua ulkopuolisen kanssa. Sinun kannattaa etsiä sosiaalisia suhteita. Sitten kuuntelet itseäsi ja USKOT itseäsi. Et kysy, mitä joku toinen tekisi, koska sinä elät valintojesi kanssa.

Vierailija
389/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua mietitytä se että miehesi ei näe ongelmaa siinä että suuteli toista naista? Vähättelee asiaa eli ei kunnioita sinua. Ajattelee että sinua voi vähän satuttaa, koska ei tee sitä uudestaan. Mikä on tietysti paska puhetta. Pettäjät harvemmin muuttavat tapojaan, koska houkutus on suuri aina tilaisuuden tullen. Et hyväksy pettämistä niin miksi jäädä suhteeseen. Kukaan mies ei hyysää toista naista tuolla tavoin ellei ole kiinnostunut. Kiinnostusta on varmasti edelleen kun on jo pettänyt. Hakee sinulta lupaa jatkaa. Kuten muutkin on jo sanonut tuo nainen saisi halutessaan ammattiapua jos sitä tarvitsee ja jos olisi ihan kuopassa ei jaksaisi harrastella yms. Nainen saa mieheltäsi kaiken tarvittavan. Miehesi on kuin koira joka kipittää hänen luokseen kun vain pyytää. Uskollinen toiselle naiselle. Ei sinulle.

Vierailija
390/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.

Ap

Vierailija
391/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.

Ap

Mies sumuttaa ja manipuloi sinua nyt ihan täysillä ja sinä tunnut menevän tähän manipulointiin. Kohtaako miehen sanat ja teot? Hän sanoo valitsevansa perheen, mutta ei kuitenkaan tunnu toimivan näiden sanojen mittaisesti.

Vierailija
392/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies siis myönsi suoraan että on mennyt toisen naisen luokse ja kehtaa vielä syyttää sinua siitä. Tuo ilmaisu tarkoittaa muuta kuin kaveruutta. Hän on SINUN miehesi ja hänen kuuluisi olla sinun tukena eikä toisen naisen joka saisi apua muualta. Jos mies rakastaisi sinua hän ei miettisi hetkeäkään kumman valitsisi. Itsekkäästi yrittää pitää teidät molemmat. Se että tuo seksuaalisuus pitää tuoda aina esiin on hälyttävä merkki. Teidän koti on jo ollut rikki pitkän aikaa miehesi takia. Sano se hänelle nyt suoraan ja päätä valitsemaan koska et jaksa enää!

Vierailija
393/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies sumuttaa ja manipuloi sinua nyt ihan täysillä ja sinä tunnut menevän tähän manipulointiin. Kohtaako miehen sanat ja teot? Hän sanoo valitsevansa perheen, mutta ei kuitenkaan tunnu toimivan näiden sanojen mittaisesti.

Kohtelee minua (muuten) hyvin ja rakastavasti. Hellii ja hoitaa. Tämä vain nyt tuntuu olevan kynnyskysymys, muuten kaikki olisi oikein hyvin.

Ap

Vierailija
394/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kohtelee minua (muuten) hyvin ja rakastavasti. Hellii ja hoitaa. Tämä vain nyt tuntuu olevan kynnyskysymys, muuten kaikki olisi oikein hyvin.

Ap

Hellittely ja hoitaminen on yksi tapa miehelle lievittää omaa syyllisyyden tuntoa. Se on ihan tyypillistä käydä pettämässä ja tuoda vähän "kukkia" vaimolle. 

Vierailija
395/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oh hoh hoh! Todella todella pahoja sanoja miehesi suusta, siis huh heijakkaa.

Siis et vieläkään pakottanut häntä valitsemaan?! Mies siis rillustelee tämän naisen kanssa eikä käytännössä hänestä luovu, vaikka sinä joudut jopa lääkitykselle ja terapiaan sen aiheuttaman pahan olon vuoksi!!

"Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen."

Ja millä tavalla sinä olet aiheuttanut hänelle pahan olon?

Tiedätkö ap, toivon todellakin, että miehesi jättää sinut ja valitsee tuon toisen naisen. Olin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa (pitkä 20 v liitto ja lapset) ja en olisi saanut itse lähdettyä, sillä kaikesta huolimatta olin liitossa asenteella kaiken se kestää. Olen tosi tyytyväinen, että mies halusikin toisen naisen ja jätti minut.

Teidän liitto vetelee viimeisiään, miehellä on jo uusi nainen katsottuna ja hän vielä haluaa kieltää asian (koska lapset, maatilan eläimet, yhteinen koti, ehkä sinä).

Ihminen tottuu tuttuun ja samaan ja turvalliseen ja joillekkin on todella hankala hajottaa sitä kuviota, siinä ollaan sitten vaikka hampaat irvessä, koska tuntematon pelottaa. Sinä et ikinä pysty miestäsi jättämään, olen lukenut kaikki viestisi ja tulkitsen persoonallisuuttasi siten. Eli et kykene sanomaan miehelle, että se on ero ja muuta pois. Eikö vain? Vastaisitko tähän.

Ja miehesi ei tule valitsemaan sinua. Voisinpa vaikka väittää, että miehesi jättää sinut noin kahden vuoden sisällä tämän naisen takia. Hän muuttaa naisen kämppään ja sinä jäät maatilalle lasten kanssa. Olen tästä aivan varma. Mutta siitä alkaa sinun toipuminen sitten. Voimia!

Vierailija
396/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei kohtele, kait sinä nyt sen huomaat. Hän syyllistää sinua omista valinnoistaan. Olen tähän asti ollut sitä mieltä, että anna miehellesi mahdollisuus muuttaa käytöstään, mutta alan kallistua siihen että tyyppi on täysi manipulaattori ja julma puoliso.

Vierailija
397/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jep. Pettävät miehet hellivät ja hoitavat, koska se tulee jostain alitajunnasta, kun on huono omatunto (tai vaikka ei edes olisi huonoa omaatuntoa). Yksi nainen tiesi miehensä aina käyneen vieraissa, kun sai ilman syytä kukkakimpun.

Ai muuten kaikki olisi oikein hyvin?!?! Missä harhassa sä elät? Miehesi sanoi, että 

SINÄ olet aiemmin aiheuttanut hänelle paskan fiiliksen ja siksi hän vähän hakee lohtua ja ties mitä tältä toiselta naiselta eikä hänestä käytännössä suostu luopumaan. Hän syyllistää sinua omasta käytöksestään.

Tässä teidän suhteessa ei ole enää mikään hyvin.

Normaali mies ei käyttäydy noin eikä tapaile ketään tuolla tavoin, ellei siinä olisi jotain romanttista viritelmää taustalla. Miehellesi on vain kova pala erota, koska kyllähän 20 vuoden aikana on jo tottunut omaan kuvioon (perhe, lapset, talo ja maatila). Hyppy tuntemattomaan on pelottava. Hän nyt petailee silmiesi alla peittelemättä uutta elämää ja jossain kohtaa hän oikeasti sinut jättää. On paskapuhetta, että miehet eivät lähtisi pitkistä liitoista omin päin. Kyllä muuten lähtevät! Ja varsinkin silloin, kun uusi on jo hollilla.

Vierailija
398/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ap. Miehesi valitsee tuon toisen naisen. Minut jätettiin myös lähes tuolla tavalla.

Varmistaudu jo henkisesti siihen, että miehesi haluaa avioeron ja häipyy.

Vierailija
399/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tämä on provo, siltä onneksi vaikuttaa kun ap jankkaa samaa. Tai sitten on harvinaisen tyhmä ihminen. Kuten tarinan mies myös.

Vierailija
400/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehen ystävyyssuhde on parisuhde. Aivan selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi