Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen valita. Joko sinä tai ystävä. Ei molempia. Toinen joka jää valitsematta, ei minkäänlaisia kontakteja. Silloin miehesi joutui kohtelemaan "tylysti" valitsematta jäänyttä ja hän ymmärtää jääneensä paitsioon toisen naisen vuoksi, loukkaantuukin. Tämä on pidemmän päälle ainoa kunnolla toimiva ratkaisu.
Kyllä, tämä on risteyskohta elämässäsi. Kaikki kolme eivät voi jatkaa samaan suuntaan.
Täällä ihmiset antavat sinulle neuvoa omien kokemusten perusteella. Kannattaisi kuunnella ja ottaa koppi neuvoista. Sitä vartenhan tänne kirjotit? Älä nyt ihmeessä mene miehen mielen mukaan ja usko kaikkea paskaa mitä suoltaa. Mies kertoi sinulle rivien välistä että välittää tuosta toisesta naisesta. Olen varma että teille tulee ero ennemmin tai myöhemmin tuon naisen takia. Jos et itse tajua erota niin toivon niin kuin moni muukin että mies viheltää pelin poikki. Ihan vain siksi että pääsisit miehestä eroon ja voisit löytää hyvän miehen! Omasi on täysi paska. Sori vaan. Jos ei hempeät puheet auta niin pitää koventaa panoksia. Täällä halutaan sinulle nyt parasta.
Ei taatusti ole provo. Kyllä tällaisia tarinoita maailmaan mahtuu. Ja on aivan tyypillistä, että petetty vaimo ei pysty jättämään miestään, ei sitten millään.
Ja tässähän tapauksessa ap uskoo, että kunnon pettämistä ei ole tapahtunut (eli seksiä). Ja yrittää uskoa, että miehellä ei ole mitään haluja kuin kaverillisia haluja toiseen naiseen. Tosi vaikea siitä lähteä tai jättää, kun on 20 vuotta takana, koti, lapset ja maatila. Se ei ole helppoa jo valmiiksi hajalla olevalle vaimolle.
Mutta näen tämän asian nyt niin, että mies tulee kyllä häipymään. Ap mieti jo valmiiksi sitten raha-asioita sun muita. Haluatko jäädä lasten kanssa tuohon asumaan, jos tai kun miehesi lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tämä on provo, siltä onneksi vaikuttaa kun ap jankkaa samaa. Tai sitten on harvinaisen tyhmä ihminen. Kuten tarinan mies myös.
Minusta kommenttisi on ajattelematon ja törkeä, taidat olla tyhmä itse. Jos ihminen on masentunut ja häntä on henkisesti laiminlyöty ja vähätelty pitkän aikaa, ei hän välttämättä koe voimia tehdä isoja ratkaisuja ja ajatella selkeästi, kieltää tilanteen koska se vanha p*ska on sentään tuttua p*skaa kun uutta ei jaksa. Voin hyvin kuvitella, että AP:n voimat menee päivistä selviämiseen, siihen että saa työt ja lapset hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen valita. Joko sinä tai ystävä. Ei molempia. Toinen joka jää valitsematta, ei minkäänlaisia kontakteja. Silloin miehesi joutui kohtelemaan "tylysti" valitsematta jäänyttä ja hän ymmärtää jääneensä paitsioon toisen naisen vuoksi, loukkaantuukin. Tämä on pidemmän päälle ainoa kunnolla toimiva ratkaisu.
Mies tulee valitsemaan toisen naisen. Mutta mies ei vielä henkisesti ole siinä pisteessä, että hänessä olisi munaa se tehdä. Hänen pitää nyt koeajaa tuo nainen ja olla aivan varma heidän yhteensopivuudestaan, ennenkuin hän on valmis jättämään 20 vuoden liiton, lapset ja maatilan.
Siksipä mies tässä välivaiheessa pitää kätevästi molemmat naiset, lämmittelee ja tutustuu kaikessa rauhassa tähän toiseen naiseen. Sitten jos se meneekin vituiksi, on niin helppo jatkaa vanhassa ja tutussa liitossa. Ja jos ei menekään vituiksi, vaan huomaa, että haluaakin vielä enemmän olla tämän toisen naisen kanssa, niin siinä vaiheessa mies sanoo suoraan, että haluaa avioeron ja häipyy toisen naisen asuntoon. Kaksi mahdollista vaihtoehtoa.
Tällaisessa neljänkympin kriisissä kyllä on todellinen riski sille, että mies häipyy uuden ja mielenkiintoisen naisen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tämä on provo, siltä onneksi vaikuttaa kun ap jankkaa samaa. Tai sitten on harvinaisen tyhmä ihminen. Kuten tarinan mies myös.
Minusta kommenttisi on ajattelematon ja törkeä, taidat olla tyhmä itse. Jos ihminen on masentunut ja häntä on henkisesti laiminlyöty ja vähätelty pitkän aikaa, ei hän välttämättä koe voimia tehdä isoja ratkaisuja ja ajatella selkeästi, kieltää tilanteen koska se vanha p*ska on sentään tuttua p*skaa kun uutta ei jaksa. Voin hyvin kuvitella, että AP:n voimat menee päivistä selviämiseen, siihen että saa työt ja lapset hoidettua.
Olen samaa mieltä. Joka väittää tätä provoksi, sen täytyy olla joku parikymppinen, joka ei ole vielä kokenut 20 vuoden suhdetta, lapsia ja elämän rakentamista. Hän ei vielä tiedä mistään mitään.
Monet ihmiset ovat mukavuudenhaluisia ja kun on oltu yhdessä 20 vuotta, sitä on niin rutinoitunut siihen, että ei kertakaikkiaan pysty näkemään eroa vaihtoehtona, sillä uusi ja tuntematon on liian pelottava ajatus. Monet ovat ihan tyytyväisiä tosi paskoissakin ja pitkissä liitoissa, koska se on kuitenkin sitä tuttua, samaa ja turvallista. Yksin oleminen yhtäkkiä 20 vuoden jälkeen voi ajatuksena tuntua täysin ylitsepääsemättömältä saatikka uuden elämän rakentaminen ventovieraan ihmisen ja hänen tapojensa kanssa. Helpompi jäädä kuin lähteä, tämä ajatus on tosi monilla pitkissä liitoissa.
Kuka jaksaa parisuhdetta, jonka jatkumisen ehtona kuulostaa olevan kolmannen pyörän roikottaminen mukana toisen yksipuolisena oikeutena? Mies voi katkeruudestaan syyttää vaikka Aku Ankkaa, mutta itse hän on vastuussa teoistaan, tehnyt ratkaisuja ja toiminut aktiivisesti tiettyyn suuntaan.
Jos yhtään arvostat itseäsi, lopetat jahkailun tähän ja lyöt pelin poikki. Mies siinä toki järkyttyy ja reagoi sen mukaan. Toivottavasti saat sisua kasvatettua sen verran ja tohdit asettua "pyyteetöntä auttajaa" vastaan, vaikka pahalta tuntuisi. Eiköhän kaikki ole sen arvoista. Mieti, kuinka paljon mies on sinua loukannut ja jatkaa sitä edelleen, vaikka tiedostaa asian. Ei niin kilttis mies kilttiksen vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.
ApOh hoh hoh! Todella todella pahoja sanoja miehesi suusta, siis huh heijakkaa.
Siis et vieläkään pakottanut häntä valitsemaan?! Mies siis rillustelee tämän naisen kanssa eikä käytännössä hänestä luovu, vaikka sinä joudut jopa lääkitykselle ja terapiaan sen aiheuttaman pahan olon vuoksi!!
"Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen."
Ja millä tavalla sinä olet aiheuttanut hänelle pahan olon?
Tiedätkö ap, toivon todellakin, että miehesi jättää sinut ja valitsee tuon toisen naisen. Olin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa (pitkä 20 v liitto ja lapset) ja en olisi saanut itse lähdettyä, sillä kaikesta huolimatta olin liitossa asenteella kaiken se kestää. Olen tosi tyytyväinen, että mies halusikin toisen naisen ja jätti minut.
Teidän liitto vetelee viimeisiään, miehellä on jo uusi nainen katsottuna ja hän vielä haluaa kieltää asian (koska lapset, maatilan eläimet, yhteinen koti, ehkä sinä).
Ihminen tottuu tuttuun ja samaan ja turvalliseen ja joillekkin on todella hankala hajottaa sitä kuviota, siinä ollaan sitten vaikka hampaat irvessä, koska tuntematon pelottaa. Sinä et ikinä pysty miestäsi jättämään, olen lukenut kaikki viestisi ja tulkitsen persoonallisuuttasi siten. Eli et kykene sanomaan miehelle, että se on ero ja muuta pois. Eikö vain? Vastaisitko tähän.
Ja miehesi ei tule valitsemaan sinua. Voisinpa vaikka väittää, että miehesi jättää sinut noin kahden vuoden sisällä tämän naisen takia. Hän muuttaa naisen kämppään ja sinä jäät maatilalle lasten kanssa. Olen tästä aivan varma. Mutta siitä alkaa sinun toipuminen sitten. Voimia!
Tulkitset minua pelottavan oikein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisikin provo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.
Siis et vieläkään pakottanut häntä valitsemaan?! Mies siis rillustelee tämän naisen kanssa eikä käytännössä hänestä luovu, vaikka sinä joudut jopa lääkitykselle ja terapiaan sen aiheuttaman pahan olon vuoksi!!
"Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen."
Tiedätkö ap, toivon todellakin, että miehesi jättää sinut ja valitsee tuon toisen naisen. Olin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa (pitkä 20 v liitto ja lapset) ja en olisi saanut itse lähdettyä, sillä kaikesta huolimatta olin liitossa asenteella kaiken se kestää. Olen tosi tyytyväinen, että mies halusikin toisen naisen ja jätti minut.
Teidän liitto vetelee viimeisiään, miehellä on jo uusi nainen katsottuna ja hän vielä haluaa kieltää asian (koska lapset, maatilan eläimet, yhteinen koti, ehkä sinä).
Ihminen tottuu tuttuun ja samaan ja turvalliseen ja joillekkin on todella hankala hajottaa sitä kuviota, siinä ollaan sitten vaikka hampaat irvessä, koska tuntematon pelottaa. Sinä et ikinä pysty miestäsi jättämään, olen lukenut kaikki viestisi ja tulkitsen persoonallisuuttasi siten. Eli et kykene sanomaan miehelle, että se on ero ja muuta pois. Eikö vain? Vastaisitko tähän.
Ja miehesi ei tule valitsemaan sinua. Voisinpa vaikka väittää, että miehesi jättää sinut noin kahden vuoden sisällä tämän naisen takia. Hän muuttaa naisen kämppään ja sinä jäät maatilalle lasten kanssa. Olen tästä aivan varma. Mutta siitä alkaa sinun toipuminen sitten. Voimia!
Ap
Tulkitsen sinua siksi oikein, sillä olin vastaavanlaisessa tilanteessa (20 v liitto, lapset jne.) ja mies jätti minut toisen naisen takia. En olisi ikinä itse pystynyt haluamaan eroa. Minut käytännössä pakotettiin eroon, sillä mies vain häipyi.
Olet sen luontoinen ihminen, että voisit olla ihan tyytyväisenä tuossa lopun elämääsi. Et katsele vieraisiin pöytiin, et edes jaksaisi aloittaa uutta elämää uudelta pöydältä, sinua ei kiinnosta muut miehet, ei kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin. Olet introvertti ja liian kiltti. Olet ahdistunut tilanteestanne ja syystä.
Eli et itse pysty sanomaan miehellesi, että haluat eron? Eikö niin? Koska sinä et halua eroa, et kaikesta tästä huolimatta. Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: kerroit, että miehesi kokkailee kaverinsa kanssa, käyvät eri paikoissa, kävelyttävät koiria yhdessä. Onko hän yhtä paljon sinun kanssasi? Onko teillä tällaisia säännöllisesti tällaisia kivoja yhteisiä juttuja? Jos ei ole, vastaus on siinä. Sinä hoidat arjen, kaverinaisen kanssa hoidetaan muut jutut.
On enemmän minun kanssani, kuin tämän naisen. Ja tehdään myös samoja asioita yhdessä. Antaisitteko vielä mahdollisuuden, jos menisin täysillä mukaan heidän ystävyyteensä? Saan kuulemma tulla.
Ap
Anteeksi vaan mutta minun vatsaa kouraisi. Saako siellä heidän ystävyydessä pitää vaatteet päällä?
Mitä tuo tarkoittaa? Että ulkoilette kolmistaan? Todella outo kuvio.
Jos AP kertoisit tämän kuvion omille ja/tai miehesi vanhemmille, mitä luulisit heidän siitä ajattelevan?
Kuten joku täällä hyvin jo sanoikin, Ap on hienosti asettautunut ovimatoksi, jonka yli mies kävelee mennen, tullen ja palatessa.
Jotain itsekunnioitusta, ap! Ei sinua kukaan kunnioita kun et kunnioita edes itse itseäsi.
Kun et kerran miestäsi aio jättää, vaikka hän kohtelee sinua huonosti, niin sitten elät noin ellei mies jätä sinua nyt tai myöhemmin.
Loppuelämäsi on todennäköisesti ahdistuksen ja masennuksen värittämä, kuten kenen tahansa vastaavassa tilanteessa, mutta elämä on valintoja. Itsehän sen valinnan teet.
Mieshän valitsi jo. Valitsi tämän toisen naisen ja samalla heitti tilanteesta syyn ap:n niskaan, että hän joutui valitsemaan tämän naisen, koska ap tekee hänelle niin paskan fiiliksen (ilmeisesti tämä toinen nainen tekee hänelle hyvän fiiliksen ja siksi hän viettää aikansa tämän kanssa).
Nyt on ap sun aika tehdä johtopäätökset tai alkaa ainakin hauduttaa niitä siinä tahdissa kuin psyykeesi kestää.
Faktat on se, että jos jäät, jäät liittoon, jossa sanojenne mukaan kumpikin luo toiselle paskan fiiliksen eikä kumpikaan yritä tehdä asialle mitään muuta kuin ottamalla kuvioon sivusuhteen. Jos liitto jatkuu, joudut hyväksymään sen, että mies manipuloi sinua ja aiheuttaa sinulle jatkuvasti pahaa oloa. Hänen fokuksensa on myös jossain täysin muualla, ei sinussa. Sinua hyvitellään sen verran, että sinä pysyt. Ja kun olet tottunut vähään, tyydyt vähään, todella mitättömään ja sinua on helppo ohjailla.
Teidän suhde ei ole terve enkä näe mitään valonpilkahdusta sille, että siitä voisi edes saada terveen. Ja sairas suhde sairastuttaa osapuolensa, paitsi sen heistä, joka osaa kävellä ovesta ulos ja viettää aikansa paremmassa seurassa kodin ulkopuolella (en nyt sano, että tuo nainen olisi oikeasti ap:ta parempaa seuraa, mutta miehen mielestä on).
Sinussa on nyt energiavirrat väärässä suunnassa. Suuntaat kaiken epäilyksen, epävarmuuden ja jopa vihankin (naamioituu itseinhoksi, masennukseksi, tunteiden latistumiseksi) itseesi ja kaiken parantamisen tarmon mieheen, jota parantuminen ei kiinnosta. Noiden pitäisi olla juuri päin vastoin, jotta voisit hyvin ja olisit terve. Sisu ja viha paskaa miestä kohtaan, joka rikkoi teidän perheen ja energia ja voimavarat itseen ja lapsiin. Muhikoot mies ja nainen keskenään koirineen, harrastuksineen ja illallisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ehdottanut että nähtäisiin kaikki 3 ja puhuttaisiin asiat halki. Mitä mieltä olette tästä vaihtoehdosta?
Hän ei haluaisi rikkoa ystäväänsä, kun on naisen ainut ystävä ja kokee vastuuta myös hänen hyvinvoinnistaan. Mutta minua tämä syö, vaikken tälle naiselle mitään pahaa haluakaan. Miehen mielestä olen kohtuuton. Minusta hän on kohtuuton.
ApKuulostaa hyvälle.
Tai sitten tapaat naisen kahdestaan. Miehesi on nyt tuonut tämän tilanteen elämääsi, sinä voit valita mikä sinulle on parhain vaihtoehto. On ok vaikket haluakkaan nähdä naista.
Nainen antaa tilanteeseen kuitenkin sen toisen mielipiteen eli saat lisää rakennusaineksia tähän pohdintaan, mitä sinun tulisi tuntea tai tehdä.
En missään nimessä menisi tapaamaan. Mieti omaa turvallisuutta. Et voi tietää mitä he ovat juonineet keskenään. Älä mene. Ei tuossa ole sovinnon sijaa. Miehesi saattaa olla ps yko.
Omaisuutesi saattaa kiinnostaa 3:tta pyörää.
Outoa että mies tuota ehdottaa. Soita vaikka ennustajalle. Voit kuulla jotain yllättävää, mitä et sumussa itse huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: kerroit, että miehesi kokkailee kaverinsa kanssa, käyvät eri paikoissa, kävelyttävät koiria yhdessä. Onko hän yhtä paljon sinun kanssasi? Onko teillä tällaisia säännöllisesti tällaisia kivoja yhteisiä juttuja? Jos ei ole, vastaus on siinä. Sinä hoidat arjen, kaverinaisen kanssa hoidetaan muut jutut.
On enemmän minun kanssani, kuin tämän naisen. Ja tehdään myös samoja asioita yhdessä. Antaisitteko vielä mahdollisuuden, jos menisin täysillä mukaan heidän ystävyyteensä? Saan kuulemma tulla.
ApAnteeksi vaan mutta minun vatsaa kouraisi. Saako siellä heidän ystävyydessä pitää vaatteet päällä?
Mitä tuo tarkoittaa? Että ulkoilette kolmistaan? Todella outo kuvio.
"Hienoa" että mies ja ulkopuolinen nainen määrittelevät, saako vaimo tulla mukaan. Normaalisti se on avioliitossa olevat, jotka määrittelevät missä määrin ulkopuolinen saa tulla kuvioon. Ja terveessä liitossa sitä halutaan vaalia niin, että rajat muodostetaan sen mukaisesti että ykkösprioriteetti on perheen eheys, muu sitten sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTulkitsen sinua siksi oikein, sillä olin vastaavanlaisessa tilanteessa (20 v liitto, lapset jne.) ja mies jätti minut toisen naisen takia. En olisi ikinä itse pystynyt haluamaan eroa. Minut käytännössä pakotettiin eroon, sillä mies vain häipyi.
Olet sen luontoinen ihminen, että voisit olla ihan tyytyväisenä tuossa lopun elämääsi. Et katsele vieraisiin pöytiin, et edes jaksaisi aloittaa uutta elämää uudelta pöydältä, sinua ei kiinnosta muut miehet, ei kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin. Olet introvertti ja liian kiltti. Olet ahdistunut tilanteestanne ja syystä.
Eli et itse pysty sanomaan miehellesi, että haluat eron? Eikö niin? Koska sinä et halua eroa, et kaikesta tästä huolimatta. Eikö niin?
Eikä hän näe, miten tilanne imee hänestä elinvoiman ja sairastuttaa hänet. OIkeasti hän pärjäisi sata kertaa paremmin, kun potkaisisi kaikki tuon tyyliset ihmiset elämästään. Omat vanhemmat (tai sen heistä, joka traumat aiheutti), miehen ja jos on muitakin vastaavia. Ja sitten terveitä ihmissuhteita tilalle, voi aloittaa terapeutista ja sormet ristiin, että olisi ammattitaitoinen ja luonteeltaan asiallinen ihminen.
t. Toinen vähän vastaavassa ollut.
Ap, sanon sulle jotain ja paina tämä mieleesi.
Sinä olet se, mitä näet peilistä. Sanot, että sinulla on lapsuustraumoja. Ympärilläsi on ollut vääränlaisia peilejä, jotka ovat vääristäneet kuvasi. Nyt aikuisena olet jatkanut, koska se on tuttua ja turvallista, traumatisoivan miehen kanssa, joka jatkaa vääristyneen kuvasi vääristämistä. Sinulla on siksi paha olla, oireilet, olet voimaton, kompassisi ei toimi ja siksi kyselet täällä suuntaa vierailta ihmisiltä.
Jos sinulla ei olisi lapsia, suosittelisin hautautumista luolaan vuodeksi. Et antaisi yhdenkään ihmisen luoda sinusta vääristynyttä kuvaa itseesi vaan saisit elpyä ja palautua ja alkaa nähdä omat muotosi, rajasi ja värisi. Ja sitten alkaisit tunnistaa myöhemmin sen, kuka peilaa sinusta sitä oikeaa kuvaa, sitä hyvää sinua, joka olet ja oppisit tunnistamaan heidät, jotka yrittävät saada kuvasi rikkoutumaan.
Jos jatkat suhteessa, mielenterveytesi heikkenee vuosi vuodelta samoin kuin fyysinen terveytesi.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja parempaa tulevaisuutta!
P.S. Kahlaa läpi ketju Narsistin keskustelutyyli