Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
301/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse mene mukaan näihin tapaamisiin, ystävystyä ko. naisen kanssa myös ? Kerrot ettei teillä molemmilla ole juurikaan ystäviä, tässä mahdollisuus 

Vierailija
302/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse mene mukaan näihin tapaamisiin, ystävystyä ko. naisen kanssa myös ? Kerrot ettei teillä molemmilla ole juurikaan ystäviä, tässä mahdollisuus 

Tämä oli alkuperäinen ajatus, mutta suutelun jälkeen ajatus tuntuu absurdilta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki käteen nyt! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, voisitko kertoa mikä tämä heidän yhteinen harrastus on?

Ja miten he siis tapaavat 2-3 kertaa viikossa? Voitko kertoa yksityiskohtia (tai ne, mitä miehesi on sinulle syöttänyt)? Kuinka kaukana teistä tämä nainen asuu? Kuinka kauan tapaaminen kestää? Siis kerro ihan konkreettisesti, lähteekö mies päivälllisen jälkeen ovesta ulos treffeille tämän naisen kanssa, kun sinä jäät yksin kotiin kannattelemaan itseäsi ja hoidat lapset ja talon?

Joukkuelaji, jossa muut eivät kylläkään tiedä heidän läheisistä väleistä. Jäävät usein harrastuksen päätyttyä juttelemaan johonkin tai käyvät kahvilla tms. Nainen asuu suht lähellä, viereisen kunnan puolella. Kyläilevät puolin ja toisin, ajelevat katsomaan eri paikkoja, syömään, kahville, kävelyttävät naisen koiria. Usein kun olen töissä (iltapainotteinen työ minulla), mutta myös vapaapäivinä tai työpäivän jälkeen saattaa mennä naisen luo. Laittavat joskus ruokaakin yms.

Ap

Lueppa AP tuo oma viestisi ihan ajatuksella. Meille muille asia on ihan selvä,

Miehestä nämä ihan normaaleja asioita, joita voi tehdä ystävien kanssa sukupuolesta riippumatta. Hänestä olen vain liian omistushaluinen ja mustasukkainen, kun kyseessä nainen eikä naapurin "pertsa"

Ap

Olet höynäytettävä ja hyväuskoinen idiootti, jolle voi näytellä mitä tahansa ja se menee läpi.

Tämä ap:n tulisi tajuta nyt heti. Sua käytetään nyt hyväksi.

Miehesi on kusipää, mutta sinäkään et nyt ajele ihan täysillä valoilla.

Teidän viestien myötä olen alkanut tämän tajuamaan. Kiitos teille! Syvällä on pää ollut perseessä.

Ap

Vierailija
304/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä miestä tarvitse tässä vaiheessa pihalle potkia. Mutta miehelle pitää tehdä selväksi se, että hänen tulee ottaa vastuu teidän perheestä ja tehdä valinta. Teidän ei tarvitse sen naikkosen kanssa kolmistaan neuvotella kaikille sopivasta parhaasta ratkaisusta, koska ulkopuoliselle ei teidän perheen asiat kuulu. Sinulla ja lapsillasi ei ole mitään vastuuta vieraan muikkelin elämänhallinnasta ja mielenterveydestä. Luulisi, että teidän murrosikäinenkin jo ihmettelee, miksi isänsä hyppii alinomaa vieraan naisen luona, oikea roolimalli!

Kannattaisi muuten alkaa vaivihkaa seuraamaan, rahoittaako miehesi tuota ystäväänsä. En yhtään hämmästyisi, jos osa tilipussista menee perheen sijaan vieraalle ihmiselle.

Eikö se mies ole jo valintansa tehnyt, kun rajat on ylitetty?

Panemistako pitäisi jäädä nyt odottelemaan?

Miehelle nyt yksi tehtävä. Valitse toinen.

Vierailija
305/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä miestä tarvitse tässä vaiheessa pihalle potkia. Mutta miehelle pitää tehdä selväksi se, että hänen tulee ottaa vastuu teidän perheestä ja tehdä valinta. Teidän ei tarvitse sen naikkosen kanssa kolmistaan neuvotella kaikille sopivasta parhaasta ratkaisusta, koska ulkopuoliselle ei teidän perheen asiat kuulu. Sinulla ja lapsillasi ei ole mitään vastuuta vieraan muikkelin elämänhallinnasta ja mielenterveydestä. Luulisi, että teidän murrosikäinenkin jo ihmettelee, miksi isänsä hyppii alinomaa vieraan naisen luona, oikea roolimalli!

Kannattaisi muuten alkaa vaivihkaa seuraamaan, rahoittaako miehesi tuota ystäväänsä. En yhtään hämmästyisi, jos osa tilipussista menee perheen sijaan vieraalle ihmiselle.

Hän ei näe syytä, miksei voisi olla molemmat. Saahan ystäviä olla :/

Ap

Vierailija
306/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten he siis tapaavat 2-3 kertaa viikossa? Voitko kertoa yksityiskohtia (tai ne, mitä miehesi on sinulle syöttänyt)? Kuinka kaukana teistä tämä nainen asuu? Kuinka kauan tapaaminen kestää? Siis kerro ihan konkreettisesti, lähteekö mies päivälllisen jälkeen ovesta ulos treffeille tämän naisen kanssa, kun sinä jäät yksin kotiin kannattelemaan itseäsi ja hoidat lapset ja talon?

Joukkuelaji, jossa muut eivät kylläkään tiedä heidän läheisistä väleistä. Jäävät usein harrastuksen päätyttyä juttelemaan johonkin tai käyvät kahvilla tms. Nainen asuu suht lähellä, viereisen kunnan puolella. Kyläilevät puolin ja toisin, ajelevat katsomaan eri paikkoja, syömään, kahville, kävelyttävät naisen koiria. Usein kun olen töissä (iltapainotteinen työ minulla), mutta myös vapaapäivinä tai työpäivän jälkeen saattaa mennä naisen luo. Laittavat joskus ruokaakin yms.

Ap

Miehestä nämä ihan normaaleja asioita, joita voi tehdä ystävien kanssa sukupuolesta riippumatta. Hänestä olen vain liian omistushaluinen ja mustasukkainen, kun kyseessä nainen eikä naapurin "pertsa"

Ap

Olet höynäytettävä ja hyväuskoinen idiootti, jolle voi näytellä mitä tahansa ja se menee läpi.

Tämä ap:n tulisi tajuta nyt heti. Sua käytetään nyt hyväksi.

Miehesi on kusipää, mutta sinäkään et nyt ajele ihan täysillä valoilla.

Teidän viestien myötä olen alkanut tämän tajuamaan. Kiitos teille! Syvällä on pää ollut perseessä.

Ap

Hyvä, että silmät aukeavat. Tee mitä parhaaksesi koet. Jos hyväksyt miehesi käytöksen nyt, niin seuraava kerta on sitten miehellesi vaan helpompi. Mulla olisi vain yksi vaihtoehto, jos naiseni tekisi mulle noin. Siinä ei mitkään muut asiat silloin merkitsisi.

Vierailija
307/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi väittelet sen kanssa? Nyt kova kovaa vastaan, sanot sille että valitsee sinut ja se nainen pois elämästä tai kerää kamansa ja lähtee. Kyllä käytännön asiat jotenkin järjestyy. Mies tekee tuota siksi koska annat tehdä. Itseasiassa jättäisin enkä edes antaisi mahdollisuutta, koska etkö ymmärrä, mies on suhteessa sinun kanssasi samasta syystä kuin sinä et lähde, talous? Kyllä kaikki maallinen järjestyy. Jos sun mielenterveys menee, sitten olet kusessa.

Vierailija
308/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jeesus Kristus, täähän vaan pahenee ja pahenee. Siis sinun kanssa naimisissa oleva mies (ja huom. pitkä liitto 20 vuotta) käytännössä seurustelee tuon naisen kanssa sinun silmiesi alla. Tuo ei ole mitään tavallista kaveruutta, huh huh. Aivan käsittämätöntä, että hän antaa energiaansa tuolle naiselle. Sitä paitsi tuo, että nainen olisi henkisesti romuna on ihan paskaa, anteeksi nyt vain. Hänhän elää aivan normaalia elämää, käy joka paikassa (huom. miehesi kanssa) eikä todellakaan itke sängyn pohjalla romuna.

Vierailija
309/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkit miehen pihalle, annat sen tehdä ystävänsä kanssa mitä ikinä haluaa. Vältyt lääkkeiden syömiseltä. 

Jos rajat on ylitetty, niin peli selvä. Jos hyväksyt käytöksen, sama tulee toistumaan. Et tule enää ikinä luottamaan mieheesi.

Kaiva vaan nyt selkärankasi jostain ja lemppaa mies pihalle.

Ketään ei voi potkia pois omasta kodista. AP:n pitää lähteä jos ei halua asua miehensä kanssa.

Voi. Sanoo tarpeeksi painokkaasti että lähde. Että painu v*****n eläkä tule ikinä takaisin. Typerä täytyy olla jos jää.

Vierailija
310/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ystävien kanssa ei suudella.

Onko sulla lupa suudella toisten miesten kanssa?

Vierailija
311/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo talo, jossa asutte yhteinen? Omistatko siitä esimerkiksi puolet? Kuinka, kenen toimesta, hoidatte raha-asiat, siis kulut ym. ?

Jos talo on yhteinen niin kumpaakaan ei voi potkia ulos yksipuolisella päätöksellä. Vaikka kuinka olisi suhde toiseen.

Asiat pitää selvittää laillisesti, ei tunteen perusteella.

Aloittajalla on ollut ilmeisesti mielenterveysongelmia jo ennen tätä suhdetta. Tämä miehrn nykyinen suhde ei ole pelkästään niitlaukaissut, pahentanut kyllö. Toisaalta, ovatko ne olleet jo heti suhteen alussa vai kehittyneet pitkin matkaa.

Miten aloittaja jaksaa ja pystyy hoitamaan työnsä kun kunto tuntuu, ymmärrettäväsyi, nyt tosi huonolta?

Usein näissä kriisitilanteissa joutuu hakemaan sairaslomaa jos jo ennestäänkin on uupunut ja masentunut.

Osallistuuko mies noiden eläimien hoitamiseen? Aika raskas kuvio, kumpikin käy töissä, mies hoitaa ystävyyssuhdettaan tiiviisti poissa kotoa ja kotona kotieläimiä.

Hoitaako aloittaja ne eläimet pääosin yksin vai miten?

Siihenkin voisi vedota, että miehen pitää osallistua enemmän töihin kotona.

Vierailija
312/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ystävien kanssa ei suudella.

Onko sulla lupa suudella toisten miesten kanssa?

Tämä. Kysy siltä. Se että sitä ei tapahdu enää ei valitettavasti ole mitään merkitystä. Mies on pettänyt luottamuksesi ja loukannut sinua, ja jos hän haluaa jatkaa suhdetta kanssasi, hänen täytyy todistaa sinulle, että on luottamuksesi arvoinen, ja jätettävä toinen nainen, jos ja kun sinä niin haluat.

Muuten tuo ei onnistu. Saisitko miehesi kiireellisesti mukaan terapiaan? Tai varattua erikseen aikaa? Jos terapeutti saisi sanottua miehelle sen mitä sinä et saa.

Oma mielipiteeni on, nakkaa pihalle tuollainen vässykkä mieheksi. Oikea mies suojelee perhettään ja naistaan eikä loukkaa ja hajota, kuten tuo sinun ukko-kultasi nyt tekee.

Vierailija
313/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pystyisi enää luottamaan. Löydät varmasti sinua paremmin kohtelevan miehen. Voimia.

Vierailija
314/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli alkuperäinen ajatus, mutta suutelun jälkeen ajatus tuntuu absurdilta.

Ap

Ei, vaan suutelun jälkeen sinä nimenomaan tunget niihin tapaamisiin kontrolloimaan heidän hallitsematonta käytöstä. Ihan pokkana vaan. Näytä, että sussa on munaa etkä ole mikään kynnysmatto.

Vierailija
315/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkit miehen pihalle, annat sen tehdä ystävänsä kanssa mitä ikinä haluaa. Vältyt lääkkeiden syömiseltä. 

Jos rajat on ylitetty, niin peli selvä. Jos hyväksyt käytöksen, sama tulee toistumaan. Et tule enää ikinä luottamaan mieheesi.

Ketään ei voi potkia pois omasta kodista. AP:n pitää lähteä jos ei halua asua miehensä kanssa.

Voi. Sanoo tarpeeksi painokkaasti että lähde. Että painu v*****n eläkä tule ikinä takaisin. Typerä täytyy olla jos jää.

Voi sanoa, mutta omaisuuden kanssa pitää toimia niinkuin laki sanoo.

Ellei toinen suostu lahjoittamaan kaikkea toiselle. Mutta siihen taitaa taas verottaja sanoa sanansa.

Entäs velat? Kai niistäkin täytyy jotain sopia jos ovat yhteisiä. Vai jääkö ne sitten vain sille, joka jää taloon ja ulos potkittu on nollilla velkojen suhteen?

Jos ollaan avioliitossa ja siitä yhteistä omaisuutta ja lapsia, niin asiat eivät ratkea vain ovesta ulos kävelemällä ja ikinä takaisin tulematta. Eikä siihen ulos kävelemiseen voi ketään pakottaa.

Ainakaan niinkauan kuin ei ole murhia tapahtunut.

Ja vaikka sekin olisi tapahtunut, niin mahdollinen omaisuus silti pitää jakaa jotenkin. Ja lasten asiat hoitaa.

Naurattaa aina nämä oman elämänsä hidalgot. Antavat päättömiä neuvoja joita eivät pysty omassakaan elämässään yksipuolisesti toteuttamaan.

Neuvot ovat joskus hyviä kunhan niissä on jotain järkeä.

Vierailija
316/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miehesi on kohtuuton, sinä et. Ja miehesi on typerä kun ei näe mitä toi tekee sinulle ja teidän perheelle. Mies ei ole vastuussa naisesta. Niin mikä se harrastus oikeen on jossa tämä uupunut ja romuna oleva nainen jaksaa käydä 2–3 kertaa viikossa? Näkevät vielä sen ulkopuolella? Tuohan on aivan älytöntä ottaen huomioon että miehellä on tosiaan PERHE ja vaimo. Voi luoja.

Päätä itse menetkö tapaamiseen. Se voi selventää asioita, mutta se voi myös hajottaa sut jos et osaa olla jämäkkänä siinä. Oo varovainen.

Näkevät siis kerran viikossa harrastuksessa ja sen jälkeen ja sen lisäksi 1-2 kertaa viikossa jotain muuta mukavaa yhdessäoloa. Nämä harrastukset eräänlaista terapiaa naiselle, olen siis hänet tavannut ja uskon kyllä että on romuna ja mt-ongelmia. Ei ole keksitty juttu minusta ne.

Ap

Olkoon kuinka romuna vaan, niin ei ole ok tuo juttu, koska sinä kärsit tilanteesta. Taidat olla ns. liemessä tuossa suhteessa; et pääse noin vaan lähtemään siitä pois. Vai että terapiaa naiselle. Huhhuh! Sinun miehesi prioriteeteissa sinut mt on etusijalla. Jos ei ole, niin päättele itse, missä mennään. Jos tuo kuvio on totta, niin voi olla että miehesikin on aivan pihalla. Itseasiassa te kaikki kolme olette ihan pihalla. Turha tuossa on vängätä vaan on tehtävä selväksi, että mies valitsee nyt sinut tai tuon "terapeuttisen" suhteen. Hohhoijaa.

On todella hankalaa, en tosiaan voi vain lähteä tästä talosta. Enkä heittää miestä ulos myöskään, en pysty yksin maksamaan laskuja ja velkoja. Hänestä hän ei voi heittää tätä noista vain oman onnensa nojaan, vaan pitäisi löytää joku ratkaisu joka on kaikille tyydyttävä. Olisiko se sitten se että tungen itseni kaikkeen mahdolliseen mukaan. Nainen tuskin tykkäisi, kun ei saisikaan nautittua poikaystävänsä jakamattomasta huomiosta.

Ap

Kuule, kyllä ne asiat järjestyy. Tietysti voit tosiaan jatkaa tuossa, te molemmat taidatte olla tuossa suhteessa vain tuon "tilanteen" vuoksi, eli velat ja eläimet ja talo. Miehelläsi on vain vähän pitemmällä jalka ovesta ulkona. Yks vaihtoehto jos olet kerta itsesi tuohon kiinni noin tiukasti "hirttanyt", ala sinäkin elää ja etsi uusi suhde. Pitäkää toi talous ja muu sopimus. Mitä se sinäkään kulisseja pystyssä pitelet jos ei toinenkaan. Lähdet Sepon tai Mikon kanssa vähän ajelulle ja maisemia katselemaan, lenkille ja ruuanlaittoa ja leffailtaa, joku pusu siinä, ehkä sunkin mieli piristyy oikeasti. Kamoon nainen.

Vierailija
317/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa, mutta omaisuuden kanssa pitää toimia niinkuin laki sanoo.

Ellei toinen suostu lahjoittamaan kaikkea toiselle. Mutta siihen taitaa taas verottaja sanoa sanansa.

Entäs velat? Kai niistäkin täytyy jotain sopia jos ovat yhteisiä. Vai jääkö ne sitten vain sille, joka jää taloon ja ulos potkittu on nollilla velkojen suhteen?

Jos ollaan avioliitossa ja siitä yhteistä omaisuutta ja lapsia, niin asiat eivät ratkea vain ovesta ulos kävelemällä ja ikinä takaisin tulematta. Eikä siihen ulos kävelemiseen voi ketään pakottaa.

Ainakaan niinkauan kuin ei ole murhia tapahtunut.

Ja vaikka sekin olisi tapahtunut, niin mahdollinen omaisuus silti pitää jakaa jotenkin. Ja lasten asiat hoitaa.

Naurattaa aina nämä oman elämänsä hidalgot. Antavat päättömiä neuvoja joita eivät pysty omassakaan elämässään yksipuolisesti toteuttamaan.

Neuvot ovat joskus hyviä kunhan niissä on jotain järkeä.

Juu, kyllä kaikki sovitaan mutta monessako erossa toinen jää asumaan niin pitkäksi aikaa että asunto myyty? Kyllä minä sanoin pettäneelle ukolle että ulos. Ei halunnut lähteä mutta hän mokasi, hänen vuoksi ero niin hän lähti. Yritti kyllä hannata vastaan. Talo myytiin ja velat hoidettiin ja tavarat jaettiin. Sen naamaa en olisi sekuntiakaan pidempään jaksanut katella.

Vierailija
318/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, että tuntuu pahalta ap:n puolesta.

Onneksi ap on saanut täältä todella hyvää tukea ja vastauksia, mikä ei ole itsestäänselvää tällä palstalla.

Vierailija
319/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että eroaminen tuntuu tosi työläältä, kun on lainaa ja lapsia jne. Jos saisit itsesi olotilaan ettei miehesi enää kiinnosta sinua niin voisitte varmaan tyytyväisinä asua vähän niinkuin kavereina yhdessä. Nyt se ei näytä mahdolliselta.

Miehesi on suoraan sanottuna kpää joka on selvästi kiinnostunut tästä toisesta naisesta paljon enemmän kuin sinusta. Näytät lapsillesi tosi huonoa esimerkkiä jäämällä kitumaan tuohon suhteeseen. Elintasosi voi eron myötä laskea mutta elämänhalu ja mielenterveys varmasti paranevat. Eroon saa apua, esim apuaeroon.fi. tsemppiä, pelasta itsesi!

Vierailija
320/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo ei ole tavallista ystävyyttä. Kunpa saisit itsesi nyt seisomaan suorassa ja sanomaan miehelle että et hyväksy tuota. Hänen täytyy nyt valita lähteekö vai jääkö, molempia ei voi saada. Toisaalta vielä parempi vaihtoehto on että sanoisit kylmän rauhallisesti että koska hän ei pystynyt valita, sinä valitsit. Hyvästi. Ja niin voisitte jatkaa erillänne. Vaatii kyllä super miljoonasti mielen lujuutta ja tuossa vaiheessa mies varmaan anelisi sua jäämään ja sun täytyisi pystyä pitämään pää kylmänä ja kieltäytyä. En usko että mies ikinä voisi olla luotettava kun ei nytkään pysty nähdä mitä tekonsa sulle aiheuttavat.