Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Miten joulu on mennyt?
Aatto meni ihan mukavasti, vaikkei kiinnostusta joulua kohtaan ollutkaan. Lasten takia laitoin kaiken kuten ennenkin. Olen nyt nukkunut sohvalla, koska mies ilmoitti menevänsä joku kerta tässä Mirkulle yökylään. Olen sanonut että tee mitä haluat, mutta älä kerro minulle. Tuo tuntuu kyllä asian hieromiselta niin päin naamaa, ettei tee mieli nukkua samassa sängyssä.
Ap
Hyvä että nukutte erillään. Minkälainen toimintasuunnitelma sulla on laadittu vuodelle 2023?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joulu on mennyt?
Aatto meni ihan mukavasti, vaikkei kiinnostusta joulua kohtaan ollutkaan. Lasten takia laitoin kaiken kuten ennenkin. Olen nyt nukkunut sohvalla, koska mies ilmoitti menevänsä joku kerta tässä Mirkulle yökylään. Olen sanonut että tee mitä haluat, mutta älä kerro minulle. Tuo tuntuu kyllä asian hieromiselta niin päin naamaa, ettei tee mieli nukkua samassa sängyssä.
Ap
Luultavasti tahalteen halusi loukata jos kerran olet sanonut ettei kertoisi sinulle. Sen kun kaikki ymmärtää mitä tuo yökylä tarkoittaa. Oletteko puhunut siitä että mies voisi mennä Mirkulle asumaan? Ainakin siksi aikaa että saatte asiat selvitettyä ja mietittyä lopulliset asumis yms järjestelyt. Mies voisi käydä lapsia välillä katsomassa. Saisit hengähtää ettei mies pyöri nurkissa ja kerro Mirkku juttunansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joulu on mennyt?
Ap
Mirkunhan piti olla vain tavallinen kaveri.
Miksi mies haluaisi mennä sinne yökylään? Mikä syy?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nukutte erillään. Minkälainen toimintasuunnitelma sulla on laadittu vuodelle 2023?
No ei ole niin minkäänlaista. Tilanne jatkuu ensi jouluna ja sitä seuraavana.
Tuo jo kuvaa kaiken enson aloittaja kertoi, ettei häntä haittaa nukkuminen samassa sängyssä. Vaikka mies juoksi Mirkun luona silloinkin, varmaan vietti myös öitään. Aloittaja tiesi ja mies kertoi silloiniin avoimesti.
Miten nyt ei sitten taas huvitakaan nukkua samassa sängyssä. Miten tuo miehen ilmoitus mitenkään tilannetta muutti.
Mirkku on roikkunut nyt kuviossa kuukausikaupalla ja minkäänlaista suunnitelmaa tulevaisuudesta ei ole tehty.
Niinpä.
Tuohan on silkkaa kidutusta asua saman katon alla, kun pettäminen on jo tullut ilmi ja tämä toinen nainen on yhä kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joulu on mennyt?
ApMirkunhan piti olla vain tavallinen kaveri.
Miksi mies haluaisi mennä sinne yökylään? Mikä syy?
Kaikki tietää syyn. Myös ap. Turhaa asiasta jankata. Niillä on suhde ja panevat. Sitä samaa mitä ovat tehneet jo pitkään "kavereina".
Mitä AP meinaat tehdä välipäivinä? Ostat useamman skumppapullon ja kasan ilotulitteita, ja ilmoitat miehelle että mies hoitaa lapset, jotta sinä voit aloittaa railakkaasti uuden elämän? Ethän sinä nyt perhana katso sitä, että mies nojaa sinun järjestävän lapsille juhlapyhät, kun hän juoksee Mirkulla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP meinaat tehdä välipäivinä? Ostat useamman skumppapullon ja kasan ilotulitteita, ja ilmoitat miehelle että mies hoitaa lapset, jotta sinä voit aloittaa railakkaasti uuden elämän? Ethän sinä nyt perhana katso sitä, että mies nojaa sinun järjestävän lapsille juhlapyhät, kun hän juoksee Mirkulla?
Olisi kyllä tasa-arvoista, että ap saisi jokaista miehen mirkkuyötä vastaan oman vapaan yön poissa kotoa. Ei tietenkään tarvitse kertoa missä viettää yön, kunhan menee pois kotoa vaikka jonkun ystävän luokse.
Minusta olisi erittäin tärkeää, että mies kantaa koko ajan vastuuta lapsista, eikä pääse mirkun nojalla pakoilemaan velvoitteistaan. Mirkkukin tietysti pääsee pian nauttimaan siitä, kun lapsekkaan ja lapsellisen miehen kyljessä kyhnää kolme lasta mukana koiria ulkoiluttamassa. Siitä se arki avaa pikkumirkun simmut.
Voi apua tuota sinun ex-miestä. Tyhmällä käyttäytymisellä ei näytä olevan rajaa.. Onneksi olet ottanut hänestä jo henkisen eron! Olen samaa mieltä kuin edellinen, nyt on tärkeää AP:nkin ottaa yökyläilyjä niin että mies hoitaa sillä välin kodin ja on lasten kanssa.
Kuulostaa että mies ei tee mitään perheensä hyväksi. Pitäisi ottaa vastuu lapsista ja hoitaa niitä myös. Ei nyt niinkään voi mennä että menee vaan Mirkulle pitämään hauskaa ja sinä hoidat lapset. Suosittelen myös sitä että otat vapaata ja annat miehen hoitaa lapset yksin välillä.
Ap voisi täyttää avioerohakemuksen netissä.
Miten on mahdollista ettei mirkku ole löytänyt tätä ketjua?
Ei kaikki palstaile, minäkin aloitin vasta toissa vuonna 55-vuotiaana. Niillä on parempaa tekemistä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Voi apua tuota sinun ex-miestä. Tyhmällä käyttäytymisellä ei näytä olevan rajaa.. Onneksi olet ottanut hänestä jo henkisen eron! Olen samaa mieltä kuin edellinen, nyt on tärkeää AP:nkin ottaa yökyläilyjä niin että mies hoitaa sillä välin kodin ja on lasten kanssa.
Miten niin ex-miestä? Mieshän on nykyinen mitä ilmeisimmin. Ei ole tehty avioerohakemusta, mies asuu aloittajan kanssa yhteisessä kodissa. Mitn erokäytäntöä ei ole olemassa. Mitä nyt mies pitää sivusuhde-Mirkkua ja yöpyy siellä välillä. Aloittajan hyväksynnällä, kuulemma.
Ei ole niin henkistä eroa kuin käytännön eroa tällä pariskunnalla. Kunhan jotain temppuilevat ajankulukseen. Ehkä jollain tavalla piristävät arkiseksi muuttunutta suhdettaan. Tämä on heille jonkinlainen peli.
Aloittaja nauttii kun mies kuitenkin roikkuu kotonakin ja välillä anelee.
Mies nauttii kun kotona asiat sujuvat, vaimo ei raaski hänestä luopua ja Mirkkukin on ainakin vielä tyytyväinen.
Ilmeisesti mies lipuu (hetkeksi) takaisin rauhalliseen kotisatamaan jos Mirkku kyllästyy tai mies itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä tasa-arvoista, että ap saisi jokaista miehen mirkkuyötä vastaan oman vapaan yön poissa kotoa. Ei tietenkään tarvitse kertoa missä viettää yön, kunhan menee pois kotoa vaikka jonkun ystävän luokse.
Minusta olisi erittäin tärkeää, että mies kantaa koko ajan vastuuta lapsista, eikä pääse mirkun nojalla pakoilemaan velvoitteistaan. Mirkkukin tietysti pääsee pian nauttimaan siitä, kun lapsekkaan ja lapsellisen miehen kyljessä kyhnää kolme lasta mukana koiria ulkoiluttamassa. Siitä se arki avaa pikkumirkun simmut.
Näin sanoin myös miehelle ja on jo sovittukin yksi yö meni.
Ap
Moni on nyt ymmärrettävästi kommentoinut, että miksi en tee mitään ja kaikki näyttää junnaavan vain paikallaan, mutta näin asia ei minusta ole. Se mitä tässä on tapahtunut ketjun aloittamisen jälkeen on jotain aivan valtaisaa. Ainakin mulle itselleni ja se riittää. On hieman eri asia lähteä jostain vuokraluukusta erilleen, kuin tästä mikä mulla tilanne. Ketjua seuranneet kyllä tietävät ylivelkaantumisen ja kotieläimet yms. Mä oon kaikesta huutelusta huolimatta aivan super ylpeä itsestäni ja siitä mitä mä oon tekemässä ja kuinka pitkällä mä oon tässä prosessissa, vaikkei se ulospäin vielä näykkään. Siihen verrattuna avioeropaperin täyttäminen tai erillään asuminen ovat ihan pikkujuttuja ja muodollisuuksia.
Ap
Itsellänikin on sellainen aavistus että saattaisi olla mustasukkainen. Se on jännä miten jotkut ajattelee että itse saa tehdä mitä huvittaa, mutta sitten jos myös toinen niin tekee niin se ei olekkaan kivaa. Mutta niin kuin sanoit ei kuulu hänelle eikä ole syytä valittaa tai puuttua asiaan. Keskittykööt siihen Mirkkuunsa. Hyvää joulua kaikesta huolimatta!