Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
2001/2372 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
2002/2372 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saadakseen tulee olla vuokralainen, ei saa asua tuollaisessa omistustalossa kuin ap. Ei saa olla edes autoa ja ap:lla on autokin.

Saa toki asua omistusasunnossa, mutta lainojen hoitomenoja ei lasketa menoiksi eikä niihin saa tukea. Autokin saa olla, etenkin syrjäseudulla.

nostos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2372 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saadakseen tulee olla vuokralainen, ei saa asua tuollaisessa omistustalossa kuin ap. Ei saa olla edes autoa ja ap:lla on autokin.

Saa toki asua omistusasunnossa, mutta lainojen hoitomenoja ei lasketa menoiksi eikä niihin saa tukea. Autokin saa olla, etenkin syrjäseudulla.

uppppuppp

Vierailija
2004/2372 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
2005/2372 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voit tulla täältä hakemaan apua myös, täällä on liuta mammoja sua jeesaamassa.

Olet niin kovin hiljaa nykyään.

Ootkos saanu nyt jotain ystäviä sitten oikeasta elämästä, mitä he tähän soppaan sanovat?

Vierailija
2006/2372 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
2007/2372 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
2008/2372 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
2009/2372 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uooopp

Vierailija
2010/2372 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen kiireet joulun alla ja muut maalaistalon työt. Eipä taida paljon Ap joutaa kommentoimaan. Mutta voimahalit Ao, päivä kerrallaan eteenpäin mennään.

Vierailija
2011/2372 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppppp

Vierailija
2012/2372 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
2013/2372 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.

-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.

-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.

-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.

-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.

-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.

-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.

Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?

Pliis.

Ap

Tämän lukeminen triggeröi vieläkin mulla omat vanhat traumat.

Kaasuvalotus on jossain mielessä jopa pahempaa kuin fyysinen lähisuhdeväkivalta. Sen pahin kulminaatiopiste on siinä, että kaasuvalotettu voi jäädä loputtomaan kierteeseen etsimään kaasuvalottajasta hyvyyttä ja oikeutusta sille, että tulee itse kohdelluksi huonosti. Kaasuvalotettu ei voi järkytykseltään antaa itsensä uskoa sitä tosiasiaa, että rakastamansa ihminen on k-pää.

Hyi hitto, että miehet voi olla raukkamaisia, alhaisia, selkärangattomia vedättäjiä.

Ap oli aivan maahan lyöty, itseään syyttävä ja masentunut, ja yritti parhaansa mukaan sovitella ahdistavaan todellisuuteensa miehen syöttämän vääristyneen maailmankuvan. Mies vaan jatkoi vakuutteluaan, että on maailman puhtain ja vilpittömin pulmunen, kaikkien yksinäisten naisten pelastava sankari. Oikea Pihtiputaan Cary Grant.

Tämä on silkkaa sielunmurhaa.

Tästä ap:n kirjoituksesta on muuten vasta yli 3 kk.

Vierailija
2014/2372 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille ja kiitos kaikista viesteistä! Täällä kaikki ennallaan, mies alkanut hyväksymään kohtalonsa, eikä koko aikaa kysele annanko anteeksi. Arki rullailee ja joulua olen väkipakolla yrittänyt saada järjestettyä lapsille. Lumitöitä ollut niin paljon ettei juuri muulle ole jäänyt aikaa. Minun tunteet edelleen täysin kuolleet. Mies mirkkuilee ihan täysillä, se ei minua kiinnosta, kunhan kertoo jos vaikuttaa minun tai lasten arkeen oleellisesti. Netissä olen jutellut yhden miehen kanssa, lähinnä seksijuttuja, en hänestä puolisoa itselleni kaavaile. On piristävää ja on tuntunut kivalta saada huomiota.

Ap

Vierailija
2015/2372 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2016/2372 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta vaan kaikille ja kiitos kaikista viesteistä! Täällä kaikki ennallaan, mies alkanut hyväksymään kohtalonsa, eikä koko aikaa kysele annanko anteeksi. Arki rullailee ja joulua olen väkipakolla yrittänyt saada järjestettyä lapsille. Lumitöitä ollut niin paljon ettei juuri muulle ole jäänyt aikaa. Minun tunteet edelleen täysin kuolleet. Mies mirkkuilee ihan täysillä, se ei minua kiinnosta, kunhan kertoo jos vaikuttaa minun tai lasten arkeen oleellisesti. Netissä olen jutellut yhden miehen kanssa, lähinnä seksijuttuja, en hänestä puolisoa itselleni kaavaile. On piristävää ja on tuntunut kivalta saada huomiota.

Ap

Hyvä että mies alkanut ymmärtämään ettei anelut auta. Varmaankin petaa avointa parisuhdetta Mirkun kanssa siellä. Tietääkö tuleva ex miehesi että viestittelet toisten miesten kanssa? Ei silleen että miehen tarvitsisi tietää mietin vaan miten reagoi asiaan jos on tietoinen. Syytä moittia miehellä ei ole ainakaan kun itse on tehnyt paljon pahempaa.

Vierailija
2017/2372 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan meinaat tuossa ap olla?

Et ole siis täyttänyt edes avioerohakemusta netissä?

Miksi et?

Olet ikäänkuin jumittunut tuohon.

Vierailija
2018/2372 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
2019/2372 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan meinaat tuossa ap olla?

Et ole siis täyttänyt edes avioerohakemusta netissä?

Miksi et?

Olet ikäänkuin jumittunut tuohon.

Huomenta! Meinaan olla tässä niin kauan kunnes raha-asiat selvitetty, ja siinä taitaa mennä hetki. Mitään hätäähän tässä ei ole, tullaan toimeen ihan hyvin ja ollaan ikään kuin kämppiksiä. Avioerohakemusta en ole vielä tehnyt, se on vain muodollisuus, eikä muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Teen sen kyllä, asia ei vaan ole viikon, eikä edes kuukauden päälle.

Ap

Vierailija
2020/2372 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä että mies alkanut ymmärtämään ettei anelut auta. Varmaankin petaa avointa parisuhdetta Mirkun kanssa siellä. Tietääkö tuleva ex miehesi että viestittelet toisten miesten kanssa? Ei silleen että miehen tarvitsisi tietää mietin vaan miten reagoi asiaan jos on tietoinen. Syytä moittia miehellä ei ole ainakaan kun itse on tehnyt paljon pahempaa.

Ei tiedä. Silloin kun sanoin ensimmäisen kerran ettei mirkkuilut enää minua hetkauta, ja että haluan erota, sanoin myös että minulla saa sitten olla myös muita miehiä, asia toimii molempiin suuntiin. Luulen että saattaisi olla jopa mustasukkainen, mutta mene ja tiedä. Ei kuulu hänelle.

Ap