Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
201/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.

-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.

-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.

-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.

-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.

-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.

-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.

Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?

Pliis.

Ap

Jumalauta mikä kuvio. Mikähän mahtaa olla äo:nne?

Vierailija
202/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan sinisilmäiset pölvästit tarttuvat ilmiselvimpiinkin provoihin ja ruokkivat paskojakin trolleja hövelisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä sinne terapiaan vahvistamaan omia rajojaan. Tuollaiseen kuvioon suostuminen ei missään nimessä ole normaalia, ja suhteesta irrottautuminen on näköjään hyvin vaikeaa. Mieluiten pariterapiaan, jos mies vain lähtee.

Kyllä se vanha sanonta paikkansa pitää, että jos asettuu kynnysmatoksi maahan makaamaan, niin muut kävelevät päältä. Omien rajojen puolustamista on pakko opetella, se kuuluu myös aikuistumiseen. Oletan, että olette vielä aika nuoria.

Miehesi harrastaa tuon ns. ystävänsä kanssa mitä haluaa, koska hän tietää, ettet uskalla katkaista suhdettanne.

40+ molemmat, ystävä paljon nuorempi.

Ap

Tämähän menee koko ajan hullummaksi 🙄🙄🙄

No, olen joskus ollut se nuori nainen ja mies oli ihan hulluna muhun ja kertoili vaimolleen uudesta ystävästä. Pantiin. Mullekin asia selvisi vasta myöhemmin, että on vaimo ja lapset. 

Vierailija
204/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Ei tuohon kysymykseen tarvitse vastata, kun ei tilanne noin ole AP.

Ei se nainen itselleen mitään tee, vaikka miehesi hänet elämästään katkaisee pois. Hän kyllä pärjää.

Todennäköisesti miehesi vain valehtelee, että nainen muka olisi niin epävakaa, ettei voi häntä jättää. Todellsiuudessa hän varmaan kertoo sille naiselle saman tarinan sinusta, "en voi jättää vaimoani, koska hän on niin epävakaa, minä vain autan häntä. Jos jätän hänet, niin hän tekee itselleen jotain".

Ja te kummatkin naiset uskotte nuo valheet.

Vaikuttaa siltä, että ap on todella tällä hetkellä elämässään hyvin heikoilla ja rajat aivan kateissa. Onneksi kuitenkin menossa terapiaan.

Miehellä ja tuolla naisella on suhde, ehkä suhteita on ollut aiemminkin, mutta tämä vain tuli nyt päivänvaloon. Valitettavasti läheisriippuvaisen suuri hyväksynnän tarve ja rajattomuus triggeröivät toista osapuolta käyttäytymään huonosti ja etsimään rajaa. Mutta sitä ei ole ap:n kohdalla ainakaan vielä tullut vastaan. 

Sellaista ihmistä on paljon vaikeampi kunnioittaa, joka ei itsekään kunnioita itseään ja antaa kohdella itseään huonosti. Ja lasten edulla suhteeseen jääminen on mahdollisimman huono tekosyy. Lapset kärsivät tällaisissa suhteissa, se on selvä.

Vierailija
205/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan sinisilmäiset pölvästit tarttuvat ilmiselvimpiinkin provoihin ja ruokkivat paskojakin trolleja hövelisti.

Tämä on ikävä kyllä ihan totta.

Ap

Vierailija
206/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehdottaisitte että sanon miehelle? Hän 3i ole oikeasti niin paha, kuin minkä kuvan tästä saatte. Ollaan oltu 20v naimisissa ja ei ole mikään sika eikä narsisti. Nyt vaan tällaista. On selvästi edelleen jollain tasolla ihastunut tähän toiseen ja haluaa tehdä kaikkensa hänen eteen.

Ap

Vierailija
207/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisitte että sanon miehelle? Hän 3i ole oikeasti niin paha, kuin minkä kuvan tästä saatte. Ollaan oltu 20v naimisissa ja ei ole mikään sika eikä narsisti. Nyt vaan tällaista. On selvästi edelleen jollain tasolla ihastunut tähän toiseen ja haluaa tehdä kaikkensa hänen eteen.

Ap

Sanot, että hän on vapaa tekemään kaikkensa toisen eteen ja pakkaat kassisi ja lapsesi ja lähdet. Olet kyllä todella aasi. 

Vierailija
208/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itsekin jossakin välissä samaa, mutta tämä voi olla ihan hyvin tottakin, jollekin. Hyvää keskustelua aiheesta joka tapauksessa. Ylimieliset pölvästit aina takertuu siihen että jokin aihe on provo.

Ne ketkä ei ole juurikaan olleet (kelvanneet?) minkäänlaisessa parisuhteessa, nostattaa itseään. Jos ihminen on masentunut ja itsetunto poljettu maanrakoon, voivat aivan hyvin kärsiä vastaavasta tilanteesta. Tämä on keskustelupalsta.

Vierailija
209/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et ole realiteeteissa. 

Vierailija
210/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On itseasiassa pahempi. Ne panee satavarmasti. Elä nyt ole hölmö. Se vedättää sua ja se vedättää sitä. Luultavasti uskoo itse omiin satuihinsa. Muka kerran pussattu ei todellakaan pidä paikkaansa. Mikä harrastus? Aloittiko nyt vuoden alusta? Onko laihtunut? Terveisin se joka yrittää irrottautua vastaavasta miehestä joka naimisissa. Minä oon kuulema ihanin ja ainoa kenen kanssa on mitään ja vaimon kanssa jaetaan vain asunto eikä puhu edes kodista vaan kämpästä ja yrittää saada ajatuksensa kasaan että eroaisi, lapset on kuulemma se mikä hidastaa ja mietityttää.

Vierailija
211/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo pitkä listaus on totta niin sekä mies että vaimo ovat molemmat yhtä sekaisin. Veikkaan kyllä miehen olevan paremmin kartalla ja vedättävän seinähullua vaimoa. 

Mieshän valittaisi, ettei ole saanut itse tukea, kun on aina vaan tukenut uuvahtanutta vaimoaan ja nyt sitten olisi haalinut itselleen lisäprojektin toisesta yhtä vaivalloisesta naisesta. Ei ole kovinkaan uskottavaa ja jos on totta, mies on hoidon tarpeessa. Luultavasti vaan kaipaa kevyempää oleilua kuin kotona ja nuorta naista ja nuorta kehoa. 

Vierailija
212/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On itseasiassa pahempi. Ne panee satavarmasti. Elä nyt ole hölmö. Se vedättää sua ja se vedättää sitä. Luultavasti uskoo itse omiin satuihinsa. Muka kerran pussattu ei todellakaan pidä paikkaansa. Mikä harrastus? Aloittiko nyt vuoden alusta? Onko laihtunut? Terveisin se joka yrittää irrottautua vastaavasta miehestä joka naimisissa. Minä oon kuulema ihanin ja ainoa kenen kanssa on mitään ja vaimon kanssa jaetaan vain asunto eikä puhu edes kodista vaan kämpästä ja yrittää saada ajatuksensa kasaan että eroaisi, lapset on kuulemma se mikä hidastaa ja mietityttää.

Mun eksä sanoo ihan kaikille, että jokainen on ihanin ja paras ja elämänsä rakkaus. Silti paskoo itse joka suhteen ja kohtelee jokaista selän takana todella paskasti. 

Vierailija
213/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lue tämä ja katso video. Auttaako yhtään irtautumisessa. 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/27/ruotsalaisnaisen-jarkytys-unel…

Vierailija
214/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene terapiaan ja kokoa siellä itseäsi ja elämääsi. Sinulla on omat rajat täysin hukassa, joten miehesi vie sinua täysin omilla höpötyksillään. Tällaiset isot ongelmat eivät ratkea käden käänteessä. Sinun miehesi on ihastunut toiseen ja hänellä on suhde, mutta tällä hetkellä et pysty ottamaan tuollaista tietoa vastaan. 

En yhdy niihin, jotka maalaavat miehestä narsistia. Läheisriippuvaisen ja hänen puolisonsa välinen dynamiikka on juuri tällaista mitä tässä kuvataan. Ja paranemisprosessi voi viedä vuosia. Parisuhdeterapiaan on varmaan turha mennä, kun mies ei ole rehellinen. Yksilöterapia varmasti auttaa sinua.

Mihin kaikki ystäväsi ja perheenjäsenesi, sukusi ovat kadonneet? Ihminen tarvitsee muitakin ihmisiä kuin puolisonsa.

Vierailija
215/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja luulet, että saat jotenkin sen ihastuksen loppumaan ja palaamaan jälleen sinuun? Get real!

Jos miehesi olisi hyvä, sinulla olisi hyvä olla, ellet ole osastokamaa lähtökohtaisesti. Sinä saatat omissa harhoissasi kuvitella hänen tekevän sinulle hyvää, kun oikeasti hän ylläpitää sairauttasi ja sairastuttaa sinua lisää. Traumataustaiset ihmiset tarvitsevat lähelleen vain turvallisia ja tasaisia ja tasapainoisia ihmisiä, muuten mieli ja keho lähtee omille raiteilleen. Yksinäisyyskin on parempi kuin tasapainoa horjuttava ihminen. 

Sinä laiminlyöt itseäsi. Mikset ole hankkinut ja ylläpitänyt ystävyyssuhteita?

Vierailija
216/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta aika provolta koko juttu, ei jaksa näitä keksittyjä juttuja aina.

Vierailija
217/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin keksitty juttu. Ihan on mun elämä.

Ap

Vierailija
218/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni oli suhteen alussa ongelmana että hän leikkisästi esim veti puolituttuja naisia hiuksista, flirttaili heille jne vitsillä. Hän tykkää härnätä ihmisiä.

Mutta suutuin ja sanoin että minulle ei ole okei, että hän koskettelee toisia naisia ja flirttailee toisille naisille vaikka se olisikin vitsi. Niin hän sitten lopetti sen.

Sinun miehesi ei tehnyt mitään muutosta käytökseen, niin se on aika huolestuttavaa :/

Vierailija
219/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene terapiaan ja kokoa siellä itseäsi ja elämääsi. Sinulla on omat rajat täysin hukassa, joten miehesi vie sinua täysin omilla höpötyksillään. Tällaiset isot ongelmat eivät ratkea käden käänteessä. Sinun miehesi on ihastunut toiseen ja hänellä on suhde, mutta tällä hetkellä et pysty ottamaan tuollaista tietoa vastaan. 

En yhdy niihin, jotka maalaavat miehestä narsistia. Läheisriippuvaisen ja hänen puolisonsa välinen dynamiikka on juuri tällaista mitä tässä kuvataan. Ja paranemisprosessi voi viedä vuosia. Parisuhdeterapiaan on varmaan turha mennä, kun mies ei ole rehellinen. Yksilöterapia varmasti auttaa sinua.

Mihin kaikki ystäväsi ja perheenjäsenesi, sukusi ovat kadonneet? Ihminen tarvitsee muitakin ihmisiä kuin puolisonsa.

Mitenpä selität vielä miehen eduksi sen, että tämä uusikin nainen on sitten sekä nuorempi että mielenterveysongelmainen (= helpommin hallittavissa ja manipuloitavissa). 

Vierailija
220/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin keksitty juttu. Ihan on mun elämä.

Ap

Otatko mitenkään vastaan sitä, että suurin osa pitää elämääsi keksittynä ja loput kammottavana ja välttämättömän muutoksen tarpeessa olevana? Ja helpoin korjattavissa oleva asia elämässäsi on mulkun dumppaaminen.