Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
241/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat eivät ole aina mustavalkoisia. Esim. itselläni on miespuolinen ystävä, joka on minuun ihastunut ja jossain sopivassa tilanteessa hän saattaisi yrittää suudella. Ikinä tällaisista ei tiedä, miten tilanne voi viedä mennessään, jos on vaikka vähän alkoholia alla jne. Itselläni ei ole haluja moiseen, mutta en vanno mitään. Kerrottakoon, etten ole koskaan pettänyt puolisoani. Ystäväni periaatteessa kunnioittaa parisuhdettani, mutta sitten kuitenkin lipsauttelee todellisia ajatuksiaan ja joskus mietin, onko hän ystäväni vain ihastuksen vuoksi. Se on mielestäni häiritsevää ja olisimme varmaan parempia ystäviä ilman tuota lipsauttelua ym. Minulla ei ole juurikaan hyviä ystäviä ja tämä on minulle tärkeä ystävyyssuhde, vaikka siinä noita ongelmia onkin. Mieheni sietää tämän ystävyyden, mutta luulee sitä varmaan pinnallisemmaksi tuttavuudeksi. Mies on myös huomannut tuon ihastuksen. Taustalla on kuitenkin myös parisuhteemme ongelmat ja kipuilut, miehen aiemmat toilailut ja täydellinen tuen puute. Enää en luovu ystävistäni miehen takia. Minusta sinun miehesi kuitenkin viettää liikaa aikaa tuon ystävänsä kanssa ja erityisesti tässä tilanteessa, mikä teillä on. Toki jos siihen liittyy yhteinen harrastus, jonka puitteissa he viettävät aikaa, niin se on ymmärrettävämpää.

No jos se itse harrastus on miehellesi TOSI tärkeä ja rakas, niin miksei hän perehdyttäisi myös rakasta vaimoaan samaan harrastukseen? Sittenhän teilläkin olisi enemmän yhteistä, mitä jakaa keskusteluissa. Reilu peli vaan tuskin miehesi siihen suostuisi?

Kysäisepä, että mieltäsi piristäisi kovasti jos saisit lähteä kerran mukaan kokeilemaan...

En ole kykenevä, enkä halukas lähtemään siihen mukaan, on kyllä pyytänyt.

Ap

Ok. Entä täsmääkö menoaikataulu todellisiin harrastusaikatauluihin? Onko taukoa kesällä tai loma-aikoina jolloin yleensä harrasteet tauolla ja paikat kiinni? Onko hän valinnut harrasteet jonka tietää taatusti olevan jotain, mihin et kykene?

Vierailija
242/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.eevivuoristo.fi/

Olet ap aika pihalla. Eevi Vuoriston (ent Minkkinen) lähestymistapa saattaisi olla riittävän selkeää perustasoa. Yritä tutustua siihen. Youtubessa on paljon hänen videoitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies syyttää sinua pettämisestä, että se tapahtui siksi, että sinä et ole osoittanut riittävästi rakkautta hänelle?

Otat ihan hirveästi vastuuta kaikesta itsellesi (lapsuuden mallit ja kokemukset?) ja vastuutat miestä todella vähän. Teidän suhde ei ole tasa-arvoinen eikä tasapainossa. Sinulta puuttuu käsitys siitä, millainen on kunnioittava ja hyvä ihmissuhde? 

Kerrot rakastaneesi häntä kovasti. Aika lailla ehdoitta, vähän kuin vanhempi lastaan tai lapsi riippuvainen vanhemmastaan. Aikuisten suhteessa pitää olla kunnioitus ja rajat paljon herkemmät sille mitä rakkaus kestää kuin aikuisen ja holhottavan lapsen välisessä suhteessa. 

Kyllä, tähän tulokseen olen itsekin tullut. Minulla on riippuvuussuhde mieheeni.

Ap

Pois sieltä tossun alta

Vierailija
244/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tässä ehkä eniten surettaa se, että toinen tekee mitä huvittaa ja sinä ramppaat terapiassa. Sinä annat tehdä tuollaista itsellesi ja otat inahtamatta vastaan tuskan ja kärsimyksen kun voisit vain sanoa että ei käy.

Että lopeta tuo taikka kävele ulos minun elämästäni. Kun alat kunnioittaa itseäsi niin et anna enää tehdä tuollaista. Älä riipu miehessä joka tekee sinulle pahaa, vaikka hän olisi ainoa ihmiskontaktisi.

Vierailija
245/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua tässä ehkä eniten surettaa se, että toinen tekee mitä huvittaa ja sinä ramppaat terapiassa. Sinä annat tehdä tuollaista itsellesi ja otat inahtamatta vastaan tuskan ja kärsimyksen kun voisit vain sanoa että ei käy.

Että lopeta tuo taikka kävele ulos minun elämästäni. Kun alat kunnioittaa itseäsi niin et anna enää tehdä tuollaista. Älä riipu miehessä joka tekee sinulle pahaa, vaikka hän olisi ainoa ihmiskontaktisi.

Just näin. Vaikka jäisin eksän kanssa viimeisiksi ihmisiksi maailmaan, en liittoutuisi tai yhtyisi hänen kanssaan.

Vierailija
246/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ovat pelkästään suudelleet. Yhden häntäheikkikaverin tarinat tyttöystäville olivat juuri tuommoisia, vaikka todellisuudessa siellä oli upoteltu nakkia vieraisiin naisiin. Piti kuitenkin pyöristellä tarinaa ettei tyttöystävä jätä.

No oli miten oli, kuten kaikki aika suoraan sanoo niin ihan sairas meno että sinä syöt lääkkeitä ja käyt terapiassa miehesi takia.

Vierailija
247/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ovat pelkästään suudelleet. Yhden häntäheikkikaverin tarinat tyttöystäville olivat juuri tuommoisia, vaikka todellisuudessa siellä oli upoteltu nakkia vieraisiin naisiin. Piti kuitenkin pyöristellä tarinaa ettei tyttöystävä jätä.

No oli miten oli, kuten kaikki aika suoraan sanoo niin ihan sairas meno että sinä syöt lääkkeitä ja käyt terapiassa miehesi takia.

Oli mulla psyykkeen kanssa ongelmia kyllä jo tätä pettämistä ennenkin.

Vierailija
248/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Vaikka jäisin eksän kanssa viimeisiksi ihmisiksi maailmaan, en liittoutuisi tai yhtyisi hänen kanssaan.

Kiitos ystävät nämä kaksi viimeistä kommenttia saattaa jopa auttaa mut päästämään irti tästä omasta varatusta venkoilijastani. 💪💪💪 eksään en tosiaankaan koskis pitkällä tikullakaan missään mielessä vaikka tosiaan olisi ainoa ihminen maailmassa ja mä olen tässä pelännyt sitä miten yksin jään. Kiitos. Pärjään.

Vierailija
249/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ystävät nämä kaksi viimeistä kommenttia saattaa jopa auttaa mut päästämään irti tästä omasta varatusta venkoilijastani. 💪💪💪 eksään en tosiaankaan koskis pitkällä tikullakaan missään mielessä vaikka tosiaan olisi ainoa ihminen maailmassa ja mä olen tässä pelännyt sitä miten yksin jään. Kiitos. Pärjään.

Kun menee jokunen kuukausi, sua jo oksettaa sen naama ja ajatuskin sen kosketuksesta. Kun saat traumasiteen huumausvieroituksen käytyä, asiat asettuu oikealle raiteelleen ja näet hänet ilman vaaleanpunaisia silmälaseja. Ja jos tosiaan sulla on joku toinen, joka kokenut saman häntäheikin, liittoutukaa. 

Vierailija
250/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että olen itse narsistin lapsi ja lapsuustraumoja on ihan riittävästi. Sitten nuorena seurustelin narstistin kanssa ja perustettiin yhteistä kotia. Voin fyysisesti ja psyykkisesti huonosti enkä tietenkään tiennyt, että nämä läheiseni ovat narsisteja. Olin ylikiltti ja yliymmärtävä ja omat tarpeeni tulivat viimeiseksi - ei, oikeastaan ne eivät tulleet koskaan, ainakaan itse en osannut pitää niistä huolta ja aina puolustelin muita. 

Niin tämä ap:n otsikko voisi hyvin olla samanlainen, jonka olisin kirjoittanut silloin. Eli kysellään, jaksaisiko joku ystävällisesti kommentoida. Tämä on keskustelupalsta! Ei täällä tarvitse erikseen pyytää ihmisiä kommentoimaan ja pyydellä anteeksi omaa olemassaoloaan ja omia tarpeitaan. 

Vierailija
251/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Ja pian huomaat pärjääväsi paremmin ilman häntä kuin epämääräisessä suhdeviritelmässä hänen kanssaan. 

Vierailija
252/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan mielen että mies taitaa kokeilla rajojaan nyt. Tunnusti suutelun ja katsoo mikä on reaktiosi. Ei paljon mikään, sama peli voi siis jatkua. Ja pidemmällekin jos ei ole mennyt jo.

Hänen pitäisi ymmärtää lopettaa ystävän tapailu, tai sitten tapaatte harvemmin ja yhdessä. Hän voi nyt kehottaa ystävää varaamaan ammattiapua. Ei miehesi ole mikään terapeutti,kai? Turha sinua syytellä jostain.

Vierailija
253/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vaan mielen että mies taitaa kokeilla rajojaan nyt. Tunnusti suutelun ja katsoo mikä on reaktiosi. Ei paljon mikään, sama peli voi siis jatkua. Ja pidemmällekin jos ei ole mennyt jo.

Hänen pitäisi ymmärtää lopettaa ystävän tapailu, tai sitten tapaatte harvemmin ja yhdessä. Hän voi nyt kehottaa ystävää varaamaan ammattiapua. Ei miehesi ole mikään terapeutti,kai? Turha sinua syytellä jostain.

Kiitos kaikille vastanneille! Sanoin aamulla miehelle, että jonkin asian on muututtava. Että en kestä elää enää näin huonosti voivana. Hän ei ymmärrä mikä on ongelma, kun hänelle tämä nainen on pelkkä ystävä. Hän haluaisi että tapaisimme kaikki 3, mutta minä en kestäisi oikein nähdä sitä naista enää. Mies varmasti oletti ettei suutelu ole yhtään mitään ja asiasta päästää yli olankohautuksella, vaikka tiesi kyllä minun rajani. Tuntuu että hänestä minä olen yliherkkä, kun mitään sellaista ei enää tapahdu ja minä saisin vapaasti tulla mukaan harrastukseen ynnä muihin tapaamisiin. En vain itse halua.

Ap

Vierailija
254/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on keitetty sammakkina kattilassa niin pitkään, ehkä koko ikäsi, ettet edes huomaa miten kuumaa se vesi on.

Aloin seurustella. Mies oli aivan ihana ja hurmaava. Esitti (todellakin esitti) olevansa rakastunut ja haluavansa elää kanssani. Olin todella rakastunut ja ihan onnessani moisen kultakimpaleen löytämisestä. Hänellä oli naisystävä, tiivis sellainen. Jäin seuraamaan tilannetta, että muodostuuko meidän suhde vahvemmaksi ja läheisemmäksi vai ei. Ei muodostunut, joten lähdin. Hän ei tehnyt meille tilaa. Ei tietenkään, koska minä olin hänelle vain nainen, hyödyke.

Vierailija
255/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille! Sanoin aamulla miehelle, että jonkin asian on muututtava. Että en kestä elää enää näin huonosti voivana. Hän ei ymmärrä mikä on ongelma, kun hänelle tämä nainen on pelkkä ystävä. Hän haluaisi että tapaisimme kaikki 3, mutta minä en kestäisi oikein nähdä sitä naista enää. Mies varmasti oletti ettei suutelu ole yhtään mitään ja asiasta päästää yli olankohautuksella, vaikka tiesi kyllä minun rajani. Tuntuu että hänestä minä olen yliherkkä, kun mitään sellaista ei enää tapahdu ja minä saisin vapaasti tulla mukaan harrastukseen ynnä muihin tapaamisiin. En vain itse halua.

Ap

Pitää löytää ihmiset, jotka luonnostaan kohtelevat sinua oikein. Toisen muuttaminen harvoin toimii.

Vierailija
256/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä tehdä jos on ilmaissut tunteensa ja tarpeensa ja toinen mitätöi niitä?

Mustasukkaisuus - mistä siinä on kyse ja miten suhtautua?

Eevi Vuoriston selkeitä ja  lyhyitä videoita noin 14 minuuttia

Vierailija
257/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta olen oppinut hyvän neuvon: mieti, miksi sinkkunaiselle juuri tämä yksi varattu mies on niin hyvä ja ainutlaatuinen ystävä? Eikö hänellä ole muita ystäviä, joiden kanssa olla, miksi sen pitää olla juuri sinun miehesi?

Ja toisin päin: miksi miehellesi juuri tämä sinkkunainen on niin hyvä ja ainutlaatuinen ystävä, että hän menee jopa puolison edelle?

Aivan.

Vierailija
258/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei. Nyt silmät auki. Mies luottaa ettet mene, ettet halua mennä. Joko menet ja katsot mikä homma, tai tässä tapauksessa ehkä ennemmin sanot miehelle että nyt valinta on tehtävä, toi pelleily ei voi enää jatkua. Miehen pitää priorisoida sut ja sun tarpeet ja jos se jonkun heitukan, "ystävän" jota on vähintään jo suudellut, laittaa sun edelle, niin nosta kassit oven eteen. Eli, sanot sille että kassit on pakattuna jos vielä pitää sen muikkelin kanssa kaveerata, piste.

Vierailija
259/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jatkaa koska pystyy.

Osa haluaa myös luoda otse mustasukkaisuutta eli kertoo itse suudelleensa ihan vaan luodakseen draamaa ja kilpailua (oikeasti on joko suudellut, pannut tai ei mitään, totuudella ei väliä).

Miehet myös usein kertovat kaunisteltuja totuuksia, joten en usko hetkeäkään, että vain suutelivat tai sitten suuteli sen naisen jalkoväliä.

Jos olisi oikeasti kauhuissaan siitä mitä tuli tehtyä, hyvittelisi nyt ja pysyisi kaukana naisesta.

Mies ei arvosta eikä kunnioita ap:tä ja se heijastuu ap:n henkiseen vointiin. Lapsuuden perhehelvetti vaihtui aikuisuuden ja omien lapsien perhehelvetiksi.

Vierailija
260/2372 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee sovitun rajan yli, ei ole mitään perustelua enää jatkaa tällaisen henkilön kanssa tapailua, se on joko hän tai sinä. Ja turha selittää, ettei toinen enää kiinnosta seksuaalisesti, miehenä tiedän, että jos toinen henkilö on sellainen, että jos on kerran jo menty yhden rajan yli, ei se toinen henkilö yhtäkkiä muutu ei-seksuaaliseksi ja epäkiinnostavaksi, luultavasti se seksuaalinen jännite on vaan kasvanut, ja odottaa purkautumistaan, ellei jo olekin, ja kaveri vaan valehtelee sinulle silmät päästään.