Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
221/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisitte että sanon miehelle? Hän 3i ole oikeasti niin paha, kuin minkä kuvan tästä saatte. Ollaan oltu 20v naimisissa ja ei ole mikään sika eikä narsisti. Nyt vaan tällaista. On selvästi edelleen jollain tasolla ihastunut tähän toiseen ja haluaa tehdä kaikkensa hänen eteen.

Ap

Mene terapiaan ja kokoa siellä itseäsi ja elämääsi. Sinulla on omat rajat täysin hukassa, joten miehesi vie sinua täysin omilla höpötyksillään. Tällaiset isot ongelmat eivät ratkea käden käänteessä. Sinun miehesi on ihastunut toiseen ja hänellä on suhde, mutta tällä hetkellä et pysty ottamaan tuollaista tietoa vastaan. 

En yhdy niihin, jotka maalaavat miehestä narsistia. Läheisriippuvaisen ja hänen puolisonsa välinen dynamiikka on juuri tällaista mitä tässä kuvataan. Ja paranemisprosessi voi viedä vuosia. Parisuhdeterapiaan on varmaan turha mennä, kun mies ei ole rehellinen. Yksilöterapia varmasti auttaa sinua.

Mihin kaikki ystäväsi ja perheenjäsenesi, sukusi ovat kadonneet? Ihminen tarvitsee muitakin ihmisiä kuin puolisonsa.

Mitenpä selität vielä miehen eduksi sen, että tämä uusikin nainen on sitten sekä nuorempi että mielenterveysongelmainen (= helpommin hallittavissa ja manipuloitavissa). 

Onhan tuossa joitakin piirteitä kuten se, että ap:lta ovat ystävät kadonneet. Avainasemassa on kuitenkin se, että itse ymmärtäisi mikä minua liikuttaa ja pitää tässä suhteessa. Varmasti ap on paras henkilö itse huomaamaan terapian edistyessä mistä kaikesta tässä on kyse.

Vierailija
222/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.

On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.

Ap

Ei kyse ole pelkästään ystävyydestä kun kerran ainakin toinen on ihastunut toiseen, olivat tehneet mitä hyvänsä keskenään. Älä kiusaa itseäsi tuollaisen miehen kanssa, vaan eroa. Mikäli mies välittäisi sinusta yhtään, hän ei asettaisi "ystäväänsä" sinun mielenterveytesi edelle.

Ja ei, sinä et ylireagoi ollenkaan. Ei ole normaalia parisuhteessa ylläpitää "ystävyyssuhdetta" ihmiseen, joka ei ole pelkkä ystävä vaan haluaa enemmän. Viimeistään sen, että nainen on ihastunut mieheesi, pitäisi olla miehelle merkki ottaa hänestä etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.

On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.

Ap

Ei kyse ole pelkästään ystävyydestä kun kerran ainakin toinen on ihastunut toiseen, olivat tehneet mitä hyvänsä keskenään. Älä kiusaa itseäsi tuollaisen miehen kanssa, vaan eroa. Mikäli mies välittäisi sinusta yhtään, hän ei asettaisi "ystäväänsä" sinun mielenterveytesi edelle.

Ja ei, sinä et ylireagoi ollenkaan. Ei ole normaalia parisuhteessa ylläpitää "ystävyyssuhdetta" ihmiseen, joka ei ole pelkkä ystävä vaan haluaa enemmän. Viimeistään sen, että nainen on ihastunut mieheesi, pitäisi olla miehelle merkki ottaa hänestä etäisyyttä.

Tämä.

Vierailija
224/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisitte että sanon miehelle? Hän 3i ole oikeasti niin paha, kuin minkä kuvan tästä saatte. Ollaan oltu 20v naimisissa ja ei ole mikään sika eikä narsisti. Nyt vaan tällaista. On selvästi edelleen jollain tasolla ihastunut tähän toiseen ja haluaa tehdä kaikkensa hänen eteen.

Ap

Sano, että hän saa valita kumman eteen haluaa tehdä kaikkensa, sen "ystävänsä" vaiko avioliittonsa eteen. Molemmat eivät onnistu. Jos hän ei suostu valitsemaan, tee valinta hänen puolestaan ja valitse itsesi ja oma terveytesi. Eli ota ero.

Vierailija
225/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehdottaisin, että sanot, että tilanne on sulle tällaisena kestämätön ja miehen pitää valita, haluaako pitää suhdetta toisen naisen kanssa, vai olla sun kanssa. Pyydä, että rehellisesti kertoo sulle myös tunteistaan toista naista kohtaan. Kerro että on aivan kohtuutonta vaatia sua olemaan pettämisen jälkeen tällaisessa tilanteessa. Kerro ettet voi suostua tällaiseen. Pelkään, että miehen reaktio tulee olemaan ikävä, kun alat pitää tällä lailla puoliasi. Toivottavasti erehdyn.

Sitten kehoitan sua itseäsi miettimään, että mitä mies oikeastaan tarkoittaa sillä, että pettäminen olisi ollut itse asiassa sun vika, kun et ole hänen mielestään ollut miehen tukena. On aika rumaa syyttää toista omista virheistään tuolla lailla. Ja muista, että olet tukenut omasta mielestäsi kyllä miestäsi, mutta hän ei ole jostain syystä ole osannut sun antamaasi tukea ja rakkautta arvostaa? Miksi? Olen aika varma, että olet oikeasti ollut myös miehen tukena, hän vain jostain syystä vähättee sua tässä asiassa. Vähätteleekö muissakin asioissa?

Toivottelen voimia ja parempaa vointia

Vierailija
226/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä onneksi todella loistava terapeutti. Minulla on taipumusta tuohon ap:n suuntaan, ennen henkistä kasvuani ja helposti lähden sinne edelleen. Hän osoittaa minulle, mitä haitallisia merkkejä ihmissuhteissani on ja minä otan tuon tiedon vastaan ja prosessoin sitä. 

Ap nyt vaan puolustelee miestään, vaikka sokeakin näkee, että mies käyttäytyy todella paskamaisesti, ei ota vastuuta ja sysää omatkin virheensä ap:n kannettavaksi, joka oikein janoaa niitä kannettavaksi. Mitä enemmän kuormaa, sitä tutummaksi ap tuntee olonsa. 

Ap, olet kuin alkoholisti ja sinulla on valinta. Nyt tai tulevaisuudessa, joka ainoa päivä. Haluatko elää tuota elämääsi vai pyrkiä kohti terveyttä itsellesi ja etenkin lapsillesi. 

Vierailija
227/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että mies asettaa tuon ystävän tunteet sinun tunteittesi edelle. Kyllähän hänen pitäisi ennen kaikkea välittää sinun tunteistasi, eikä vain päättää puolestasi, ettei sinulla ole oikeutta tuntea niin, koska hän ei ENÄÄ aio tehdä mitään.

Vierailija
228/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep itse joskus tulin tällaisen "naimissa" olevan miehen iskemäksi. Ja sille tielle jäin. Aina joku syy miksi ei voi erota tai eronneethan ne kaikki on mutta asuvat yhä yhdessä. Tai mikä nyt edes on lopulta totuus.. veikkaan että heillä on VARMASTI avoin suhde ja mä olen se ainoa typerys tässä. Kun osaisi päästää irti hölmö sydän. Monesti ajatellut ja päättänyt että unohdan koko tyypin,. Mutta ei se ole niin helppoa. Veikkaan että miehellä jo kaksi naista kierrossa tai kolme mutta minkäs teet. . Tyhmä sydän. Ja mä taas olisin niin hölmö, että varmaan suostuisi asumaan kahden naisen ja yhden miehen kodissa lasten kanssa, mutta ehkä se olisi jo liikaa.

En ikinä aiemmin ajatellut toimivani näin, kun olen jo tässä iässä, mutta oma huono kariutunut suhde sai käyttäytymään vastuuttomasti. Enkä enää edes usko koko avioliittoon tai mihinkään vaan kaikki on ihan sama. Kaikki on samaa paskaa ja näillä mennään.

PS. Kannattaa käydä testeissä

Vierailija
229/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan sinisilmäiset pölvästit tarttuvat ilmiselvimpiinkin provoihin ja ruokkivat paskojakin trolleja hövelisti.

Sulla on kyllä aika tapahtumaköyhä elämä jos luulet ettei tällaista oikeasti voi tapahtua.

Vierailija
230/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että sulla on läheisriippuvuutta. Onko sulla ollut sitä omasta takaa jo ennen miestäsi, vai onko tullut vasta olessasi suhteessa hänen kanssaan? Milloin ja miksi näitä muita ongelmia on tullut, uumumus yms?

Kannattaisi myös ehkä vähän perehtyä henkisen väkivallan käsitteeseen ja miettiä, onko teidän suhteessa sellaista? (Peilaan tässä ehkä vähän omia kokemuksiani ja mitä olen myös vierestä katsellut, mitä sellainen voi aiheuttaa. Ei tarkoita, että sulla olisi vättämättä kyse tällaisesta.)

Vierailija
231/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene terapiaan ja kokoa siellä itseäsi ja elämääsi. Sinulla on omat rajat täysin hukassa, joten miehesi vie sinua täysin omilla höpötyksillään. Tällaiset isot ongelmat eivät ratkea käden käänteessä. Sinun miehesi on ihastunut toiseen ja hänellä on suhde, mutta tällä hetkellä et pysty ottamaan tuollaista tietoa vastaan. 

En yhdy niihin, jotka maalaavat miehestä narsistia. Läheisriippuvaisen ja hänen puolisonsa välinen dynamiikka on juuri tällaista mitä tässä kuvataan. Ja paranemisprosessi voi viedä vuosia. Parisuhdeterapiaan on varmaan turha mennä, kun mies ei ole rehellinen. Yksilöterapia varmasti auttaa sinua.

Mihin kaikki ystäväsi ja perheenjäsenesi, sukusi ovat kadonneet? Ihminen tarvitsee muitakin ihmisiä kuin puolisonsa.

Mitenpä selität vielä miehen eduksi sen, että tämä uusikin nainen on sitten sekä nuorempi että mielenterveysongelmainen (= helpommin hallittavissa ja manipuloitavissa). 

En ole koskaan ajatellut asiaa noin. Pidin sattumana ja auttamisen haluna.

Huomenna mies on menossa katsomaan ystävänsä toisen harrastuksen näytöstä. Onko minulla siis teidän mielestä oikeus olla hyväksymättä tätä, vaikka olen itse silloin töissä?

Ap

Vierailija
232/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.

Ei kaikkea tarvitse sulattaa.

Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.

Ap

Kavereitahan saa olla, en tajua ihmisiä, jotka aina epäilevät kaikkea. Olen kavereita eksienikin kanssa, useimpien. MUTTA: onko olemassa jonkinlainen syy, miksi miehesi pitäisi tapailla tuota naista kahdestaan? Olen esitellyt kaikki mieskaverit (naiskaverit myös) miehelleni, ja nyt kun ikää kertyy, vietämme aikaa perheittäin -tunnen eksieni vaimot/ avokit, ja tulemme ihan kivasti toimeen. Jos juttu on viaton, niin tietysti voi joskus sattua, että he tapaavat kahdestaan, koska aikataulut nyt menivät niin, mutta ei ole minkään valtakunnan syytä, miksi heidän pitäisi saada viettää kahdenkeskistä aikaa ihan muuten vaan. Otan joskus kahdenkeskistä aikaa ystävieni kanssa, jos heidän pitää saada puhua jostain tosi henkilökohtaisesta, vaikka oman parisuhteen ongelmista, josta he eivät halua puhua vielä kellekään paitsi läheisimmille ystäville, ei esim. miehelleni joka on heidän kaverinsa, ei sydänystävä. Mutta tämä on poikkeuksellista -yleensä jos ollaan menossa leffaan, kaljalle, piknikille tms, niin kaikki menevät. Tai jos on paljon sinkkuja, niin puolisot jätetään ja mennään kaveriporukalla). Se, että vietetään "deitti-iltoja", eli kahdenkeskistä aikaa säännöllisesti joka on kahdenkeskiseksi suunniteltu, kuuluu pareille. Varsinkin, kun jotain tapahtui jo, niin pitäisi olla ilmiselvää, että kaverit eivät kiehnää tuolla lailla yhdessä. 

Älä välttämättä jätä miestä vielä: jos mielenterveytesi on vähän huonossa hapessa, niin ero, vaikka kurjastakin suhteesta, on sekin stressi. Ja ilman ystäviä -no, melkein kenenkään psyyke ei kestä täydellistä yksinäisyyttä. Ota sen sijaan aloite käsiisi: ota miehestä se seura ja tuki minkä saat, ole täysin itsekäs. Ala tietoisesti rakentaa itsellesi ystäväpiiriä (hätätilassa voit vaikka hakea netistä, et sinä ainoa ystävätön ole). Suhtaudu avoimesti mahdollisuuteen tavata muita miehiä (älä toki petä, mutta voi aina skannailla, mitä on tarjolla). Ota yhteyttä hätätilassa vaikka kaukaisempiin sukulaisiin, tykkää ihmisten sosmed-posteista. Kun sitten levität siipesi (tai mies karkaa tuon toisen naisen mukaan, mikä on valitettavan todennäköistä), et jää tyhjän päälle. 

Vierailija
233/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomenna mies on menossa katsomaan ystävänsä toisen harrastuksen näytöstä. Onko minulla siis teidän mielestä oikeus olla hyväksymättä tätä, vaikka olen itse silloin töissä?

Ap

Kysy miksi vain mies. Voihan sitä harrastuksen esityksiä mennä katsomaan, mutta onko muitakin tämän naisen kavereita tulossa? Jos ei, niin miksei? Eikö ole hänelläkään ystäviä?

Jos mies tosiaan tahallaan hakee naisia, joilla ei ole ystäväpiiriä, niin sehän on sitten ihan oma hälytysmerkkinsä: ystävättömällä ei ole ketään heitä auttamassa tai tarjoamassa neuvoja, hyväksikäyttäjät ilahtuvat sellaisesta ikihyväksi. Yksinäinen on helpoin nakki. 

Vierailija
234/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Todellakin on täysi oikeus olla hyväksymättä! Olisi itse asiassa vähän outoa jos hyväksyisit, eikä tuollainen yhteydenpito tuntuisi tässä tilanteessa kurjalta.

Vierailija
235/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mustavalkoisia kommentteja. Minusta suutelu ei ole NIIN vakavaa, vaikka toki kielii (bu-dum-tsihh) jostain. Onko se sitten heidän välisistä lämpenevistä tunteista vai teidän viilenevistä vai mistä. Me ihmiset olemme monimutkaisia olentoja. Eihän yhdestä suudelmasta kannata laittaa lusikkoja jakoon jos rakastaa toista ja haluaa muuten pysyä yhdessä. Puolisosi sai tilaisuuden olla toisen kanssa (eikä minusta ole ihmeellistä, että tuollainen imartelee ja vie hetkellisesti mukanaan), mutta on tehnyt tietoisen päätöksen pysyä sinun kanssasi ja on päättänyt arvostaa sitä mitä teillä on. Kyllähän sillä pitää olla arvoa.

Oli miten oli. Älä nyt hyvä ihminen ota täältä tukea asiaan. Täältä vain heitetään bensaa tuleen ja paska olo pahenee.

Minusta sinun pitää keskustella asiasta puolisosi kanssa ja miettiä miksi tapahtunut häiritsee sinua niin paljon. Minusta kuulostaa siltä, että sinun olisi hyvä tutkailla omaa itsetuntoasi ja millä olet itsetuntosi rakentanut? Onko itsetuntosi riippuvainen muiden ihmisten mielipiteistä? Miehesi mielipiteestä. Jos hän kertoo avoimesti ja rehellisesti sinulle mitä tapahtui ja mitä itse tuntee, niin eikö sinun ole helpompi luottaa häneen ko. henkilön seurassa. Hänkin on aikuinen ihminen ja sinun pitää luottaa siihen, että hän kykenee tekemään järkeviä ratkaisuja. Sinun on ihan turha yrittää lähteä kontrolloimaan häntä tai pitämään häntä lyhyessä narussa tms.

Ja jos nyt niin kävisi, että hän rakastuu tähän toiseen ja lähtee hänen matkaan, niin menköön. Ajattelet, että omapa on menetyksensä ja sinä pystyt elämään arvokasta elämään ilmankin häntä.

Tsemppiä ja voimaa reflektioon sinulle!

Vierailija
236/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta perhe lisääntyy yhdellä ja sinulla on sister wife.

Vierailija
237/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Heh, mietityttää miten romuna joku nainen on, kun on jopa kaksi harrastusta. Ja apkin kertoo, että punainen tupa ja perunamaa, työt ja lapset. Kun itse olin aikoinaan kriisissä ja oikeesti huonokuntoinen, niin makasin sängyssä, söin lääkkeitä ja tuskin jaksoin roskia viedä. Yksi lapsuuden aikainen miespuolinen ystäväni auttoi ja vei minut syömään ehkä kerran kuukaudessa ja auttoi ostamaan hautakiven läheiselleni. Mutta ei suudeltu ja tuskin halailtiinkaan. Ystävä hädässä tunnetaan, mutta tässä keississä on jotain käsittämätöntä. Mutta kukin tyylillään. 

Vierailija
238/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sulla on oikeus määrittää itse omat rajasi ja millaista kohtelua siedät ja et siedä. Jos mun miehellä olisi joku tuollainen suhde ja se aiheuttaisi meidän välille kitkaa, en hyväksyisi. Ja kyllä aiheuttaisi kitkaa, jos mies olisi suudellut sitä naista ja muutenkin luuhaisi sen kanssa, perheellinen mies!

Vierailija
239/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta perhe lisääntyy yhdellä ja sinulla on sister wife.

Ja toisella, lapset saavat sisaruksen. 

Vierailija
240/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kysy miksi vain mies. Voihan sitä harrastuksen esityksiä mennä katsomaan, mutta onko muitakin tämän naisen kavereita tulossa? Jos ei, niin miksei? Eikö ole hänelläkään ystäviä?

Jos mies tosiaan tahallaan hakee naisia, joilla ei ole ystäväpiiriä, niin sehän on sitten ihan oma hälytysmerkkinsä: ystävättömällä ei ole ketään heitä auttamassa tai tarjoamassa neuvoja, hyväksikäyttäjät ilahtuvat sellaisesta ikihyväksi. Yksinäinen on helpoin nakki. 

Ap on helppo nakki muutenkin.