Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla että on kaiken maailman fyysisiä oireita ja silti olen tutkimusten mukaan terve kuin pukki?!

Vierailija
05.09.2022 |

Huimaa, sattuu, väsyttää, on kipeä olo, ei jaksa mitään. Silti kaikki on niin priimaa, on kuvattu, ultrattu ja otettu labroja. Sisäelinlabratkin kuulemma "huikeat" ikäiselleni. Mitä tässä enää tekee?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tutkimuksessa testattiin jotain sydänlääkettä ja placeboa. Koehenkilöt eivät tieneet kumpaa ottivat. Tämä koehenkilö päätti sitten tehdä it  s e  murhan niillä lääkkeillä ja joutui teholle. En muista mitä kaikkea fyysisiä vakavia oireta hän sai. Kun selvitettiin kumpaa hän oli ottanut niin arvatkaa kumpaa? placeboa. Kun hän sai tämän tiedon, hän toipui kuin salamaniskusta. Ihmismieli on todella kummallinen. 

Vierailija
102/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun mua masentaa just siksi, että haluaisin tehdä asioita mutta en jaksa. :( Lenkille kun lähtee, niin alkaa sattumaan johonkin niveleen niin että pitää hiljentää kävelyksi, jopa ontua. Silmiä särkee ja ovat niin kuivat että ei jaksa autoa ajaa. Väsyttää, koska heräilen öisin ilman syytä. Ei ole reumaa, ei sjögreniä, ei kilpirauhasvaivoja. Silti elämä on todella raskasta. :( ap

Vaihdevuodet? Silmiin saa monenlaisia kosteuttavia tippoja ilman reseptiä. Jos et nuku kunnolla on helposti todella uupunut ja vetämätön olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat ferritiiniarvot ei kyllä nouse yhdellä rautakuurilla. Joskin jos oli oikeen pitkä, niin ehkä sitten. Luultavasti se oli noussut 10-20 yksikköä, ja lääkärin mielestä sitten jo oikeen hyvä. Varmaan kannattaisi koittaa saada se ainakin sataan.

Vierailija
104/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume.

Vierailija
105/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiini mitattu? Liian korkea voi aiheuttaa nivelvaivoja

Vierailija
106/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressiä on kovasti kyllä, ollut jo pitkään. Mutta tiedostan sen, mutta oireeni on ihan todellisia ja tunnen ne kehossani, ei mitään henkistä juttua. Ap

Siinähän sen itse sanoit. Stressi.

Oireet on todellisia mutta ne tulevat stressistä eikä mistään muusta. 

Huomioi mikä lisää tai vähentää stressiä ja tee muutoksia sen mukaan.

Vierailija
107/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ferritiini mitattu? Liian korkea voi aiheuttaa nivelvaivoja

Näköjään oli juu!

Vierailija
108/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni

Vierailija
109/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä tutkimuksessa testattiin jotain sydänlääkettä ja placeboa. Koehenkilöt eivät tieneet kumpaa ottivat. Tämä koehenkilö päätti sitten tehdä it  s e  murhan niillä lääkkeillä ja joutui teholle. En muista mitä kaikkea fyysisiä vakavia oireta hän sai. Kun selvitettiin kumpaa hän oli ottanut niin arvatkaa kumpaa? placeboa. Kun hän sai tämän tiedon, hän toipui kuin salamaniskusta. Ihmismieli on todella kummallinen. 

Ei plasebolääkkeistä voi joutua teholle.

Vierailija
110/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä vehnä pois ruokavaliosta niin häipyy nivelkivut, silmäkipu ja väsymys.

Kokeile edes, et menetä mitään.

Komppaan tätä kans. Itse kokeilin keto-dieettiä painontiputusmielessä ja yllättäen hävisi nippu muitakin vaivoja. Ketoa en enää vaihda mihinkään.

Vierailija
111/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta ei kai sellaista että niveleen sattuu niin ettei sitä voi liikuttaa tai raajaa käyttää? Joku päänsärky ihan eri asia, mutta nivelkipu nyt kyseessä. Ap

Voi se sellaistakin aiheuttaa.

Ihan kaikki on mahdollista stressin takia. Se vaikuttaa ihan kaikkeen aineenvaihdunnasta vastustuskykyyn ja kaikkeen siltä väliltä. Kipujakin se voi aiheuttaa.

Itse sain sydänoireita ja lihoin kovasti stressin takia 😓

Vierailija
112/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä vehnä pois ruokavaliosta niin häipyy nivelkivut, silmäkipu ja väsymys.

Kokeile edes, et menetä mitään.

Komppaan tätä kans. Itse kokeilin keto-dieettiä painontiputusmielessä ja yllättäen hävisi nippu muitakin vaivoja. Ketoa en enää vaihda mihinkään.

Minä sain saman vaikutuksen pätkäpaastolla. Ruokavaliota en muuten vaihtanut. Syön edelleen myös leipää ja karkkiakin.

Pelkkä laihtuminen ei selitä kipujen häipymistä. Olin paljon nykyistä hoikempi silloin kun kivut alkoivat vaivaamaan.

Vierailija
113/132 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 vuotta oli minulla noin, kunnes viime vuonna diagnostisoitiin autoimmuunisairaus uusien riittävän spefisisten oireiden perusteella (kaikki laboratoriokokeet ok tai erittäin hyvät).

Nyt olen sitten saanut toimivia lääkkeitä, kortisonikuuria, Metotreksaattia, biologisia.

mikä sairaus?

Vierailija
114/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi? Punkin purema voi aiheuttaa omituisia oireita vuosienkin päästä.

Vierailija
115/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosi on tutkittu. Asunnon kosteus on tutkittu. Ei voi olla fibro kun ne pisteet ei arista. Mikä vaan nivel saattaa äkkilikkeen tehdessä alkaa sattumaan. Lonkka, olkapää, polvi, jalkapöydän nivel, sormi, ranne...

Kiitos kun tullut näin ihanasti kommentteja! <3 ap

Ei kosteusmittaus kerro yhtään mitään siitä onko hometta vai ei. Eli hyvinkin saatat asua sisäilma ongelmaisessa kämpässä. Ainakin oireesi täsmää

Vierailija
116/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen ja ikää yli 35 vuotta, epäilisin ensimmäisenä esivaihdevuosia. Niitä vaivoja ei Suomessa hoideta. Googlaa perimenopause.

Vierailija
117/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, kroppa on sekaisin enkä enää kehtaa mennä edes lääkäriin, kun kaikki kokeet oli erinomaisia. Ferritiini, verensokeri, reumakokeet jne. Ainoa poikkeus oli folaatti, joka ei nouse edes apteekin lisillä. Muut vitamiinit oli viitearvojen ylärajalla. Vikalista on pitkä, työstä selviytyminen alkaa olla jo ponnistus.

Olen kuolemanväsynyt ja hajamielinen, on kylmä ja tulee vilunväristyksiä, raajat on siniset ja olen vuosia kärsinyt valkosormisuudesta, ihottumaa säärissä ja välillä muuallakin, pulssi tippuu välillä 30 paikkeille välillä paukuttaa levossakin 140 pitkän aikaa, vatsa on vesikuralla jatkuvasti. Niveliä särkee niin, että en saa tartuttua välillä mihinkään ja kävelen varpaillaan jalkapohjakivun takia. Varpaiden kärjistä on osa kovettunut. Paino nousi reilussa viikossa 10 kg jämähtäen siihen, turvotusta etenkin jaloissa. Hermosärkyä käsissä, kaulavarressa ja kasvoissa, niska ja hampaat jo kuvattiin ja siellä ei ole mitään. Vaiva johtuu kuulemma lihaskrampeista. Nukun hyvin muuten, mutta herään usein kolmen aikaan kovaan päänsärkyyn ja auraoireisiin.

Aiemmin sain nivelkipuun kortisonia ja se auttoi myös tuohon sinistymiseen, mutta nyt oireet ovat palanneet. Tuo kortisonin määrännyt lääkäri on kai jo eläkkeellä, hän sanoi kyseessä olevan joku autoimmuunisairaus. Toinen totesi minun olevan kipukroonikko ja käski liikkua enemmän, älykelloni dataa tutkittuaan sanoi minun kuitenkin liikkuvan liikaa. Loput pistää stressin syyksi kun ei löydä muutakaan ja käskevät syömään panadolia kipuihin. Särkylääkettä menee ajoittain kuin leipää, koska en muuten kestä kipuja ja työnteosta ei tule mitään. En voinut lomallakaan yhtään paremmin. Mahdollista stressin aiheuttajaa olen miettinyt, mutta en keksi yhtään syytä kuin korkeintaan sen, että olen kipeä koko ajan ja se haittaa muuta elämää.

Vierailija
118/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-piikit syynä.

Et ole ainoa.

Suurin osa ei vaan tajua syytä vielä.

Vierailija
119/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän lääkekokeisiin osallistumista, enemmän omasta hyvinvoinnista huolehtimista. There you go.

Niin, miten muuten tuollaiset salaiset ja laittomat lääkekokeilut voi pysyä niin salassa tai ainakin niin että niistä ei hiiskuta asianosaiselle vaikka usea tietää. Kai sitten on ok tuollaiset jutut sitten enemmistölle. Melkonen villi länsi Suomikin on.

Vierailija
120/132 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kato mäkin kävin 8 vuotta lääkistä, jotta pääsen sanomaan jollekin: stressi ja vanheneminen.