Miten voi olla että on kaiken maailman fyysisiä oireita ja silti olen tutkimusten mukaan terve kuin pukki?!
Huimaa, sattuu, väsyttää, on kipeä olo, ei jaksa mitään. Silti kaikki on niin priimaa, on kuvattu, ultrattu ja otettu labroja. Sisäelinlabratkin kuulemma "huikeat" ikäiselleni. Mitä tässä enää tekee?
Kommentit (132)
Mitä tahansa tungettu suhun mä sanon: ei stressii, syö terveellisesti, nuku riittävästi.
Ferritiini on liian alhainen edelleen. 60 ei riitä.
Toinen looginen vaihtoehto on hashimoto. Kerro mitkä ne kilpirauhasarvot ovat? Siis tsh, t4v, t3v ja tpoab.
On paljon mahdollista että sulta on katsottu vain tsh ja t4v. Kilpirauhassairaus oireilee usein ennen kuin arvot ovat pois viitteistä. Tpoab paljastaa autoimmuunin. Jos taas tsh lähestyy ylärajaa ja t4v alarajaa, jo se selittää oireilun. Kilpparin huonon toiminnan takana voi olla ferritiini tai sitten autoimmuuni.
Vierailija kirjoitti:
Iho-oirettakin on, olkapäät, pakarat, kyynärpäät ja kasvot kutisevat. Välillä hartiat. Mutta keliakia on verikokeella pois suljettu. Välillä on kipeä kieli. Ap
https://www.duodecimlehti.fi/duo16124
Keliakiaan liittymätön gluteeniherkkyys: mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressiä on kovasti kyllä, ollut jo pitkään. Mutta tiedostan sen, mutta oireeni on ihan todellisia ja tunnen ne kehossani, ei mitään henkistä juttua. Ap
Siinähän sen itse sanoit. Stressi.
Oireet on todellisia mutta ne tulevat stressistä eikä mistään muusta.
Huomioi mikä lisää tai vähentää stressiä ja tee muutoksia sen mukaan.
Samaa mieltä.
Stressi oireilee käsittämättömillä tavoilla. Ja pitkittyessään oireista tulee AINA fyysisiä.
Itse kärsin vuosi sitten eri oireista todella paljon. Ja kärsin edelleen, jos laimin lyön ns. ylläpitohoitoni. Minulle se on sopiva ruokavalio, uni, liikkuminen luonnossa, meditointi, jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne, kroppa on sekaisin enkä enää kehtaa mennä edes lääkäriin, kun kaikki kokeet oli erinomaisia. Ferritiini, verensokeri, reumakokeet jne. Ainoa poikkeus oli folaatti, joka ei nouse edes apteekin lisillä. Muut vitamiinit oli viitearvojen ylärajalla. Vikalista on pitkä, työstä selviytyminen alkaa olla jo ponnistus.
Olen kuolemanväsynyt ja hajamielinen, on kylmä ja tulee vilunväristyksiä, raajat on siniset ja olen vuosia kärsinyt valkosormisuudesta, ihottumaa säärissä ja välillä muuallakin, pulssi tippuu välillä 30 paikkeille välillä paukuttaa levossakin 140 pitkän aikaa, vatsa on vesikuralla jatkuvasti. Niveliä särkee niin, että en saa tartuttua välillä mihinkään ja kävelen varpaillaan jalkapohjakivun takia. Varpaiden kärjistä on osa kovettunut. Paino nousi reilussa viikossa 10 kg jämähtäen siihen, turvotusta etenkin jaloissa. Hermosärkyä käsissä, kaulavarressa ja kasvoissa, niska ja hampaat jo kuvattiin ja siellä ei ole mitään. Vaiva johtuu kuulemma lihaskrampeista. Nukun hyvin muuten, mutta herään usein kolmen aikaan kovaan päänsärkyyn ja auraoireisiin.Aiemmin sain nivelkipuun kortisonia ja se auttoi myös tuohon sinistymiseen, mutta nyt oireet ovat palanneet. Tuo kortisonin määrännyt lääkäri on kai jo eläkkeellä, hän sanoi kyseessä olevan joku autoimmuunisairaus. Toinen totesi minun olevan kipukroonikko ja käski liikkua enemmän, älykelloni dataa tutkittuaan sanoi minun kuitenkin liikkuvan liikaa. Loput pistää stressin syyksi kun ei löydä muutakaan ja käskevät syömään panadolia kipuihin. Särkylääkettä menee ajoittain kuin leipää, koska en muuten kestä kipuja ja työnteosta ei tule mitään. En voinut lomallakaan yhtään paremmin. Mahdollista stressin aiheuttajaa olen miettinyt, mutta en keksi yhtään syytä kuin korkeintaan sen, että olen kipeä koko ajan ja se haittaa muuta elämää.
Soitkö purkista foolihappoa vai folaattia?
Teolliset lisät on yleensä tuota foolihappoa jonka keho sitten muuttaa folaatiksi.
Mutta jos sinulla on MTHFR mutaatio niin voi olla että kehosi ei pysty muuttamaan tuota foolihappoa folaatiksi lainkaan.
Tällöin se foolihappo kertyy vereesi ja alkaa aiheuttamaan haittaa.
Saanko suositella sinulle tätä:
https://www.yliopistonapteekki.fi/solgar-folaatti-metafolin-400-mikrog-…
tuo on siis suoraan folaattimuodossa jonka keho voi käyttää suoraan.
Googlaa lisää tuosta Mthfr mutaatiosta koska jos sinulla on se sinun tulisi välttää tuota foolihappoa kaikissa muodoissa.
foolihappo ja folaatti on siis kaksi eri asiaa vaikka monesti niistä puhutaan että ne tarkoittaisivat samaa.
Ja rikollistakin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän lääkekokeisiin osallistumista, enemmän omasta hyvinvoinnista huolehtimista. There you go.
Niin, miten muuten tuollaiset salaiset ja laittomat lääkekokeilut voi pysyä niin salassa tai ainakin niin että niistä ei hiiskuta asianosaiselle vaikka usea tietää. Kai sitten on ok tuollaiset jutut sitten enemmistölle. Melkonen villi länsi Suomikin on.
No nyt on valmisteilla gmovihanneksia jotka toimivat rokotteen tavoin. Eli se mrna on siellä vihanneksen soluissa. Mieti mitä syöt.
Jodin puute aiheuttaa palelua ja kylmät sormet ja jalat.
Uniapnea.
Etkä ole edes ensimmäinen noilla oireilla jonka tunnen henkilökohtasesti, ja kyseisen dg:n ja siihen ylipainemaskin käytön jälkeen elämän takasin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Jodin puute aiheuttaa palelua ja kylmät sormet ja jalat.
Totta muuten.
Miten se pullo laitettiin?