Helsinkiin avattu naisten kahvila, jossa ei ole häirintää
On siis ihan positiivista, jos ei tarvitse baarissa sietää tuijotusta ja iholle tulevaa käytöstä, mutta
" Ei ole ollut ongelmia. On ollut yksittäinen tapaus, jossa kaksi ihmistä ovat keskustelleet ja toinen on huomannut haluavansa tilanteesta pois, mutta ei ole tiennyt miten, Kantola sanoo."
Miten ennen ihmiset tulivat toimeen toistensa kanssa, jos ei pidetä mahdollisena, että joskus keskustelet jonkun kanssa ja sitten ei olekaan kiva jatkaa keskustelua..?
Kommentit (243)
Eikö naiset sitten häiritse toisiaan?
Mua on nuorena jopa uhkailtu tyttöjengin taholta. Oli aika pelottavaa.
Miksi pitää olla sateenkaariyhteisölle, kun on markkinoitu, että naisille? En käy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naiset sitten häiritse toisiaan?
Mua on nuorena jopa uhkailtu tyttöjengin taholta. Oli aika pelottavaa.
No ei varmaan samalla tavalla kuin miehet naisia? Ja kahvila on erilainen paikka kuin koulun piha.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla sateenkaariyhteisölle, kun on markkinoitu, että naisille? En käy.
Tossahan oli lähtökohta, että lesbonainen kyllästyi siihen, että tavallisessa baarissa/kahvilassa saa epämiellyttävää huomiota. Ja varmaankin trans- ja muunsukupuolisilla ihmisillä samanlainen kokemus.
Noinkohan kaikkia naisia kiinnostaa queer-aiheiset runot, joten olisivat vaan reilusti homokahvila mutta sehän on varmaan liian rajaava termi.
Mikäs siinä jos baari kannattaa. Tehköön vaikka hevosnaisille suunnatun tilan. Hienoa että naisistakin löytyy yrittäjäainesta. Epäilen tosin että tuo on puhtaasti hesalainen juttu ja tuskin tulee muualla kannattamaan.
-Mies-
Aiempina vuosisatoina naisten pääsy julkisiin tiloihin oli paljon rajoitetumpaa kuin nyt -> aikooko nämä lepsot nyt kostaa kaikki naarasihmisten kärsimät pahuudet kieltämättä miehiä tulemasta kahvilaansa?
jos asuisin tuolla päin, niin voisihan sitä huvin vuoksi laittaa ylle pinkin paidan jossa on ponin kuva ja menisin kahvia juomaan. vaikka olen keskivertomies, niin sulautuisin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
[
Tossahan oli lähtökohta, että lesbonainen kyllästyi siihen, että tavallisessa baarissa/kahvilassa saa epämiellyttävää huomiota.
Pysyköön kotonaan, jos katseet ahdistaa?
TRans-woman kirjoitti:
Saanko Trans-naisena mennä tuonne?
Olenko tervetullut?
Saat.
HU:n otsikko on harhaanjohtava. Kahvila on tosiaan suunnattu eri tavoin feminiineille queer-ihmisille.
Somessa olen seuraillut, en ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Tossahan oli lähtökohta, että lesbonainen kyllästyi siihen, että tavallisessa baarissa/kahvilassa saa epämiellyttävää huomiota.
Pysyköön kotonaan, jos katseet ahdistaa?
Tai perustakoot oman kahvilan, kuten nyt tekivät :)
Onhan täällä homobaarejakin.
Johan siitä onkin vähän aikaa, kun Kallion (ehkä Suomen?) ainoa lesbobaari sulki ovensa. Kyllähän sielläkin kävi transnaisia ja jonkin verran miehiäkin. Aika hiljaista vain oli.
Ei kai tuollakaan mitään absoluuttisia kieltoja ole.
Vierailija kirjoitti:
TRans-woman kirjoitti:
Olenko tervetullut?
Saat.
HU:n otsikko on harhaanjohtava. Kahvila on tosiaan suunnattu eri tavoin feminiineille queer-ihmisille.
Somessa olen seuraillut, en ole käynyt.
Eli saako sinne nyt miehet tulla vai ei?
TRans-woman kirjoitti:
Olenko tervetullut?
Tuollahan lukee, että on naisille, sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille.
Saako ujo/estynyt mies mennä sinne, joka kärsii kritiikin pelosta? Olisi ihana esitellä omaa taidetta vailla kritiikkiä ja tuijotusta.
Miten ne aikoo taata, että ei ole häirintää? Eihän sitä tarvitse kuin pari-kolme miestä, jotka tulee sinne ja alkaa ahdistavasti ja seksualisoivasti katsella naisia. Meinaako nuo fem ininiinstit omin voimin poistaa patriarkaalisen alistavan katseen omaavat miehet paikalta vai miten?
Voihan joku muunsukupuoliseksi identifioituvakin häiritä. Ei se katso sukupuolta.
Koko artikkeli
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4816924