Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat, opetelkaa käyttäytymään kaupassa!

Vierailija
21.08.2008 |

Kohta menee hermot. Kaikki varmaan tietää ne äidit, jotka antavat lapsilleen ruokaa kaupasta syötäväksi kauppareissun aikana. Roskat kannetaan sitten kassalle (jos kannetaan...). Normaalia näiden mielestä on myös se, että annetaan muksulle joku "kiva lelu" (esim. joku pehmeä ruokapaketti) järsittäväksi ja sitten kassalla ihmetellään, kuinka se onkin mennyt tuollaiseen kuntoon. Ei sitten viitsitä ostaa sitä, kun ei sitä enää voisi käyttää.

Lisäksi me kassat ollaan aika usein kipeinä, koska ihmiset yskii päin, nuolee sormiaan ja sitten näplää seteleitä, ja sitten vielä saadaan pyöritellä käsissämme kakaroiden limaamia juustopaketteja!

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tana iltana unta, kun tata ketjua lukee, hyvin huvittavaa...

miksi te leipapalaaidit ette varaa etukateen kauppaan JO MAKSETTUA syomista mukaan....

meikalaiselta ainakin loytyy aina laukusta hatavararusinapaketti tai kekseja....

Vierailija
2/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, menette sinne ennen kuin haihattelette kaupan puolelle, ja pikkuörkille munkki turpaan. Eipä ainakaan nälän vuoksi hermoromahdus tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen silloin tällöin antanut lapsille leipäpalan kaupassa

maksamattomasta leipäpaketista yms. Ja olen myös itse

juonut esim. puolenlitran limsapullosta ennen maksamista.

Leipäpussin saa takaisin kiinni ja samoin limsapullon korkin,

joten eipä siinä tuotteen hygieenisyys päälle päin kärsi yhtään.

Pääasia on, että olen aina maksanut jo avatut tuotepakkaukset. Ei tulisi

mieleenkään varastaa eli olla maksamatta, jos on avannut paketin.

Avattu pakkaus on aina ostopäätös!

Tämä sama pätee myös muuten esim. Sloggyn alusvaatteisiin yms.

tuotteisiin, jotka myydään pakateissa. Näitä ihmisiä riittää, jotka

availevat vaate- ja muita paketteja, eivätkä sitten kuitenkaan ota

ja tuotetta. Tällainen käytös on minusta todella ikävää ja

sitä kannattaakin paheksua.

Vierailija
4/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi

mieleenkään varastaa eli olla maksamatta, jos on avannut paketin.

Avattu pakkaus on aina ostopäätös!

Tämä sama pätee myös muuten esim. Sloggyn alusvaatteisiin yms.

tuotteisiin, jotka myydään pakateissa. Näitä ihmisiä riittää, jotka

availevat vaate- ja muita paketteja, eivätkä sitten kuitenkaan ota

ja tuotetta. Tällainen käytös on minusta todella ikävää ja

sitä kannattaakin paheksua.

että avattu paketti on ostopäätös? Ihan vain tiedoksi, että nämä laput ovat laittomia. Ihmisillä on oikeus avata vaatepaketti mm. oikean koon varmistamiseksi. Ja se EI ole ostopäätös. Sr EI myöskään ole ikävävää tai paheksuttavaa vaan kuluttajan oikeus. Ihan sama mitä MIELTÄ sinä tai joku muu siitä on.

Leipäpaketti tms. on luonnollisesti eri asia.

Vierailija
5/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat syödä niin paljon kuin haluat yhden banaanin hinnalla.

Golden rax. prismapuffeeeeeeeeeeee....

Vierailija
6/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan pikkuiselle vaikka banaanin syötäväks jo kaupassa. usein ollaan oltu jo ulkona ja lapsi on sitten kaupassa nälkäinen. punnitsen banaanin ja sitten annan sen tarran kassalle.

Vierailija
7/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän voi huijata vaikka kuinka paljon. Syöttää vaikka koko perheelle banaanit ja viedä vaan yksi hintalappu kassalle. Siis aivan tolkutonta. Me asutaan maalla ja kauppaan kestää ajaa puoli tuntia ja kauppareissuja on kymmenen päivän välein. Kaupassa kestää aina vähintään tunti kun on paljon ostettavaa. Lapset syö ennen kauppareissua ja mitään ei syödä kaupassa. Joskus ehkä kassojen jälkeen tripit mutta ei muuta. En usko edes että on sallittua syödä edes omia eväitä kaupassa. Siis miksei voi mennä vaikka ovien luo syömään tai jotain. Ja tietysti diabeetikot yms. ovat ehkä eri asia mutta heidänkin pitäisi syödä kaupan penkeillä ovien luona eikä kaupassa sisällä missä muut tekee ostoksia.

Vierailija
8/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole käynyt mielessäkään että joku voi vetää siitäkin roskat nokkaan.!!!

Säälittävää jengiä, eikö teillä ole oikeita ongelmia??

Vierailija
9/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan pikkuiselle vaikka banaanin syötäväks jo kaupassa. usein ollaan oltu jo ulkona ja lapsi on sitten kaupassa nälkäinen. punnitsen banaanin ja sitten annan sen tarran kassalle.

Tai no melkein ainakin. Se viinirypäleitä maisteleva mies oli ehkä vielä pahempi.

Siis ilmeisesti olet kotona ja sulla on koko herran päivä mahdollista käydä kaupassa, vaikka suoraan aamupalan jälkeen ja silti menet sinne suoraan ulkoiltuasi lasten kanssa ja siksi annat heille pokkana banaania kaupassa kun ovat raasut nälkäisiä.

Opiskeluaikana kun oli hedelmäosastolla töissä, ihmiset punnitsivat juurikin kolme omenaa ja sitten lisäsivät sinne kaksi lisää. Ei ihme että kauppa siirtyi "punnitus kassalla" systeemiin. Mistä ihmeestä tässä sun tapauksessa kassalla on edes mahdollista arvioida oletko punninnut yhden tomaatin ja sitten syöttänyt muksuillesi kolme banaania. Jostain leipäpaketista pystyy sentään todistamaan, että juu yksi leipä tuli otettua. Vaikka sekin on mielestäni ihan pimeetä!

Vierailija
10/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä sattuu menemään sokerit matalille tai on muuten välipala-aika niin pakko se on kaupassa antaa evästää esim keksiä kärryissä. omaa naposteltavaa on aina mukana.

Vierailija
11/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä sattuu menemään sokerit matalille tai on muuten välipala-aika niin pakko se on kaupassa antaa evästää esim keksiä kärryissä. omaa naposteltavaa on aina mukana.

Niin, siis käsittääkseni sulla on omat varaeväät, mikä on juuri oikein tehty. Ja vaikka ei olisikaan, niin tottakai joku diabetes tai muu terveyttä tai henkeä uhkaava tila on riittävä syy vaikka juoda litran limsaa suoraan kaupassa. Mutta se, että joku syöttää kaupassa välipalan lapsilleen maksamattomilla tuotteilla ihan vaan siitä syystä, että ulkoillessa tuli nälkä, on mielestäni tosi outoa.

Vierailija
12/127 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää alkeellisimmatkin käytöstavat puuttuvan. Suurin osa porukasta luulee vielä, että asiakas on aina oikeassa, mutta näin ei todellakaan ole. Se, että maksaa ei oikeuta sikailemaan.

Ja tosiaan en neljän lapsen äitinä ymmärrä miksi lapsen on syötävä kaupan ruokaa, siis sitä mitä ei ole maksettu. Mekin ollaan menty kauppaan puiston, pitkän reissun päiväkodon ym. jälkeen, mutta koskaan ei ole tarvinut antaa ruokaa kaupassa vasta kuin kassojen jälkeen. Ja kas kummaa vielähän nuo hengissä ovat.

Kylläpä nuo lapset näkevät muutakin röyhkeää toimintaa, mutta aina voi selittää, että TÖRKEÄT tyypit tekee noin ei normaalit ihmiset. Kyllä pienenkin lapsen pitää ymmärtää se, että jos muut tekee jotain, niin se ei oikeuta itseään tekemään tyhmyyksiä.

Tässäkin näkee tän kaikki mulle heti ajattelun. Ja te jotka puolustelette tekoja sillä, että maksatte kuitenkin niin onko tullut mieleen, että helpotatte niiden varastelua joilla ei ole aikomustakaan maksaa

Ainahan voi sanoa, että maksan sitten kassalla....

Vierailija
13/127 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on aina ollut ja lapsille on hyvä tehdä selväksi, että on kahdenlaisia ihmisiä. Sitä roskasakkia, joista juuri tehdään näitä supernannyohjelmia kun eivät pärjää lastensa kanssa kun ovat niin onnettomia nykijöitä.

Sitten on tavallisia ja ihan kunnollisia ihmisiä. jotka tietävät, mitä tehdään ja miten pärjätään elämässä. Siihen ei kuulu myymälävarkaudet ja muut, mistä jää merkintä nuorenkin rekisteriin.

Harmi vain kun tuo roskasakki sikiää niin paljon. Mutta onneksi aina luonto jotenkin hoitaa tämän asian pois ja selviytyjät pärjäävät viemään maailmaa eteen päin.

Vierailija
14/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten kaikenlaista tahmapaskaa ja roskia, kun tuollaisia moukkia on.

Vierailija
15/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän. olen antanut lapselle kaupassa banaanin ja pillimehunkin. itse olen juonut lähdevettä ennen maksua. mutta tämä ei ole tapana vaan käyn lasten kanssa isossa marketissa jossa kuluu se tunti (käydään kerta viikkoon) eikä meillä ole autoa joten matkaan kotiovelta takas voi mennä jopa 3t! Lapselle on tullut iso nälkä/jano ja tälläsellä hetkellä kun jo itkee olen antanut sen banaanin tai pillimehun. Myös itelle on tullut kauhea jano ostosten alkupäässä ja olen juonut pullovettä ennen maksua se oli yhden kerran se. Ja tuolle känkkäränkkä 10kk joka inhoaa kauppaa ja kärryissä oloa ja antaa kaikkien sen kuulla olen antanut jotain pakettia tutkittavaksi että olisi edes hetken hiljaa.

Vierailija
16/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pillimehu on sen kaupan eikä äidin käsilaukusta jo maksettu kotoa mukaan napattu?! ja sitten jos lapselle ei anneta syötävää tai tutkittavaa valitetaan kuinka ne pitää meteliä!

Vierailija
17/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi työikäisiä olen kyllä nähnyt irtokarkkipussien kanssa, mutta aika harvinaista tuollainen lasten syöttäminen taitaa olla?

Vierailija
18/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi ei kyllä todellakaan syö kaupassa! ei tulis mieleenkään. kun oli pienenpi, mulla ol iaian joku ruisleipä laukussa minkä sitten matkalla voi antaa jos tulee sellanen hätä, ja vesipullo.

miksi 3vuotias saisi syödä ennen maksamista, ei saa kukaan muukaan. voisin veikata, että te jotka annatte lapsienne syödä sen leivän palan ja pillimehun ennen kassoaj, katsoisitte varmasti pahalla 13vuotiasta joka kulkee pitkin kauppaa vaikka sipsejä ja limua vetäen

Vierailija
19/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassalla kesätöissä kaupassa, joka sijaitsi hyvällä alueella pk-seudulla. Eipä tullut tällaisia tapauksia asiakkaiksi, jotka olisivat syöneet tai käyttäneet tuotteita ennen maksamista.

Sitten seuraavana kesänä olin töissä toisessa kaupassa huonommalla alueella ja kyllä huomasi eron. Monet maksoivat kassalla avattuja tuotteita eivätkä selitelleet mitään.

Kaikilla ei ole tapoja, ei voi vaatia kauhalla kun on lusikalla annettu.

Vierailija
20/127 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin vaikea joillaki tajuta, et voihan toki sinne veskaan varata rusinapaketin jne. vrt. automatka..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi