Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emännätön elämä, ei oo herkkua

Vierailija
04.09.2022 |

nytkin kuumensin mikrossa nakkeja. t.M36

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emäntä on sanana niin vastenmielinen, että enpä huolisi miestä, joka emännäksi kutsuu. En tykkää myöskään muija-sanasta.

Osassa Suomea emäntä on ihan normaali ja pikemminkin lämminhenkinen nickname kuin jokin antifeministinen loukkaus.

Taitaa riippua koulutustasosta. Korkeakoulutetut harvemmin puhuvat emännästä tai isännästä.

Vierailija
62/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emäntä on sanana niin vastenmielinen, että enpä huolisi miestä, joka emännäksi kutsuu. En tykkää myöskään muija-sanasta.

Osassa Suomea emäntä on ihan normaali ja pikemminkin lämminhenkinen nickname kuin jokin antifeministinen loukkaus.

Ei ole mikään mukava lisänimi. Emäntä. Vähän kuin vastuussa ruuanlaitosta ja kodinhoidosta. Mummo sanoi miestään ukoksi. Sekin kuulosti korvaan pahalta. Ukko ei ollut minun vaarini, koska vaari oli kuollut jo paljon ennen syntymääni.

No meillä juurikin sanotaan emäntä, akka ja ukko. Ja kaikella rakkaudella. Itse olen kutsunut tyttöystäviäni ala-asteelta asti emänniksi.

M37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää emäntä paistoi uunissa nakkeja ja ranskalaisia. Itsekin haaveilen emännästä, joka kokkaisi ja siivoisi täällä.

N41

Vierailija
64/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juri keskustelin yksin asuvan miehen kanssa samasta asiasta,yksin asuvana naisena. Kummatkin todettiin kaikkeen tottuu .Hän asunut yksin 21v.ilman vaimoa.Tytär mutti pois joku 4-5v,sitten häneltä. Minä noin 25 v. Joten varmaan alkaisi toinen henkilö taloudessa todella ärsyttää.Yksistään tällä kun lukee hirveitä juttuja miehistä naiset aina valittaa.Ilolla yksin naisena,ilman miehen raha kukkaroa köyhänä.

Vierailija
65/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun emäntä haaveilee Siivoojasta! Meikä viä boheemi luonne niin kaaos pn pikku selviö. Onneks meillä on hirvittävä koko ja voimaero niin olen turvassa.

Vierailija
66/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen juri keskustelin yksin asuvan miehen kanssa samasta asiasta,yksin asuvana naisena. Kummatkin todettiin kaikkeen tottuu .Hän asunut yksin 21v.ilman vaimoa.Tytär mutti pois joku 4-5v,sitten häneltä. Minä noin 25 v. Joten varmaan alkaisi toinen henkilö taloudessa todella ärsyttää.Yksistään tällä kun lukee hirveitä juttuja miehistä naiset aina valittaa.Ilolla yksin naisena,ilman miehen raha kukkaroa köyhänä.

Minä olen aina kokenut sen ärsyyntymisvaiheen ja sitten sen seestymisvaiheen. Itse olen yrittänyt muistaa mistä ihmeestä se riita syntyi kun se oikeasti olikin tunteiden tappurointia. Nykyään voi jo ennustaa minuutilleen riidan keston.

Vierailija
67/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinelävä setämies moi, opettele tekemään ruokaa! ei siihen mitään "emäntää" tarvii , ihmekkään että oot ikisinkku. ei ketkään halua kontoilleen ottaa mieslasta, joka ei osaa ees ruokaa tehdä

Vierailija
68/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita äidillesi ja pyydä häntä tuomaan lihapullia ja perunamuusia ja vaikka pesemään kalsarisi siinä samalla. Kyllähän nakkien syöminen alkaa varmasti jo tympiä

Samalla voi ottaa pienet nussuttelutkin.

Vierailija
69/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se emäntä miehen elämää helpottaa. Monilla näin, että nainen päävastuussa kodista. Minulle se sopii; mies laittaa ruokaa, siivoaa ym. mutta ei tee sitä yhtä hyvin kuin minä. Siivoan, leivon ja laitan ruokaa mielelläni. Mies kehuu ja arvostaa.

Toisaalta meidän taloudessa paljon on miehen kontolla; kaikki korjailu-ja pihahommat, remontit, puiden teko, sähkösopimusten/talolainan kilpailutukset/tutkimiset, lihan metsästys ja pyytäminen talouteen (emme osta ollenkaan kaupasta.) Näissä minä sitten olen apulaisena. Kehun ja arvostan mieheni osaamista.

Näin meillä maalla.

Vierailija
70/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/71 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle miehet ovat aina merkinneet pelkkää lisärahanmenoa. Turhaa uneksit, että suhteessa hyötyisit miehen kukkarosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän