Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi turkulaisilla on tapana koko ajan kettuilla?

Vierailija
04.09.2022 |

Tätä tapahtuu aina nimenomaan turkulaisten taholta. Tulee sellainen olo että minusta ei pidetä, kun joka lause sisältää kettuilua ihan kunnolla. Onko tämä siellä jokin tapa vai eikö ne vaan pidä minusta, kuten alun perin ajattelinkin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä kehittää vähän huumorintaju.

Vierailija
2/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon hep, sinä ravistelet jalkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vai??

Vierailija
4/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on junttien tapa olla. Ei osata levittää iloa ja hyvää mieltä, vaan ollaan pakkomielteisen huolissaan omasta asemasta ja pönkitetään huonoa itsetuntoa minkä ehditään. Ei tajuta, että jokainen ilahtuu kivoista sanoista, kun ei ole sellaiseen ylellisyyteen totuttu.

Onko muualla suomessa muka erilaista?

Vierailija
5/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meil lasketa, kyl kaks ottaa saa.

Vierailija
6/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on sellainen ilmapiiri, että he tarkkailevat koko ajan syitä, mistä voisivat hiljaa närkästyä ja sitten kuittaillaan.

Asuin Turussa lähes 20 vuotta ja melkein menin piloille.

Vierailija
7/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta ne hevosetkin potkii. "Et sää mittää vähä kännis ol? Sää ole aiva lärvä! Mennää samoil saranoil pubisse sissä, ettei saranak kulu. Mää tarjo, ei sul kummiska mittä raha ol! Vanha pummi!"

Vierailija
8/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on junttien tapa olla. Ei osata levittää iloa ja hyvää mieltä, vaan ollaan pakkomielteisen huolissaan omasta asemasta ja pönkitetään huonoa itsetuntoa minkä ehditään. Ei tajuta, että jokainen ilahtuu kivoista sanoista, kun ei ole sellaiseen ylellisyyteen totuttu.

Juuri näin. Paradoksaalista, että näin ihana vanha kulttuurikaupunki ja sivistyksen kehto on täynnä näin moukkamaisesti käyttäytyviä "kuittailijoita" jotka kääntävät sun sanomiset täysin päälaelleen, ja kutsuvat sitä huumoriksi. En minä ainakaan ymmärrä ilkeilyä mitenkään humoristiseksi tai hauskaksi. Ja kaiken huipuksi jotkut paikalla olleet turkulaiset itse myöntävät, että aika pahasti tuokin sulle sanoi, esim. työympyröissä kun ollaan oltu.

Ylipainostakin saadaan "huumoria" joillain sanakäänteillä, ja lopuksi sitten se vakio "et kai sää ny suuttunut ja ittees ottanu"? (En osaa murretta, vaikka olen vuosikymmeniä asunut täällä, enkä halua oppiakaan niin kammottavaa sekin, ihmisten lisäksi). Onneksi pääsin eläkkeelle, ei tarvitse olla enää missään tekemisissä.

Olen asunut useissa kaupungeissa, alkaen lapista Helsinkiin, ja kaikkien kanssa aina tullut toimeen, näiden kanssa ei onnistu vaikka kuinka yrität. Joku mukava silloin tällöin osunut kohdalle, harvinaisia tapauksia.

Vierailija
9/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Paradoksaalista, että näin ihana vanha kulttuurikaupunki ja sivistyksen kehto on täynnä näin moukkamaisesti käyttäytyviä "kuittailijoita" jotka kääntävät sun sanomiset täysin päälaelleen, ja kutsuvat sitä huumoriksi. En minä ainakaan ymmärrä ilkeilyä mitenkään humoristiseksi tai hauskaksi. Ja kaiken huipuksi jotkut paikalla olleet turkulaiset itse myöntävät, että aika pahasti tuokin sulle sanoi, esim. työympyröissä kun ollaan oltu.

Ylipainostakin saadaan "huumoria" joillain sanakäänteillä, ja lopuksi sitten se vakio "et kai sää ny suuttunut ja ittees ottanu"? (En osaa murretta, vaikka olen vuosikymmeniä asunut täällä, enkä halua oppiakaan niin kammottavaa sekin, ihmisten lisäksi). Onneksi pääsin eläkkeelle, ei tarvitse olla enää missään tekemisissä.

Olen asunut useissa kaupungeissa, alkaen lapista Helsinkiin, ja kaikkien kanssa aina tullut toimeen, näiden kanssa ei onnistu vaikka kuinka yrität. Joku mukava silloin tällöin osunut kohdalle, harvinaisia tapauksia.

Miksi ihmeessä olet asunut vuosikymmeniä siellä, jos se tuntuu noin pahalta?

Vierailija
10/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on tarve kettuilla turkulaisille?

Vierailija
11/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet asunut vuosikymmeniä siellä, jos se tuntuu noin pahalta?

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin tyhmä ihminen? Se aiheuttaa mm. tuollaista.

Vierailija
12/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kiva kesäkaupunki, mut ihmiset on siellä ilkeitä kiusaajia joten onneks ei tarvi mennä sinne enää :(

Vierailija
13/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se ihmisten kanssakäyminen Euroopassa on. Kaikesta ei tarvitse närkästyä, ja toinen osapuoli odottaa että vastaat jotain tilanteeseen näpäkästi sopivaa.

Vierailija
14/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se ihmisten kanssakäyminen Euroopassa on. Kaikesta ei tarvitse närkästyä, ja toinen osapuoli odottaa että vastaat jotain tilanteeseen näpäkästi sopivaa.

Asun englannissa ja täällä ei kyllä olisi yhtään kaveria jos jos kiusaisi muita. Jopa banter on asiallisempaa...

Vierailija
15/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä yhtään sitä tyyliä et lytätään keskustelukumppania ja koitetaan pudottaa laudalta. Ja muka vielä huumoria moinen. Pyh.

Vierailija
16/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään turkulaista.

Vierailija
17/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun englannissa ja täällä ei kyllä olisi yhtään kaveria jos jos kiusaisi muita. Jopa banter on asiallisempaa...

Britit ovat tunnetusti verbaalisesti lahjattomia;)

Vierailija
18/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset on tyhmiä. Ne ilmeisesti kasvatetaan jotenkin kieroon.

Vierailija
19/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on sellainen ilmapiiri, että he tarkkailevat koko ajan syitä, mistä voisivat hiljaa närkästyä ja sitten kuittaillaan.

Asuin Turussa lähes 20 vuotta ja melkein menin piloille.

Tuttu muutti juuri kesällä Turkuun ja kehuu turkulaisia mukaviksi ja puheliaiksi, yllätyin kun oli pahaa vain turkulaisista kuullut. Olisko niin, että peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
20/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britit ovat tunnetusti verbaalisesti lahjattomia;)

Olipa hölmö kommentti, kun he nimenomaan ovat lahjakkaita ja tunnettuja nokkelista jutuistaan... ilmeisesti tuo nikkaus ja ilkeä, epätosi kommentti on jotain turkulaishuumoria.

Vaikutat tyhmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä