Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi turkulaisilla on tapana koko ajan kettuilla?

Vierailija
04.09.2022 |

Tätä tapahtuu aina nimenomaan turkulaisten taholta. Tulee sellainen olo että minusta ei pidetä, kun joka lause sisältää kettuilua ihan kunnolla. Onko tämä siellä jokin tapa vai eikö ne vaan pidä minusta, kuten alun perin ajattelinkin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudesta ne hevosetkin potkii. "Et sää mittää vähä kännis ol? Sää ole aiva lärvä! Mennää samoil saranoil pubisse sissä, ettei saranak kulu. Mää tarjo, ei sul kummiska mittä raha ol! Vanha pummi!"

Tuossa nyt on monta murrevirhettä, mutta siitä loistaa että olet turkulaisen mielestä hänen hyvä ystävänsä.

Vierailija
22/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin. Siksi itse livistin lopulta Turusta Helsinkiin ja oli kyllä paras päätös minkä olen eläissäni tehnyt. Täällä on ihmiset paljon avarakatseisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turkulaisillE on tapana kettuilla?

Vierailija
24/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se ihmisten kanssakäyminen Euroopassa on. Kaikesta ei tarvitse närkästyä, ja toinen osapuoli odottaa että vastaat jotain tilanteeseen näpäkästi sopivaa.

Asun englannissa ja täällä ei kyllä olisi yhtään kaveria jos jos kiusaisi muita. Jopa banter on asiallisempaa...

Britit ovat tunnetusti verbaalisesti lahjattomia;)

Olipa hölmö kommentti, kun he nimenomaan ovat lahjakkaita ja tunnettuja nokkelista jutuistaan... ilmeisesti tuo nikkaus ja ilkeä, epätosi kommentti on jotain turkulaishuumoria.

Vaikutat tyhmältä.

Yleisesti on tiedossa, että britit ovat verbaalisesti lahjakkaita, ehkä se on sitä turkulaishuumoria, jolla testataan toisen älykkyyttä, mites sun kävi?

Ehkä se tulee äidinmaidossa kun alakoululainen poikani kysyi, miksi toiset selittävät vitsinä, siinähän se hauskuus menee.

Vierailija
25/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetapa vain on sellainen, että kuulostaa negatiivisesta. Ei sunka sul kaffet ole?!

Vierailija
26/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi turkulaisillE on tapana kettuilla?

Kateellisia ovat.

Vierailija
27/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin. Siksi itse livistin lopulta Turusta Helsinkiin ja oli kyllä paras päätös minkä olen eläissäni tehnyt. Täällä on ihmiset paljon avarakatseisempia.

Pidetäänkö turkulaisia vankeina vai mistä tässä on kysymys? Aloittaja on asunut siellä vuosikymmeniä, vaikka ei viihdy ja toinen kirjoittaja kertoo lopulta livistäneensä sieltä. Mikä estää normaalin muuton pois Turusta?

Vierailija
28/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö turkulaisia vankeina vai mistä tässä on kysymys? Aloittaja on asunut siellä vuosikymmeniä, vaikka ei viihdy ja toinen kirjoittaja kertoo lopulta livistäneensä sieltä. Mikä estää normaalin muuton pois Turusta?

Itse ainakin koin olevani tavallaan ns vankina siellä, koko lapsuuden halusin muuttaa sieltä pois mutta vanhemmat eivät suostuneet. Siksi käytin termiä livistää kun heti kun tuli tarpeeksi ikää ja sain tarvittavat rahat kasaan niin lähdin sieltä vähin äänin

Vierailija
29/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa on sellainen ilmapiiri, että he tarkkailevat koko ajan syitä, mistä voisivat hiljaa närkästyä ja sitten kuittaillaan.

Asuin Turussa lähes 20 vuotta ja melkein menin piloille.

Tuttu muutti juuri kesällä Turkuun ja kehuu turkulaisia mukaviksi ja puheliaiksi, yllätyin kun oli pahaa vain turkulaisista kuullut. Olisko niin, että peiliin katsomisen paikka.

Todennäköisesti ei ole tutustunut heidekeniläisiin vaan junantuomiin.

Vierailija
30/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielenkiintoista että haukutte turkulaisia tyhmiksi ja murretta hirveäksi ja sitten ihmettelette että teihin suhtaudutaan vähän nuivasti.

Vierailija
31/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse turkulainen, enkä ikinä kettuile kenellekään. Lopen kyllästynyt olen siihen, että turkulaisille aina irvaillaan ja haukutaan.

Vierailija
32/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se ihmisten kanssakäyminen Euroopassa on. Kaikesta ei tarvitse närkästyä, ja toinen osapuoli odottaa että vastaat jotain tilanteeseen näpäkästi sopivaa.

Asun englannissa ja täällä ei kyllä olisi yhtään kaveria jos jos kiusaisi muita. Jopa banter on asiallisempaa...

Britit ovat tunnetusti verbaalisesti lahjattomia;)

Olipa hölmö kommentti, kun he nimenomaan ovat lahjakkaita ja tunnettuja nokkelista jutuistaan... ilmeisesti tuo nikkaus ja ilkeä, epätosi kommentti on jotain turkulaishuumoria.

Vaikutat tyhmältä.

Yleisesti on tiedossa, että britit ovat verbaalisesti lahjakkaita, ehkä se on sitä turkulaishuumoria, jolla testataan toisen älykkyyttä, mites sun kävi?

Ehkä se tulee äidinmaidossa kun alakoululainen poikani kysyi, miksi toiset selittävät vitsinä, siinähän se hauskuus menee.

Vitsinkertojan ei tulisi selittää vitsiään. Jos sellaista joutuu tekemään on vitsi vain huono.

Toinen juttu onkin sitten palstan äly. En lähtökohtaisesti pidä palstalla kirjoittavia älykkäinä, enkä kommentoi täällä todistaakseni että olen ratkaissut jonkun turkulaisten älytestin. Aika paksua, melkein naurattaa sun hölmöys.

Vierailija
33/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos aloittajalla on ollut kielteisiä kokemuksia turkulaisista. On kuitenkin hyvä muistaa, että monet ovat tulleet tänne muualta maasta työn tai opintojen perässä. Joka viides turkulainen on opiskelija, heidänkin joukossaan paljon toispaikkakuntalaisia. Muunkielisiäkin on paljon, oliko se nyt 12%.

Siihen aikaan kun meidän perhe katseli Uutisvuoto-ohjelmaa, Jari Tervo kertoi joka kerta jonkin turkulaisvitsin. Miksi nimenomaan turkulaisvitsin, eikä koskaan esim. tamperelais-, helsinkiläis- tai kajaanilaisvitsiä - en tiedä.  Savolaisista ja saamelaisistahan on kielletty vitsailemasta, menneitä ivailuja on pyydetty anteeksikin.    - Kesällä tuli telkkarista koulunuorisolle suunnattu ohjelma. Kerran lapset menivät nuoren TV-toimittajan mukana Turkuun. He kysyivät tietä johonkin turistikohteeseen ja saivat neuvot. Toimittaja sanoi

sitten lapsille: "Olivat ihan mukavia, vaikka olivatkin turkulaisia."  - Yleistä naurua.

Onkohan mediallakin ollut jotain vaikutusta Turun imagon muodostumiseen? Väitän, että täällä on paljonkin mukavia ihmisiä, jopa tuntemattomien kanssa olen jutellut leppoisasti turuilla ja toreilla ja kauppatorin kahviloissa.  Eivät kai esim. Matti ja Teppo, Jethro tai Janne Porkka ole ikäviä ja pahantahtoisia ihmisiä?

Vierailija
34/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset ja savolaiset ovat Suomen kauheimpia ihmisiä juuri tästä syystä. Elämäni paras ratkaisu oli muuttaa Turusta Tampereelle, jossa sentään on rento meno.

Vierailija
35/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mielenkiintoista että haukutte turkulaisia tyhmiksi ja murretta hirveäksi ja sitten ihmettelette että teihin suhtaudutaan vähän nuivasti.

Yhtenä päivänä kun istuin bussissa, siihen nousi pysäkiltä naismatkustaja, joka istui takanani olevaan penkkiin. Hän kysyi ikkunapaikalla istuvalta: "Saako tähän istua? Nämä turkulaiset kun ovat niin koppavia..." Sitten hän kertoi, että oli vasta vähän aikaa asunut Turussa, eikä viihtynyt yhtään. Vieressä turkulainen (ilmeisesti) jutteli ihan leppoisasti matkan ajan,

kunnes torille tultiin. Minulle tuli vähän paha mieli, syntyperäinen turkulainen kun olen. Ajattelin, että jos

aloittaa keskustelun moittimalla, niin on vaikea herättää myönteistä vastakaikua siinä kuulijassa. Jos itse menen vaikka lomareissulle vieraalle paikkakunnalle, niin koetan keksiä jotain mukavaa sanottavaa siitä paikkakunnasta/asukkaista. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, kuten sananlasku sanoo.

Vierailija
36/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä syrjittiin, haukuttiin ja pilkattiin ilman mitään järkevää syytä Turussa n. 15 vuoden ajan, lähes päivittäin. Anteeksi nyt sitten jos loukkaa jotakuta mutta valitettavasti minulla ei ole ainakaan syntyperäisistä turkulaisista mitään hyvää sanottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi