Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulle soitetaan, että lapsesi on koulussa kaatunut ja lyönyt päänsä saaden aivotärähdyksen, lähdetkö sairaalaan heti vai usean tunnin kuluttua?

Vierailija
04.09.2022 |

Mikä on prioriteettisi, oma lapsesi vai työsi?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, joku lentäjä kääntää koneen ympäri ja tiedottaa matkustajille että sori, mtta lapsi on nyt tärkeämpi...

Vierailija
22/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi, jätän hoitolapset yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin koulua 20 kilsan päässä kylästä josta kulki busseja tunnin välein.

Eli ei se mun kotiäitikääb minnekään päässyt yleensä pariin tuntiin.

Vierailija
24/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sille aivotärähdykselle pitäisi sairaalassa tehdä?

Olen sh ja meille kyllä lähetetään lapsia, jotka ovat lyöneet päänsä esim kaatuessaan asfalttiin.

Tutkitaan, ettei mitään vakavampaa vammaa ole tullut, päävammat voivat olla kohtalokkaita.

Nyt puhuttiin aivotärähdyksestä, ei epämääräisestä päävammasta.

Vierailija
25/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen juuri menossa suorittamaan leikkausta niin en pystyisi heti lähtemään.

Terv: Kirurgi

Vierailija
26/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille koulusta kukaan soittaisi, että lapsi sai aivotärähdyksen, koulussa ei ole lääkäriä koko ajan paikalla. Saisin soiton, että lapsi on viety sairaalaan ja joku aikuinen on tietenkin siellä hänen kanssaan. Menee 8-12 tuntia ennen kuin lasta edes tutkitaan, joten pyydän sen saattavan aikuisen numeron, soitan hänelle ja varmistan tilanteen. Tarkistan myös sen, onko hänellä mahdollisuus olla lapsen kanssa miten pitkään ja lupaan korvata vaivannäkönsä. Menen itse paikalle vasta töiden jälkeen, otan mukaan evästä ja juotavaa. Tulee taas pitkä yö lääkäriä odotellessa.

Vierailija
27/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mihinkään. Vastaan että väärä numero, minulla ei ole lapsia.

Vierailija
28/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi, kyllä ne lasten teholla pärjää alimiehityksellä

Vierailija
29/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meille koulusta kukaan soittaisi, että lapsi sai aivotärähdyksen, koulussa ei ole lääkäriä koko ajan paikalla. Saisin soiton, että lapsi on viety sairaalaan ja joku aikuinen on tietenkin siellä hänen kanssaan. Menee 8-12 tuntia ennen kuin lasta edes tutkitaan, joten pyydän sen saattavan aikuisen numeron, soitan hänelle ja varmistan tilanteen. Tarkistan myös sen, onko hänellä mahdollisuus olla lapsen kanssa miten pitkään ja lupaan korvata vaivannäkönsä. Menen itse paikalle vasta töiden jälkeen, otan mukaan evästä ja juotavaa. Tulee taas pitkä yö lääkäriä odotellessa.

aina ei ole ihmisä jotka pystyy lähtemään vaan lapsi lähetään yksin

Vierailija
30/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai heti, mutta päikyn tädit ei aina ymmärrä että mami tai daddy voi olla vaikka tunnin matkan päässä, joten heti ei voi olla paikalla vaikka haluaisi. Itsekin kuullut jotain marmatusta kun tullut soitto jostain kuume 37,1 ja maininnut että olen kaukana, joten siellä vasta tunnin kuluttua.

Daddy oli kerran kyllä vähän hassu kun oli lähempänä ja lupasi mennä hakemaan, mutta ei mennytkään heti, kun oli kokkaamassa.

Tai ei siis tuokaan niin paha eli ei tarvitse ruuan laittoa pahasti jättää kesken, joten tuolloinkaan ei ollut mikään flunssaa vakavempi, mutta noloa oli kun ensin lupasi mennä heti ja olin ilmoittanut jo että on siellä 15 min kuluttua ja 45 kuluttua tulee soitto että ei ole haettu.

Vierailija
31/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin selvinpäin, niin lähtisin heti. Todennäköisesti en pääsisi lähtemään ainakaan kymmeneen tuntiin.

Vierailija
32/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Tietysti lapsen luokse välittömästi. Mikään työ ei ole niin tärkeä. Eikä kukaan ole korvaamaton.

Sellainen vanhempi, joka asettaa työnsä etusijalle, ajattelee, että se oma lapsi ei ole korvaamaton. Tällaisia valitettavasti löytyy. T. Se sama sh.

On aloja, joista ei vain lähdetä ihan sekunnissa ja onhan lapsi jo hyvässä hoidossa sairaalassa muutenkin, kyllä te sairaalassa osaatte lasta paremmin auttaa kuin lapsen vanhemmat.

Lähtisitkö siis itse sekunnissa hakemaan omaa lastasi, kesken jonkun toisen päävammaisen lapsen hoitamisen?

Vierailija
33/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Tietysti lapsen luokse välittömästi. Mikään työ ei ole niin tärkeä. Eikä kukaan ole korvaamaton.

Sellainen vanhempi, joka asettaa työnsä etusijalle, ajattelee, että se oma lapsi ei ole korvaamaton. Tällaisia valitettavasti löytyy. T. Se sama sh.

Kaikki vanhemmat ei ole sen koulun vieressä töissä.

Työssäkäyntialue on liki sata kilsaa ja moni kulkee julkisilla jotka ei myöskään kulje joka minuutti.

No tässä kysyttiin nyt lähtisitkö, eikä että olisitko heti perillä. Vaikka menisi tunti tai kaksi matkaan, niin se on eri asia, kuin että lähtee vasta työajan loputtua, tai salitreenin valmiiksi saamisen jälkeen.

Itseltäni kysyttiin kun lapsi vietiin ambulanssilla ja itse olin töissä, että tuleeko ambulanssi hakemaan mut matkan varrelta, vai tulenko sairaalaan suoraan. Itse valitsin tässä sairaalan, koska halusin priorisoida sen, että ambulanssi pääsee sinne mahdollisimman pian.

Vierailija
34/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aina ei ole ihmisä jotka pystyy lähtemään vaan lapsi lähetään yksin

Koulussa ei oikein voida toimia noin eli lähettää lasta sairaalaan ilman saattajaa tai vanhempaa, jos kyseessä ei ole selkeästi hengenvaarallinen tilanne.

Vierailija
35/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko kyseessä toivottu lapsi vai se toinen.

Vierailija
36/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan on tämä joku aikuinen, joka on paikalla?

Vierailija
37/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kuuluu soittaa tukiverkkoasi läpi ja järkätä joku lapsesi luokse, jotta mahdollinen koulun työntekijä pääsee hoitamaan omaa työtään tai kotiin työpäivän päättyessä.

Vierailija
38/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, pysäytän junan heti ja lähden taksilla kohti sairaalaa.

T: veturinkuljettaja

Vierailija
39/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin tuossa tapauksessa heti kun pystyisin. Ensin pitäisi ilmoitella töissä, että menen ja siirrellä työt jollekin toiselle. En vaan pudottaisi hanskoja ja kävelisi ulos ovesta. Lapsi on kuitenkin jo saamassa parasta mahdolllista hoitoa ja valvonnassa, joten mikään tulipalokiire paikalle ei ole.

Jos lapsi olisi taas yksin loukkaantuneena jossain tai muussa akuutissa hädässä niin en sekuntiakaan miettisi vaan lähtisin apuun saman tien. 

Vierailija
40/95 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sille aivotärähdykselle pitäisi sairaalassa tehdä?

Olen sh ja meille kyllä lähetetään lapsia, jotka ovat lyöneet päänsä esim kaatuessaan asfalttiin.

Tutkitaan, ettei mitään vakavampaa vammaa ole tullut, päävammat voivat olla kohtalokkaita.

Nyt puhuttiin aivotärähdyksestä, ei epämääräisestä päävammasta.

Typerä vastaus sulla, pakkohan se on tutkia ennekuin tietää onko aivotärähdys! Päävamma on epämääräinen niinkauan kunnes on tutkittu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi