Jos sinulle soitetaan, että lapsesi on koulussa kaatunut ja lyönyt päänsä saaden aivotärähdyksen, lähdetkö sairaalaan heti vai usean tunnin kuluttua?
Kommentit (95)
Tyhmä kysymys. Tietysti lapsen luokse välittömästi. Mikään työ ei ole niin tärkeä. Eikä kukaan ole korvaamaton.
Jos todetaan aivotärähdys niin sitten kotiin seurantaohjeiden kanssa. Kotiin vanhemman on syytä lapsi hakea päivystyksestä heti.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sille aivotärähdykselle pitäisi sairaalassa tehdä?
Olen sh ja meille kyllä lähetetään lapsia, jotka ovat lyöneet päänsä esim kaatuessaan asfalttiin.
Tutkitaan, ettei mitään vakavampaa vammaa ole tullut, päävammat voivat olla kohtalokkaita.
Riippuu vähän. Todennäköisesti pääsen vasta parin tunnin päästä. Yrittäisin kyllä lähteä heti jos mahdollista. Ollaan molemmat vanhemmat kriittisillä aloilla töissä. En voi myöskään luonnollisesti vaarantaa kenenkään muun henkeä tai pahimmillaan useita henkiä lähtemällä töistä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Tietysti lapsen luokse välittömästi. Mikään työ ei ole niin tärkeä. Eikä kukaan ole korvaamaton.
Sellainen vanhempi, joka asettaa työnsä etusijalle, ajattelee, että se oma lapsi ei ole korvaamaton. Tällaisia valitettavasti löytyy. T. Se sama sh.
porvoo, mutta vastaan silti: mulla ei ole lapsia, mutta lähtisin heti ASAP!
Kun nimittäin omien vanhempien kanssa tuli melkein vastaava tilanne.
Työkaverille soitin, että nyt tuli tällanen tilanne: Erittäin hienosti sanoi: Ole vaan siellä niin kauan kuin tarvitsee, minä hoitelen hommat täällä sillä aikaa.
Lähtisin heti. Aiemmin ollaan miehen kanssa tehty niin, että mies on hoitanut enimmät lasten jutut mutta koska nykyinen työnantaja on itse niin joustamaton niin tästä lähin minä hoidan lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vanhempi, joka asettaa työnsä etusijalle, ajattelee, että se oma lapsi ei ole korvaamaton. Tällaisia valitettavasti löytyy. T. Se sama sh.
Tai sitten se vanhempi on myös sh, joka ei yksinkertaisesti voi lähteä heti. T:Oikea sh
Lähden tietysti lapsen luo niin nopeasti kun pystyn. Työ onneksi sellainen että onnistuu. Mieskin voisi jos sattuisi tilanne etten millään pääse.
Odottaisin pari tuntia. En kestäisi heti lähteä. Olisin järkyttynyt ja jähmettynyt hetken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhemmat ei ole sen koulun vieressä töissä.
Työssäkäyntialue on liki sata kilsaa ja moni kulkee julkisilla jotka ei myöskään kulje joka minuutti.
Omien vanhempieni osalta:
isä ei olisi lähtenyt töistä kesken missään nimessä jonkin aivotärähdyksen takia. Pitäisi olla ollut elämän ja kuoleman rajamailla, siis niin että teho-osastolta soitetaan ja sanotaan, että selviytyminen ei varmaa, nyt on koomassa. Toisin sanoen, VAIN äärimmäisessä tilanteessa olisi lähtenyt töistä kesken pois. Todella tarkoitan tätä. Jos kyse olisi ollut äärimmäistä vähemmästä tapauksesta, esim että lapsi rais kattu koulumatkalla tai muuta, niin ei olisi lähtenyt kesken töistä pois, työpäivän jälkeen kyllä olisi tsekannut että miten lapsi voikaan ja mitä pitää toimia. Perustuu Järkevän ihmisen ideologiaan: ei ole hengenhädässä, niin ei ole sellaista hätää että pitäisi lähteä töistä kesken kaiken pois - työ on kuitenkin se mistä maksetaan ja se on tärkeää, tärkeämpää kuin lasten hyvinvoinnit niin kauan kuin kyse ei ole hyvinvoinnin menettämisestä kuolemaksi asti.
Äiti olisi varmaan tullut.
Minulla ei lapsia. Jos kuvitellaan että olisi, niin tulisin mahdollisimman pian, heti. On tärkeää katsoa että lapsi saa tarpeellisen hoidon ja kaikki menee ok ja että lapsella on tukea ja välittämistä tällaisissa hetkissä, että hän voi luottaa kotiin.
Jos mä olen töissä, niin en pääsisi välttämättä heti paikalle, vaikka lähtisinkin heti. Mutta se olisi kyllä samantien soitto pomolle että nyt tuli lähtö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyntialue on liki sata kilsaa ja moni kulkee julkisilla jotka ei myöskään kulje joka minuutti.
Jotenkin luulen että tuo tarkoitti nimenomaan sitä, että vaikka vanhemmat olisi sen koulun vieressä, ne ei tulisi paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja meille kyllä lähetetään lapsia, jotka ovat lyöneet päänsä esim kaatuessaan asfalttiin.
Tutkitaan, ettei mitään vakavampaa vammaa ole tullut, päävammat voivat olla kohtalokkaita.
Mutta aloituksen kysymyksessä kyseessä oli nimenomaan aivotärähdykseksi varmistettu tilanne, esitietona ei ollut pelkkä pään lyöminen.
Totta kai heti, mutta päikyn tädit ei aina ymmärrä että mami tai daddy voi olla vaikka tunnin matkan päässä, joten heti ei voi olla paikalla vaikka haluaisi. Itsekin kuullut jotain marmatusta kun tullut soitto jostain kuume 37,1 ja maininnut että olen kaukana, joten siellä vasta tunnin kuluttua.
Daddy oli kerran kyllä vähän hassu kun oli lähempänä ja lupasi mennä hakemaan, mutta ei mennytkään heti, kun oli kokkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulen että tuo tarkoitti nimenomaan sitä, että vaikka vanhemmat olisi sen koulun vieressä, ne ei tulisi paikalle.
Kaikki vanhemmat siinå syyllistettiin kollektiivisesti. Kuten aina.
Mulle kävi noin, että lapsi oli viety ambulanssilla sairaalaan (itsemurhayritys) ja soitin pomolle että lapsi on ambulanssissa ja mun on pakko lähteä sairaalaan. Pomo tivasi että onko nyt oikeasti hätätilanne ja mistä syystä se lapsi on siellä. Ei millään olisi suostunut että lähden, mutta siis toki lähdin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhemmat siinå syyllistettiin kollektiivisesti. Kuten aina.
No mä en kokenut sitä kullä noin.