Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 11v. tytär mustasukkainen

Vierailija
04.09.2022 |

Meneekö ikinä ohi? Olemme naimisissa ja tyttären käydessä parisuhde ei saisi lainkaan näkyä. Tytär osoittaa huomaamattomalla mykkäkoululla mieltä, jos isä esim. halaa minua tai katsoo illalla televisiota kanssani. Tämä kestänyt vuosia. Paheneeko vain teini-iässä?

Ei vielä yhteisiä lapsia, mutta sellainen toiveissa ja minullakin ikää kohta. On yritetty vakauttaa perhetilannetta, mutta tytön osalta ei näytä ikinä mustasukkaisuus vähenevän. Mitä tehdä?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ap, että tytön vanhemmat ovat eronneet jo 9 vuotta sitten ja että tytön äidilläkin on ollut jo pitkään uusi perisuhde. Olisikohan niin, että tyttö tuntee olevansa molemmissa perheissä enemmän tai vähemmän ulkopuolinen. Ilmeisesti on kuitenkin läheisempi äitinsä kanssa. Millainen tuo äiti sitten lienee? Onkohan hänellä jonkinlainen rooli tytön käytöksessä? Haiskahtaa hieman, että äiti manipuloi tyttöään ex-miehensä uutta puolisoa vastaan. Lapsiparka on siis aika avuton ja neuvoton. Ero on tullut niin varhain, että isä on ehkä jäänyt jollain tasolla tytölle aika vieraaksi. 

Vierailija
22/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän hengessä tyttären äiti eli miehesi exä puhuu sinusta. Tytär saattaa olla niin äitinsä aivopesemä, että sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia luoda häneen hyvää suhdetta. Elä vapaasti omaa elämääsi omassa kodissasi, älä muuta käytöstäsi hänen läsnä ollessaan. Älä myöskään tee omaan perheeseesi liittyvissä asioissa päätöksiä tyttären mielialoja ajatellen. Häneltä et tule saamaan tukea vuosienkaan myötäilyjen jälkeen. Lapsen päähän syötetyt ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti. Valitettavasti.

Tää on ihan totta! Lapsena päähän iskostetut ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti :/ Tosi iso rooli on sillä biologisella vanhemmalla,mutta myös molemmilla vanhemmilla. Riippuu kenen puolella lapsi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole muuttanut heidän kotiin, vaan omistan asunnosta puolet ja täällä on pääosin minun tavaroitani,sisustamiani juttuja. Tytölle olen laittanut kivan huoneen. Ap

Uskon että parhaasi oot yrittänyt ja mahdollisesti oot ottanutkin tytön tohon suunnitteluun mukaan, mutta silti, koska sanamuoto on toi, on ihan pakko kysyä / ehdottaa onko tyttö saanut olla mukana oman huoneensa suunnittelussa ja jos ei, niin kannattaisi varmaan antaa hänellekin sanavaltaa? Sillä se tuntuisi enemmän omalta kodilta ja jokaisella pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä omassa huoneessa on. 

Vierailija
24/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naida napsuttelette jatkossa vähän hiljempaa. Tyttö on tainnut nähdä kun isänsä nussii sinua perseeseen ja huudat rehtoria, vähemmästäkin hämmentyy.

Vierailija
25/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä auttaa on se, ettei ota käytettyä miestä. Miksi leikkiä kotista toisen naisen lasten kanssa?

Vierailija
26/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän hengessä tyttären äiti eli miehesi exä puhuu sinusta. Tytär saattaa olla niin äitinsä aivopesemä, että sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia luoda häneen hyvää suhdetta. Elä vapaasti omaa elämääsi omassa kodissasi, älä muuta käytöstäsi hänen läsnä ollessaan. Älä myöskään tee omaan perheeseesi liittyvissä asioissa päätöksiä tyttären mielialoja ajatellen. Häneltä et tule saamaan tukea vuosienkaan myötäilyjen jälkeen. Lapsen päähän syötetyt ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti. Valitettavasti.

Tää on ihan totta! Lapsena päähän iskostetut ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti :/ Tosi iso rooli on sillä biologisella vanhemmalla,mutta myös molemmilla vanhemmilla. Riippuu kenen puolella lapsi on.

Mun kaveri oli erolapsi, joka kävi äidillään vaan joka toinen viikonloppu, koska äitiä ei niin kovasti kiinnostanut se lapsen hoito. Tosi pitkään äitipuoli oli hänestä ikävä ja ankee päsmäröijä kun äitillä sai aina olla viikonlopun kuin elopellossa. Ei ollut nukkumaanmenoaikoja, eikä piitattu jos eli karkilla koko viikonlopun. Helppoa, jos ei tartte arkena kiskoa lasta aamulla kouluun, tai miettiä syökö se terveellisesti. Lisänä tietysti biologinen äiti kertoi miten kaamea akka se uusi äiti on. 

Riittävästi kasvettuaan tenava lähti ovet paukkuen äitilleen, kun siellä oli niin paljon mukavammin, paitsi että olikin toinen ääni kellossa kun lapsi tuli sinne kotiin ihan oikeasti asumaan. Tenavan pitikin mennä yhtäkkiä duuniin ja maksaa vuokraa sohvapaikasta. Rupesi myös tulemaan kaikenlaisia sääntöjä. Aika pian muutti takaisin pahan äitipuolen luokse hän. 

Vierailija
27/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä auttaa on se, ettei ota käytettyä miestä. Miksi leikkiä kotista toisen naisen lasten kanssa?

Mä itse väistelen näitä eroisejä just sen takia, koska en ole erityisen lapsirakas, enkä osaa nähdä itseäni kiinnostumassa jonkun toisen tenavan touhuista ja tekemisistä. En myöskään halua erottaa lasta vanhemmastaan, koska kyllä jokaisen kuuluu omansa hoitaa. Itse vaan pysyttelen niistä sotkuista kauempana. 

Vierailija
28/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri oli erolapsi, joka kävi äidillään vaan joka toinen viikonloppu, koska äitiä ei niin kovasti kiinnostanut se lapsen hoito. Tosi pitkään äitipuoli oli hänestä ikävä ja ankee päsmäröijä kun äitillä sai aina olla viikonlopun kuin elopellossa. Ei ollut nukkumaanmenoaikoja, eikä piitattu jos eli karkilla koko viikonlopun. Helppoa, jos ei tartte arkena kiskoa lasta aamulla kouluun, tai miettiä syökö se terveellisesti. Lisänä tietysti biologinen äiti kertoi miten kaamea akka se uusi äiti on. 

Riittävästi kasvettuaan tenava lähti ovet paukkuen äitilleen, kun siellä oli niin paljon mukavammin, paitsi että olikin toinen ääni kellossa kun lapsi tuli sinne kotiin ihan oikeasti asumaan. Tenavan pitikin mennä yhtäkkiä duuniin ja maksaa vuokraa sohvapaikasta. Rupesi myös tulemaan kaikenlaisia sääntöjä. Aika pian muutti takaisin pahan äitipuolen luokse hän. 

Nämä satuilut ovat aina yhtä surullisia. Voi kyynel.

Vierailija
29/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hiljalleen helpottaa. Meillä alkoi näkyä merkkejä hyväksymisestä viidennen vuoden kohdalla. Olkaa vain omia itsejänne ja ymmärtäkää, että joillain lapsilla on vaikeampaa hyväksyä uusia tilanteita.

Vierailija
30/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole parasta elää kotonaan niin kuin kotonaan. Halata miestä, halata tyttöä, istua sohvalla miehen kanssa. Laitatte ruokaa yhdessä ja jokaiselle joku tehtävä, syötte yhdessä. Murratte leivän yhdessä, kerrot mitä se tarkoittaa. Suutelet ohimennen miestä ja sanot että rakastat. Pyydät miestä ja tyttöä käymään kahdestaan jossain, vaikka suunnittelemaan jälkiruoan yhdessä ja hakemaan kaupasta ainekset, tekemään jälkiruuan kaikille. Halaat tyttöä kun hän lähtee ja sanot oli kivaa, tervetuloa taas, olet kiva tyttö.

Kun ääneen puhut niin uskot siihen pikkuhiljaa itsekin. Elät oikeata elämää ja et niin varo muiden tunteita, hekin sopeutuvat siihen hiljalleen jos sinä olet rohkea.

Feikkaaminen ei johda tehdään mihinkään hyvään. Apn kannattaa hyväksyä se tosiasia, että hänestä ei pidetä ja sillä hyvä. Aikuisen se on vaan kestettävä. Lapsi ei enää montaa vuotta isänsä luona pyöri.

Vierailija
31/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin tytön olla myrtsi. Tytöllä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua. Ei tietenkään tarvialkaa provosoimaan, mutta normielämää on teillä lupa kestää. Tyttö ei koskaan opi, ellei hänen ole pakko oppia.

Itsekin uusperheellinen.

Vierailija
32/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rakastaa sitä miestä.

Vierailija
33/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole muuttanut heidän kotiin, vaan omistan asunnosta puolet ja täällä on pääosin minun tavaroitani,sisustamiani juttuja. Tytölle olen laittanut kivan huoneen. Ap

Uskon että parhaasi oot yrittänyt ja mahdollisesti oot ottanutkin tytön tohon suunnitteluun mukaan, mutta silti, koska sanamuoto on toi, on ihan pakko kysyä / ehdottaa onko tyttö saanut olla mukana oman huoneensa suunnittelussa ja jos ei, niin kannattaisi varmaan antaa hänellekin sanavaltaa? Sillä se tuntuisi enemmän omalta kodilta ja jokaisella pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä omassa huoneessa on. 

Kukapa sitä jonkin vieraan ämmän nurkissa viihtyisi. Varsinkin kun tämä vielä tunkee lapsen ja isän väliin tahallaan. Apn tulee väistyä takavademmalle silloin kun lapsi tulee kylään isänsä luokse ja antaa heidän olla yhdessä tunkemasta väliin häätämään. Miten huomionkipeä voi aikuinen ihminen olla?

Vierailija
34/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä :) Meilläkin miehen ex on muun muassa kieltänyt tuomasta lapsia meidän yhteiseen kotiin ja kieltänyt minua osallistumasta sukujuhliin, pelkästä katkeruudesta. Monta vuotta lapset olivatkin ilkeitä minulle, kun noita-akka-äitinsä oli haukkunut miehen ja minut. Eräänä päivänä miehen toinen lapsi kuitenkin pohti minulle ääneen, että olisi kivaa, jos me kaikki asuttaisiin saman katon alla. Kysyin, että mitä hän tarkoittaa, niin lapsi halusi, että isänsä JA minä muutamme hänen äitinsä luokse, koska tykkää meistä kaikista niin paljon. :)

Vierailija
35/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sitä jonkin vieraan ämmän nurkissa viihtyisi. Varsinkin kun tämä vielä tunkee lapsen ja isän väliin tahallaan. Apn tulee väistyä takavademmalle silloin kun lapsi tulee kylään isänsä luokse ja antaa heidän olla yhdessä tunkemasta väliin häätämään. Miten huomionkipeä voi aikuinen ihminen olla?

Opettele sisälukutaitoa. Ap on kertonut, että antaa isän ja lapsen olla keskenään.

Vierailija
36/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin tytön olla myrtsi. Tytöllä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua. Ei tietenkään tarvialkaa provosoimaan, mutta normielämää on teillä lupa kestää. Tyttö ei koskaan opi, ellei hänen ole pakko oppia.

Itsekin uusperheellinen.

Tämä. Aikuisen pitää vaan kestää esiteinien ja teinien negatiiviset tunteet. Itse olette itsenne tuohon tilanteeseen tahallaan saattaneet. Lapsilla asiassa ei ole ollut valtaa ,joten kanna ihan itse valintasi seuraukset.

Vierailija
37/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele sisälukutaitoa. Ap on kertonut, että antaa isän ja lapsen olla keskenään.

Niinhän se väittää. Moni on täysin sokea omalle käytöksellään. Ilmeisesti tätä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä isällä ja lapsella on liian vähän.

Vierailija
38/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle OLEN laittanut kivan huoneen? Onko tytöllä teidän kotona mitään omaa? Vai pitääkö hänenkin sopia SINUN sisustukseen?

Vierailija
39/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se väittää. Moni on täysin sokea omalle käytöksellään. Ilmeisesti tätä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä isällä ja lapsella on liian vähän.

Minä olen itse uusperheellinen. En osallistu lapsipuolteni elämään mitenkään muuten kuin siten, että syön ruokaa samassa pöydässä 1-2 kertaa sen viikonlopun aikana. Usein en ole edes kotona.

Av:lla minut on perinteisesti haukuttu pystyyn tämän vuoksi. Nyt sinä varmaan sanot, että teen oikein.

Vierailija
40/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytölle OLEN laittanut kivan huoneen? Onko tytöllä teidän kotona mitään omaa? Vai pitääkö hänenkin sopia SINUN sisustukseen?

Onko aamulääkkeet ottamatta? Miten tuostakin asiasta saa väännettyä ihan väkisin noin äärinegatiivisen?

Vitsi että sun kaltaiset ihmiset on varmaan raskaita ja yksinäisiä tosi elämässä. Joku kehuu sun tekemää kakkua, niin sinä väännät siitäkin, että AI OLIKO NE AIKAISEMMAT TEKELEET SITTEN HUONOJA KUN TÄTÄ KEHUT ERIKSEEN?!?!???!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi