Miehen 11v. tytär mustasukkainen
Meneekö ikinä ohi? Olemme naimisissa ja tyttären käydessä parisuhde ei saisi lainkaan näkyä. Tytär osoittaa huomaamattomalla mykkäkoululla mieltä, jos isä esim. halaa minua tai katsoo illalla televisiota kanssani. Tämä kestänyt vuosia. Paheneeko vain teini-iässä?
Ei vielä yhteisiä lapsia, mutta sellainen toiveissa ja minullakin ikää kohta. On yritetty vakauttaa perhetilannetta, mutta tytön osalta ei näytä ikinä mustasukkaisuus vähenevän. Mitä tehdä?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuttanut heidän kotiin, vaan omistan asunnosta puolet ja täällä on pääosin minun tavaroitani,sisustamiani juttuja. Tytölle olen laittanut kivan huoneen. Ap
Tytölle OLEN laittanut kivan huoneen? Onko tytöllä teidän kotona mitään omaa? Vai pitääkö hänenkin sopia SINUN sisustukseen?
No ei kai se lapsi taloa omista :D
Tykkäätkö sinä AP kaikista ihmisistä? Eikö todella ole ketään, josta et pidä?
Tytär ei pidä sinusta, eikä sillä mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän hengessä tyttären äiti eli miehesi exä puhuu sinusta. Tytär saattaa olla niin äitinsä aivopesemä, että sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia luoda häneen hyvää suhdetta. Elä vapaasti omaa elämääsi omassa kodissasi, älä muuta käytöstäsi hänen läsnä ollessaan. Älä myöskään tee omaan perheeseesi liittyvissä asioissa päätöksiä tyttären mielialoja ajatellen. Häneltä et tule saamaan tukea vuosienkaan myötäilyjen jälkeen. Lapsen päähän syötetyt ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti. Valitettavasti.
Tää on ihan totta! Lapsena päähän iskostetut ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti :/ Tosi iso rooli on sillä biologisella vanhemmalla,mutta myös molemmilla vanhemmilla. Riippuu kenen puolella lapsi on.
Ei välttämättä :) Meilläkin miehen ex on muun muassa kieltänyt tuomasta lapsia meidän yhteiseen kotiin ja kieltänyt minua osallistumasta sukujuhliin, pelkästä katkeruudesta. Monta vuotta lapset olivatkin ilkeitä minulle, kun noita-akka-äitinsä oli haukkunut miehen ja minut. Eräänä päivänä miehen toinen lapsi kuitenkin pohti minulle ääneen, että olisi kivaa, jos me kaikki asuttaisiin saman katon alla. Kysyin, että mitä hän tarkoittaa, niin lapsi halusi, että isänsä JA minä muutamme hänen äitinsä luokse, koska tykkää meistä kaikista niin paljon. :) <3
Ja lasten äiti on tätänykyä rauhoittunut. En ole nähnyt häntä vuosiin, mutta siltä suunnalta ei ole tullut enää kohtuuttomia vaatimuksia ja käskyjä. Olen jutellut hänen kanssaan puhelimessa kerran tai pari ja oli oikein ystävällinen minua kohtaan. Niin ja sain vaikeamman lapsen hyväksymään minut, kun puhuin aina kauniisti hänen äidistään. Kyselin, että mitä hänen äidille kuuluu, ja onpa hänen äitinsä niin kiva ja kaunis ja pitää heistä hyvää huolta. :) Lapsi tajusi, etten ole vihollinen ja halusin vaan tulla kaikkien kanssa juttuun. Nyt asiat on hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia mikä auttaa on se, ettei ota käytettyä miestä. Miksi leikkiä kotista toisen naisen lasten kanssa?
Aika vaikea olis aikuisena löytää "käyttämätöntä" miestä. Ap ja mies ei leiki kotia vaan heillä on oikea koti. Kutsuisitko myös lapsen äitiä kodin leikkijäksi?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuttanut heidän kotiin, vaan omistan asunnosta puolet ja täällä on pääosin minun tavaroitani,sisustamiani juttuja. Tytölle olen laittanut kivan huoneen. Ap
Uskon että parhaasi oot yrittänyt ja mahdollisesti oot ottanutkin tytön tohon suunnitteluun mukaan, mutta silti, koska sanamuoto on toi, on ihan pakko kysyä / ehdottaa onko tyttö saanut olla mukana oman huoneensa suunnittelussa ja jos ei, niin kannattaisi varmaan antaa hänellekin sanavaltaa? Sillä se tuntuisi enemmän omalta kodilta ja jokaisella pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä omassa huoneessa on.
Kukapa sitä jonkin vieraan ämmän nurkissa viihtyisi. Varsinkin kun tämä vielä tunkee lapsen ja isän väliin tahallaan. Apn tulee väistyä takavademmalle silloin kun lapsi tulee kylään isänsä luokse ja antaa heidän olla yhdessä tunkemasta väliin häätämään. Miten huomionkipeä voi aikuinen ihminen olla?
Et osannut lukea? Mieshän on pääosin kahdestaan lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän hengessä tyttären äiti eli miehesi exä puhuu sinusta. Tytär saattaa olla niin äitinsä aivopesemä, että sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia luoda häneen hyvää suhdetta. Elä vapaasti omaa elämääsi omassa kodissasi, älä muuta käytöstäsi hänen läsnä ollessaan. Älä myöskään tee omaan perheeseesi liittyvissä asioissa päätöksiä tyttären mielialoja ajatellen. Häneltä et tule saamaan tukea vuosienkaan myötäilyjen jälkeen. Lapsen päähän syötetyt ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti. Valitettavasti.
Tää on ihan totta! Lapsena päähän iskostetut ennakkoluulot pysyvät useimmiten ikuisesti :/ Tosi iso rooli on sillä biologisella vanhemmalla,mutta myös molemmilla vanhemmilla. Riippuu kenen puolella lapsi on.
Ei välttämättä :) Meilläkin miehen ex on muun muassa kieltänyt tuomasta lapsia meidän yhteiseen kotiin ja kieltänyt minua osallistumasta sukujuhliin, pelkästä katkeruudesta. Monta vuotta lapset olivatkin ilkeitä minulle, kun noita-akka-äitinsä oli haukkunut miehen ja minut. Eräänä päivänä miehen toinen lapsi kuitenkin pohti minulle ääneen, että olisi kivaa, jos me kaikki asuttaisiin saman katon alla. Kysyin, että mitä hän tarkoittaa, niin lapsi halusi, että isänsä JA minä muutamme hänen äitinsä luokse, koska tykkää meistä kaikista niin paljon. :) <3
Ja lasten äiti on tätänykyä rauhoittunut. En ole nähnyt häntä vuosiin, mutta siltä suunnalta ei ole tullut enää kohtuuttomia vaatimuksia ja käskyjä. Olen jutellut hänen kanssaan puhelimessa kerran tai pari ja oli oikein ystävällinen minua kohtaan. Niin ja sain vaikeamman lapsen hyväksymään minut, kun puhuin aina kauniisti hänen äidistään. Kyselin, että mitä hänen äidille kuuluu, ja onpa hänen äitinsä niin kiva ja kaunis ja pitää heistä hyvää huolta. :) Lapsi tajusi, etten ole vihollinen ja halusin vaan tulla kaikkien kanssa juttuun. Nyt asiat on hyvin!
Hienoa,että kävi noin :) on tosi ikävää,jos joku onnistuu kateuksissaan pilaamaan välejä mustamaalaamalla,lapsen tai aikuisten :/
Tyttö tarvitsee oikean miehen päästäkseen irti isistä.
Minkälaiset suhteet sinulla on tytön äitiin?
Olisiko mahdollista viettää esim yksi tyttöjen iltapäivä, vaikka mennä yhdessä kampaajalle, sinä, tyttö ja äiti.?
Ok, ehkä kuullostaa hullulta mutta jos tyttö näkee että teillä ei ole riitoja voisi hänelle olla helpompaa hyväksyä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri oli erolapsi, joka kävi äidillään vaan joka toinen viikonloppu, koska äitiä ei niin kovasti kiinnostanut se lapsen hoito. Tosi pitkään äitipuoli oli hänestä ikävä ja ankee päsmäröijä kun äitillä sai aina olla viikonlopun kuin elopellossa. Ei ollut nukkumaanmenoaikoja, eikä piitattu jos eli karkilla koko viikonlopun. Helppoa, jos ei tartte arkena kiskoa lasta aamulla kouluun, tai miettiä syökö se terveellisesti. Lisänä tietysti biologinen äiti kertoi miten kaamea akka se uusi äiti on.
Riittävästi kasvettuaan tenava lähti ovet paukkuen äitilleen, kun siellä oli niin paljon mukavammin, paitsi että olikin toinen ääni kellossa kun lapsi tuli sinne kotiin ihan oikeasti asumaan. Tenavan pitikin mennä yhtäkkiä duuniin ja maksaa vuokraa sohvapaikasta. Rupesi myös tulemaan kaikenlaisia sääntöjä. Aika pian muutti takaisin pahan äitipuolen luokse hän.
Nämä satuilut ovat aina yhtä surullisia. Voi kyynel.
Nää satuilujen huutelijat, jotka kuvittelee että elämä on aina silkkaa naminamia kaikille, on aina yhtä surullisia. Voi kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että parhaasi oot yrittänyt ja mahdollisesti oot ottanutkin tytön tohon suunnitteluun mukaan, mutta silti, koska sanamuoto on toi, on ihan pakko kysyä / ehdottaa onko tyttö saanut olla mukana oman huoneensa suunnittelussa ja jos ei, niin kannattaisi varmaan antaa hänellekin sanavaltaa? Sillä se tuntuisi enemmän omalta kodilta ja jokaisella pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä omassa huoneessa on.
Kukapa sitä jonkin vieraan ämmän nurkissa viihtyisi. Varsinkin kun tämä vielä tunkee lapsen ja isän väliin tahallaan. Apn tulee väistyä takavademmalle silloin kun lapsi tulee kylään isänsä luokse ja antaa heidän olla yhdessä tunkemasta väliin häätämään. Miten huomionkipeä voi aikuinen ihminen olla?
Tässä on tullut ilmi "tunkemisesta", että lapsi kiukuttelee jos ap syö aamiaista omassa kodissaan, tai katsoo telkkaa illalla lapsen mentyä nukkumaan. Hellurei vaan. Omassa kodissaan saa elää ihan normaalisti ja se on isän tehtävä kyörätä se jälkikasvunsa sivuun jos haluavat keskinäistä aikaa. Ei niin, että äitipuolen / isäpuolen tarttis piilotella lapsiviikonloppuina jossain nurkassa ja pyydellä anteeksi olemassaoloaan. Eri asia ois, jos tunkis mukaan aivan kaikkeen, eikä päästäis niitä keskenään ees kioskille. Näinhän tilanne ei ilmeisesti kuitenkaan ole.
Lapselle on varmasti monasti vaikeeta kun tulee ero ja tulee niitä uusia aikuisia perheeseen, mutta semmoista se elämä on, että uusiokodissa tosiaan asuu sitten muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sisälukutaitoa. Ap on kertonut, että antaa isän ja lapsen olla keskenään.
Niinhän se väittää. Moni on täysin sokea omalle käytöksellään. Ilmeisesti tätä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä isällä ja lapsella on liian vähän.
Jos näin on, niin eipä se äitipuolen syy ole, vaan isän tehtävä olisi järjestää heille sitä keskinäistä aikaa. Miksi naisella on tässäkin jotenkin suurempi vastuu siitä lapsesta, joka ei edes ole oma kuin sillä biologisella vanhemmalla, joka sattuu olemaan miespuolinen? Onko miehet sun mielestä jotenkin niin vajaita, ettei niiltä vaan voi odottaa minkäänlaista älyllistä toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele sisälukutaitoa. Ap on kertonut, että antaa isän ja lapsen olla keskenään.
Niinhän se väittää. Moni on täysin sokea omalle käytöksellään. Ilmeisesti tätä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä isällä ja lapsella on liian vähän.
Minä olen itse uusperheellinen. En osallistu lapsipuolteni elämään mitenkään muuten kuin siten, että syön ruokaa samassa pöydässä 1-2 kertaa sen viikonlopun aikana. Usein en ole edes kotona.
Av:lla minut on perinteisesti haukuttu pystyyn tämän vuoksi. Nyt sinä varmaan sanot, että teen oikein.
En mä kyllä usko että nainen voi ikinä toimia oikein tän palstan mielestä.
Huomaamaton mykkäkoulu? Mikä se on? Onko se mykkäkoulua ollenkaan vai tulkitsetko liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Huomaamaton mykkäkoulu? Mikä se on? Onko se mykkäkoulua ollenkaan vai tulkitsetko liikaa?
En tiedä. Itse viittaisin kintaalla. Lapsella on oikeus kiukutella ja olla pitämättä, eikä aikuisen tartte omassa kodissaan sitä väistellä.
Miksi ihmeessä kaikki täällä syyllistävät vain kuvion naisjäseniä - tytön omaa äitiä ja isän ja uutta puolisoa?
Eiköhän olisi ennen kaikkea isän velvollisuus tehdä tyttärelleen selväksi, että minulla on uusi puoliso, pidätpä siitä tai et, sopeudu tilanteeseen ja koeta tulla toimeen niin kaikilla on hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa kodissaan saa todellakin olla. Jos isä nyt jostain syystä sitä tarttee kokonaan vain itselleen ja lapselleen, niin maksakoon sitten jonkun kivan tekemisen puolisolleen siksi aikaa. Vai pitäiskö ap:n mennä jonnekin puskaan sateeseen istumaan kun prinsessaa leikitetään? Tai kenties maksaa itse siitä, ettei voi olla kotonaan josta siitäkin maksaa kuitenkin puolet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tullut ilmi "tunkemisesta", että lapsi kiukuttelee jos ap syö aamiaista omassa kodissaan, tai katsoo telkkaa illalla lapsen mentyä nukkumaan. Hellurei vaan. Omassa kodissaan saa elää ihan normaalisti ja se on isän tehtävä kyörätä se jälkikasvunsa sivuun jos haluavat keskinäistä aikaa. Ei niin, että äitipuolen / isäpuolen tarttis piilotella lapsiviikonloppuina jossain nurkassa ja pyydellä anteeksi olemassaoloaan. Eri asia ois, jos tunkis mukaan aivan kaikkeen, eikä päästäis niitä keskenään ees kioskille. Näinhän tilanne ei ilmeisesti kuitenkaan ole.
Lapselle on varmasti monasti vaikeeta kun tulee ero ja tulee niitä uusia aikuisia perheeseen, mutta semmoista se elämä on, että uusiokodissa tosiaan asuu sitten muitakin.
Selkeästi miehellä ja miehen lapsilla ei ole osaa eikä arpaa näiden uusioperheiden kodeissa. On vaan itsekäs minä minä nainen joka kiukuttelee kun asiat ei mene MINUN mielen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaikki täällä syyllistävät vain kuvion naisjäseniä - tytön omaa äitiä ja isän ja uutta puolisoa?
Eiköhän olisi ennen kaikkea isän velvollisuus tehdä tyttärelleen selväksi, että minulla on uusi puoliso, pidätpä siitä tai et, sopeudu tilanteeseen ja koeta tulla toimeen niin kaikilla on hauskempaa.
Se on katos aina naisen tehtävä kun miehet on semmoisia mistään mitään tajuamattomia pökäleitä. Uudenkin puolison pitäis vaan pistää rahaa haisemaan että pääsee aina vaikka hotelliin alta pois kun ei iskä muuten ymmärrä tehtäväänsä vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa kodissaan saa todellakin olla. Jos isä nyt jostain syystä sitä tarttee kokonaan vain itselleen ja lapselleen, niin maksakoon sitten jonkun kivan tekemisen puolisolleen siksi aikaa. Vai pitäiskö ap:n mennä jonnekin puskaan sateeseen istumaan kun prinsessaa leikitetään? Tai kenties maksaa itse siitä, ettei voi olla kotonaan josta siitäkin maksaa kuitenkin puolet?
Ahaa. Selkeästi siis mies lapsineen ei kuulu tämän naisen mielestä tähän omaan kotiin. Myös uusioperheissä kuuluu huomioida muutkin kuin oma napa Joskus tilanne nyt vaan vaatii ihan ydinperheissäkin, että tilaa ja rauhaa annetaan toisillekin.
Tytöt on monesti mustasukkaisempia isästään.
Mikäli isä ei osaa hoitaa parisuhdetta, sekä välejä tyttäreensä. Jompikumpi kärsii.
Pahenee, jos isän elämä aina pysähtyy, kun tytär on läsnä.
T. Kahden aikuisen tyttären eronnut äiti