Joulukeskustelu OFFICIAL
Joko voidaan aloittaa joulun suunnittelu? Mitä olet tehnyt, odotat, tunnelmointia.... Kaikkea jouluun liittyvää. Trolleilta pääsy kielletty, tontut tervetuloa! 🎅
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
joulu mikä typerä ajatus MYT ON SYYSKUU!
Hädin tuskin kesästä on päästy!
! 🎅
Pysy poissa ketjusta, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Joululahjoja aloin jo ostelemaan ja sukkia kutomaan, yleensä kaikki lahjapuolen asiat on marraskuussa ja paketoitu, saapa sitten nauttia vain joulukuusta! Eilen laitoin ensimmäiset valoketjut, toki ei ihan jouluisimpia, mutta oli pakko saada vähän valoa iltaan. LEd-ketjut ei juuri virtaa kuluta, joten ihan huoletta ledejä voi pitää päällä vaikka ympäri vuorokauden (omani ovat ajastimella toki), eivät ne silti sähkölaskua juuri heilauta suuntaan eikä toiseen.
Minulla ledit pienentää sähkölaskua koska samaan aikaan en pidä kattovaloja päällä enkä porrasvaloja. Jokohan kaupoissa on uusia valoja tarjolla. Pitää uusia parit valot, kuusenkynttilät ainakin.
Tänä vuonna leivotaan lahjat. Ympäristö ja kukkaro kiittää. Ja mahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäiden jatkuvasti keskenään tappelevien vanhempien luokse jouluksi. Mitähän piristävää keksisi?
Mikä pakko sinne on mennä, muuta kuin velvollisuus?
Vietät itsesi näköisen joulun omassa kotonasi.
Menen. Jonkun pitää heitäkin ilahduttaa = katkaista riitelykierrettä vähän. Voi olla viimeisiä jouluja elossa / järjissään eli ettei muistisairaus iske.
Kaikki lahjat ostettu jo vuodenvaihteen ja kesän alennusmyynneistä ;) Samoin pieni määrä uusia joulukoristeita.
Läheisiään kannattaa kuunnella pitkin vuotta "semmonen ois kiva, semmosen haluaisin/tarvisisin, tykkäisin siitä ja tästä" niin lahjalista on valmis!
Ruuat ostan valmiina, vain tortut leivon itse, kun on niiden aika.
Siivouksen tilaan ja koti on valmis n. viikko ennen joulua.
Ei tule joulustressiä!
Olen itse jo ostanut aineksia minun joulu leivoksiin mitä annan sitten lahjaksi. Mietin muitakin lahja ideoita, mutta mitään ei ole tullut mieleen ja enkä ole nähnyt vielä mitään sellaista mitä lahjaksi ostaisin. Onko kukaan muu muuten täällä odottamassa sitä kanelin makuista geisha suklaata?
Ihanaa, kun on jo joulukeskustelu <3 Olen aloittanut myös jo villasukkien kutomisen. Sellaiset olisi tarkoitus antaa ainakin isälle ja äitipuolelle. Minun mummoni neuloi villasukat ennen, mutta on nykyään niin sairas, ettei pysty. Minä jatkan nyt sitten perinnettä.
Pitäisi alkaa myös etsiä pinterestistä inspiraatiota joulukortteihin.
Ja en ymmärrä, miksi joidenkin mielestä nyt on muka liian aikaista suunnitella ja fiilistellä joulua. Parempi varautua ajoissa, kun sitten viimetipassa vihaisena ja stressaantuneena ostella lahjoja ja vääntää laatikoita.
Mä tunnelmoin jo nyt joulua ja itsenäisyyspäivää. Tai oikeastaan tunnelmoin joulunalusaikaa. Se on ihanaa.
Teen itse lahjoja, joten kyllä mietin jo joulua. Ehtii sitten kutoa sukkia ja muuta. 🎄🎁
Pääsen joulutunnelmaan, sitten kun sen aika on, helposti siten että katselen netistä joulukorttien kuvia. Kauniita vanhanaikaisia Martta Wendelinin ja Rudolf Koivun piirtämiä sekä omasta lapsuudestani 80-luvulta muistamiani suosittuja joulukortteja, niistäkin löytyy kuvia. Rakastin jo lapsena joulukorttien katselemista. Isovanhemmilleni tuli aina valtavasti kortteja postissa joulun alla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minusta tämä iltana olisi aika hyvä ajankohta! Mikään lakihan ei sitä rajoita eikä kiellä.