Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuote maksaa kaupasta riippuen 3,55 tai 2,99 tai 1,99 niin mikä saa ihmisen valitsemaan tuon kaikkein kalleimman kaupan?

Vierailija
04.09.2022 |

Sama merkkituote kyseessä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä ihan vaan esittämisen tarve:  ei voi mennä köyhien kauppaan hyi, köyhät kitisee heh heh jne.

Ja siis kyseessä ihmiset jotka ei hifistele, vaan ostaa ihan perusjuttuja jotka löytyisi joka kaupasta.

Vierailija
2/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan sijainti. Helppous. Aika on rahaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret tulot, tyhmyys tai laiskuus

Kaikki ei vaan katso hintoja.

Vierailija
4/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pysähdyksen taktiikka.

Jotain se minun aikani maksaa myös eli ostan kaiken samasta paikasta.

Vierailija
5/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko aikasi maksaa? Sitä on tietääkseni 24 tuntia päivässä. Paljonko ruutuaikasi maksaa päivässä?

Vierailija
6/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat maksaa kaikesta melkein tuplat enemmän? Selvä se sitten on.

Vierailija
7/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vastaus on selvä: siinä kalliimmassa kaupassa on tosi isot valikoimat ja siksi joskus laiskottaa ja ostan sieltä kaikki. Yleensä viitsin kyllä vaivautua ja menen halpaan kauppaan ensin hakemaan kaiken, minkä sieltä saan ja loput vähäiset sieltä kalliista. Joskus vaan on kiire tai iskee elämänväsymys tms...

Vierailija
8/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan itsellä se että lähin kauppa meillä on muutaman kilometrin päässä oleva K-Market. Seuraavat isommat, edukkaammat kaupat ovat yli 20km päässä.

Vierailija
9/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan itsellä se että lähin kauppa meillä on muutaman kilometrin päässä oleva K-Market. Seuraavat isommat, edukkaammat kaupat ovat yli 20km päässä.

Mulle on ollut tärkeintä sijainti aina kun olen muuttanut.

Vierailija
10/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kokonaisvalikoima.

K-ketju myös tukee yrittäjyyttä, koska on kauppiasvetoinen toisin kuin S-ryhmä, joka haalii ja hilloaa rahaa keskitetysti ja Lidl taas menee yhden valtavan rikkaan tahon taskuun.

Vierailija
11/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä nyt voisi olla tuon hintainen, joku energiajuoma esimerkiksi. Jos olen matkalla töihin, niin en minä lähde ajelemaan sen halvimman tölkin perässä, vaan otan sen, joka eteen sattuu. Eipä sillä 1,56 eurolla ole isossa kuvassa mitään merkitystä. Eri asia esimerkiksi joku huonekalu, joka maksaisi jotain 199 ja 355 euron väliltä. Silloin tietysti ostaisin sen edullisimman.

Vierailija
12/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken asian todellisen tuntipalkkani kautta, joka on joka päivän tunti laskettuna (myös työajan ulkopuolella siis) noin 8e.

Jos hintaero kalliin ja halvan välillä on yli tuon 8e ja sen keräämiseen menee energiaa/matkaa alle tunti niin sitten voi vaivautua.

Vierailija
13/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meillä k-market 400 metrin päässä ja muihin kauppoihin yli 20 km. Aika kalliiksi tulee lähteä hakemaan halvempaa tuotetta ja ajaa 40 km..

Vierailija
14/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa esimerkin summissa helppous ja nopeus ratkaisee. Sitten jos esim. saman sohvan saa yhdestä paikasta 2000 eurolla ja toisesta 1000 eurolla, viitsii jo nähdä enemmän vaivaa.

Vierailija
15/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä sattuu työt olemaan maalla.

Vierailija
16/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ehdi tarkistaa joka ainoan tuotteen kulloistakin hintaa ennen jokaista kaupassakäyntiä. Jos tarvitsen nyt heti tuotetta A, haen sen sieltä mistä saa nopeiten enkä lähde euron takia viiden kilometrin päähän. Riippuu myös tuotteen hinnasta: voin maksaa pitkänkin aikaa tuotteesta vähän enemmän jos hintaero on muutama kymmenen senttiä.

Vierailija
17/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee. En juokse halpojen tuotteiden perässä eri kaupoissa, vaan käyn mieluummin kaupassa joka on lähellä, valikoima on hyvä, tiedän että saan sieltä kaiken mitä olen hakemassa. Ei ne hintaerot niin suuria ole että sen takia kävisin jossain tietyssä kaupassa. Ruoka on ruokaa, ja kunhan sen saa mahdollisimman vaivattomasti niin hyvä, aika paljon käytän nykyään kotiinkuljetuspalveluitakin, kun olen ne todennut ihan käteväksi.

Vierailija
18/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sieltä halvimmasta kaupasta niin huonoa palvelua, ettei huvita mennä sinne.

Vierailija
19/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti siis mihin, kauppaan vai kapakkaan?

Vierailija
20/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs mä tietäsin mitä maksaa muualla kun käyn vaan yhdessä kaupassa enkä silloinkaan hintoja vahtaile?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän