Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuote maksaa kaupasta riippuen 3,55 tai 2,99 tai 1,99 niin mikä saa ihmisen valitsemaan tuon kaikkein kalleimman kaupan?

Vierailija
04.09.2022 |

Sama merkkituote kyseessä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee paljon enemmän aikaa jos käy tekemässä ostokset kahdessa tai kolmessa kaupassa sen mukaan missä mikäkin tuote on halvinta.

Omista valinnoistaan tässä on kyse. Arvottaako tärkeämmäksi rahaa vai omaa aikaa.

Minulla se on aika.

Vierailija
42/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä nyt voisi olla tuon hintainen, joku energiajuoma esimerkiksi. Jos olen matkalla töihin, niin en minä lähde ajelemaan sen halvimman tölkin perässä, vaan otan sen, joka eteen sattuu. Eipä sillä 1,56 eurolla ole isossa kuvassa mitään merkitystä. Eri asia esimerkiksi joku huonekalu, joka maksaisi jotain 199 ja 355 euron väliltä. Silloin tietysti ostaisin sen edullisimman.

Isossa kuvassa myös pienillä valinnoilla on merkitystä. Vuodessa maksat 80 euroa enemmän energiajuomasta jos otat sen kalleimmasta paikasta kerran viikossa sen sijaan että suunnittelisit pikkaisen ja ostaisit etukäteen halvemmasta tai kävelisit ärrän sijaan s-marketiin (en tiedä missä asut onko tämä vaihtoehto, mutta esimerkkinä pikkukaupunki tai lähiö jossa on ärrä ja pari ruokakauppaa).

Jos juot enemmän kuin yhden tölkin viikossa, vaikka 2 tölkkiä, säästäisit jo 160 euroa jne.

Entäpä, jos kyseessä onkin tuote, minkä sattuu ostamaan kerran elämässään tai vaikkapa vain kerran vuodessa? Kannattaako sitä euron tai kahden takia lähteä metsästämään jostain toisesta kaupasta halvemmalla? Yleensä usein ostettavasta jutusta tietää sen hinnan ja osaa vertailla, jotain yksittäistä satunnaista ei niinkään. Satut kokeilemaan jotain uutta reseptiä, mihin pitää olla joku koskaan ennen käyttämätön ainesosa, niin tuskin tulee hintaa vertailtua ja lähdettyä hakemaan muualta, kun kaikki muut ainekset saa tuosta kaupasta järkevään hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa esimerkin summissa helppous ja nopeus ratkaisee. Sitten jos esim. saman sohvan saa yhdestä paikasta 2000 eurolla ja toisesta 1000 eurolla, viitsii jo nähdä enemmän vaivaa.

Sohva on sulla kymmenen vuotta ja päivittäistavaroita ostetaan viikottain. Jos maksat ruokakorista kerran viikossa 5 euroa enemmän kuin halvemmassa kaupassa, maksat siitä vuodessa 260 euroa ja viidessä vuodessa 1300 euroa enemmän.

5 e saa hetkessä kulumaan johonkin täysin turhaan, ei sitä tule tietoisesti "säästettyä" mihinkään, joten vuodessa säästetyllä 260 eurolla ei ole mitään merkitystä.

Sehän kannattaisi juuri säästää esim. tähän sohvaan. Ei tarvitsi sitten ostaa näitä Ikean ja jyskin paskoja, mitä suurin osa ostaa.

Huonekaluissahan ei vaihtoehtona ole halvempi sama tuote toisesta liikkeestä, vaan halvempi ja huonompi tuote. Eli säästetään laadun kustannuksella, jolloin rahaa ei edes tosiasiassa säästy.

Näihin pikkuostoksiin kuluu huomattavasti enemmän rahaa, ja niissä säästäisi oikeasti rahaa ostamalla halvimmasta paikasta. Kaiken lisäksi saisi juuri samat tuotteet.

Olen huomannut monelta köyhältä puuttuvan käsityksen siitä kuinka paljon he käyttävät rahaa näihin pikkuasioihin. Sitten valitetaan, ettei ole varaa edes käytettyihin huonekaluihin.

Vierailija
44/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhinä opiskelijoina mentiin tarjousten perusteella moneen kauppaan ja useana päivänä. Raha tiukassa ja ylimääräistä aikaa oli taas paljon. Maksoi vaivan, säästettiin rahaa.

Nyt keski-ikäisenä keskituloisena aika on tiukassa ja raha ei niinkään. Säästän aikaa eikä kaupoissa ajan viettäminen kiinnosta muutenkaan.

Vierailija
45/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee paljon enemmän aikaa jos käy tekemässä ostokset kahdessa tai kolmessa kaupassa sen mukaan missä mikäkin tuote on halvinta.

Omista valinnoistaan tässä on kyse. Arvottaako tärkeämmäksi rahaa vai omaa aikaa.

Minulla se on aika.

Minä käyn eri kauppakerroilla eri kaupoissa ja ostan kustakin sen halvat vakiotuotteet. Joskus joutuu menemään toiseen kauppaankin, kuten viime perjantaina, kun Lidlissä oli maidot loppu. Joutui menemään muutaman sadan metrin päässä olevaan Prismaan hakemaan ne, vaikkei ollut tarkoitus käydä Prismassa. Joku kerta on käynyt niinkin, että Prismassa on ollut ne maidot loppu.

Vierailija
46/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä nyt voisi olla tuon hintainen, joku energiajuoma esimerkiksi. Jos olen matkalla töihin, niin en minä lähde ajelemaan sen halvimman tölkin perässä, vaan otan sen, joka eteen sattuu. Eipä sillä 1,56 eurolla ole isossa kuvassa mitään merkitystä. Eri asia esimerkiksi joku huonekalu, joka maksaisi jotain 199 ja 355 euron väliltä. Silloin tietysti ostaisin sen edullisimman.

Isossa kuvassa myös pienillä valinnoilla on merkitystä. Vuodessa maksat 80 euroa enemmän energiajuomasta jos otat sen kalleimmasta paikasta kerran viikossa sen sijaan että suunnittelisit pikkaisen ja ostaisit etukäteen halvemmasta tai kävelisit ärrän sijaan s-marketiin (en tiedä missä asut onko tämä vaihtoehto, mutta esimerkkinä pikkukaupunki tai lähiö jossa on ärrä ja pari ruokakauppaa).

Jos juot enemmän kuin yhden tölkin viikossa, vaikka 2 tölkkiä, säästäisit jo 160 euroa jne.

Enemmän säästää jos juo energiajuoman tilalla vettä ja on terveellisempääkin.

Vierailija
47/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tapauksissa, jonkun asian suurkuluttajana, ostan kerralla edullisesta Pihistelijän Halpamarketista 2 lavallista kyseistä tuotetta kotiin varastoon.

Sitten on vähäksi aikaa sitä varastossa, eikä tarvitse päivittäin/ viikoittain juosta eri kaupoissa kyseisen tuotteen takia.

Vierailija
48/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ei vaan kiinnosta, raha ei ole tärkeää. Tarjousten perässä en todellakaan jaksa juosta, on parempaakin tekemistä.

Vierailija
49/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että lähes aina kun verrataan hintoja niin esimerkit on k market ja prisma. Jostain syystä noissa on hinnoissa eroa. Alepoista ei yleensä mainintaa, joissa hinnottelussa tolkuttomia eroja sijainnin suhteen ja että onko paikkakunnan ainoa kauppa.

Vierailija
50/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on aika.

Minä käyn eri kauppakerroilla eri kaupoissa ja ostan kustakin sen halvat vakiotuotteet. Joskus joutuu menemään toiseen kauppaankin, kuten viime perjantaina, kun Lidlissä oli maidot loppu. Joutui menemään muutaman sadan metrin päässä olevaan Prismaan hakemaan ne, vaikkei ollut tarkoitus käydä Prismassa. Joku kerta on käynyt niinkin, että Prismassa on ollut ne maidot loppu.

Siksi mä menen suoraan sinne sittariin, siellä on 7 hyllymetriä erilaisia lehmänmaitoja, ne ei ikinä ole kaikki loppu yhtä aikaa...

Vierailija
51/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajansäästö ja ostokokemus. En haluaisi törmätä kaupassa huono-osaisiin, joten kalliimman kaupan valitsemalla pienennän tätä riskiä.

Vierailija
52/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden pysähdyksen taktiikka.

Jotain se minun aikani maksaa myös eli ostan kaiken samasta paikasta.

Paljonko aikasi maksaa? Sitä on tietääkseni 24 tuntia päivässä. Paljonko ruutuaikasi maksaa päivässä?

Eiköhän jokainen arvota aikansa itse, mikä sinä olet siitä vänkyttämään.

Juuri niin. Siksi kysyinkin mikä hänen aikansa arvo on.

Vierailija
53/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu ja ennakoinninpuute.

Ostan pääosin ruuat isompana määränä ja sieltä mistä saa edullisemmin. Ihan jokaisen pikkualennuksen perään en juokse, koska se vie aikaa, ja työssäkäyvälle aika on rahaa.

Joskus kuitenkin ostan vaikka työpaikkalounaan työpaikan lähikaupasta, jossa hinnat ovat kalliimmat kuin kotini lähellä sijaitsevassa marketissa.

Vierailija
54/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan sieltä halvimmasta kaupasta niin huonoa palvelua, ettei huvita mennä sinne.

Saako jostain kaupasta vielä palveluakin?

Vierailija
55/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen siihen kauppaan, joka sijaitsee lähellä ja jossa on hyvä valikoima. En seuraa muiden hintoja, joten en tiedä edes, maksanko kalleinta vai halvinta hintaa.

Vierailija
56/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että moni meistä myös syö lounaan ravintolassa, voi kauhistus, kun voisi tietenkin aina tehdä ruuan itse. Maksan mielelläni myös siitä, että kun olen etätyöaikana joutunut tekemään lounaani itse, niin toimistopäivinä saan syödä jonkun muun tekemää ruokaa.

Vierailija
57/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia kun joku tuote on aina jossain halvempi. Tiedän hyvinkin tarkkaan mitä mikäkin tuote missäkin kaupassa maksaa. Lähinnä kiinnostaa tuotteet joita itse ostan. Ostoskori vertailussa on paljon mitä en tarvitse joten niillä ei ole merkitystä. Halvimmissa kaupoissa ei useinkaan ole edes tuotetta jota halua tilalla on jokin vastenielinen ällöys jota en halua käyttää. Tämä pistää silmään etenkin lihatuotteissa.

Vierailija
58/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajansäästö ja ostokokemus. En haluaisi törmätä kaupassa huono-osaisiin, joten kalliimman kaupan valitsemalla pienennän tätä riskiä.

Et sentään käyttänyt sanaa "lähtökohtaisesti".

Huono-osainen olet sinäkin, riippuen siitä keneen verrataan.

Vierailija
59/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan sieltä halvimmasta kaupasta niin huonoa palvelua, ettei huvita mennä sinne.

Tottakai saa. Ja itselleni hyvä palvelu on yksi kriteeri valita kauppa.

Vierailija
60/76 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Ja itselleni hyvä palvelu on yksi kriteeri valita kauppa.

Paras palvelu on ehdottomasti Alkossa.