Jos tuote maksaa kaupasta riippuen 3,55 tai 2,99 tai 1,99 niin mikä saa ihmisen valitsemaan tuon kaikkein kalleimman kaupan?
Kommentit (76)
Tämähän on yleinen tapa meillä täällä kultahampaisten kaupunginosassa. Emme missään tapauksessa edes halua tänne mitään halpiskauppoja! Eihän täällä onneksi ole ketään köyhiä, kun sitä ei voi ostaa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kokonaisvalikoima.
K-ketju myös tukee yrittäjyyttä, koska on kauppiasvetoinen toisin kuin S-ryhmä, joka haalii ja hilloaa rahaa keskitetysti ja Lidl taas menee yhden valtavan rikkaan tahon taskuun.
Valitettavasti en kanna rahaa k-kaupoille koska täysin samat tavarat kuin prismassa maksaa aina enemmän k- kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajansäästö ja ostokokemus. En haluaisi törmätä kaupassa huono-osaisiin, joten kalliimman kaupan valitsemalla pienennän tätä riskiä.
Et sentään käyttänyt sanaa "lähtökohtaisesti".
Huono-osainen olet sinäkin, riippuen siitä keneen verrataan.
Totta, oikeasti parempiosaisen ei tarvitsisi edes käydä kaupassa.
No omalta kohdalta ajattelisin,että jos se kauppa olis lähimpänä ja toiseen mistä sais halvemmalla,on matkaa että menis sama jo bensoissa
Sijainti, siisteys, palvelu, kalatiski, vihannesten tuoreus, valikoima nämä asiat määrittelevät
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, siisteys, palvelu, kalatiski, vihannesten tuoreus, valikoima nämä asiat määrittelevät
Tämä on kenties AV:n keskiluokkaisin viesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden pysähdyksen taktiikka.
Jotain se minun aikani maksaa myös eli ostan kaiken samasta paikasta.
Eli haluat maksaa kaikesta melkein tuplat enemmän? Selvä se sitten on.
Usein käy niin, että kun lähtee hakemaan sitä yhtä tavaraa sieltä toisesta kaupasta, kun se on siellä 1 euron halvempi, niin mukaan sitten tartuu kaikkea muutakin ja pahimmillaan tuo euron "säästö" tulee maksamaan 20 euroa.
Toisin sanoen monesti on vaan "halvempaa" ostaa se yksi tuote kalliimmalla samasta kaupastamistä ostaa muutkin tuotteet, kuin juosta pienen säästön perässä.
Kyllä se varmaan sijainti on ja päälle ehkä logistiikka laajemmin. Eli tuote löytyy lähikaupasta tai sitten siitä samasta kaupasta löytyy kaikki muutkin viikon ostokset.
No kyllä omalla kohdallani kaupan tunnelma ja ostoskokemus käytännössä vaikuttaa valintaan usein, etenkin muutaman tavaran pikkuostosreisssuilla. Isot viikko-ostokset haen tai tilaan järkevästi Prismasta. Mutta jos haluan viikolla hakea pientä täydennystä, niin herkästi tulee mentyä läheiseen viihtyisään ja pieneen K-kauppaan, jossa on hyvä hedelmä-ja leipäosasto, rauhallista ja kohtuulliset kassajonot (kun useimmilla vaan pienet ostokset, ja kassoja avataan riittävästi). Usein kaikenlaista mukavaa hyväntekeväisyyskeräystä tms. Toinen vaihtoehto on kauempana sijaitseva Lidl, jossa jostain syystä pyörii usein epämääräistä porukkaa, saattaa joutua kuuntelemaan esim riitoja tai joku saattaa tulla tolkuttamaan kummia juttuja (kerran mulle valitettiin kun ostin liikaa maitoa, maito ei oo terveellistä ihmisjuomaksi, ai no kiitos kun kerroit). Kai nää on luokkajuttuja sitten, ei voi mitään.
No mä oon tavallaan kaupan omistaja ja saan bonukset ja sitten tulee vielä ylimääräinen hyvitys jos on tullut paljon voittoa, miksi menisin kilpailevaan kauppaan kun saan eron takasin näinä hyvityksinä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Lidlissä koska siellä Kismet patukka maksaa 0.70e, kun viereisessä Citymarketissa se maksoi jo 0.79e :D samalla matkalla ostin heräteostoksena läheisestä vaateliikkeestä 79euron paitapuseron mitä en välttämättä tarvitse, en kyllä välttämättä tarvitse Kismettiäkään....
Kai tässä rahankin käytössä kokonaisuus ratkaisee. Kävin sentään kävellen ettei bensaa kulunut.
Olisit siis säästänyt 80 euroa jos olisit mennyt Cittariin.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon tavallaan kaupan omistaja ja saan bonukset ja sitten tulee vielä ylimääräinen hyvitys jos on tullut paljon voittoa, miksi menisin kilpailevaan kauppaan kun saan eron takasin näinä hyvityksinä.
Mäkin uskon joulupukkiin. Minä tuo ylimääräinen hyvitys on? Bonus palautusta on vähennetty reilusti, samoin osuuspääoman korko pudotettu 10% onko 3% nykyään. Tulosta tekee paremmin kuin kesko mutta lehdistö ei retostele sillä jostain syystä. Vai onko se toimittajille vaikeaa laskea yhteen useampi osuuskauppa, tukku sekä muut toiminnot. Lisäksi ihmetyttää mihin ihmeeseen s ryhmän voitot menee, asiakaspalutukset on todella pieniä. Ja kun ette kuitutenkaan usko niin tilinpäätökset löytyy s ryhmän sivuilta, ei tosin helposti mutta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kenties AV:n keskiluokkaisin viesti. :)
Miten niin? Kyl noi aika merkityksellisiä on. Enemmänkin tuo viesti 72 on sitä.
Sijainti. Eli, jos kallein löytyy kävelymatkan päästä ja halvin 15km päästä, ei ole järkevää lähteä hakemaan autolla sitä halvempaa, ellei hinnan ero ole todella suuri
Joo. Ja jos lopetat tupakkan polton ja kaljan kittaamisen, voit ostaa 20 vuoden päästä Ferrarin.